Η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης στην Ελλάδα κατά 2 έως 2,5 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ είναι απολύτως εφικτή μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με τον ΣΕΒ.
«Απλώς, θα πρέπει το θέμα να αντιμετωπισθεί, και από την πλευρά των δαπανών λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού (εκσυγχρονισμός μέσω αύξησης της παραγωγικότητας) και από την πλευρά των φορολογικών εσόδων (μείωσης φορολογικών συντελεστών με ταυτόχρονες αναπτυξιακές μεταρρυθμίσεις)», τονίζει ο Σύνδεσμος στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο. «Στην πλευρά των δαπανών καλό θα ήταν να σκεφτούμε πώς μπορεί να αυξηθεί η παραγωγικότητα του κράτους, με την εισαγωγή νέων μεθόδων και τεχνολογιών, όπως κάνουν όλες οι επιχειρήσεις του κόσμου, καθώς και πολλές άλλες κυβερνήσεις», τονίζει ο Σύνδεσμος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρει, έχουμε υψηλότερη φορολογική επιβάρυνση, ως ποσοστό του ΑΕΠ, σε φόρους και εισφορές από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τα συνολικά μας έσοδα να είναι κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες περίπου υψηλότερα. Τονίζει ακόμη ότι αν και μαζεύουμε περισσότερα έσοδα, γιατί έχουμε να πληρώσουμε 1,2 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω σε τόκους, 3,5 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω σε συντάξεις και κοινωνικές παροχές σε χρήμα, και 2 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω σε μισθούς, ξοδεύουμε πολύ λιγότερα (5 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερα) απ' ό,τι η μέση ευρωπαϊκή χώρα, σε μη μισθολογικές δαπάνες για την παροχή των δημοσίων αγαθών παιδείας, υγείας, άμυνας, τάξης και ασφάλειας, δικαστήρια, εφορίες, τελωνεία, συντήρηση γεφυρών, δρόμων, λεωφορείων, κ.ο.κ.
«Η χώρα είναι πλέον ώριμη για να περάσει σε μια νέα φάση όπου η δημοσιονομική πειθαρχία μπορεί να συμβαδίζει με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές και υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης. Απαιτείται να θέσουμε ως γενικότερο στόχο τη μεταρρύθμιση της κρατικής μηχανής και τον εκσυγχρονισμό του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, χωρίς να κρατάμε τα μάτια ερμητικά κλειστά στις ανάγκες της υγιούς επιχειρηματικότητας και των δυναμικών, οργανωμένων επιχειρήσεων που πληρώνουν εισφορές και φόρους, και, παράλληλα, να βουλώσουμε τα αυτιά μας στις σειρήνες των προσοδοθηρικών κοινωνικών και επιχειρηματικών ομάδων πίεσης», υποστηρίζει ο ΣΕΒ.
Τέλος σχολιάζοντας τις τρέχουσες εξελίξεις επισημαίνει ότι η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών παρουσίασε αύξηση το 2017 (+1,6%) για πρώτη φορά από το 2008, ακολουθώντας τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και την ενίσχυση της απασχόλησης και των αμοιβών ανά μισθωτό (+2,1% και +0,1% αντίστοιχα το 2017). Τέλος, καλωσορίζει την αυξανόμενη δραστηριότητα βεβαίωσης φόρων και προστίμων που αντιστοιχούν στις αναφορές για αδικήματα φοροδιαφυγής από την ΑΑΔΕ προς την Αρχή Καταπολέμησης και Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.
newpost
«Απλώς, θα πρέπει το θέμα να αντιμετωπισθεί, και από την πλευρά των δαπανών λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού (εκσυγχρονισμός μέσω αύξησης της παραγωγικότητας) και από την πλευρά των φορολογικών εσόδων (μείωσης φορολογικών συντελεστών με ταυτόχρονες αναπτυξιακές μεταρρυθμίσεις)», τονίζει ο Σύνδεσμος στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο. «Στην πλευρά των δαπανών καλό θα ήταν να σκεφτούμε πώς μπορεί να αυξηθεί η παραγωγικότητα του κράτους, με την εισαγωγή νέων μεθόδων και τεχνολογιών, όπως κάνουν όλες οι επιχειρήσεις του κόσμου, καθώς και πολλές άλλες κυβερνήσεις», τονίζει ο Σύνδεσμος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρει, έχουμε υψηλότερη φορολογική επιβάρυνση, ως ποσοστό του ΑΕΠ, σε φόρους και εισφορές από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τα συνολικά μας έσοδα να είναι κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες περίπου υψηλότερα. Τονίζει ακόμη ότι αν και μαζεύουμε περισσότερα έσοδα, γιατί έχουμε να πληρώσουμε 1,2 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω σε τόκους, 3,5 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω σε συντάξεις και κοινωνικές παροχές σε χρήμα, και 2 ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω σε μισθούς, ξοδεύουμε πολύ λιγότερα (5 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερα) απ' ό,τι η μέση ευρωπαϊκή χώρα, σε μη μισθολογικές δαπάνες για την παροχή των δημοσίων αγαθών παιδείας, υγείας, άμυνας, τάξης και ασφάλειας, δικαστήρια, εφορίες, τελωνεία, συντήρηση γεφυρών, δρόμων, λεωφορείων, κ.ο.κ.
«Η χώρα είναι πλέον ώριμη για να περάσει σε μια νέα φάση όπου η δημοσιονομική πειθαρχία μπορεί να συμβαδίζει με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές και υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης. Απαιτείται να θέσουμε ως γενικότερο στόχο τη μεταρρύθμιση της κρατικής μηχανής και τον εκσυγχρονισμό του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, χωρίς να κρατάμε τα μάτια ερμητικά κλειστά στις ανάγκες της υγιούς επιχειρηματικότητας και των δυναμικών, οργανωμένων επιχειρήσεων που πληρώνουν εισφορές και φόρους, και, παράλληλα, να βουλώσουμε τα αυτιά μας στις σειρήνες των προσοδοθηρικών κοινωνικών και επιχειρηματικών ομάδων πίεσης», υποστηρίζει ο ΣΕΒ.
Τέλος σχολιάζοντας τις τρέχουσες εξελίξεις επισημαίνει ότι η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών παρουσίασε αύξηση το 2017 (+1,6%) για πρώτη φορά από το 2008, ακολουθώντας τη βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και την ενίσχυση της απασχόλησης και των αμοιβών ανά μισθωτό (+2,1% και +0,1% αντίστοιχα το 2017). Τέλος, καλωσορίζει την αυξανόμενη δραστηριότητα βεβαίωσης φόρων και προστίμων που αντιστοιχούν στις αναφορές για αδικήματα φοροδιαφυγής από την ΑΑΔΕ προς την Αρχή Καταπολέμησης και Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.
newpost
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου