Ένα ακόμη πρόβλημα συντονισμού και σωστής κατανομής των διαθέσιμων μέσων φέρνει στην επιφάνεια ο εμπειρογνώμονας Ανδριανός Γκουρμπάτσης, που ανέλυσε τα αίτια της καταστροφής για λογαριασμό οικογενειών των θυμάτων, που απευθύνθηκαν στον δικηγόρο Αντώνη Φούσα.
Σε χρόνο ανύποπτο σε σχέση με την τραγωδία οι υπουργοί Καμμένος, Πολλάκης, Τόσκας και Δρίτσας αποφασίζουν την ένταξη των συντονιστικών ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής στις δυνάμεις που διατίθενται για αεροδιακομιδές.
Αποτέλεσμα ήταν την παραμονή της καταστροφής το συντονιστικό ελικόπτερο από την Αττική να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Ακόμη και όταν έλαβε την εντολή να επιστρέψει στην Αθήνα, το πρωί της Δευτέρας, το ελικόπτερο διατάχθηκε να περάσει πρώτα από τη Σκόπελο, όπου βρισκόταν σε εξέλιξη πυρκαγιά.
Μόλις έφθασε στην Αττική στάλθηκε στη φωτιά της Κινέτας με αποτέλεσμα να μείνει από καύσιμα, μετά την πολύωρη πτήση, και να πετάξει πάνω από την Πεντέλη μόλις για 15 λεπτά!
Ολόκληρη η δήλωση του κ. Γκουρμπάτση:
«Η ανάθεση στο ΠΣ με την ΚΥΑ Φ.290/12/163819 Σ. 2265/2015 (ΦΕΚ 2758/ τ. Β΄) έργου αεροδιακομιδών δια των πτητικών του μέσων είναι προφανώς παράνομη, αφού εκδόθηκε κατ΄ αρχήν χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση, περαιτέρω δε είναι αρμοδιότητα εκτός της κύριας αποστολής του (πυρόσβεση, διάσωση κινδυνευόντων από φυσικές και άλλες καταστροφές κλπ) και σε βάρος αυτής καθώς και των ανατεθιμένων δια νόμου (Ν. 3511/2006, όπως ισχύει με τον Ν. 4249/2014) αρμοδιοτήτων του.
Εξάλλου πολιτικές αρμοδίων Υπουργών που ασκούνται σε βάρος του κοινωνικού συνόλου απλά και μόνον για επικοινωνιακούς λόγους ή που εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και προστασία της ζωής και περιουσίας των πολιτών, όπως η σε βάρος της κύριας αποστολής του ΠΣ ανάθεση και άσκηση αρμοδιοτήτων άλλων αρμοδίων για τον ευαίσθητο τομέα των διακομιδών υγείας αρχών και φορέων της Χώρας και μάλιστα κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδους, όπου οι απαιτήσεις σε πτητικά μέσα είναι αυξημένες, δεν έχουν θέση σε ένα κοινωνικό κράτος και πρέπει άμεσα να καταργηθούν.
Πιο αναλυτικά κάθε Σαββατοκύριακο κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο το ένα (1) από τα τρία (3) Ε/Π του ΠΣ, που δύναται ημερησίως να στελεχωθεί και επιχειρήσει εντέλλεται να μεταβαίνει στη Θεσσαλονίκη για ανάγκες αεροδιακομιδών στην ευρύτερη περιοχή και τη Χαλκιδική. Την 22η Ιουλίου 2018, όταν το ΚΕΠΠ της ΓΓΠΠ και το ΕΣΚΕ του ΠΣ ενημερώνεται από την ΕΜΥ ότι την 23 η Ιουλίου 2018 για την Περιφέρεια Αττικής οι καιρικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για πυρκαγιές, ο δε Κατηγορία Κινδύνου Πυρκαγιάς είναι 4, δηλαδή πολύ υψηλός κίνδυνος, το μοναδικό συντονιστικό Ε/Π του ΠΣ κάνει αεροδιακομιδή από τη Χαλκιδική στη Θεσσαλονίκη και επιστρέφει τις πρωινές ώρες της ημέρας της φονικής πυρκαγιάς.
Το ίδιο δε λαμβάνει από την Ηγεσία του ΠΣ να κάνει περιπολία στη Σκόπελο, που είχε την προηγούμενη ημέρα πυρκαγιά, αντί να βρίσκεται στην Αττική και να κάνει εναέρια επιτήρηση στην Αττική, όπου κανένα πτητικό μέσο των ΕΔ, ΛΣ, ΕΛΑΣ και ΠΣ δεν έκανε εναέρια επιτήρηση πριν την εκδήλωση της πυρκαγιάς στην Κινέττα, ούτε πριν την πυρκαγιά στο Νταού Πεντέλης».
Δείτε ΕΔΩ την απόφαση της κυβέρνησης
protothema
Σε χρόνο ανύποπτο σε σχέση με την τραγωδία οι υπουργοί Καμμένος, Πολλάκης, Τόσκας και Δρίτσας αποφασίζουν την ένταξη των συντονιστικών ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής στις δυνάμεις που διατίθενται για αεροδιακομιδές.
Αποτέλεσμα ήταν την παραμονή της καταστροφής το συντονιστικό ελικόπτερο από την Αττική να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Ακόμη και όταν έλαβε την εντολή να επιστρέψει στην Αθήνα, το πρωί της Δευτέρας, το ελικόπτερο διατάχθηκε να περάσει πρώτα από τη Σκόπελο, όπου βρισκόταν σε εξέλιξη πυρκαγιά.
Μόλις έφθασε στην Αττική στάλθηκε στη φωτιά της Κινέτας με αποτέλεσμα να μείνει από καύσιμα, μετά την πολύωρη πτήση, και να πετάξει πάνω από την Πεντέλη μόλις για 15 λεπτά!
Ολόκληρη η δήλωση του κ. Γκουρμπάτση:
«Η ανάθεση στο ΠΣ με την ΚΥΑ Φ.290/12/163819 Σ. 2265/2015 (ΦΕΚ 2758/ τ. Β΄) έργου αεροδιακομιδών δια των πτητικών του μέσων είναι προφανώς παράνομη, αφού εκδόθηκε κατ΄ αρχήν χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση, περαιτέρω δε είναι αρμοδιότητα εκτός της κύριας αποστολής του (πυρόσβεση, διάσωση κινδυνευόντων από φυσικές και άλλες καταστροφές κλπ) και σε βάρος αυτής καθώς και των ανατεθιμένων δια νόμου (Ν. 3511/2006, όπως ισχύει με τον Ν. 4249/2014) αρμοδιοτήτων του.
Εξάλλου πολιτικές αρμοδίων Υπουργών που ασκούνται σε βάρος του κοινωνικού συνόλου απλά και μόνον για επικοινωνιακούς λόγους ή που εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και προστασία της ζωής και περιουσίας των πολιτών, όπως η σε βάρος της κύριας αποστολής του ΠΣ ανάθεση και άσκηση αρμοδιοτήτων άλλων αρμοδίων για τον ευαίσθητο τομέα των διακομιδών υγείας αρχών και φορέων της Χώρας και μάλιστα κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδους, όπου οι απαιτήσεις σε πτητικά μέσα είναι αυξημένες, δεν έχουν θέση σε ένα κοινωνικό κράτος και πρέπει άμεσα να καταργηθούν.
Πιο αναλυτικά κάθε Σαββατοκύριακο κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο το ένα (1) από τα τρία (3) Ε/Π του ΠΣ, που δύναται ημερησίως να στελεχωθεί και επιχειρήσει εντέλλεται να μεταβαίνει στη Θεσσαλονίκη για ανάγκες αεροδιακομιδών στην ευρύτερη περιοχή και τη Χαλκιδική. Την 22η Ιουλίου 2018, όταν το ΚΕΠΠ της ΓΓΠΠ και το ΕΣΚΕ του ΠΣ ενημερώνεται από την ΕΜΥ ότι την 23 η Ιουλίου 2018 για την Περιφέρεια Αττικής οι καιρικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για πυρκαγιές, ο δε Κατηγορία Κινδύνου Πυρκαγιάς είναι 4, δηλαδή πολύ υψηλός κίνδυνος, το μοναδικό συντονιστικό Ε/Π του ΠΣ κάνει αεροδιακομιδή από τη Χαλκιδική στη Θεσσαλονίκη και επιστρέφει τις πρωινές ώρες της ημέρας της φονικής πυρκαγιάς.
Το ίδιο δε λαμβάνει από την Ηγεσία του ΠΣ να κάνει περιπολία στη Σκόπελο, που είχε την προηγούμενη ημέρα πυρκαγιά, αντί να βρίσκεται στην Αττική και να κάνει εναέρια επιτήρηση στην Αττική, όπου κανένα πτητικό μέσο των ΕΔ, ΛΣ, ΕΛΑΣ και ΠΣ δεν έκανε εναέρια επιτήρηση πριν την εκδήλωση της πυρκαγιάς στην Κινέττα, ούτε πριν την πυρκαγιά στο Νταού Πεντέλης».
Δείτε ΕΔΩ την απόφαση της κυβέρνησης
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου