Αντιδρά ο επικεφαλής της Beat, Νίκος Δρανδάκης, μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων για αλλαγές που θα ισχύουν στην πληρωμή του κομίστρου από τους πελάτες στους οδηγούς των οχημάτων που λειτουργούν οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών, όπως η Beat και η Uber.
Το υπουργείο Μεταφορών φέρνει τροπολογία που εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώθηκε η συμφωνία με την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων, σύμφωνα με την οποία, επιβάλλεται στους οδηγούς ταξί να διαθέτουν τερματικά ηλεκτρονικών πληρωμών (POS), καθώς μόνο έτσι μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους και να αποδίδουν στις πλατφόρμες το δικό τους μερίδιο.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beat, Νίκος Δρανδάκης, σε ανάρτησή του στο Facebook, ανέφερε: «Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου. Οι ερμηνείες που δίνουν οι συνδικαλιστές στον οποιονδήποτε νόμο δεν είναι ο ίδιος ο νόμος και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτόν.
Η Beat συνεχίζει να εξυπηρετεί τους χιλιάδες πελάτες της με τον ίδιο τρόπο που το έκανε πάντα, και σύντομα ακόμα καλύτερα. Η χώρα δεν γυρνάει στον 20ο αιώνα».
Στην ανακοίνωσή της, η ΠΟΕΙΑΤΑ μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το κόμιστρο θα καταβάλλεται αποκλειστικά και μόνο στον οδηγό ταξί. Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:
«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:
Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:
Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής.
Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί.
Σημείωση: Με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια.
Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση».
newsbeast
Το υπουργείο Μεταφορών φέρνει τροπολογία που εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώθηκε η συμφωνία με την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων, σύμφωνα με την οποία, επιβάλλεται στους οδηγούς ταξί να διαθέτουν τερματικά ηλεκτρονικών πληρωμών (POS), καθώς μόνο έτσι μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους και να αποδίδουν στις πλατφόρμες το δικό τους μερίδιο.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beat, Νίκος Δρανδάκης, σε ανάρτησή του στο Facebook, ανέφερε: «Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου. Οι ερμηνείες που δίνουν οι συνδικαλιστές στον οποιονδήποτε νόμο δεν είναι ο ίδιος ο νόμος και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτόν.
Η Beat συνεχίζει να εξυπηρετεί τους χιλιάδες πελάτες της με τον ίδιο τρόπο που το έκανε πάντα, και σύντομα ακόμα καλύτερα. Η χώρα δεν γυρνάει στον 20ο αιώνα».
Στην ανακοίνωσή της, η ΠΟΕΙΑΤΑ μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το κόμιστρο θα καταβάλλεται αποκλειστικά και μόνο στον οδηγό ταξί. Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:
«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:
Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:
Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής.
Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί.
Σημείωση: Με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια.
Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση».
newsbeast
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου