Οι ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για τα αυτοκίνητα δεν αφορούν μόνο τα πρότυπα ρύπανσης. Μπορούν επίσης να παρέμβουν και στον εξοπλισμό ασφαλείας. Αρκετά συστήματα έχουν γίνει υποχρεωτικά από το νόμο: ABS, ESP ή πιο πρόσφατα η κλήση έκτακτης ανάγκης.
Η επόμενη συσκευή που πρόκειται να γενικευθεί θα είναι αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Αυτό το σύστημα, που ονομάζεται AEBS, λειτουργεί με τη βοήθεια μιας κάμερας που ανιχνεύει μια επικείμενη σύγκρουση με ένα σταματημένο αυτοκίνητο, μια διάβαση πεζών... Αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό και αν αυτός δεν αντιδράσει ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα.
Προς το παρόν δεν υπάρχει ημερομηνία για την έναρξη ισχύος του νέου κανονισμού. Αλλά έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα. Συνολικά 50 χώρες, περιλαμβανομένων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας (αλλά όχι της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών), συμφώνησαν με τον ΟΗΕ για την κατάρτιση ενός σχεδίου του κανονισμού.
Η συμφωνία μεταξύ των χωρών λήφθηκε στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας για τα αυτοματοποιημένα και συνδεδεμένα οχήματα του Παγκόσμιου Φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών που αφορούν τα οχήματα της CEE UN –Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Ευρώπη. Η τελευταία αναφέρει σε δήλωσή της: «Τα AEBS είναι ήδη διαθέσιμα για ορισμένα αυτοκίνητα σε ορισμένες χώρες, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν τυποποιημένες τεχνικές απαιτήσεις για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία αυτών των συστημάτων».
Ο κανονισμός θα εγκριθεί τον Ιούνιο από το Φόρουμ και στη συνέχεια θα υποβληθεί στα κράτη-μέλη. Η εφαρμογή του θα μπορούσε να εξεταστεί κατά τη διάρκεια του 2020. Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει μια εφαρμογή δύο σταδίων, πρώτα στα νέα μοντέλα, και στη συνέχεια σε όλα τα πωλούμενα αυτοκίνητα. Οι Βρυξέλλες εκτιμούν ότι η γενίκευση του AEBS μπορεί να σώσει περισσότερες από 1.000 ζωές ετησίως στην Ευρώπη.
drive
Η επόμενη συσκευή που πρόκειται να γενικευθεί θα είναι αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Αυτό το σύστημα, που ονομάζεται AEBS, λειτουργεί με τη βοήθεια μιας κάμερας που ανιχνεύει μια επικείμενη σύγκρουση με ένα σταματημένο αυτοκίνητο, μια διάβαση πεζών... Αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό και αν αυτός δεν αντιδράσει ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα.
Προς το παρόν δεν υπάρχει ημερομηνία για την έναρξη ισχύος του νέου κανονισμού. Αλλά έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα. Συνολικά 50 χώρες, περιλαμβανομένων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας (αλλά όχι της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών), συμφώνησαν με τον ΟΗΕ για την κατάρτιση ενός σχεδίου του κανονισμού.
Η συμφωνία μεταξύ των χωρών λήφθηκε στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας για τα αυτοματοποιημένα και συνδεδεμένα οχήματα του Παγκόσμιου Φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών που αφορούν τα οχήματα της CEE UN –Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Ευρώπη. Η τελευταία αναφέρει σε δήλωσή της: «Τα AEBS είναι ήδη διαθέσιμα για ορισμένα αυτοκίνητα σε ορισμένες χώρες, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν τυποποιημένες τεχνικές απαιτήσεις για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία αυτών των συστημάτων».
Ο κανονισμός θα εγκριθεί τον Ιούνιο από το Φόρουμ και στη συνέχεια θα υποβληθεί στα κράτη-μέλη. Η εφαρμογή του θα μπορούσε να εξεταστεί κατά τη διάρκεια του 2020. Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει μια εφαρμογή δύο σταδίων, πρώτα στα νέα μοντέλα, και στη συνέχεια σε όλα τα πωλούμενα αυτοκίνητα. Οι Βρυξέλλες εκτιμούν ότι η γενίκευση του AEBS μπορεί να σώσει περισσότερες από 1.000 ζωές ετησίως στην Ευρώπη.
drive
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου