Σύμφωνα με πληροφορίες του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, αναμένεται την προσεχή εβδομάδα μια πρωτοβουλία για την πραγματοποίηση έκτακτης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών από τη Ρωσική Ομοσπονδία και την Κίνα, δύο από τα πέντε μόνιμα κράτη-μέλη με δικαίωμα βέτο.
Διπλωμάτες του ΟΗΕ ανέφεραν ότι η Ρωσία δεν θα υπεισέλθει στις διαδικασίες ολοκλήρωσης στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, αλλά, όπως είπανε πηγές προσκείμενες στον υπουργό Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, η FYROM θα έχει την ίδια μεταχείριση με τη Σερβία.
Το στοιχείο το οποίο θα θίξουν είναι η νομική ερμηνεία βάσει του διεθνούς δικαίου, για το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης ενός έθνους ή ενός λαού, ένα θέμα το οποίο έθιξε, ήδη, στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ο πρόεδρος των Σκοπίων, Γκιόργκε Ιβάνοφ.
Στην ομιλία του, ο Ιβάνοφ κάλεσε τις 140 χώρες που αναγνώρισαν τη χώρα του ως ‘Δημοκρατία της Μακεδονίας’ να μην αλλάξουν την απόφασή τους με βάση τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Επίσης, πληροφορίες από την τουρκική διπλωματία δείχνουν ότι η Τουρκία θα αρχίσει ένα ευρύτερο φάσμα νομικών μέτρων μέσω του ΟΗΕ.
Η Συμφωνία των Πρεσπών, όπως λέγει το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, δεν είναι καν μια συμφωνία, αλλά κάτι που μπορεί να υιοθετήσει οποιαδήποτε κυβέρνηση και αυτό σημαίνει ότι δεν έχει άμεση νομική ισχύ.
Συγκεκριμένα, η Ρωσία, η Κίνα και η Τουρκία, θα αναφερθούν στο Σύνταγμα της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» και στο αποτυχημένο δημοψήφισμα για την αλλαγή του ονόματος, που εξέφρασε τη βούληση των πολιτών καθώς και σε εκβιασμούς βουλευτών για την έναρξη των συνταγματικών αλλαγών.
Ένα γεγονός που μιλάει περισσότερο για τον κλασικό εκβιασμό από ένα έθνος σε άλλο, είναι η ομιλία του προέδρου της Ελλάδας, ο οποίος ζήτησε να διαγραφεί το ουσιαστικό ‘Μακεδονία’, δηλαδή, να διαγραφεί η ‘Μακεδονία’ κατά την περίοδο του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, όπου ο λαός της ‘Μακεδονίας’ αναφέρεται ως μέρος των συμμαχικών δυνάμεων στον πόλεμο κατά της ναζιστικής Γερμανίας και τους φασίστες συμμάχους της.
Το Συμβούλιο Ασφαλείας δεν έχει νομική εξουσία να αποφασίζει για τέτοιες συμφωνίες, αλλά αναμένεται ότι η πρωτοβουλία αυτή θα έχει μαζική στήριξη από τα κράτη μέλη του ΟΗΕ, πριν προωθηθούν οι συνταγματικές τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν για το νέο Σύνταγμα της Βόρειας Μακεδονίας.
Θα γίνει ενημέρωση προς την κυβέρνηση και προς τον πρόεδρο, ότι οι χώρες τους, ανεξάρτητα από την απόφαση της Συνέλευσης, κατά τη διμερή επικοινωνία και ενώπιον των διεθνών θεσμικών οργάνων, θα χρησιμοποιούν το συνταγματικό όνομα της χώρας, δηλαδή, ‘Δημοκρατία της Μακεδονίας’.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η υποσημείωση που η Τουρκία υποχρέωσε στο ΝΑΤΟ, ότι η Δημοκρατία της Τουρκίας θα αναγνωρίζει το κράτος ως ‘Δημοκρατία της Μακεδονίας’.
Αυτό που αναμένεται είναι πόσες χώρες θα τεθούν πίσω από ένα τέτοιο νομικό έγγραφο που θα προέρχεται από τον ΟΗΕ και θα ακυρώνει στην πράξη τη συμφωνία με την Ελλάδα.
echedoros-a
Διπλωμάτες του ΟΗΕ ανέφεραν ότι η Ρωσία δεν θα υπεισέλθει στις διαδικασίες ολοκλήρωσης στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, αλλά, όπως είπανε πηγές προσκείμενες στον υπουργό Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, η FYROM θα έχει την ίδια μεταχείριση με τη Σερβία.
Το στοιχείο το οποίο θα θίξουν είναι η νομική ερμηνεία βάσει του διεθνούς δικαίου, για το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης ενός έθνους ή ενός λαού, ένα θέμα το οποίο έθιξε, ήδη, στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ο πρόεδρος των Σκοπίων, Γκιόργκε Ιβάνοφ.
Στην ομιλία του, ο Ιβάνοφ κάλεσε τις 140 χώρες που αναγνώρισαν τη χώρα του ως ‘Δημοκρατία της Μακεδονίας’ να μην αλλάξουν την απόφασή τους με βάση τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Επίσης, πληροφορίες από την τουρκική διπλωματία δείχνουν ότι η Τουρκία θα αρχίσει ένα ευρύτερο φάσμα νομικών μέτρων μέσω του ΟΗΕ.
Η Συμφωνία των Πρεσπών, όπως λέγει το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, δεν είναι καν μια συμφωνία, αλλά κάτι που μπορεί να υιοθετήσει οποιαδήποτε κυβέρνηση και αυτό σημαίνει ότι δεν έχει άμεση νομική ισχύ.
Συγκεκριμένα, η Ρωσία, η Κίνα και η Τουρκία, θα αναφερθούν στο Σύνταγμα της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» και στο αποτυχημένο δημοψήφισμα για την αλλαγή του ονόματος, που εξέφρασε τη βούληση των πολιτών καθώς και σε εκβιασμούς βουλευτών για την έναρξη των συνταγματικών αλλαγών.
Ένα γεγονός που μιλάει περισσότερο για τον κλασικό εκβιασμό από ένα έθνος σε άλλο, είναι η ομιλία του προέδρου της Ελλάδας, ο οποίος ζήτησε να διαγραφεί το ουσιαστικό ‘Μακεδονία’, δηλαδή, να διαγραφεί η ‘Μακεδονία’ κατά την περίοδο του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, όπου ο λαός της ‘Μακεδονίας’ αναφέρεται ως μέρος των συμμαχικών δυνάμεων στον πόλεμο κατά της ναζιστικής Γερμανίας και τους φασίστες συμμάχους της.
Το Συμβούλιο Ασφαλείας δεν έχει νομική εξουσία να αποφασίζει για τέτοιες συμφωνίες, αλλά αναμένεται ότι η πρωτοβουλία αυτή θα έχει μαζική στήριξη από τα κράτη μέλη του ΟΗΕ, πριν προωθηθούν οι συνταγματικές τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν για το νέο Σύνταγμα της Βόρειας Μακεδονίας.
Θα γίνει ενημέρωση προς την κυβέρνηση και προς τον πρόεδρο, ότι οι χώρες τους, ανεξάρτητα από την απόφαση της Συνέλευσης, κατά τη διμερή επικοινωνία και ενώπιον των διεθνών θεσμικών οργάνων, θα χρησιμοποιούν το συνταγματικό όνομα της χώρας, δηλαδή, ‘Δημοκρατία της Μακεδονίας’.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η υποσημείωση που η Τουρκία υποχρέωσε στο ΝΑΤΟ, ότι η Δημοκρατία της Τουρκίας θα αναγνωρίζει το κράτος ως ‘Δημοκρατία της Μακεδονίας’.
Αυτό που αναμένεται είναι πόσες χώρες θα τεθούν πίσω από ένα τέτοιο νομικό έγγραφο που θα προέρχεται από τον ΟΗΕ και θα ακυρώνει στην πράξη τη συμφωνία με την Ελλάδα.
echedoros-a
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου