Δικαστήριο έδωσε εντολή στο Βερολίνο να απαγορεύσει την κυκλοφορία παλαιότερων ντιζελοκίνητων οχημάτων σε πολλούς οδικούς άξονες της γερμανικής πρωτεύουσας.
Η απόφαση θεωρείται πλήγμα για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, αλλά και για την κυβέρνηση της Ανγκελα Μέρκελ, που προσπαθούσε να αποφύγει τέτοιου είδους περιορισμούς, μολονότι αγωνίζεται για να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Από την 1η Απριλίου 2019 δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ορισμένους δρόμους στο κέντρο του Βερολίνου τα ντιζελοκίνητα οχήματα άνω των τριών-τεσσάρων ετών (δηλαδή αυτά με εκπομπές καυσαερίων Euro 0-5), ενώ το δικαστήριο επέκρινε τον δήμο επειδή δεν έχει προχωρήσει σε ενέργειες προκειμένου να μείνει εντός των επιτρεπτών ορίων η ατμοσφαιρική ρύπανση.
«Είναι μια καλή ημέρα για τον αέρα που αναπνέουμε», είπε ο Γιούργκεν Ρες, ο πρόεδρος της οικολογικής, μη κυβερνητικής οργάνωσης DUH που είχε την πρωτοβουλία αυτή. Παρόμοια μέτρα έχουν ληφθεί στο Αμβούργο και αναμένονται σύντομα στη Στουργκάρδη και τη Φρανκφούρτη και για αυτό η DUH ήθελε να γίνει το ίδιο στο Βερολίνο. Πάντως, η οργάνωση ζητούσε αρχικά τη γενική απαγόρευση των ντιζελοκίνητων οχημάτων.
Η απόφαση αφορά κυρίως την εμβληματική οδό Φριντριχστράσε και θα πλήξει περίπου 200.000 οδηγούς, σύμφωνα με εκτιμήσεις του γερμανικού Τύπου. Από την απαγόρευση θα εξαιρούνται τα επαγγελματικά οχήματα.
Το θέμα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων έχει πολιτική σημασία στη Γερμανία, όπου ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολεί 800.000 εργαζόμενους. Οι πωλήσεις των οχημάτων αυτών καταγράφουν πτώση αφότου η Volskwagen παραδέχτηκε το 2015 ότι χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό το οποίο εμφάνιζε τα αυτοκίνητά της λιγότερο ρυπογόνα απ' όσο ήταν στην πραγματικότητα.
ΑΠΕ/ AFP, DPA, Reuters/iefimerida
Η απόφαση θεωρείται πλήγμα για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, αλλά και για την κυβέρνηση της Ανγκελα Μέρκελ, που προσπαθούσε να αποφύγει τέτοιου είδους περιορισμούς, μολονότι αγωνίζεται για να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Από την 1η Απριλίου 2019 δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ορισμένους δρόμους στο κέντρο του Βερολίνου τα ντιζελοκίνητα οχήματα άνω των τριών-τεσσάρων ετών (δηλαδή αυτά με εκπομπές καυσαερίων Euro 0-5), ενώ το δικαστήριο επέκρινε τον δήμο επειδή δεν έχει προχωρήσει σε ενέργειες προκειμένου να μείνει εντός των επιτρεπτών ορίων η ατμοσφαιρική ρύπανση.
«Είναι μια καλή ημέρα για τον αέρα που αναπνέουμε», είπε ο Γιούργκεν Ρες, ο πρόεδρος της οικολογικής, μη κυβερνητικής οργάνωσης DUH που είχε την πρωτοβουλία αυτή. Παρόμοια μέτρα έχουν ληφθεί στο Αμβούργο και αναμένονται σύντομα στη Στουργκάρδη και τη Φρανκφούρτη και για αυτό η DUH ήθελε να γίνει το ίδιο στο Βερολίνο. Πάντως, η οργάνωση ζητούσε αρχικά τη γενική απαγόρευση των ντιζελοκίνητων οχημάτων.
Η απόφαση αφορά κυρίως την εμβληματική οδό Φριντριχστράσε και θα πλήξει περίπου 200.000 οδηγούς, σύμφωνα με εκτιμήσεις του γερμανικού Τύπου. Από την απαγόρευση θα εξαιρούνται τα επαγγελματικά οχήματα.
Το θέμα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων έχει πολιτική σημασία στη Γερμανία, όπου ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολεί 800.000 εργαζόμενους. Οι πωλήσεις των οχημάτων αυτών καταγράφουν πτώση αφότου η Volskwagen παραδέχτηκε το 2015 ότι χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό το οποίο εμφάνιζε τα αυτοκίνητά της λιγότερο ρυπογόνα απ' όσο ήταν στην πραγματικότητα.
ΑΠΕ/ AFP, DPA, Reuters/iefimerida
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου