Για άλλο ένα 24ωρο θα παραμείνουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια όλης της χώρας, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), αποφάσισε, σε σημερινή συνεδρίασή της, νέα 24ωρη πανελλαδική απεργία από αύριο στις 6 τα ξημερώματα της Πέμπτης 19/04/2018 έως τις 6 τα ξημερώματα της Παρασκευής 20/04/2018.
«Αδικαιολόγητη» χαρακτήρισε την απόφαση ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, και ανέφερε ότι «το υπουργείο δουλεύει συνεχώς και επιλύει ζητήματα της ΠΝΟ. Εμείς προχωρήσαμε στα εργασιακά σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις που πρέπει να έχουν οι πλοιοκτήτες από τη μη τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων, που δεν είχε τολμήσει καμία κυβέρνηση έως σήμερα». Όπως πρόσθεσε, το υπουργείο φέρνει ρυθμίσεις πραγματικά δρακόντειες εις βάρος του εφοπλισμού.
Για το σχέδιο που αφορά τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, ο υπουργός σημείωσε ότι ζητήθηκε από την ΠΝΟ να πάρει την ευθύνη και να γράψει ότι δεν συμφωνεί με την απόφαση. «Δεν μπορεί αυτήν τη στιγμή να ζητάνε οι αγρότες της Κρήτης να κάνουνε συνάντηση μαζί τους και να μην τη δέχονται. Δεν έχουν μόνο δικαίωμα οι κύριοι της ΠΝΟ αλλά και οι αγρότες. Δεν ξέρω τι νόημα έχει πια αυτή η απεργία, ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Αν συμβεί οτιδήποτε θα έχουνε ευθύνη αυτοί απέναντι στον ναυτικό κόσμο» τόνισε.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η ΠΝΟ επισημαίνει ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας όχι μόνο δεν έδωσε καμία ουσιαστική λύση στα καυτά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ναυτεργατών, όχι μόνο δεν επέλυσε έστω και το παραμικρό αίτημα μας, αλλά αντίθετα για άλλη μία φορά κράτησε στάση Πόντιου Πιλάτου προσπαθώντας να μετακινήσει τις ευθύνες τού ιδίου και της κυβέρνησης, δημιουργώντας και συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού».
Η ΠΝΟ ζητάει την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας, αλλά αντιδρά και στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων.
Ήδη, πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας, ενώ στην αυριανή κινητοποίηση των ναυτικών συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ).
Σημειώνεται, ότι αναφορικά με το σχέδιο υπουργική απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, η συνομοσπονδία των ναυτικών έχει υποβάλει προτάσεις, οι οποίες, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, έχουν γίνει δεκτές και θα ενσωματωθούν στο εν λόγω σχέδιο.
Η ΠΝΟ, σε επιστολή που απέστειλε προς το υπουργείο Ναυτιλίας, υπογραμμίζει ότι πάγια και σταθερή θέση της συνομοσπονδίας των ναυτικών είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες τού πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.
Σε διαφορετική περίπτωση, προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, θα πρέπει αυτά να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα, αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ και να είναι ασφαλισμένα με την ελληνική νομοθεσία.
Επίσης, ζητάει να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση.
skai
«Αδικαιολόγητη» χαρακτήρισε την απόφαση ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, και ανέφερε ότι «το υπουργείο δουλεύει συνεχώς και επιλύει ζητήματα της ΠΝΟ. Εμείς προχωρήσαμε στα εργασιακά σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις που πρέπει να έχουν οι πλοιοκτήτες από τη μη τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων, που δεν είχε τολμήσει καμία κυβέρνηση έως σήμερα». Όπως πρόσθεσε, το υπουργείο φέρνει ρυθμίσεις πραγματικά δρακόντειες εις βάρος του εφοπλισμού.
Για το σχέδιο που αφορά τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, ο υπουργός σημείωσε ότι ζητήθηκε από την ΠΝΟ να πάρει την ευθύνη και να γράψει ότι δεν συμφωνεί με την απόφαση. «Δεν μπορεί αυτήν τη στιγμή να ζητάνε οι αγρότες της Κρήτης να κάνουνε συνάντηση μαζί τους και να μην τη δέχονται. Δεν έχουν μόνο δικαίωμα οι κύριοι της ΠΝΟ αλλά και οι αγρότες. Δεν ξέρω τι νόημα έχει πια αυτή η απεργία, ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Αν συμβεί οτιδήποτε θα έχουνε ευθύνη αυτοί απέναντι στον ναυτικό κόσμο» τόνισε.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η ΠΝΟ επισημαίνει ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας όχι μόνο δεν έδωσε καμία ουσιαστική λύση στα καυτά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ναυτεργατών, όχι μόνο δεν επέλυσε έστω και το παραμικρό αίτημα μας, αλλά αντίθετα για άλλη μία φορά κράτησε στάση Πόντιου Πιλάτου προσπαθώντας να μετακινήσει τις ευθύνες τού ιδίου και της κυβέρνησης, δημιουργώντας και συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού».
Η ΠΝΟ ζητάει την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας, αλλά αντιδρά και στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων.
Ήδη, πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας, ενώ στην αυριανή κινητοποίηση των ναυτικών συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ).
Σημειώνεται, ότι αναφορικά με το σχέδιο υπουργική απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, η συνομοσπονδία των ναυτικών έχει υποβάλει προτάσεις, οι οποίες, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, έχουν γίνει δεκτές και θα ενσωματωθούν στο εν λόγω σχέδιο.
Η ΠΝΟ, σε επιστολή που απέστειλε προς το υπουργείο Ναυτιλίας, υπογραμμίζει ότι πάγια και σταθερή θέση της συνομοσπονδίας των ναυτικών είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες τού πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.
Σε διαφορετική περίπτωση, προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, θα πρέπει αυτά να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα, αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ και να είναι ασφαλισμένα με την ελληνική νομοθεσία.
Επίσης, ζητάει να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση.
skai
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου