Μία από τις επτά αεροδιακομιδές ασθενών που έγιναν τον Ιούλιο του 2018, με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος, έγινε μία ημέρα πριν από την τραγωδία στο Μάτι, η οποία σε συνδυασμό με μία περιπολία πάνω από τη Σκιάθο, αποτέλεσε την αφορμή το ελικόπτερο ΒΚ 117-AC με κωδικό ΦΛΟΓΑ 10 να μείνει από καύσιμα ύστερα από πτήση 15 λεπτών, αναφέρει σε δημοσίευμα του ο Ελεύθερος Τύπος.
Τις κρίσιμες στιγμές της φωτιάς στο Νταού Πεντέλης, από αέρος, σύμφωνα με τεχνική έκθεση, επιχείρησε μόνο ένα S-64 (ERICSSON), το οποίο στις 17:15 έδωσε την πρώτη εικόνα επικινδυνότητας της πυρκαγιάς και ήταν το μοναδικό μέχρι τις 17:45 που επιχειρούσε. Το δεύτερο πτητικό μέσο που πέταξε ήταν ένα Super Puma με κάδο, που έφτασε στις 19:00, όταν η φωτιά είχε μπει στο Μάτι,και επιχείρησε μέχρι τις 20:50.
Το κρίσιμο χρονικό διάστημα, από τις 17:15 έως τις 17:30, χρησιμοποιήθηκε το ελικόπτερο με κωδικό ΦΛΟΓΑ 10, ως συντονιστικό των επίγειων δυνάμεων, χωρίς αρχηγό ή υπαρχηγό στο πλήρωμα. Στις 17:30 εγκατέλειψε το πεδίο επιστρέφοντας στο Αεροδρόμιο της Ελευσίνας για ανεφοδιασμό, όπου προσγειώνεται στις 17:55.
Κρίσιμο κατά τους διορισμένους εμπειρογνώμονες των οικογενειών θυμάτων, χαρακτηρίζεται κυρίως το χρονικό σημείο 17:20, καθώς τότε το μέτωπο της φωτιάς διασπάται στα δύο “οπότε απέκτησε τα κατά νόμο χαρακτηριστικά της ‘καταστροφής’ και μάλιστα ‘περιφερειακής καταστροφής μεγάλης έντασης’, έπρεπε να ληφθεί αρμοδίως η απόφαση εκκένωσης των ανωτέρο οικισμών, αφού το ως άνω χρονικό διάστημα θεωρείται επιχειρησιακά το ‘έγκαιρα’ της λήψης της σχετικής απόφασης, κάτι βέβαια που στην πράξη δεν συνέβη και είχαμε τις γνωστές τραγικές απώλειες”, έγραφε ένας από τους πραγματογνώμονονες και πρώην υπαρχηγός του Σώματος, Ανδριανός Γκουρμπάτσης.
enikos
Τις κρίσιμες στιγμές της φωτιάς στο Νταού Πεντέλης, από αέρος, σύμφωνα με τεχνική έκθεση, επιχείρησε μόνο ένα S-64 (ERICSSON), το οποίο στις 17:15 έδωσε την πρώτη εικόνα επικινδυνότητας της πυρκαγιάς και ήταν το μοναδικό μέχρι τις 17:45 που επιχειρούσε. Το δεύτερο πτητικό μέσο που πέταξε ήταν ένα Super Puma με κάδο, που έφτασε στις 19:00, όταν η φωτιά είχε μπει στο Μάτι,και επιχείρησε μέχρι τις 20:50.
Το κρίσιμο χρονικό διάστημα, από τις 17:15 έως τις 17:30, χρησιμοποιήθηκε το ελικόπτερο με κωδικό ΦΛΟΓΑ 10, ως συντονιστικό των επίγειων δυνάμεων, χωρίς αρχηγό ή υπαρχηγό στο πλήρωμα. Στις 17:30 εγκατέλειψε το πεδίο επιστρέφοντας στο Αεροδρόμιο της Ελευσίνας για ανεφοδιασμό, όπου προσγειώνεται στις 17:55.
Κρίσιμο κατά τους διορισμένους εμπειρογνώμονες των οικογενειών θυμάτων, χαρακτηρίζεται κυρίως το χρονικό σημείο 17:20, καθώς τότε το μέτωπο της φωτιάς διασπάται στα δύο “οπότε απέκτησε τα κατά νόμο χαρακτηριστικά της ‘καταστροφής’ και μάλιστα ‘περιφερειακής καταστροφής μεγάλης έντασης’, έπρεπε να ληφθεί αρμοδίως η απόφαση εκκένωσης των ανωτέρο οικισμών, αφού το ως άνω χρονικό διάστημα θεωρείται επιχειρησιακά το ‘έγκαιρα’ της λήψης της σχετικής απόφασης, κάτι βέβαια που στην πράξη δεν συνέβη και είχαμε τις γνωστές τραγικές απώλειες”, έγραφε ένας από τους πραγματογνώμονονες και πρώην υπαρχηγός του Σώματος, Ανδριανός Γκουρμπάτσης.
enikos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου