Άνοιξε γύρω στις 21:00 το βράδυ η συνοριακή διάβαση μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας στον Προμαχώνα, η οποία παρέμεινε κλειστή επί περίπου έξι ώρες προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία σε εκατοντάδες οδηγούς.
Νωρίτερα, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ μπροστά στο τελωνείο από την ελληνική πλευρά περίπου 300 οχήματα ήταν ακινητοποιημένα, ενώ στο βουλγαρικό έδαφος σχηματίστηκαν ουρές χιλιομέτρων.
Το πρόβλημα προκλήθηκε λόγω οδοφραγμάτων που έστησαν Βούλγαροι πολίτες κοντά στο τελωνείο, διαμαρτυρόμενοι για την επικείμενη ανατίμηση των καυσίμων στην χώρα τους. Ανάλογα μπλόκα έχουν στηθεί και σε άλλες περιοχές της γειτονικής χώρας.
Στους δρόμους χιλιάδες Βούλγαροι για την τιμή των καυσίμων
Χιλιάδες Βούλγαροι βγήκαν στους δρόμους όλης της χώρας εναντίον των υψηλών τιμών των καυσίμων, αποκλείοντας την κυκλοφορία σε μια εικοσαριά πόλεις και στους κύριους οδικούς άξονες της χώρας, με αποτέλεσμα να γίνεται μετ' εμποδίων και η κυκλοφορία προς την Ελλάδα.
Στη Σόφια, χίλιοι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν μπροστά από την έδρα της κυβέρνησης, φωνάζοντας «Παραίτηση» και «Παλιάνθρωποι». Έκαναν πορεία στο κέντρο της πόλης μπλοκάροντας την κυκλοφορία σε πολλούς σημαντικούς οδικούς κόμβους.
«Πώς μπορούμε να πουλάμε στη χώρα μας τη βενζίνη τόσο ακριβά όσο στην Ισπανία και το Λουξεμβούργο, τη στιγμή που είμαστε η πιο φτωχή χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης!» έλεγε ο Ιβάν Ναϊντένοφ, οδηγός ταξί.
Η βενζίνη και το ντίζελ κοστίζαν σήμερα περίπου 2,40 λέβα, (1,2 ευρώ) και οι τιμές τους παραμένουν σταθερές εδώ και μία εβδομάδα. Όμως είχαν αυξηθεί 5% από τον Αύγουστο μέχρι τον Οκτώβριο, μια αύξηση επώδυνη για τους Βουλγάρους, ο μέσος μισθός των οποίων είναι 575 ευρώ.
Οι σημερινές διαδηλώσεις στρέφονταν επίσης κατά της αύξησης της φορολογίας των ρυπογόνων οχημάτων και της αύξησης της τιμής της θέρμανσης. Οι διαδηλωτές υπογράμμιζαν το χαμηλό επίπεδο των μισθών και ζητούσαν την παραίτηση της συντηρητικής κυβέρνησης του Μπόικο Μπορίσοφ.
Συγκρούσεις ανάμεσα σε διαδηλωτές και αστυνομικούς σημειώθηκαν στο Μπουργκάς, στη Μαύρη Θάλασσα, όπου ουρές δέκα χιλιομέτρων σχηματίσθηκαν στις εισόδους της πόλης που είχαν αποκλειστεί από τα αυτοκίνητα των διαδηλωτών, μετέδωσε ο δημόσιος ραδιοσταθμός BNR.
Τρεις αυτοκινητόδρομοι και πολλές οδοί παρέμειναν κλειστοί επί ώρες, δημιουργώντας προβλήματα στην κυκλοφορία στη νοτιοδυτική Βουλγαρία προς την Ελλάδα, νότια προς την Τουρκία και στο βόρειο τμήμα της χώρας.
Το συνδικάτο της αστυνομίας υποστήριξε τις διαδηλώσεις με δήλωση που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα.
Ένας βουλευτής της κυβερνητικής πλειοψηφίας, ο Εμίλ Ντιμιτρόφ, κατηγόρησε σήμερα τη σοσιαλιστική αντιπολίτευση ότι βρίσκεται πίσω από τις διαδηλώσεις, οι οποίες οργανώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, οι φόροι τους οποίους επιβάλλει η Βουλγαρία στα καύσιμα είναι οι χαμηλότεροι στην ΕΕ.
Οι διαδηλωτές κάνουν ωστόσο λόγο για ένα οιονεί μονοπώλιο της ρωσικής εταιρείας Lukoil, στην οποία ανήκει το μοναδικό βουλγαρικό διυλιστήριο και η οποία ελέγχει τις αποθήκες καυσίμων, πράγμα που της επιτρέπει να καθορίζει τις τιμές πριν από την επιβολή των φόρων.
newpost
Νωρίτερα, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ μπροστά στο τελωνείο από την ελληνική πλευρά περίπου 300 οχήματα ήταν ακινητοποιημένα, ενώ στο βουλγαρικό έδαφος σχηματίστηκαν ουρές χιλιομέτρων.
Το πρόβλημα προκλήθηκε λόγω οδοφραγμάτων που έστησαν Βούλγαροι πολίτες κοντά στο τελωνείο, διαμαρτυρόμενοι για την επικείμενη ανατίμηση των καυσίμων στην χώρα τους. Ανάλογα μπλόκα έχουν στηθεί και σε άλλες περιοχές της γειτονικής χώρας.
Στους δρόμους χιλιάδες Βούλγαροι για την τιμή των καυσίμων
Χιλιάδες Βούλγαροι βγήκαν στους δρόμους όλης της χώρας εναντίον των υψηλών τιμών των καυσίμων, αποκλείοντας την κυκλοφορία σε μια εικοσαριά πόλεις και στους κύριους οδικούς άξονες της χώρας, με αποτέλεσμα να γίνεται μετ' εμποδίων και η κυκλοφορία προς την Ελλάδα.
Στη Σόφια, χίλιοι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν μπροστά από την έδρα της κυβέρνησης, φωνάζοντας «Παραίτηση» και «Παλιάνθρωποι». Έκαναν πορεία στο κέντρο της πόλης μπλοκάροντας την κυκλοφορία σε πολλούς σημαντικούς οδικούς κόμβους.
«Πώς μπορούμε να πουλάμε στη χώρα μας τη βενζίνη τόσο ακριβά όσο στην Ισπανία και το Λουξεμβούργο, τη στιγμή που είμαστε η πιο φτωχή χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης!» έλεγε ο Ιβάν Ναϊντένοφ, οδηγός ταξί.
Η βενζίνη και το ντίζελ κοστίζαν σήμερα περίπου 2,40 λέβα, (1,2 ευρώ) και οι τιμές τους παραμένουν σταθερές εδώ και μία εβδομάδα. Όμως είχαν αυξηθεί 5% από τον Αύγουστο μέχρι τον Οκτώβριο, μια αύξηση επώδυνη για τους Βουλγάρους, ο μέσος μισθός των οποίων είναι 575 ευρώ.
Οι σημερινές διαδηλώσεις στρέφονταν επίσης κατά της αύξησης της φορολογίας των ρυπογόνων οχημάτων και της αύξησης της τιμής της θέρμανσης. Οι διαδηλωτές υπογράμμιζαν το χαμηλό επίπεδο των μισθών και ζητούσαν την παραίτηση της συντηρητικής κυβέρνησης του Μπόικο Μπορίσοφ.
Συγκρούσεις ανάμεσα σε διαδηλωτές και αστυνομικούς σημειώθηκαν στο Μπουργκάς, στη Μαύρη Θάλασσα, όπου ουρές δέκα χιλιομέτρων σχηματίσθηκαν στις εισόδους της πόλης που είχαν αποκλειστεί από τα αυτοκίνητα των διαδηλωτών, μετέδωσε ο δημόσιος ραδιοσταθμός BNR.
Τρεις αυτοκινητόδρομοι και πολλές οδοί παρέμειναν κλειστοί επί ώρες, δημιουργώντας προβλήματα στην κυκλοφορία στη νοτιοδυτική Βουλγαρία προς την Ελλάδα, νότια προς την Τουρκία και στο βόρειο τμήμα της χώρας.
Το συνδικάτο της αστυνομίας υποστήριξε τις διαδηλώσεις με δήλωση που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα.
Ένας βουλευτής της κυβερνητικής πλειοψηφίας, ο Εμίλ Ντιμιτρόφ, κατηγόρησε σήμερα τη σοσιαλιστική αντιπολίτευση ότι βρίσκεται πίσω από τις διαδηλώσεις, οι οποίες οργανώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, οι φόροι τους οποίους επιβάλλει η Βουλγαρία στα καύσιμα είναι οι χαμηλότεροι στην ΕΕ.
Οι διαδηλωτές κάνουν ωστόσο λόγο για ένα οιονεί μονοπώλιο της ρωσικής εταιρείας Lukoil, στην οποία ανήκει το μοναδικό βουλγαρικό διυλιστήριο και η οποία ελέγχει τις αποθήκες καυσίμων, πράγμα που της επιτρέπει να καθορίζει τις τιμές πριν από την επιβολή των φόρων.
newpost
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου