Καταργείται ο νόμος Βορίδη - Αναμένεται να προκηρυχθεί στις 20 Φεβρουαρίου ο διεθνής διαγωνισμός για την εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων
Με νομοθετική ρύθμιση θα καταργηθεί ο Νόμος Βορίδη του 2012, ο οποίος ποινικοποίησε, τροποποιώντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, την άρνηση πληρωμής διοδίων με αποτέλεσμα να σύρονται στα δικαστήρια πολίτες που συμμετείχαν στα κινήματα από τις εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους.
Όπως διαβεβαιώνουν αξιόπιστες πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η επεξεργασία της ρύθμισης έχει ολοκληρωθεί με σκοπό να κατατεθεί στη Βουλή. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν επίσης ότι ο διεθνής διαγωνισμός για την εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση, αναμένεται να προκηρυχθεί στις 20 Φεβρουαρίου.
Το σύστημα χρέωσης ανά διανυόμενο χιλιόμετρο στους οδικούς άξονες με σύμβαση παραχώρησης, όπως ήδη έχει ανακοινώσει το υπουργείο, θα διαφέρει στα επαγγελματικά από τα Ι.Χ. οχήματα. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και την καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS). Η καταγραφή της διαδρομής τους θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης (π.χ. ηλεκτρονικός ταχογράφος για τις νταλίκες). Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, σε τηλεοπτική συνέντευξή του, σημείωσε ότι, επειδή κάθε χρόνο υπολογίζεται η τιμή του διοδίου ανάλογα με τα έσοδα, αν τα βαριά οχήματα, που σήμερα σε πολύ μικρό ποσοστό πληρώνουν διόδια καθώς χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο, ενταχθούν στο «σύστημα», αυξάνονται τα έσοδα, άρα μπορεί να μειωθεί το αντίτιμό του διοδίου.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρονται οι νταλίκες με είσοδο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και των κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού, οι οποίες χρησιμοποιούν το εναλλακτικό οδικό δίκτυο. Εκτιμάται ότι το ηλεκτρονικό σύστημα θα εφαρμοστεί μέχρι το τέλος του έτους από την Εγνατία Οδό.
avgi
Με νομοθετική ρύθμιση θα καταργηθεί ο Νόμος Βορίδη του 2012, ο οποίος ποινικοποίησε, τροποποιώντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, την άρνηση πληρωμής διοδίων με αποτέλεσμα να σύρονται στα δικαστήρια πολίτες που συμμετείχαν στα κινήματα από τις εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους.
Όπως διαβεβαιώνουν αξιόπιστες πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η επεξεργασία της ρύθμισης έχει ολοκληρωθεί με σκοπό να κατατεθεί στη Βουλή. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν επίσης ότι ο διεθνής διαγωνισμός για την εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση, αναμένεται να προκηρυχθεί στις 20 Φεβρουαρίου.
Το σύστημα χρέωσης ανά διανυόμενο χιλιόμετρο στους οδικούς άξονες με σύμβαση παραχώρησης, όπως ήδη έχει ανακοινώσει το υπουργείο, θα διαφέρει στα επαγγελματικά από τα Ι.Χ. οχήματα. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και την καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS). Η καταγραφή της διαδρομής τους θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης (π.χ. ηλεκτρονικός ταχογράφος για τις νταλίκες). Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, σε τηλεοπτική συνέντευξή του, σημείωσε ότι, επειδή κάθε χρόνο υπολογίζεται η τιμή του διοδίου ανάλογα με τα έσοδα, αν τα βαριά οχήματα, που σήμερα σε πολύ μικρό ποσοστό πληρώνουν διόδια καθώς χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο, ενταχθούν στο «σύστημα», αυξάνονται τα έσοδα, άρα μπορεί να μειωθεί το αντίτιμό του διοδίου.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρονται οι νταλίκες με είσοδο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και των κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού, οι οποίες χρησιμοποιούν το εναλλακτικό οδικό δίκτυο. Εκτιμάται ότι το ηλεκτρονικό σύστημα θα εφαρμοστεί μέχρι το τέλος του έτους από την Εγνατία Οδό.
avgi
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου