Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής, έπειτα από μια συζήτηση στην οποία κυριάρχησε η ένταση και οι φωνές περί σκανδάλου, το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των εταιρειών ΓΑΙΟΣΕ, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές και της Γκόλνταιρ Κάργκο, για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.
Η αντιπολίτευση κατηγόρησε την κυβέρνηση πως με το νομοσχέδιο άλλαξαν εκ των υστέρων οι όροι του διαγωνισμού, χωρίς να γίνει νέος διαγωνισμός, αλλά και πως η τελική σύμβαση που ήρθε προς ψήφιση από το Υπουργείο Υποδομών, προβλέπει δυσμενής μεταβολή σε σχέση με την ενδιάμεση εγγυητική επιστολή, η οποία ήταν ύψους 20 εκατ. ευρώ. Στη σύμβαση που παρουσιάστηκε, το ποσό είχε πέσει στα 10 εκατ. ευρώ.
Ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετικές αιτιάσεις της αντιπολίτευσης τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία δυσμενής μεταβολή σε σχέση με την αρχική. «Το εμπροσθοβαρές τίμημα των 10 εκατ. ευρώ δημιουργεί καλύτερο αποτέλεσμα από εκείνο των 20 εκατ. ευρώ, καθώς με το πρώτο προκύπτει ελάχιστο εγγυημένο μίσθωμα 350.000 ευρώ, ενώ με το δεύτερο μειώνεται δραματικά στα 50.000 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε ακόμη ότι δεν ικανοποιήθηκε κανένα αίτημα του παραχωρησιούχου (σταθερός ΕΝΦΙΑ, απαλλαγή από δημοτικά τέλη κλπ) πέρα από τη δυνατότητα απαλλαγής από τα τέλη καθαριότητας υπό την προϋπόθεση ότι θα αναλάβει ο ίδιος την καθαριότητα. Απορριπτική, σύμφωνα με τον υπουργό, ήταν η απάντηση στο αίτημα για φοροαπαλλαγές, «σε αντίθεση με ότι εσείς εισηγούσασταν με επιστολή του τότε Υπουργού Μεταφορών κ. Στυλιανίδη προς τον τότε Υπουργό Οικονομικών για μία σειρά από φοροαπαλλαγές και διευκολύνσεις για τον τότε υποψήφιο ανάδοχο».
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ακόμη ότι η δυνατότητα μετατροπής της δεσμευτικής επένδυσης δεν μεταβάλει το ύψος της, ενώ για μία από τις βασικές ενστάσεις της αντιπολίτευσης, ότι η εκ των υστέρων μεταβολή των όρων διαγωνισμού και συγκεκριμένα των όρων δόμησης συνιστά σοβαρή αλλοίωση των όρων του διαγωνισμού, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως όλες οι αλλαγές δόμησης είναι σύμφωνες με όλα τα διεθνή στάνταρτς.
«Η Ελλάδα έρχεται επιτέλους να αξιοποιήσει τη θέση της ως διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών» υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών, ενώ έκανε λόγο για «αμηχανία της αντιπολίτευσης» και «παλινωδίες δεκαετιών». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Μανιάτη: «Δεν μας ακουμπάει η λάσπη σας. Εύχομαι να γίνεται μόνο για λόγους αντιπολιτευτικής τακτικής, διαφορετικά είναι σκανδαλώδης η στάση σας γιατί εσείς δεν είστε από τους πολιτικούς που δεν ξέρουν», ενώ ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα χρησιμοποίησε από την πλευρά του ο βουλευτής της ΔΗΣΥ κατά τη δευτερολογία του: «Λυπάμαι να πω ότι ο κύριος Σπίρτζης ανήκει στην κατηγορία των θλιβερών ανθρώπων που επειδή είναι ριψάσπιδες και αποστάτησαν υποχρεώνονται να γίνονται ακραίοι προκειμένου να αποδεικνύουν την πίστη τους στο νέο τους αφεντικό» είπε.
Ένταση σημειώθηκε και κατά την τοποθέτηση του αντιπροέδρου της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι άλλαξε τους όρους του διαγωνισμού εκ των υστέρων χωρίς να κάνει τον διαγωνισμό από την αρχή. «Το κάνατε με νόμο. Γιατί εάν δεν το κάνατε με νόμο δεν θα περνούσατε από το ειδικό δικαστήριο, θα πηγαίνατε κατευθείαν στον Κορυδαλλό» ανέφερε. «Δεν έχει ξαναγίνει στο Κοινοβούλιο αυτό που γίνεται σήμερα» πρόσθεσε κάνοντας λόγο για «λαμογιές».
Παίρνοντας τον λόγο επί προσωπικού, ο υπουργός Μεταφορών απάντησε στον αντιπρόεδρο της ΝΔ ότι έχει πέσει θύμα παραπληροφόρησης σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει τεύχος προκήρυξης του διαγωνισμού με άλλους όρους.
mononews
Η αντιπολίτευση κατηγόρησε την κυβέρνηση πως με το νομοσχέδιο άλλαξαν εκ των υστέρων οι όροι του διαγωνισμού, χωρίς να γίνει νέος διαγωνισμός, αλλά και πως η τελική σύμβαση που ήρθε προς ψήφιση από το Υπουργείο Υποδομών, προβλέπει δυσμενής μεταβολή σε σχέση με την ενδιάμεση εγγυητική επιστολή, η οποία ήταν ύψους 20 εκατ. ευρώ. Στη σύμβαση που παρουσιάστηκε, το ποσό είχε πέσει στα 10 εκατ. ευρώ.
Ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετικές αιτιάσεις της αντιπολίτευσης τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία δυσμενής μεταβολή σε σχέση με την αρχική. «Το εμπροσθοβαρές τίμημα των 10 εκατ. ευρώ δημιουργεί καλύτερο αποτέλεσμα από εκείνο των 20 εκατ. ευρώ, καθώς με το πρώτο προκύπτει ελάχιστο εγγυημένο μίσθωμα 350.000 ευρώ, ενώ με το δεύτερο μειώνεται δραματικά στα 50.000 ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε ακόμη ότι δεν ικανοποιήθηκε κανένα αίτημα του παραχωρησιούχου (σταθερός ΕΝΦΙΑ, απαλλαγή από δημοτικά τέλη κλπ) πέρα από τη δυνατότητα απαλλαγής από τα τέλη καθαριότητας υπό την προϋπόθεση ότι θα αναλάβει ο ίδιος την καθαριότητα. Απορριπτική, σύμφωνα με τον υπουργό, ήταν η απάντηση στο αίτημα για φοροαπαλλαγές, «σε αντίθεση με ότι εσείς εισηγούσασταν με επιστολή του τότε Υπουργού Μεταφορών κ. Στυλιανίδη προς τον τότε Υπουργό Οικονομικών για μία σειρά από φοροαπαλλαγές και διευκολύνσεις για τον τότε υποψήφιο ανάδοχο».
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ακόμη ότι η δυνατότητα μετατροπής της δεσμευτικής επένδυσης δεν μεταβάλει το ύψος της, ενώ για μία από τις βασικές ενστάσεις της αντιπολίτευσης, ότι η εκ των υστέρων μεταβολή των όρων διαγωνισμού και συγκεκριμένα των όρων δόμησης συνιστά σοβαρή αλλοίωση των όρων του διαγωνισμού, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως όλες οι αλλαγές δόμησης είναι σύμφωνες με όλα τα διεθνή στάνταρτς.
«Η Ελλάδα έρχεται επιτέλους να αξιοποιήσει τη θέση της ως διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών» υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών, ενώ έκανε λόγο για «αμηχανία της αντιπολίτευσης» και «παλινωδίες δεκαετιών». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Μανιάτη: «Δεν μας ακουμπάει η λάσπη σας. Εύχομαι να γίνεται μόνο για λόγους αντιπολιτευτικής τακτικής, διαφορετικά είναι σκανδαλώδης η στάση σας γιατί εσείς δεν είστε από τους πολιτικούς που δεν ξέρουν», ενώ ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα χρησιμοποίησε από την πλευρά του ο βουλευτής της ΔΗΣΥ κατά τη δευτερολογία του: «Λυπάμαι να πω ότι ο κύριος Σπίρτζης ανήκει στην κατηγορία των θλιβερών ανθρώπων που επειδή είναι ριψάσπιδες και αποστάτησαν υποχρεώνονται να γίνονται ακραίοι προκειμένου να αποδεικνύουν την πίστη τους στο νέο τους αφεντικό» είπε.
Ένταση σημειώθηκε και κατά την τοποθέτηση του αντιπροέδρου της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι άλλαξε τους όρους του διαγωνισμού εκ των υστέρων χωρίς να κάνει τον διαγωνισμό από την αρχή. «Το κάνατε με νόμο. Γιατί εάν δεν το κάνατε με νόμο δεν θα περνούσατε από το ειδικό δικαστήριο, θα πηγαίνατε κατευθείαν στον Κορυδαλλό» ανέφερε. «Δεν έχει ξαναγίνει στο Κοινοβούλιο αυτό που γίνεται σήμερα» πρόσθεσε κάνοντας λόγο για «λαμογιές».
Παίρνοντας τον λόγο επί προσωπικού, ο υπουργός Μεταφορών απάντησε στον αντιπρόεδρο της ΝΔ ότι έχει πέσει θύμα παραπληροφόρησης σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει τεύχος προκήρυξης του διαγωνισμού με άλλους όρους.
mononews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου