Γραμμάτια, τοκογλυφικά επιτόκια, εκβιασμοί και πολύ «μαύρο» χρήμα αποτελούν μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν σήμερα την ελληνική αγορά αυτοκινήτου έπειτα από 9 χρόνια κρίσης και εν μέσω capital controls.
Άλλωστε τα ονόματα των περισσοτέρων Ελλήνων καταναλωτών αναγράφονται στις λίστες του Τειρεσία, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι καταναλωτές να μην έχουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό οπότε τα γραμμάτια με ή χωρίς τοκογλυφικό επιτόκιο να αποτελούν μονόδρομο για την απόκτηση κάποιου οχήματος.
Ωστόσο τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν συνεχώς οι εταιρείες οι οποίες αγοράζουν κάποιο αυτοκίνητο με το αζημίωτο βέβαια. Εκείνο όμως που δεν διαφημίζουν είναι το ετήσιο επιτόκιο εξόφλησης μέσω γραμματίων του αυτοκινήτου που ανέρχεται σε 25% ή πάνω από 2% το μήνα!
Ειδικότερα υποψήφιος αγοραστής που δεν είχε τα χρήματα για να αγοράσει κάποιο αυτοκίνητο που τον ενδιέφερε, αλλά είχε μέρος των χρημάτων που πωλούνταν το όχημα, επικοινώνησε με ένα από τα καταστήματα που διαφημίζονται κυρίως στο Διαδίκτυο επισημαίνοντας ότι: «Αγοράζουμε εμείς για εσάς το αυτοκίνητο που θέλετε από όποια αντιπροσωπεία επιθυμείτε και στη συνέχεια το ξεχρεώνετε σε εμάς μέσω γραμματίων».
Ο καταναλωτής χρειάζονταν επιπλέον κεφάλαιο περίπου 3.000 ευρώ για να αποκτήσει το όχημα που τον ενδιέφερε και ήθελε να το αποπληρώσει σε 48 μήνες.
Όπως του απάντησαν οι υπάλληλοι της εταιρείας «διευκόλυνσης», τα γραμμάτια που θα έπρεπε να εξοφλεί κάθε μήνα ανέρχονταν σε 125 ευρώ με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό που θα επέστρεφε ο καταναλωτής στην εταιρεία κυμαίνονταν σε 6.000 ευρώ!
Δηλαδή η ετήσια επιβάρυνση για δάνειο 3.000 ευρώ ανέρχονταν σε 750 ευρώ ετησίως και στα τέσσερα χρόνια ο καταναλωτής θα είχε πληρώσει συνολικά 3.000 ευρώ μόνο σε τόκους, πέραν του κεφαλαίου που ανέρχονταν σε άλλες 3.000 ευρώ.
Πέραν του τοκογλυφικού επιτοκίου ο «δανειστής» για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον καταναλωτή έθετε ως βασική προϋπόθεση να παρακρατήσει και την Άδεια κυριότητας του οχήματος!
Επίσης κάποιες από αυτές τις εταιρείες έχουν στα γραφεία τους και «φουσκωτούς», ώστε οι καταναλωτές να είναι γνώστες για το τί τους περιμένει σε περίπτωση που δεν εξοφλούν εντός χρονοδιαγράμματος τα γραμμάτια.
Βέβαια υπάρχουν και τα καταστήματα όπου τα γραμμάτια είναι άτοκα, οι «φουσκωτοί» λείπουν αλλά λείπουν επίσης και τα αυτοκίνητα. Μάλιστα αυτοί οι επιτήδειοι προσπαθούν να εκταμιεύσουν μια αρκετά καλή προκαταβολή ώστε να φέρουν όχημα εντός ή εκτός συνόρων και μετά αρχίζουν να «εξαφανίζονται», να απειλούν, να αρρωσταίνουν και γενικότερα να μην επιστρέφουν εύκολα τις προκαταβολές αλλά ούτε και να φέρνουν αυτοκίνητα…
newsauto
Άλλωστε τα ονόματα των περισσοτέρων Ελλήνων καταναλωτών αναγράφονται στις λίστες του Τειρεσία, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι καταναλωτές να μην έχουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό οπότε τα γραμμάτια με ή χωρίς τοκογλυφικό επιτόκιο να αποτελούν μονόδρομο για την απόκτηση κάποιου οχήματος.
Ωστόσο τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν συνεχώς οι εταιρείες οι οποίες αγοράζουν κάποιο αυτοκίνητο με το αζημίωτο βέβαια. Εκείνο όμως που δεν διαφημίζουν είναι το ετήσιο επιτόκιο εξόφλησης μέσω γραμματίων του αυτοκινήτου που ανέρχεται σε 25% ή πάνω από 2% το μήνα!
Ειδικότερα υποψήφιος αγοραστής που δεν είχε τα χρήματα για να αγοράσει κάποιο αυτοκίνητο που τον ενδιέφερε, αλλά είχε μέρος των χρημάτων που πωλούνταν το όχημα, επικοινώνησε με ένα από τα καταστήματα που διαφημίζονται κυρίως στο Διαδίκτυο επισημαίνοντας ότι: «Αγοράζουμε εμείς για εσάς το αυτοκίνητο που θέλετε από όποια αντιπροσωπεία επιθυμείτε και στη συνέχεια το ξεχρεώνετε σε εμάς μέσω γραμματίων».
Ο καταναλωτής χρειάζονταν επιπλέον κεφάλαιο περίπου 3.000 ευρώ για να αποκτήσει το όχημα που τον ενδιέφερε και ήθελε να το αποπληρώσει σε 48 μήνες.
Όπως του απάντησαν οι υπάλληλοι της εταιρείας «διευκόλυνσης», τα γραμμάτια που θα έπρεπε να εξοφλεί κάθε μήνα ανέρχονταν σε 125 ευρώ με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό που θα επέστρεφε ο καταναλωτής στην εταιρεία κυμαίνονταν σε 6.000 ευρώ!
Δηλαδή η ετήσια επιβάρυνση για δάνειο 3.000 ευρώ ανέρχονταν σε 750 ευρώ ετησίως και στα τέσσερα χρόνια ο καταναλωτής θα είχε πληρώσει συνολικά 3.000 ευρώ μόνο σε τόκους, πέραν του κεφαλαίου που ανέρχονταν σε άλλες 3.000 ευρώ.
Πέραν του τοκογλυφικού επιτοκίου ο «δανειστής» για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον καταναλωτή έθετε ως βασική προϋπόθεση να παρακρατήσει και την Άδεια κυριότητας του οχήματος!
Επίσης κάποιες από αυτές τις εταιρείες έχουν στα γραφεία τους και «φουσκωτούς», ώστε οι καταναλωτές να είναι γνώστες για το τί τους περιμένει σε περίπτωση που δεν εξοφλούν εντός χρονοδιαγράμματος τα γραμμάτια.
Βέβαια υπάρχουν και τα καταστήματα όπου τα γραμμάτια είναι άτοκα, οι «φουσκωτοί» λείπουν αλλά λείπουν επίσης και τα αυτοκίνητα. Μάλιστα αυτοί οι επιτήδειοι προσπαθούν να εκταμιεύσουν μια αρκετά καλή προκαταβολή ώστε να φέρουν όχημα εντός ή εκτός συνόρων και μετά αρχίζουν να «εξαφανίζονται», να απειλούν, να αρρωσταίνουν και γενικότερα να μην επιστρέφουν εύκολα τις προκαταβολές αλλά ούτε και να φέρνουν αυτοκίνητα…
newsauto
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου