Ενώ η παγκόσμια κρουαζιέρα ανθεί, στην Ελλάδα παρατηρείται στασιμότητα.
«Στην Ελλάδα δεν βλέπουμε να γίνεται καμία προσπάθεια από τους υπεύθυνους για βελτίωση των υποδομών των λιμένων μας τα περισσότερα των οποίων με πρώτο και καλύτερο τον Πειραιά μελετούν γενναίες αυξήσεις των λιμενικών και άλλων τελών» επισημαίνει στο www.newmoney.gr o Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής Majestic International Cruises Inc. και πρώην αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ):
«Και σαν να μην έφθαναν οι πιο πάνω δυσάρεστες καταστάσεις στην χώρα μας στον τομέα της κρουαζιέρας ήλθε ως κεραυνός εν αιθρία, η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας η οποία μπλοκάρει τον διαγωνισμό για κατασκευή νέων προβλητών για κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά, κάτι που είχε δρομολογηθεί με μεγάλη συμμετοχή επιδοτήσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση από την προηγούμενη Διοίκηση του ΟΛΠ με πρόεδρο τον Γιώργο Ανωμερίτη και την συνέχισε η παρούσα Διοίκηση της COSCO.»
Αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα ο Μιχάλης Λάμπρος επισημαίνει:
«Εδώ τα πράγματα είναι από απαισιόδοξα έως και απογοητευτικά.
Το έτος 2018 είχαμε δυστυχώς προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στα Ελληνικά Λιμάνια χαμηλότερες και από το 2017 που θεωρήθηκε αποτυχημένο έτος για τον τομέα της Κρουαζιέρας. Φυσικά και ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε δυστυχώς αρκετά.
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2018, ημερομηνία που συνήθως λήγει η περίοδος λειτουργίας των Κρουαζιεροπλοίων είχαμε στο κυριότερο λιμάνι μας τον Πειραιά 882.000= διερχόμενους επιβάτες εκ των οποίων οι 170.000= ήσαν επιβάτες που επιβιβάστηκαν σε Ελληνικά λιμάνια και μετά την Κρουαζιέρα αποβιβάστηκαν πάλι σε Ελληνικά λιμάνια» και συνεχίζει:
«Τα ποσοστά μείωσης των επιβατών σε όλα τα λιμάνια μας ξεπέρασαν το 2% σε σύγκριση με το έτος 2017 ενώ οι αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων μειώθηκαν κατά ποσοστό πάνω από 3%.
Έτσι λοιπόν επιβεβαιώνονται οι αρχικές προβλέψεις μας τον Μάιο του 2018, αρχή της τουριστικής περιόδου, με τα πρόσφατα στοιχεία του Οκτωβρίου 2018 όπως διαμορφώνονται για το τρέχον έτος μέχρι τέλους περιόδου. Το σύνολον των προσεγγίσεων με την πρόβλεψη Μαΐου ήταν 3.353 με 4.479.700 επιβάτες και η πρόβλεψη του Οκτωβρίου έδειχνε 28 προσεγγίσεις λιγότερες και 43.264 επιβάτες να μειώνονται από τις επιβατο-αφίξεις στην επικράτεια».
Όπως υπογραμμίζει ο Μιχάλης Λάμπρος η ουσία παραμένει ότι υπάρχει η αναμενόμενη μείωση συγκριτικά με το 2017 με 89 αφίξεις λιγότερες και 102.400 επιβάτες λιγότερους- ποσοστό περίπου 2,7 % στις αφίξεις και 2,3% μείωση επιβατών.
Η Κεφαλονιά και η Μονεμβασιά δείχνουν μία αξιοσημείωτη πτώση από τις αρχικές προβλέψεις, αλλά το Ηράκλειο δείχνει να βελτιώνει την θέση του. Τα λοιπά λιμάνια παραμένουν πολύ κοντά στις αρχικές προβλέψεις του Μαΐου.
«Οι περαιτέρω προβλέψεις για το 2019 φαίνεται να είναι πλησίον στο 2018 με ίσως μικρή βελτίωση της τάξεως του 2 % περίπου. Οι εταιρείες κρουαζιέρας και operators κρατούν στάση αναμονής μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο με πρόβλεψη το 2020 να υπάρξει ικανοποιητική βελτίωση στην εικόνα» δηλώνει ο Μιχάλης Λάμπρος:
«Η γειτονική μας Τουρκία μας συναγωνίζεται και μας παίρνει σιγά σιγά τη μπουκιά από το στόμα διότι διαθέτει τέλεια οργανωμένα και εξοπλισμένα λιμάνια, τα λιμενικά και τα άλλα έξοδα των πλοίων είναι σαφώς χαμηλότερα από τα Ελληνικά λιμάνια και το κυριότερο επιδοτεί τους διερχόμενους επιβάτες σε όλα τα λιμάνια προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων ανάλογα με την εποχή, το καλοκαίρι 25 ευρώ και τον χειμώνα μέχρι 50ευρώ ανά επιβάτη» σημειώνει.
newmoney
«Στην Ελλάδα δεν βλέπουμε να γίνεται καμία προσπάθεια από τους υπεύθυνους για βελτίωση των υποδομών των λιμένων μας τα περισσότερα των οποίων με πρώτο και καλύτερο τον Πειραιά μελετούν γενναίες αυξήσεις των λιμενικών και άλλων τελών» επισημαίνει στο www.newmoney.gr o Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής Majestic International Cruises Inc. και πρώην αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ):
«Και σαν να μην έφθαναν οι πιο πάνω δυσάρεστες καταστάσεις στην χώρα μας στον τομέα της κρουαζιέρας ήλθε ως κεραυνός εν αιθρία, η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας η οποία μπλοκάρει τον διαγωνισμό για κατασκευή νέων προβλητών για κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά, κάτι που είχε δρομολογηθεί με μεγάλη συμμετοχή επιδοτήσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση από την προηγούμενη Διοίκηση του ΟΛΠ με πρόεδρο τον Γιώργο Ανωμερίτη και την συνέχισε η παρούσα Διοίκηση της COSCO.»
Αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα ο Μιχάλης Λάμπρος επισημαίνει:
«Εδώ τα πράγματα είναι από απαισιόδοξα έως και απογοητευτικά.
Το έτος 2018 είχαμε δυστυχώς προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στα Ελληνικά Λιμάνια χαμηλότερες και από το 2017 που θεωρήθηκε αποτυχημένο έτος για τον τομέα της Κρουαζιέρας. Φυσικά και ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε δυστυχώς αρκετά.
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2018, ημερομηνία που συνήθως λήγει η περίοδος λειτουργίας των Κρουαζιεροπλοίων είχαμε στο κυριότερο λιμάνι μας τον Πειραιά 882.000= διερχόμενους επιβάτες εκ των οποίων οι 170.000= ήσαν επιβάτες που επιβιβάστηκαν σε Ελληνικά λιμάνια και μετά την Κρουαζιέρα αποβιβάστηκαν πάλι σε Ελληνικά λιμάνια» και συνεχίζει:
«Τα ποσοστά μείωσης των επιβατών σε όλα τα λιμάνια μας ξεπέρασαν το 2% σε σύγκριση με το έτος 2017 ενώ οι αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων μειώθηκαν κατά ποσοστό πάνω από 3%.
Έτσι λοιπόν επιβεβαιώνονται οι αρχικές προβλέψεις μας τον Μάιο του 2018, αρχή της τουριστικής περιόδου, με τα πρόσφατα στοιχεία του Οκτωβρίου 2018 όπως διαμορφώνονται για το τρέχον έτος μέχρι τέλους περιόδου. Το σύνολον των προσεγγίσεων με την πρόβλεψη Μαΐου ήταν 3.353 με 4.479.700 επιβάτες και η πρόβλεψη του Οκτωβρίου έδειχνε 28 προσεγγίσεις λιγότερες και 43.264 επιβάτες να μειώνονται από τις επιβατο-αφίξεις στην επικράτεια».
Όπως υπογραμμίζει ο Μιχάλης Λάμπρος η ουσία παραμένει ότι υπάρχει η αναμενόμενη μείωση συγκριτικά με το 2017 με 89 αφίξεις λιγότερες και 102.400 επιβάτες λιγότερους- ποσοστό περίπου 2,7 % στις αφίξεις και 2,3% μείωση επιβατών.
Η Κεφαλονιά και η Μονεμβασιά δείχνουν μία αξιοσημείωτη πτώση από τις αρχικές προβλέψεις, αλλά το Ηράκλειο δείχνει να βελτιώνει την θέση του. Τα λοιπά λιμάνια παραμένουν πολύ κοντά στις αρχικές προβλέψεις του Μαΐου.
«Οι περαιτέρω προβλέψεις για το 2019 φαίνεται να είναι πλησίον στο 2018 με ίσως μικρή βελτίωση της τάξεως του 2 % περίπου. Οι εταιρείες κρουαζιέρας και operators κρατούν στάση αναμονής μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο με πρόβλεψη το 2020 να υπάρξει ικανοποιητική βελτίωση στην εικόνα» δηλώνει ο Μιχάλης Λάμπρος:
«Η γειτονική μας Τουρκία μας συναγωνίζεται και μας παίρνει σιγά σιγά τη μπουκιά από το στόμα διότι διαθέτει τέλεια οργανωμένα και εξοπλισμένα λιμάνια, τα λιμενικά και τα άλλα έξοδα των πλοίων είναι σαφώς χαμηλότερα από τα Ελληνικά λιμάνια και το κυριότερο επιδοτεί τους διερχόμενους επιβάτες σε όλα τα λιμάνια προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων ανάλογα με την εποχή, το καλοκαίρι 25 ευρώ και τον χειμώνα μέχρι 50ευρώ ανά επιβάτη» σημειώνει.
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου