Επίθεση στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ μετά τη δήλωση του ότι ο ΑΣΥΘ δεν θα ενεργοποιηθεί (δείτε εδώ)και ότι το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη θα το αποφασίσουν οι πολίτες, αναφερόμενος φυσικά στις επερχόμενες εθνικές εκλογές.
«Οι Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, οι Θεσσαλονικείς και όλοι οι Έλληνες πολίτες, ούτε εκβιάζονται, ούτε εξαγοράζονται και θα ψηφίσουν κατά συνείδηση, με βάση την γενικότερη κυβερνητική και προγραμματική πολιτική, αξιολογώντας το σύνολο των προγραμμάτων όλων των κομμάτων και όχι τη πολιτική οε ένα μεμονωμένο τομέα», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωση τους, επισημαίνοντας ότι ο κ. Σπίρτζης έπρεπε να εφαρμόσει τον νόμο που είχε θεσμοθετηθεί αφού η εφαρμογή του δεν εναπόκεται στη διακριτική του ευχέρεια.
«Τον ν. 4482/2017 θεσμοθέτησε η σημερινή Κυβέρνηση και ο ίδιος ως αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προώθησε στη βουλή των Ελλήνων και έγινε νόμος του Κράτους απ τις 25 Ιούλίου 2017. Κατά συνέπεια υποχρεούνταν η Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι Υπουργοί, το αργότερο έως το τέλος του 2018, να είχαν προχωρήσει ατην σύσταση της ΑΣΥΘ Α.Ε. (κύρωση καταστατικού, ως άρθρο 21 του ν. 4482/2017), να είχε διοριστεί το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής, να είχαν προχωρήσει ατην σύνταξη, στην έκδοση και ισχύ του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας ως επίσης ρητά ορίζεται επίσης στο ν. 4482/2017 (άρθρο 20), ούτως ώστε ήδη να είχε προχωρήσει η, δεσμευτική για τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, εφαρμογή ταυ ν. 4482/2017», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
«Καταγγέλλουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που αντί να δώσει εξηγήσεις στους Εργαζόμενους και στους Θεσσαλονικείς γιατί δεν εφάρμοσε, ως κατά νόμο είχε δεσμευτική υποχρέωση το ν.4482/2017, δηλαδή να εξηγήσει τούς λόγους, τους σκοπούς και τις αιτίες γιατί δεν έχει ήδη συσταθεί η ΑΣΥΘ Λ.Ε. και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μεταφοράς του έργου. των μέσων, των υποδομών και του προσωπικού του ΟΑΣΘ στην ΑΣΥΘ, απειλεί και εκβιάζει περί ιδιωτικοποίησης του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ αν οι Εργαζόμενοι και οι θεσσαλονικείς δεν ψηφίσουν τον ΣΥΡΙΖ.Α. », σημειώνουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι του Οργανισμού.
Δυστυχώς αν και έχουν περάσει 2 περίπου έτη απ' την ισχύ ταυ ν. 4482/2017, παρά τις επαναλαμβανόμενες βαρύγδουπες δηλώσεις περ[ κυκλοφορίας 500 λεωφορείων απ' τον Σεπτέμβριο ταυ 2017, παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις περί κυκλοφορίας νέων και καινούργιων λεωφορείων απ' τον Μά του 2018, η πραγματικότητα είναι απογοητευτική. Ποτέ ο ΟΑΣΘ στην έως σήμερα λειτουργία του, δεν παρείχε τόσο υποβαθμισμένες υπηρεσίες στους Θεσσαλονικείς.
Σε άλλο σημείο της μακροσκελούς ανακοίνωσης οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «κυνήγι μαγισσών» στο οποίο έχουν επιδοθεί οι έχοντες την ευθύνη του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ, προκειμένου να τεκμηριώσουν τις εκτιμήσεις τους «περί πάρτυ δεκαετιών απ' τον ιδιωτικά ΟΑΣΘ».
Αυτό σύμφωνα με το Συνδικάτο «δυστυχώς έχει οδηγήσει τον Οργανισμό στην εγκατάλειψη ως προς τον βασικό στόχο που είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών και η παροχή των κατά νόμο και τις ανάγκες εξυπηρέτησης των πολιτών κυκλοφορία 500 τουλάχιστον λεωφορείων».
Υπέρ του Δημόσιου Φορέα
Οι εργαζόμενοι δεν παραλείπουν ωστόσο να σχολιάσουν και τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων που ανέφερε σε αποστροφή του λόγου του ο Χρήστος Σπίρτζης. Όπως λένε η ελεύθερη κυκλοφορία των ανέργων θεσμοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2015 ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου και ήταν πολιτική «αντίστοιχη των πρόσφατων επιδοματικών πολιτικών», που «και ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ εφάρμοζε, αν και όχι με τον απόλυτο τρόπο που εφαρμόζεται απ' την κρατικοποίηση του Οργανισμού».
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η αιτία της έμμεσης εφαρμογής (διαγραφή κάθε βεβαίωσης παράβασης από ανέργους που κυκλοφορούσαν χωρίς εισιτήριο — και όλοι οι άνεργοι κυκλοφορούσαν χωρίς εισιτήριο) πάλι ήταν η Κυβέρνηση, τα αρμόδια Υπουργεία που αρνούνταν να εφαρμόζουν τις σχετικές ρυθμίσεις της ΚΥΑ που είχε κυρωθεί με το άρθρο 77 του ν.433 112015, που όριζε την υπογραφή σχετικών συμβάσεων και την ανάλογη αποζημίωση τον ΟΑΣΘ.
«Βέβαια ως Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ είμαστε υπέρ της ελεύθερης κυκλοφορίας των ανέργων και της εν γένει άσκησης κοινωνικής πολιτικής προς ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, άνω των 65 ετών, πολύτεκνοι, μαθητές-φοιτητές, κλπ), αλλά το κράτος που ασκεί την κοινωνική πολιτική να καταβάλει την αντίστοιχη αποζημίωση προς τους συγκοινωνιακούς φορείς (δημόσιους ή ιδιωτικούς)», τονίζει η ανακοίνωση του Συνδικάτου.
Μάλιστα, εκτός απ' την καταγγελία προς Σπίρτζη περί μη εφαρμογής του ν. 4482/2017, αν και πέρασαν δύο περίπου έτη απ' την ισχύ του, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αναφέρουν πως είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του Φορέα παροχής των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη, με την ουσιαστική και ενεργό σύμπραξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Α' & Β βαθμού και μελλοντικά της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης).
«Είμαστε όμως αντίθετοι στην συρρίκνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, όπως συμβαίνει δυστυχώς απ' την κρατικοποίηση του ΟΛΣΘ, με κίνδυνο να διαμορφωθεί η εντύπωση ότι είναι καλύτερο το μοντέλο του ιδιωτικοποιημένου φορέα έναντι του δημόσιου. Καλούμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσει έως 30.6.2019 στην εφαρμογή των δεσμευπχών γι' αυτόν διατάξεων του ν. 4482/2017. Άλλως θα κρίνουν αναλόγως αυτόν και την Κυβέρνηση που συμμετέχει, οι Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ και οι Θεσσαλονικείς», καταλήγει η ανακοίνωση του Συνδικάτου.
voria
«Οι Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, οι Θεσσαλονικείς και όλοι οι Έλληνες πολίτες, ούτε εκβιάζονται, ούτε εξαγοράζονται και θα ψηφίσουν κατά συνείδηση, με βάση την γενικότερη κυβερνητική και προγραμματική πολιτική, αξιολογώντας το σύνολο των προγραμμάτων όλων των κομμάτων και όχι τη πολιτική οε ένα μεμονωμένο τομέα», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωση τους, επισημαίνοντας ότι ο κ. Σπίρτζης έπρεπε να εφαρμόσει τον νόμο που είχε θεσμοθετηθεί αφού η εφαρμογή του δεν εναπόκεται στη διακριτική του ευχέρεια.
«Τον ν. 4482/2017 θεσμοθέτησε η σημερινή Κυβέρνηση και ο ίδιος ως αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προώθησε στη βουλή των Ελλήνων και έγινε νόμος του Κράτους απ τις 25 Ιούλίου 2017. Κατά συνέπεια υποχρεούνταν η Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι Υπουργοί, το αργότερο έως το τέλος του 2018, να είχαν προχωρήσει ατην σύσταση της ΑΣΥΘ Α.Ε. (κύρωση καταστατικού, ως άρθρο 21 του ν. 4482/2017), να είχε διοριστεί το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής, να είχαν προχωρήσει ατην σύνταξη, στην έκδοση και ισχύ του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας ως επίσης ρητά ορίζεται επίσης στο ν. 4482/2017 (άρθρο 20), ούτως ώστε ήδη να είχε προχωρήσει η, δεσμευτική για τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, εφαρμογή ταυ ν. 4482/2017», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
«Καταγγέλλουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που αντί να δώσει εξηγήσεις στους Εργαζόμενους και στους Θεσσαλονικείς γιατί δεν εφάρμοσε, ως κατά νόμο είχε δεσμευτική υποχρέωση το ν.4482/2017, δηλαδή να εξηγήσει τούς λόγους, τους σκοπούς και τις αιτίες γιατί δεν έχει ήδη συσταθεί η ΑΣΥΘ Λ.Ε. και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μεταφοράς του έργου. των μέσων, των υποδομών και του προσωπικού του ΟΑΣΘ στην ΑΣΥΘ, απειλεί και εκβιάζει περί ιδιωτικοποίησης του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ αν οι Εργαζόμενοι και οι θεσσαλονικείς δεν ψηφίσουν τον ΣΥΡΙΖ.Α. », σημειώνουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι του Οργανισμού.
Δυστυχώς αν και έχουν περάσει 2 περίπου έτη απ' την ισχύ ταυ ν. 4482/2017, παρά τις επαναλαμβανόμενες βαρύγδουπες δηλώσεις περ[ κυκλοφορίας 500 λεωφορείων απ' τον Σεπτέμβριο ταυ 2017, παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις περί κυκλοφορίας νέων και καινούργιων λεωφορείων απ' τον Μά του 2018, η πραγματικότητα είναι απογοητευτική. Ποτέ ο ΟΑΣΘ στην έως σήμερα λειτουργία του, δεν παρείχε τόσο υποβαθμισμένες υπηρεσίες στους Θεσσαλονικείς.
Σε άλλο σημείο της μακροσκελούς ανακοίνωσης οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «κυνήγι μαγισσών» στο οποίο έχουν επιδοθεί οι έχοντες την ευθύνη του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ, προκειμένου να τεκμηριώσουν τις εκτιμήσεις τους «περί πάρτυ δεκαετιών απ' τον ιδιωτικά ΟΑΣΘ».
Αυτό σύμφωνα με το Συνδικάτο «δυστυχώς έχει οδηγήσει τον Οργανισμό στην εγκατάλειψη ως προς τον βασικό στόχο που είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών και η παροχή των κατά νόμο και τις ανάγκες εξυπηρέτησης των πολιτών κυκλοφορία 500 τουλάχιστον λεωφορείων».
Υπέρ του Δημόσιου Φορέα
Οι εργαζόμενοι δεν παραλείπουν ωστόσο να σχολιάσουν και τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων που ανέφερε σε αποστροφή του λόγου του ο Χρήστος Σπίρτζης. Όπως λένε η ελεύθερη κυκλοφορία των ανέργων θεσμοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2015 ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου και ήταν πολιτική «αντίστοιχη των πρόσφατων επιδοματικών πολιτικών», που «και ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ εφάρμοζε, αν και όχι με τον απόλυτο τρόπο που εφαρμόζεται απ' την κρατικοποίηση του Οργανισμού».
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η αιτία της έμμεσης εφαρμογής (διαγραφή κάθε βεβαίωσης παράβασης από ανέργους που κυκλοφορούσαν χωρίς εισιτήριο — και όλοι οι άνεργοι κυκλοφορούσαν χωρίς εισιτήριο) πάλι ήταν η Κυβέρνηση, τα αρμόδια Υπουργεία που αρνούνταν να εφαρμόζουν τις σχετικές ρυθμίσεις της ΚΥΑ που είχε κυρωθεί με το άρθρο 77 του ν.433 112015, που όριζε την υπογραφή σχετικών συμβάσεων και την ανάλογη αποζημίωση τον ΟΑΣΘ.
«Βέβαια ως Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ είμαστε υπέρ της ελεύθερης κυκλοφορίας των ανέργων και της εν γένει άσκησης κοινωνικής πολιτικής προς ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, άνω των 65 ετών, πολύτεκνοι, μαθητές-φοιτητές, κλπ), αλλά το κράτος που ασκεί την κοινωνική πολιτική να καταβάλει την αντίστοιχη αποζημίωση προς τους συγκοινωνιακούς φορείς (δημόσιους ή ιδιωτικούς)», τονίζει η ανακοίνωση του Συνδικάτου.
Μάλιστα, εκτός απ' την καταγγελία προς Σπίρτζη περί μη εφαρμογής του ν. 4482/2017, αν και πέρασαν δύο περίπου έτη απ' την ισχύ του, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αναφέρουν πως είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του Φορέα παροχής των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη, με την ουσιαστική και ενεργό σύμπραξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Α' & Β βαθμού και μελλοντικά της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης).
«Είμαστε όμως αντίθετοι στην συρρίκνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, όπως συμβαίνει δυστυχώς απ' την κρατικοποίηση του ΟΛΣΘ, με κίνδυνο να διαμορφωθεί η εντύπωση ότι είναι καλύτερο το μοντέλο του ιδιωτικοποιημένου φορέα έναντι του δημόσιου. Καλούμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσει έως 30.6.2019 στην εφαρμογή των δεσμευπχών γι' αυτόν διατάξεων του ν. 4482/2017. Άλλως θα κρίνουν αναλόγως αυτόν και την Κυβέρνηση που συμμετέχει, οι Εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ και οι Θεσσαλονικείς», καταλήγει η ανακοίνωση του Συνδικάτου.
voria
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου