facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018

Αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης: Ερχεται αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων

Ειδική Επιτροπή έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών για να αλλάξει και πάλι ο τρόπος υπολογισμού του τελωνείου στα αυτοκίνητα. Και επειδή τίποτα δεν αλλάζει μειούμενο φορολογικά σ’ αυτή τη χώρα, ο κίνδυνος αύξησης των τιμών των νέων αυτοκινήτων είναι κάτι από περισσότερο ορατός…

Λίγο πάνω από τα δύο χρόνια άντεξε ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του NewsAuto.gr θα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα. Ειδικότερα σήμερα το Τέλος Ταξινόμησης στα καινούρια αυτοκίνητα υπολογίζεται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων και τις εκπομπές ρύπων και τον τύπο του αμαξώματος ενώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα για τον υπολογισμό του αναλογούντος Τέλους Ταξινόμησης λαμβάνονται επιπλέον υπόψη η πρώτη κυκλοφορία των οχημάτων και τα χιλιόμετρα που αυτά έχουν διανύσει.

Τώρα το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να αλλάξει ριζικά όλα τα παραπάνω και το Τέλος Ταξινόμησης των Αυτοκινήτων να υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, την ιπποδύναμη, τις εκπομπές ρύπων και την αξία του. Με αυτή την εξίσωση υπάρχουν φόβοι οτι θα αυξηθούν κατα πολύ μάλιστα οι τιμές των νέων αυτοκινήτων και κυρίως τα οικονομικότερα αυτοκίνητα -που είναι και η βάση της αγοράς σήμερα. Θυμίζουμε ότι απο τον ερχόμενο χρόνο οι δηλωθέντες εκπεμπόμενοι ρύποι των αυτοκινήτων θα αυξηθούν λόγω αλλαγής της μέτρησης τους με το λεγόμενο WLTP, οπότε αναμένονται έτσι και αλλιώς μικρές, έως και μεγαλύτερες αυξήσεις.

Ο λόγος που δόθηκε εντολή να αλλάξει και πάλι ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει να κάνει με το γεγονός οι συντελεστές που ορίζουν το Τέλος Ταξινόμησης ανά Αξίες Λιανικής προ Φόρων έχουν δημιουργήσει τρομερές δυσλειτουργίες κυρίως στις τελωνειακές αρχές, οι οποίες διαμαρτύρονται σχετικά, διαρκώς.
Βέβαια δεν έχει εγκαταλειφτεί ακόμη το σενάριο της παραμονής στο ισχύον καθεστώς με την εφαρμογή, όμως, κλιμακωτών χρεώσεων, πρακτική που θα μπορούσε να εξορθολογήσει την κατάσταση και να κάνει πιο δίκαιο τον υπάρχοντα νόμο, ενώ αναμένονται και περισσότερα έσοδα απο αυτό στα κρατικά ταμεία.
Επίσης η έλλειψη τιμοκαταλόγων με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης.

Παράλληλα υπάρχουν κάποιες εισαγωγικές που δεν υπάρχουν πια ή οι κατασκευαστές έχουν αλλάξει εισαγωγέα με αποτέλεσμα επίσης να μην υπάρχουν τιμοκατάλογοι.
Από την άλλη μεριά οι νέοι εισαγωγείς δεν μπορούν να δημοσιεύσουν τιμοκαταλόγους με Αξίες Λιανικών Τιμών προ φόρων για προγενέστερα έτη καθώς για την συγκεκριμένη περίοδο δεν υπήρξε εισαγωγέας και το Τέλος Ταξινόμησης πριν τον Ιούνιο του 2016 υπολογίζονταν σύμφωνα με τη Χονδρική Εργοστασιακή Αξία. Όσον αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα η έλλειψη τιμοκαταλόγων δημιουργούν έναν… «υπολογισμό στο περίπου» για το πόσο θα μπορούσε να κοστίσει η εισαγωγή ενός επιβατικού αυτοκινήτου.

Η Ειδική Επιτροπή…
… που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών συνεδριάζει εδώ και καιρό αλλά όπως φαίνεται τα μέλη της δεν μπορούν να συμφωνήσουν σε ένα κοινά αποδεκτό μοντέλο με βάση το οποίο θα υπολογίζεται το νέο Τέλος Ταξινόμησης με αποτέλεσμα το νέο σύστημα να είναι χειρότερο από το προηγούμενο και βέβαια το Δημόσιο να χάσει έσοδα.

newsauto

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news