Η μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ, στην εταιρεία ειδικού σκοπού «South Europe Gateway Thessaloniki» αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Την Πέμπτη αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή το σχετικό κυρωτικό νομοσχέδιο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνο Μέλλιο, το οποίο «εκτιμάται ότι θα πάει για ΦΕΚ μέχρι την Παρασκευή», έτσι ώστε την ερχόμενη Τρίτη ή Τετάρτη να γίνει- εκτός απροόπτου- η μεταβίβαση και το αργότερα στις αρχές Μαρτίου να «μπει» στο λιμάνι ο ιδιώτης επενδυτής.
Ο κ. Μέλλιος, στη συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΘ με δημοσιογράφους, υπενθύμισε ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις από πλευράς του ιδιώτη επενδυτή προβλέπεται να φτάσουν στην επταετία τα 180 εκατ. ευρώ και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επέκταση της 6ης προβλήτας, καθώς -όπως χαρακτηριστικά είπε- χωρίς αυτή ο ΟΛΘ «δεν θα ήταν λιμάνι αλλά αλιευτικό καταφύγιο».
Ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ακόμη ότι σε μια πενταετία ή δεκαετία από σήμερα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην περιοχή, αν κερδηθεί το στοίχημα, το οποίο συνδέεται άμεσα με την επέκταση της έκτης προβλήτας, για την προσέλκυση μεγάλων πλοίων, δυναμικότητας 13.000-14.000 TEUs, τα οποία θα επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη ώς απευθείας λιμάνι- κόμβο
«Σήμερα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί μια ζώνη 350 χιλιομέτρων, που απλώνεται από την ΠΓΔΜ και τη Βουλγαρία μέχρι το κάτω μέρος της Σερβίας, με ανταγωνισμό από λιμάνια όπως το Δυρράχιο και η Βάρνα ως προς τα εμπορευματοκιβώτια. Το στοίχημα είναι να πάει στα 800 χλμ., δηλαδή πάνω από τον Δούναβη και μέχρι το Βελιγράδι, δηλαδή να αυξήσει το μερίδιό του σε αυτές τις αγορές από μόλις 0,5% σήμερα μέχρι και σε 6%-7% έως και 10%», σημείωσε ο κ. Μακρής.
Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση ότι σε μια δεκαετία η κοινοπραξία των ιδιωτών θα χρειαστεί να επενδύσει στο λιμάνι τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ, καθώς χρειάζεται να γίνουν πολλά πέραν της επέκτασης της 6ης προβλήτας.
ΑΠΕ/iefimerida
Την Πέμπτη αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή το σχετικό κυρωτικό νομοσχέδιο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνο Μέλλιο, το οποίο «εκτιμάται ότι θα πάει για ΦΕΚ μέχρι την Παρασκευή», έτσι ώστε την ερχόμενη Τρίτη ή Τετάρτη να γίνει- εκτός απροόπτου- η μεταβίβαση και το αργότερα στις αρχές Μαρτίου να «μπει» στο λιμάνι ο ιδιώτης επενδυτής.
Ο κ. Μέλλιος, στη συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΘ με δημοσιογράφους, υπενθύμισε ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις από πλευράς του ιδιώτη επενδυτή προβλέπεται να φτάσουν στην επταετία τα 180 εκατ. ευρώ και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επέκταση της 6ης προβλήτας, καθώς -όπως χαρακτηριστικά είπε- χωρίς αυτή ο ΟΛΘ «δεν θα ήταν λιμάνι αλλά αλιευτικό καταφύγιο».
Ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ακόμη ότι σε μια πενταετία ή δεκαετία από σήμερα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην περιοχή, αν κερδηθεί το στοίχημα, το οποίο συνδέεται άμεσα με την επέκταση της έκτης προβλήτας, για την προσέλκυση μεγάλων πλοίων, δυναμικότητας 13.000-14.000 TEUs, τα οποία θα επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη ώς απευθείας λιμάνι- κόμβο
«Σήμερα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί μια ζώνη 350 χιλιομέτρων, που απλώνεται από την ΠΓΔΜ και τη Βουλγαρία μέχρι το κάτω μέρος της Σερβίας, με ανταγωνισμό από λιμάνια όπως το Δυρράχιο και η Βάρνα ως προς τα εμπορευματοκιβώτια. Το στοίχημα είναι να πάει στα 800 χλμ., δηλαδή πάνω από τον Δούναβη και μέχρι το Βελιγράδι, δηλαδή να αυξήσει το μερίδιό του σε αυτές τις αγορές από μόλις 0,5% σήμερα μέχρι και σε 6%-7% έως και 10%», σημείωσε ο κ. Μακρής.
Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση ότι σε μια δεκαετία η κοινοπραξία των ιδιωτών θα χρειαστεί να επενδύσει στο λιμάνι τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ, καθώς χρειάζεται να γίνουν πολλά πέραν της επέκτασης της 6ης προβλήτας.
ΑΠΕ/iefimerida
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου