Όλα τα τετράτροχα ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την 1η Ιουλίου του 2019, θα πρέπει να εξοπλίζονται με το σύστημα Acoustic Vehicle Alert System (AVAS) το οποίο θα προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες για τη διέλευσή τους μέσω ήχου.
Για την Ευρώπη, το σύστημα AVAS πρέπει να παράγει ήχο με ένταση 56dB σε ταχύτητες έως και 20 km/h (έως 30 km/h στις ΗΠΑ) καθώς μετά από αυτό το σημείο ο θόρυβος των ελαστικών θεωρείται αρκετά δυνατός. Σύμφωνα με τον κανονισμό, ο ήχος του AVAS θα πρέπει να είναι διαρκής και να επικοινωνεί τη συμπεριφορά του οχήματος σε άλλους χρήστες του δρόμου - δηλαδή να αυξομειώνει τη συχνότητά του ανάλογα με την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του μοντέλου.
Η εταιρεία Harman εξελίσσει το δικό της σύστημα AVAS από το 2009, με την ονομασία Electronic Sound Synthesis (eESS) το οποίο παράγει ήχο από ηχεία που τοποθετούνται στο εμπρός και το πίσω μέρος του οχήματος και με τη βοήθεια αισθητήρα ταχύτητας και αισθητήρα γκαζιού αλλάζει την ένταση και τα χαρακτηριστικά του προειδοποιητικού ήχου. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ο ήχος να εκπέμπεται και στην καμπίνα ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται καλύτερα τη λειτουργία του οχήματος. Τέλος, το eESS της Harman επιτρέπει στους κατασκευαστές να προσαρμόζουν τον ήχο ανάλογα με τον χαρακτήρα του οχήματος (πχ σπορ, ήπιος κτλ)
Όπως θα δείτε στο παρακάτω video, η Jaguar εξοπλίζει ήδη την I-Pace με το σύστημα AVAS το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.
Autoexpress/drive
Για την Ευρώπη, το σύστημα AVAS πρέπει να παράγει ήχο με ένταση 56dB σε ταχύτητες έως και 20 km/h (έως 30 km/h στις ΗΠΑ) καθώς μετά από αυτό το σημείο ο θόρυβος των ελαστικών θεωρείται αρκετά δυνατός. Σύμφωνα με τον κανονισμό, ο ήχος του AVAS θα πρέπει να είναι διαρκής και να επικοινωνεί τη συμπεριφορά του οχήματος σε άλλους χρήστες του δρόμου - δηλαδή να αυξομειώνει τη συχνότητά του ανάλογα με την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του μοντέλου.
Η εταιρεία Harman εξελίσσει το δικό της σύστημα AVAS από το 2009, με την ονομασία Electronic Sound Synthesis (eESS) το οποίο παράγει ήχο από ηχεία που τοποθετούνται στο εμπρός και το πίσω μέρος του οχήματος και με τη βοήθεια αισθητήρα ταχύτητας και αισθητήρα γκαζιού αλλάζει την ένταση και τα χαρακτηριστικά του προειδοποιητικού ήχου. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ο ήχος να εκπέμπεται και στην καμπίνα ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται καλύτερα τη λειτουργία του οχήματος. Τέλος, το eESS της Harman επιτρέπει στους κατασκευαστές να προσαρμόζουν τον ήχο ανάλογα με τον χαρακτήρα του οχήματος (πχ σπορ, ήπιος κτλ)
Όπως θα δείτε στο παρακάτω video, η Jaguar εξοπλίζει ήδη την I-Pace με το σύστημα AVAS το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.
Autoexpress/drive
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου