Οι Δήμοι έχουν την αρμοδιότητα να μεριμνούν για την απομάκρυνση αδέσποτων ζώων από τις εθνικές οδούς ενώ σε περίπτωση τραυματισμού οδηγού ή επιβάτη οχήματος λόγω εισβολής στο οδόστρωμα κάποιου τετράποδου, οι πολίτες δεν μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από την εταιρεία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο.
Αυτό έκρινε με απόφασή του το Ειρηνοδικείο Θηβών και απέρριψε αγωγή που είχαν καταθέσει δυο επιβάτες αυτοκινήτου (οδηγός και συνοδηγός), οι οποίοι κινδύνευσαν όταν αγέλη αδέσποτων σκύλων εισέβαλε ξαφνικά στο οδόστρωμα και ενώ εκείνοι βρίσκονταν με το όχημά τους στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Μετά την άσχημη εμπειρία που είχαν – το περιστατικό έλαβε χώρα τον Μάρτιο του 2014 – τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη ζητώντας αποζημίωση.
Τι υποστήριξαν στην αγωγή
Όπως ανέφεραν στην αγωγή που κατέθεσαν, όλα συνέβησαν ενώ βρίσκονταν στο 53ο χιλιόμετρο της νέας εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας (με κατεύθυνση από Αθήνα προς Λαμία) στη μεσαία λωρίδα. Ξαφνικά, όμως, στο οδόστρωμα εμφανίστηκε από δεξιά αγέλη οκτώ περίπου αδέσποτων σκύλων. Τα ζώα χτύπησαν πάνω στο όχημα με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό τριών τουλάχιστον εξ αυτών, την πρόκληση υλικών ζημιών στο όχημα και το σημαντικότερο τον τραυματισμό του ενός εκ των δυο επιβατών του αυτοκινήτου.
Στην αγωγή τους οι προσφεύγοντες υποστήριζαν πως η εταιρεία που διαχειρίζεται την εθνική οδό πρέπει να τους αποζημιώσει για τα όσα υπέστησαν. Ακόμη ανέφεραν πως δεν υπήρχε φωτισμός στο σημείο του οδοστρώματος που έγινε το ατύχημα και ότι σε κάθε περίπτωση η εταιρεία φέρει ευθύνη για τη φύλαξη του δρόμου και την παρεμπόδιση της εισόδου ζώων σε αυτόν.
Η απόφαση
Το δικαστήριο, ωστόσο, είχε διαφορετική άποψη και απέρριψε την αγωγή, κρίνοντας πως η «εταιρεία είχε λάβει όλα τα προσήκοντα μέτρα και είχε εκπληρώσει πλήρως τις συμβατικές της υποχρεώσεις για την αποτροπή του κινδύνου βλάβης των οχημάτων που κινούνταν στην επίδικη οδό και το τυχαίο περιστατικό της εισόδου των αδέσποτων ζώων».
Σύμφωνα με την απόφαση, η εταιρεία είχε τοποθετήσει περίφραξη στο πλάι των δυο ρευμάτων της εθνικής οδού, προβαίνει σε όλες τις προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και τα συνεργεία της εκτελούν περιπολίες και επιθεωρούν τον αυτοκινητόδρομο σε τακτικά χρονικά διαστήματα επί 24ωρού βάσεως.
Μάλιστα, στην απόφαση αναφέρεται πως όταν οι υπεύθυνοι της εταιρείας διαπίστωσαν την ύπαρξη αδέσποτων σκύλων την ημέρα που έλαβε χώρα το επίδικο περιστατικό, ειδοποίησαν τους οδηγούς με προειδοποιητικό μήνυμα «Προσοχή σκύλοι σε 5 χλμ», στην πινακίδα μεταβλητών μηνυμάτων (VMS), που βρίσκονταν 6 μόλις χιλιόμετρα πριν τον τόπο του ατυχήματος.
«Η εταιρεία δεν έχει αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση περισυλλογής ή απομάκρυνσης αδέσποτων ή μη ζώων, που τυχόν θα εισχωρήσουν στο οδόστρωμα από τα σημεία εισόδου-εξόδου, αρμοδιότητα που άλλωστε ανήκει στους κατά τόπους Δήμους και Κοινότητες» έκρινε το δικαστήριο σημειώνοντας πως τέτοια ευθύνη έχει ο αρμόδιος Δήμος «ο οποίος μάλιστα συγκροτεί ειδικά συνεργεία περισυλλογής από άτομα τα οποία διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία σε θέματα που αφορούν στην αιχμαλωσία των ζώων και κατέχουν τις ειδικές γνώσεις χειρισμού τους».
lawandorder
Αυτό έκρινε με απόφασή του το Ειρηνοδικείο Θηβών και απέρριψε αγωγή που είχαν καταθέσει δυο επιβάτες αυτοκινήτου (οδηγός και συνοδηγός), οι οποίοι κινδύνευσαν όταν αγέλη αδέσποτων σκύλων εισέβαλε ξαφνικά στο οδόστρωμα και ενώ εκείνοι βρίσκονταν με το όχημά τους στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Μετά την άσχημη εμπειρία που είχαν – το περιστατικό έλαβε χώρα τον Μάρτιο του 2014 – τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη ζητώντας αποζημίωση.
Τι υποστήριξαν στην αγωγή
Όπως ανέφεραν στην αγωγή που κατέθεσαν, όλα συνέβησαν ενώ βρίσκονταν στο 53ο χιλιόμετρο της νέας εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας (με κατεύθυνση από Αθήνα προς Λαμία) στη μεσαία λωρίδα. Ξαφνικά, όμως, στο οδόστρωμα εμφανίστηκε από δεξιά αγέλη οκτώ περίπου αδέσποτων σκύλων. Τα ζώα χτύπησαν πάνω στο όχημα με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό τριών τουλάχιστον εξ αυτών, την πρόκληση υλικών ζημιών στο όχημα και το σημαντικότερο τον τραυματισμό του ενός εκ των δυο επιβατών του αυτοκινήτου.
Στην αγωγή τους οι προσφεύγοντες υποστήριζαν πως η εταιρεία που διαχειρίζεται την εθνική οδό πρέπει να τους αποζημιώσει για τα όσα υπέστησαν. Ακόμη ανέφεραν πως δεν υπήρχε φωτισμός στο σημείο του οδοστρώματος που έγινε το ατύχημα και ότι σε κάθε περίπτωση η εταιρεία φέρει ευθύνη για τη φύλαξη του δρόμου και την παρεμπόδιση της εισόδου ζώων σε αυτόν.
Η απόφαση
Το δικαστήριο, ωστόσο, είχε διαφορετική άποψη και απέρριψε την αγωγή, κρίνοντας πως η «εταιρεία είχε λάβει όλα τα προσήκοντα μέτρα και είχε εκπληρώσει πλήρως τις συμβατικές της υποχρεώσεις για την αποτροπή του κινδύνου βλάβης των οχημάτων που κινούνταν στην επίδικη οδό και το τυχαίο περιστατικό της εισόδου των αδέσποτων ζώων».
Σύμφωνα με την απόφαση, η εταιρεία είχε τοποθετήσει περίφραξη στο πλάι των δυο ρευμάτων της εθνικής οδού, προβαίνει σε όλες τις προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και τα συνεργεία της εκτελούν περιπολίες και επιθεωρούν τον αυτοκινητόδρομο σε τακτικά χρονικά διαστήματα επί 24ωρού βάσεως.
Μάλιστα, στην απόφαση αναφέρεται πως όταν οι υπεύθυνοι της εταιρείας διαπίστωσαν την ύπαρξη αδέσποτων σκύλων την ημέρα που έλαβε χώρα το επίδικο περιστατικό, ειδοποίησαν τους οδηγούς με προειδοποιητικό μήνυμα «Προσοχή σκύλοι σε 5 χλμ», στην πινακίδα μεταβλητών μηνυμάτων (VMS), που βρίσκονταν 6 μόλις χιλιόμετρα πριν τον τόπο του ατυχήματος.
«Η εταιρεία δεν έχει αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση περισυλλογής ή απομάκρυνσης αδέσποτων ή μη ζώων, που τυχόν θα εισχωρήσουν στο οδόστρωμα από τα σημεία εισόδου-εξόδου, αρμοδιότητα που άλλωστε ανήκει στους κατά τόπους Δήμους και Κοινότητες» έκρινε το δικαστήριο σημειώνοντας πως τέτοια ευθύνη έχει ο αρμόδιος Δήμος «ο οποίος μάλιστα συγκροτεί ειδικά συνεργεία περισυλλογής από άτομα τα οποία διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία σε θέματα που αφορούν στην αιχμαλωσία των ζώων και κατέχουν τις ειδικές γνώσεις χειρισμού τους».
lawandorder
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου