Σημαντικός ο ενεργειακός πλούτος της Ελλάδας σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων - Τι σηματοδοτεί για την ελληνική οικονομία μια πιθανή εκμετάλλευση του ενεργειακού κοιτάσματος νότια της Κρήτης
Σημαντικές εξελίξεις δρομολογεί για την Ελλάδα η αποκάλυψη στην οποία προέβη ο επικεφαλής της Ελληνικής Εταιρείας Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων, Γιάννης Μπασιάς, ότι στα νότια της Κρήτης υπάρχουν πλούσια κοιτάσματα φυσικού αερίου, με ποσότητες που κυμαίνονται από 3 έως 30 τρισ. κυβικά πόδια.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία», ο κ. Μπασιάς μίλησε την Δευτέρα (07/05/2018) στη Σύνοδο των Μεσογειακών Χωρών για το Πετρέλαιο (Med Petroleum Summit) για το θέμα αυτό.
Επί της ουσίας, επιβεβαίωσε δημοσίευμα του Reuters, σύμφωνα με το οποίο τα αποθέματα φυσικού αερίου που υπάρχουν νότια της Κρήτης θα μπορούσαν να αποφέρουν στην Ελλάδα έσοδα ύψους 600 δισ. δολαρίων τα επόμενα 25 χρόνια.
Αναφερόμενος στις εκτιμήσεις για το μέγεθος των κοιτασμάτων, ο κ. Μπασιάς τις απέδωσε:
- Στις ομοιότητες των γεωλογικών δομών της δυτικής Ελλάδας με εκείνες του Ζορ.
- Στις αντίστοιχες ομοιότητες της Κρήτης με εκείνες των κοιτασμάτων «Ονησίφορος» και «Καλυψώ» που βρίσκονται εντός της κυπριακής ΑΟΖ.
- Στις ανακαλύψεις που έχουν γίνει στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου από τέσσερις τύπους γεωλογικών δομών:
- Καλυψώ, Ονησίφορος,, Ζορ: 37 τρισ. κ.π. φυσικού αερίου
- Αφροδίτη, Τανίν και Καρίς: 6 τρισ. κ.π.
- Λεβιάθαν και Ταμάρ: 33 τρισ. κ.π.
- Μαρί, Νόα και Γάζα: 2,5 τρισ. κ.π.
Σημειώνεται πως οι δηλώσεις του κ. Μπασιά έρχονται σε συνάρτηση με τη μελέτη του ομότιμου καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης, Αντώνη Φώσκολου αλλά και με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Environmetal Science and Engineering».
Στην τελευταία, μάλιστα, όπως αναφέρει η εφημερίδα, υπολογιζόταν πως στην Ελλάδα υπάρχουν 4 τρισ. κυβικά ποδών φυσικού αερίου (περίπου 3 δισ. βαρέλια).
Εφόσον συνεκτιμηθούν τα παραπάνω στοιχεία, εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η χώρα θα μπορούσε, αφενός να ξεπληρώσει το χρέος της, αφετέρου να εξοικονομήσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ από τις εισαγωγές καυσίμων, για τις οποίες δαπανά το 5% του ΑΕΠ της.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου