Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan παραδέχθηκε σήμερα πως είχε χρησιμοποιήσει ακατάλληλες μεθόδους για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων και της οικονομίας καυσίμου για 19 μοντέλα αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ιαπωνία, στη δεύτερη περίπτωση παρατυπιών στις διαδικασίες επιθεώρησης σε διάστημα μικρότερου του ενός έτους.
Η παράβαση δεν επηρεάζει οχήματα που εξάγονται στο εξωτερικό, καθώς αφορά προδιαγραφές που αφορούν αποκλειστικά την ιαπωνική αγορά, σύμφωνα με την Nissan.
Η Nissan ανακοίνωσε ότι βρήκε πως οι συνθήκες για τις δειγματοληπτικές δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου στις τελικές επιθεωρήσεις αυτοκινήτων στα περισσότερα από τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία δεν συμβάδιζαν με τα εγχώρια πρότυπα και ότι οι εκθέσεις επιθεώρησης βασίσθηκαν σε παραποιημένες τιμές μέτρησης.
Πρόκειται για το τελευταίο σε μία λίστα περιστατικών παραποίησης στοιχείων στην Ιαπωνία, τα οποία έχουν αμαυρώσει την εικόνα της μεταποιητικής βιομηχανίας της χώρας, γνωστής για την υψηλή ποιότητα της παραγωγής της.
Η μετοχή της εταιρίας έκλεισε σήμερα με απώλειες περίπου 5% στο χαμηλότερο επίπεδο του τελευταίου και πλέον έτους. Τα νέα έγιναν γνωστά μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου, αλλά η εταιρία είχε προαναγγείλει ότι θα έκανε μια ανακοίνωση για τις δοκιμές των εκπομπών ρύπων, προκαλώντας ανησυχία.
Τον περασμένο Οκτώβριο, η Nissan ανακοίνωσε ότι για δεκαετίες μη πιστοποιημένοι επιθεωρητές υπέγραφαν τους τελικούς ελέγχους για οχήματα που πωλούνταν στην Ιαπωνία, οδηγώντας στην ανάκληση 1,2 εκατ. οχημάτων στην εγχώρια αγορά.
«Είναι ένα μεγάλο και σοβαρό θέμα για την εταιρία μας», δήλωσε ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής Γιασουχίρο Γιαμαούτσι σε ενημέρωση των δημοσιογράφων. «Συνειδητοποιούμε ότι συνεχίζουν να υπάρχουν κενά στο θέμα της συμμόρφωσής μας», δήλωσε προσθέτοντας ότι η εταιρία θα προχωρήσει σε έρευνα για το θέμα, μια διαδικασία που αναμένει να διαρκέσει ένα μήνα ή και περισσότερο.
Το ζήτημα εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια εθελοντικών ελέγχων συμμόρφωσης που ξεκίνησε η εταιρία ύστερα από το περυσινό σκάνδαλο με τις επιθεωρήσεις οχημάτων. Σύμφωνα με τη Nissan, από τις 2.200 δειγματοληπτικές δοκιμές που έγιναν σε έξι εργοστάσια που παράγουν οχήματα της Nissan, οι 1.200 σε πέντε εγκαταστάσεις έδειξαν κάποιου είδους παραποίηση.
Όπως ανακοίνωσε η Nissan, δεν ανέκυψε ανάγκη για ανακλήσεις καθώς οι παρατυπίες δεν έθεσαν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μοντέλων και οι χιλιομετρικές ενδείξεις συμβαδίζουν με τα επίπεδα που παρουσιάζονται στους καταλόγους προϊόντων.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία, τα περιστατικά παραποίησης χρονολογούνται από το 2013 με την εμπλοκή 10 εργαζομένων, αν και ο Γιαμαούτσι δήλωσε πως είναι πιθανόν παλαιότερα στοιχεία να δείξουν ότι το πρόβλημα είχε προκύψει ακόμα νωρίτερα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/mononews
Η παράβαση δεν επηρεάζει οχήματα που εξάγονται στο εξωτερικό, καθώς αφορά προδιαγραφές που αφορούν αποκλειστικά την ιαπωνική αγορά, σύμφωνα με την Nissan.
Η Nissan ανακοίνωσε ότι βρήκε πως οι συνθήκες για τις δειγματοληπτικές δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου στις τελικές επιθεωρήσεις αυτοκινήτων στα περισσότερα από τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία δεν συμβάδιζαν με τα εγχώρια πρότυπα και ότι οι εκθέσεις επιθεώρησης βασίσθηκαν σε παραποιημένες τιμές μέτρησης.
Πρόκειται για το τελευταίο σε μία λίστα περιστατικών παραποίησης στοιχείων στην Ιαπωνία, τα οποία έχουν αμαυρώσει την εικόνα της μεταποιητικής βιομηχανίας της χώρας, γνωστής για την υψηλή ποιότητα της παραγωγής της.
Η μετοχή της εταιρίας έκλεισε σήμερα με απώλειες περίπου 5% στο χαμηλότερο επίπεδο του τελευταίου και πλέον έτους. Τα νέα έγιναν γνωστά μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου, αλλά η εταιρία είχε προαναγγείλει ότι θα έκανε μια ανακοίνωση για τις δοκιμές των εκπομπών ρύπων, προκαλώντας ανησυχία.
Τον περασμένο Οκτώβριο, η Nissan ανακοίνωσε ότι για δεκαετίες μη πιστοποιημένοι επιθεωρητές υπέγραφαν τους τελικούς ελέγχους για οχήματα που πωλούνταν στην Ιαπωνία, οδηγώντας στην ανάκληση 1,2 εκατ. οχημάτων στην εγχώρια αγορά.
«Είναι ένα μεγάλο και σοβαρό θέμα για την εταιρία μας», δήλωσε ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής Γιασουχίρο Γιαμαούτσι σε ενημέρωση των δημοσιογράφων. «Συνειδητοποιούμε ότι συνεχίζουν να υπάρχουν κενά στο θέμα της συμμόρφωσής μας», δήλωσε προσθέτοντας ότι η εταιρία θα προχωρήσει σε έρευνα για το θέμα, μια διαδικασία που αναμένει να διαρκέσει ένα μήνα ή και περισσότερο.
Το ζήτημα εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια εθελοντικών ελέγχων συμμόρφωσης που ξεκίνησε η εταιρία ύστερα από το περυσινό σκάνδαλο με τις επιθεωρήσεις οχημάτων. Σύμφωνα με τη Nissan, από τις 2.200 δειγματοληπτικές δοκιμές που έγιναν σε έξι εργοστάσια που παράγουν οχήματα της Nissan, οι 1.200 σε πέντε εγκαταστάσεις έδειξαν κάποιου είδους παραποίηση.
Όπως ανακοίνωσε η Nissan, δεν ανέκυψε ανάγκη για ανακλήσεις καθώς οι παρατυπίες δεν έθεσαν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μοντέλων και οι χιλιομετρικές ενδείξεις συμβαδίζουν με τα επίπεδα που παρουσιάζονται στους καταλόγους προϊόντων.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία, τα περιστατικά παραποίησης χρονολογούνται από το 2013 με την εμπλοκή 10 εργαζομένων, αν και ο Γιαμαούτσι δήλωσε πως είναι πιθανόν παλαιότερα στοιχεία να δείξουν ότι το πρόβλημα είχε προκύψει ακόμα νωρίτερα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/mononews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου