Προσφυγή στη δικαιοσύνη για απαξίωση της δημόσιας περιουσίας, λόγω ελλιπούς συντήρησης των αστικών λεωφορείων από την προηγούμενη διοίκηση, προανήγγειλε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, στη διάρκεια συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης με αποκλειστικό θέμα την πορεία, τη λειτουργία και την προοπτική των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.
«Τα αυτοκίνητα που παραλάβαμε ήταν ηλικίας από 10 - 13 ετών. Στην 20ετία αποσύρονται όποια και να είναι η κατάσταση τους. 'Άρα έπρεπε να είναι αξιόμαχα. Κι εδώ υπάρχει ποινική ευθύνη για απαξίωση δημόσιας περιουσίας. Για τρία ή πέντε χρόνια είχε να γίνει προληπτική συντήρηση. Επειδή και για άλλες περιπτώσεις έχω προσφύγει στη δικαιοσύνη, θα προσφύγω και για απαξίωση δημόσιας περιουσίας. Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες για το πως κυκλοφορούσαν τα οχήματα και πως απαξιώθηκε ο στόλος», είπε ο κ.Παππάς.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ παρουσίασε στους δημοτικούς συμβούλους τα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού, ενώ αναφέρθηκε στον υπάρχοντα στόλο. « Όταν παραλάβαμε, η πραγματική περιουσία μας ήταν 600 λεωφορεία. Τα 'μάχιμα' όμως ήταν 254 και έχουμε κατορθώσει να φτάσουμε τον αριθμό στα 402 με πολύ μεγάλες προσπάθειες».
«Καταλαβαίνουμε ότι το προσφερόμενο έργο δεν είναι αντίστοιχο με τις ανάγκες της πόλης. Κι εμείς είμαστε οι αποδέκτες όλων των πικριών και των παραπόνων των πολιτών», πρόσθεσε ο κ.Παππάς.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Κώστας Αμπατζάς, είπε πως «αναγνωρίζουμε τα προβλήματα και την αναντιστοιχία μεταξύ αναγκών και προσφερόμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών. Συμμεριζόμαστε τα παράπονα του επιβατικού κοινού. Ωστόσο, τα προβλήματα δεν δημιουργήθηκαν χθες. Είναι συσσωρευμένα και οι αιτίες ανάγονται στο παρελθόν. Εμείς προσπαθούμε να βρούμε τις λύσεις και με τη στήριξη και τη θετική συμβολή των θεσμικών παραγόντων και του επιβατικού κοινού θα τα επιλύσουμε».
Τη συνεδρίαση παρακολούθησαν μικρομέτοχοι του πρώην ΟΑΣΘ, οι οποίοι επιτέθηκαν λεκτικά σε βάρος του Στέλιου Παππά, με αποτέλεσμα η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Καλυψώ Γούλα, να προχωρήσει σε ολιγόλεπτη διακοπή της συνεδρίασης.
Οι απόψεις των παρατάξεων για τον ΟΑΣΘ
«Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα σωστά για ποιότητα στη ζωή μας. Εάν αυτό σημαίνει δανεισμό οχημάτων θα πρέπει να το δει ο ΟΑΣΘ και όλοι συμφωνούμε πως θα πρέπει να επιβιώσει το μοναδικό μεταφορικό μέσο της πόλης», δήλωσε η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και εκπρόσωπος του δήμου στο Δ.Σ. του Οργανισμού, Καλυψώ Γούλα, στη διάρκεια της τοποθέτησης της -εκ μέρους της διοίκησης- για τις αστικές συγκοινωνίες.
Η παράταξη των «Εντάξει», με επικεφαλής τον Σταύρο Καλαφάτη, ανέφερε ως ζητούμενο «να υπάρχουν συχνά δρομολόγια, ώστε να μη στήνονται στην ουρά για μισή και μία ώρα οι πολίτες, να υπάρχουν επαρκή δρομολόγια για να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι Θεσσαλονικείς και να υπάρχει άνεση και πολιτισμένο περιβάλλον στα δρομολόγια, ώστε να μη στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλον οι επιβάτες».
«Με τον προηγούμενο ΟΑΣΘ κάποιοι βρήκαν τον μήνα που θρέφει τους δώδεκα. Χωρίς επιχειρηματικό ρίσκο. Είχαν το σιγουράκι ότι θα κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα χωρίς να ελέγχονται και θα παίρνουν επιδότηση. Είχαν το μονοπώλιο», ανέφερε η επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης», Ρία Καλφακάκου.
Ο Γιάννης Δελής, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», υπογράμμισε πως «πανηγύριζε ο ΣΥΡΙΖΑ για την αποϊδιωτικοποίηση και γκρίνιαζε η ΝΔ για τον κρατισμό. Στην πραγματικότητα η σημερινή κυβέρνηση εγκαινίαζε το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο με δημόσιο μανδύα».
Ο Κωνσταντής Σεβρής, από την παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη», είπε πως «περνάει ο καιρός και η νέα διοίκηση μας παρουσιάζει τον χαρακτήρα που είχε ο ΟΑΣΘ στο παρελθόν. Ξέρουμε το παρελθόν απ' έξω και ανακατωτά. Η νέα διοίκηση αντιγράφοντας την κρατική εξουσία διοικεί παρελθολογώντας», ενώ ο Μάκης Στεργίου από τη «Συμμαχία Πολιτών» στάθηκε στο συνωστισμό στα λεωφορεία και στις καθυστερήσεις των δρομολογίων.
Ερωτήσεις προς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ έθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι, ενώ παρούσα στη συνεδρίαση ήταν και η επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου.
newsbeast
«Τα αυτοκίνητα που παραλάβαμε ήταν ηλικίας από 10 - 13 ετών. Στην 20ετία αποσύρονται όποια και να είναι η κατάσταση τους. 'Άρα έπρεπε να είναι αξιόμαχα. Κι εδώ υπάρχει ποινική ευθύνη για απαξίωση δημόσιας περιουσίας. Για τρία ή πέντε χρόνια είχε να γίνει προληπτική συντήρηση. Επειδή και για άλλες περιπτώσεις έχω προσφύγει στη δικαιοσύνη, θα προσφύγω και για απαξίωση δημόσιας περιουσίας. Υπάρχουν σοβαρές ευθύνες για το πως κυκλοφορούσαν τα οχήματα και πως απαξιώθηκε ο στόλος», είπε ο κ.Παππάς.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ παρουσίασε στους δημοτικούς συμβούλους τα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού, ενώ αναφέρθηκε στον υπάρχοντα στόλο. « Όταν παραλάβαμε, η πραγματική περιουσία μας ήταν 600 λεωφορεία. Τα 'μάχιμα' όμως ήταν 254 και έχουμε κατορθώσει να φτάσουμε τον αριθμό στα 402 με πολύ μεγάλες προσπάθειες».
«Καταλαβαίνουμε ότι το προσφερόμενο έργο δεν είναι αντίστοιχο με τις ανάγκες της πόλης. Κι εμείς είμαστε οι αποδέκτες όλων των πικριών και των παραπόνων των πολιτών», πρόσθεσε ο κ.Παππάς.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Κώστας Αμπατζάς, είπε πως «αναγνωρίζουμε τα προβλήματα και την αναντιστοιχία μεταξύ αναγκών και προσφερόμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών. Συμμεριζόμαστε τα παράπονα του επιβατικού κοινού. Ωστόσο, τα προβλήματα δεν δημιουργήθηκαν χθες. Είναι συσσωρευμένα και οι αιτίες ανάγονται στο παρελθόν. Εμείς προσπαθούμε να βρούμε τις λύσεις και με τη στήριξη και τη θετική συμβολή των θεσμικών παραγόντων και του επιβατικού κοινού θα τα επιλύσουμε».
Τη συνεδρίαση παρακολούθησαν μικρομέτοχοι του πρώην ΟΑΣΘ, οι οποίοι επιτέθηκαν λεκτικά σε βάρος του Στέλιου Παππά, με αποτέλεσμα η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Καλυψώ Γούλα, να προχωρήσει σε ολιγόλεπτη διακοπή της συνεδρίασης.
Οι απόψεις των παρατάξεων για τον ΟΑΣΘ
«Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα σωστά για ποιότητα στη ζωή μας. Εάν αυτό σημαίνει δανεισμό οχημάτων θα πρέπει να το δει ο ΟΑΣΘ και όλοι συμφωνούμε πως θα πρέπει να επιβιώσει το μοναδικό μεταφορικό μέσο της πόλης», δήλωσε η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και εκπρόσωπος του δήμου στο Δ.Σ. του Οργανισμού, Καλυψώ Γούλα, στη διάρκεια της τοποθέτησης της -εκ μέρους της διοίκησης- για τις αστικές συγκοινωνίες.
Η παράταξη των «Εντάξει», με επικεφαλής τον Σταύρο Καλαφάτη, ανέφερε ως ζητούμενο «να υπάρχουν συχνά δρομολόγια, ώστε να μη στήνονται στην ουρά για μισή και μία ώρα οι πολίτες, να υπάρχουν επαρκή δρομολόγια για να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι Θεσσαλονικείς και να υπάρχει άνεση και πολιτισμένο περιβάλλον στα δρομολόγια, ώστε να μη στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλον οι επιβάτες».
«Με τον προηγούμενο ΟΑΣΘ κάποιοι βρήκαν τον μήνα που θρέφει τους δώδεκα. Χωρίς επιχειρηματικό ρίσκο. Είχαν το σιγουράκι ότι θα κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα χωρίς να ελέγχονται και θα παίρνουν επιδότηση. Είχαν το μονοπώλιο», ανέφερε η επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης», Ρία Καλφακάκου.
Ο Γιάννης Δελής, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», υπογράμμισε πως «πανηγύριζε ο ΣΥΡΙΖΑ για την αποϊδιωτικοποίηση και γκρίνιαζε η ΝΔ για τον κρατισμό. Στην πραγματικότητα η σημερινή κυβέρνηση εγκαινίαζε το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο με δημόσιο μανδύα».
Ο Κωνσταντής Σεβρής, από την παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη», είπε πως «περνάει ο καιρός και η νέα διοίκηση μας παρουσιάζει τον χαρακτήρα που είχε ο ΟΑΣΘ στο παρελθόν. Ξέρουμε το παρελθόν απ' έξω και ανακατωτά. Η νέα διοίκηση αντιγράφοντας την κρατική εξουσία διοικεί παρελθολογώντας», ενώ ο Μάκης Στεργίου από τη «Συμμαχία Πολιτών» στάθηκε στο συνωστισμό στα λεωφορεία και στις καθυστερήσεις των δρομολογίων.
Ερωτήσεις προς τη διοίκηση του ΟΑΣΘ έθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι, ενώ παρούσα στη συνεδρίαση ήταν και η επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου.
newsbeast
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου