Με αιχμηρές τοποθετήσεις υποδέχθηκαν τόσο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Κώστας Καραμανλής την ανακοίνωση της Αττικής Οδού για αυξήσεις των διοδίων, από 1ης Ιουλίου.
Κατά τη διάρκεια ομιλίας στο 3ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως η ανακοίνωση για τα διόδια αποτελεί «την πιο τρανταχτή απόδειξη πως κάποιοι μέσα στην προεκλογική περίοδο προσπαθούν να παρέμβουν και πολιτικά ή προσπαθούν να βρουν ευκαιρία να κατοχυρώσουν τη λογική της αρπαχτής και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση». Πρόσθεσε πως «δύο χρόνια και βάλε είμαστε σε διαπραγμάτευση για μείωση των διοδίων και πρόσθετα έργα». Κατά τον υπουργό Υποδομών, «τέσσερα χρόνια δεν κάναμε θελήματα ή χάρες όπως κάποιοι ήθελαν». Με αφορμή τις αυξήσεις διοδίων και τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις στο παρελθόν, ο κ. Σπίρτζης κατέληξε πως «δεν θα γίνουν ανεκτές από εδώ και πέρα τέτοιου είδους συμπεριφορές, τακτικές και πρακτικές από όποια θέση και αν είμαστε. Θα χοντρύνει πολύ! Το λέω για να μην παρεξηγηθούμε!».
Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως η απόφαση για αύξηση της τιμής των διοδίων της Αττικής Οδού «σε δύο φάσεις που αγγίζουν το 17%» είναι «μονομερής». Πρόσθεσε πως «για μια ακόμα φορά ζούμε τον απόλυτο παραλογισμό και τον απόλυτο εμπαιγμό της κυβέρνησης. Από το κίνημα δεν πληρώνω περάσαμε στο απίστευτο παραμύθι με τα ηλεκτρονικά διόδια και τελικά σε παράλογες αυξήσεις των διοδίων». Πρόσθεσε πως «πέρυσι η κυβέρνηση διαβεβαίωνε πως διαπραγματευόταν τη μείωση ως αντιστάθμιση στην επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Η κυβέρνηση απέδειξε σε όλους, για μια ακόμα φορά, τις δεινές διαπραγματευτικές ικανότητες». Ο ίδιος επισήμανε πως «δεν νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε ανακοινώσεις για αυξήσεις των διοδίων και να θεωρούμε πως με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μοχλό πίεσης για τους επόμενους. Είναι πρακτική που ανήκει στο παρελθόν και καλό είναι να αποφεύγονται αυτές οι κινήσεις».
Στους δύο πολιτικούς απάντησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ και αντιπρόεδρος της Αττικής Οδού Κ. Μιτζάλης. Υποστήριξε πως το έργο «εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους κάθε ημέρα». Δεκατρία χρόνια δεν έχει γίνει καμία αύξηση είπε ο κ. Μιτζάλης, παρόλο που είναι αναφαίρετο δικαίωμα που προέρχεται από τη σύμβαση η δυνατότητα αύξησης. «Δεν το κάναμε για κοινωνικούς και μόνο λόγους».
Πρόσθεσε πως η σύμβαση προβλέπει πολύ υψηλότερη απόδοση σε σχέση με αυτό που είμαστε σήμερα. «Γιατί στις άλλες παραχωρήσεις δεν μιλάει κανένας όταν γίνονται αυξήσεις;» αναρωτήθηκε. Κατά τον κ. Μιτζάλη, δεν πρέπει να συγκρίνουμε το κόστος συντήρησης ανά χιλιόμετρο στην Αττική Οδό και στις άλλες παραχωρήσεις.
euro2day
Κατά τη διάρκεια ομιλίας στο 3ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως η ανακοίνωση για τα διόδια αποτελεί «την πιο τρανταχτή απόδειξη πως κάποιοι μέσα στην προεκλογική περίοδο προσπαθούν να παρέμβουν και πολιτικά ή προσπαθούν να βρουν ευκαιρία να κατοχυρώσουν τη λογική της αρπαχτής και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση». Πρόσθεσε πως «δύο χρόνια και βάλε είμαστε σε διαπραγμάτευση για μείωση των διοδίων και πρόσθετα έργα». Κατά τον υπουργό Υποδομών, «τέσσερα χρόνια δεν κάναμε θελήματα ή χάρες όπως κάποιοι ήθελαν». Με αφορμή τις αυξήσεις διοδίων και τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις στο παρελθόν, ο κ. Σπίρτζης κατέληξε πως «δεν θα γίνουν ανεκτές από εδώ και πέρα τέτοιου είδους συμπεριφορές, τακτικές και πρακτικές από όποια θέση και αν είμαστε. Θα χοντρύνει πολύ! Το λέω για να μην παρεξηγηθούμε!».
Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως η απόφαση για αύξηση της τιμής των διοδίων της Αττικής Οδού «σε δύο φάσεις που αγγίζουν το 17%» είναι «μονομερής». Πρόσθεσε πως «για μια ακόμα φορά ζούμε τον απόλυτο παραλογισμό και τον απόλυτο εμπαιγμό της κυβέρνησης. Από το κίνημα δεν πληρώνω περάσαμε στο απίστευτο παραμύθι με τα ηλεκτρονικά διόδια και τελικά σε παράλογες αυξήσεις των διοδίων». Πρόσθεσε πως «πέρυσι η κυβέρνηση διαβεβαίωνε πως διαπραγματευόταν τη μείωση ως αντιστάθμιση στην επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Η κυβέρνηση απέδειξε σε όλους, για μια ακόμα φορά, τις δεινές διαπραγματευτικές ικανότητες». Ο ίδιος επισήμανε πως «δεν νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε ανακοινώσεις για αυξήσεις των διοδίων και να θεωρούμε πως με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μοχλό πίεσης για τους επόμενους. Είναι πρακτική που ανήκει στο παρελθόν και καλό είναι να αποφεύγονται αυτές οι κινήσεις».
Στους δύο πολιτικούς απάντησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ και αντιπρόεδρος της Αττικής Οδού Κ. Μιτζάλης. Υποστήριξε πως το έργο «εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους κάθε ημέρα». Δεκατρία χρόνια δεν έχει γίνει καμία αύξηση είπε ο κ. Μιτζάλης, παρόλο που είναι αναφαίρετο δικαίωμα που προέρχεται από τη σύμβαση η δυνατότητα αύξησης. «Δεν το κάναμε για κοινωνικούς και μόνο λόγους».
Πρόσθεσε πως η σύμβαση προβλέπει πολύ υψηλότερη απόδοση σε σχέση με αυτό που είμαστε σήμερα. «Γιατί στις άλλες παραχωρήσεις δεν μιλάει κανένας όταν γίνονται αυξήσεις;» αναρωτήθηκε. Κατά τον κ. Μιτζάλη, δεν πρέπει να συγκρίνουμε το κόστος συντήρησης ανά χιλιόμετρο στην Αττική Οδό και στις άλλες παραχωρήσεις.
euro2day
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου