Για τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας, μίλησε ο νέος Μητροπολίτης Λαρίσης Ιερώνυμος σε συνέντευξή του στο Θεσσαλία LIVE.
Ο Σεβ. Λαρίσης Ιερώνυμος μίλησε για τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας και έδωσε με τον πιο άμεσο τρόπο το πώς σκέφτεται και το πώς αντιμετωπίζει το θέμα που προέκυψε ως υπεύθυνος Ιεράρχης και μάλιστα της πρωτεύουσας της Θεσσαλίας.
Ο Σεβ. Λαρίσης μίλησε καθαρά και άφοβα για τον διαχωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας και τόνισε ότι πρόκειται για μία «ιδεολογική αγκύλωση».
-''Πρέπει κάποιος να μας εξηγήσει τί θα πει χωρισμός Εκκλησίας-Πολιτείας. Αυτό το σύνθημα ακούγεται για πολλές δεκαετίες, και από εκεί και μόνο φαίνεται πόσο παλιό είναι. Είναι μία ιδεολογική αγκύλωση και τίποτα παραπάνω'' .
Σε άλλο σημείο ο κ. Ιερώνυμος πρόσθεσε: ''Χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας σημαίνει τι; Ότι εγώ που είμαι κληρικός θα πάψω να είμαι και πολίτης αυτού του Κράτους; Αν είναι να επιστρέψω την ταυτότητά μου, να επιστρέψω και το ΑΦΜ μου μπας και γλιτώσω τίποτα από την εφορία''.
''Κάποιοι συνδέουν στο θέμα των σχέσεων Εκκλησίας-Πολιτείας και την μισθοδοσία του κλήρου. Η μισθοδοσία του κλήρου δεν υπάρχει επειδή μας αγαπάει η Πολιτεία ή επειδή εμείς έχουμε επιβάλλει την θέλησή μας στην Πολιτεία. Αυτό είναι συμβατικό αντάλλαγμα για τις πολλαπλές απαλλοτριώσεις, δημεύσεις, εκούσιες εκχωρήσεις, δωρεές εκκλησιαστικής περιουσίας που έχουν συμβεί από το 1821 και εντεύθεν'', υπερθεμάτισε ο Σεβ. Λαρίσης για να αποστομώσει στη συνέχεια κάθε αντίθετη άποψη που ακούγεται για τα περί επικρατούσας θρησκείας και τα συναφή.
''Το Σύνταγμα ομιλεί περί επικρατούσας θρησκείας, είπε, και κάποιοι προσπαθούν να το ερμηνεύσουν αυτό με όρους στατιστικής, το Σύνταγμά όμως δεν είναι στατιστική. Το επικρατούσα θρησκεία σημαίνει Ορθόδοξο πρόσημο στο Κράτος. Κάποιοι θέλουν να μιλήσουν για ουδετερόθρησκο Κράτος, εμείς λέμε ότι το Κράτος μας μπορεί να είναι αμερόληπτο, μπορεί να είναι αντικειμενικό. Το ουδέτερο στα θρησκεύματα είναι μια άλλη ιδεολογία, δηλ. μπορεί να έχει Ορθόδοξο πρόσημο, μπορεί να έχει καθολικό πρόσημο, προτεσταντικό πρόσημο. Αυτό το ουδέτερο πρόσημο είναι μία άλλη ιδεολογία και ως τέτοια έχει αναγνωριστεί και έχει κηρυχθεί και από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων'' συμπλήρωσε ο κ. Ιερώνυμος με τρόπο που δεν σηκώνει αντίρρηση.
Για τις αντιδράσεις του κλήρου σχετικά με το θέμα της μισθοδοσίας υπογράμμισε: ''Ο κλήρος ξεσηκώθηκε όταν πήγε να υπάρξει μία ανεπίτρεπτη κόντρα, στο σημείο του ότι, 10,000 ιερείς που μισθοδοτούνται από το Δημόσιο εμποδίζουν την πρόσληψη 10,000 άλλων ανθρώπων. Αυτό που πήγε να γίνει και να βάλουν τον ιερέα σε μία κόντρα με τον λαό, ήταν που ξεσήκωσε κάποιους και ήταν που ενόχλησε τους κληρικούς, οι οποίοι είναι ακριβώς δίπλα στο λαό''.
Κλείνοντας ο κ. Ιερώνυμος δήλωσε: ''Πριν 4-5 χρόνια ήμασταν κάτι το ξεχωριστό. Υπήρχε το Κεφάλαιο Μισθοδοσίας Εφημεριακού Κλήρου, το οποίο καταργήθηκε για να πάμε στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών. Τότε λοιπόν που ήμασταν ένα ιδιαίτερο Κεφάλαιο Μισθοδοσίας Εφημεριακού Κλήρου εμποδίζαμε την πρόσληψη άλλων ανθρώπων; Κάποια πράγματα λέγονται με όρους πολιτικής ελαφρότητας και σε σημεία τέτοια που η πολιτική συγκυρία ευνοεί, αν θέλετε, και λίγο κάποιες προεκλογικές παροχές και λίγο το κλείσιμο του ματιού σε κάποιους ψηφοφόρους.
Δεν μπορεί η Εκκλησία να γίνεται αντικείμενο προεκλογικών σχεδιασμών και προεκλογικών παιγνίων. Εκεί είναι το θέμα μας''.
Και με αυτή την κατακλείδα ο Σεβ. Λαρίσης Ιερώνυμος, αν και ο Βενιαμίν της Ιεραρχίας αλλά και συνονόματος του Πρώτου, στέλνει το μήνυμά του προς πολλούς αποδέκτες, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς. Και αυτό έχει μεγάλη σημασία που προέρχεται από έναν Ιεράρχη που εξελέγη λίγες ημέρες πριν ξεσπάσει αυτή η θύελλα που δίχασε την Εκκλησία και δημιούργησε την Ιεραρχία των 73 και την Ιεραρχία των 7- του Αρχιεπισκοπικού περιβάλλοντος.
newpost
Ο Σεβ. Λαρίσης Ιερώνυμος μίλησε για τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας και έδωσε με τον πιο άμεσο τρόπο το πώς σκέφτεται και το πώς αντιμετωπίζει το θέμα που προέκυψε ως υπεύθυνος Ιεράρχης και μάλιστα της πρωτεύουσας της Θεσσαλίας.
Ο Σεβ. Λαρίσης μίλησε καθαρά και άφοβα για τον διαχωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας και τόνισε ότι πρόκειται για μία «ιδεολογική αγκύλωση».
-''Πρέπει κάποιος να μας εξηγήσει τί θα πει χωρισμός Εκκλησίας-Πολιτείας. Αυτό το σύνθημα ακούγεται για πολλές δεκαετίες, και από εκεί και μόνο φαίνεται πόσο παλιό είναι. Είναι μία ιδεολογική αγκύλωση και τίποτα παραπάνω'' .
Σε άλλο σημείο ο κ. Ιερώνυμος πρόσθεσε: ''Χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας σημαίνει τι; Ότι εγώ που είμαι κληρικός θα πάψω να είμαι και πολίτης αυτού του Κράτους; Αν είναι να επιστρέψω την ταυτότητά μου, να επιστρέψω και το ΑΦΜ μου μπας και γλιτώσω τίποτα από την εφορία''.
''Κάποιοι συνδέουν στο θέμα των σχέσεων Εκκλησίας-Πολιτείας και την μισθοδοσία του κλήρου. Η μισθοδοσία του κλήρου δεν υπάρχει επειδή μας αγαπάει η Πολιτεία ή επειδή εμείς έχουμε επιβάλλει την θέλησή μας στην Πολιτεία. Αυτό είναι συμβατικό αντάλλαγμα για τις πολλαπλές απαλλοτριώσεις, δημεύσεις, εκούσιες εκχωρήσεις, δωρεές εκκλησιαστικής περιουσίας που έχουν συμβεί από το 1821 και εντεύθεν'', υπερθεμάτισε ο Σεβ. Λαρίσης για να αποστομώσει στη συνέχεια κάθε αντίθετη άποψη που ακούγεται για τα περί επικρατούσας θρησκείας και τα συναφή.
''Το Σύνταγμα ομιλεί περί επικρατούσας θρησκείας, είπε, και κάποιοι προσπαθούν να το ερμηνεύσουν αυτό με όρους στατιστικής, το Σύνταγμά όμως δεν είναι στατιστική. Το επικρατούσα θρησκεία σημαίνει Ορθόδοξο πρόσημο στο Κράτος. Κάποιοι θέλουν να μιλήσουν για ουδετερόθρησκο Κράτος, εμείς λέμε ότι το Κράτος μας μπορεί να είναι αμερόληπτο, μπορεί να είναι αντικειμενικό. Το ουδέτερο στα θρησκεύματα είναι μια άλλη ιδεολογία, δηλ. μπορεί να έχει Ορθόδοξο πρόσημο, μπορεί να έχει καθολικό πρόσημο, προτεσταντικό πρόσημο. Αυτό το ουδέτερο πρόσημο είναι μία άλλη ιδεολογία και ως τέτοια έχει αναγνωριστεί και έχει κηρυχθεί και από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων'' συμπλήρωσε ο κ. Ιερώνυμος με τρόπο που δεν σηκώνει αντίρρηση.
Για τις αντιδράσεις του κλήρου σχετικά με το θέμα της μισθοδοσίας υπογράμμισε: ''Ο κλήρος ξεσηκώθηκε όταν πήγε να υπάρξει μία ανεπίτρεπτη κόντρα, στο σημείο του ότι, 10,000 ιερείς που μισθοδοτούνται από το Δημόσιο εμποδίζουν την πρόσληψη 10,000 άλλων ανθρώπων. Αυτό που πήγε να γίνει και να βάλουν τον ιερέα σε μία κόντρα με τον λαό, ήταν που ξεσήκωσε κάποιους και ήταν που ενόχλησε τους κληρικούς, οι οποίοι είναι ακριβώς δίπλα στο λαό''.
Κλείνοντας ο κ. Ιερώνυμος δήλωσε: ''Πριν 4-5 χρόνια ήμασταν κάτι το ξεχωριστό. Υπήρχε το Κεφάλαιο Μισθοδοσίας Εφημεριακού Κλήρου, το οποίο καταργήθηκε για να πάμε στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών. Τότε λοιπόν που ήμασταν ένα ιδιαίτερο Κεφάλαιο Μισθοδοσίας Εφημεριακού Κλήρου εμποδίζαμε την πρόσληψη άλλων ανθρώπων; Κάποια πράγματα λέγονται με όρους πολιτικής ελαφρότητας και σε σημεία τέτοια που η πολιτική συγκυρία ευνοεί, αν θέλετε, και λίγο κάποιες προεκλογικές παροχές και λίγο το κλείσιμο του ματιού σε κάποιους ψηφοφόρους.
Δεν μπορεί η Εκκλησία να γίνεται αντικείμενο προεκλογικών σχεδιασμών και προεκλογικών παιγνίων. Εκεί είναι το θέμα μας''.
Και με αυτή την κατακλείδα ο Σεβ. Λαρίσης Ιερώνυμος, αν και ο Βενιαμίν της Ιεραρχίας αλλά και συνονόματος του Πρώτου, στέλνει το μήνυμά του προς πολλούς αποδέκτες, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς. Και αυτό έχει μεγάλη σημασία που προέρχεται από έναν Ιεράρχη που εξελέγη λίγες ημέρες πριν ξεσπάσει αυτή η θύελλα που δίχασε την Εκκλησία και δημιούργησε την Ιεραρχία των 73 και την Ιεραρχία των 7- του Αρχιεπισκοπικού περιβάλλοντος.
newpost
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου