Ολοκληρώθηκε μετά από δυομισι ώρες η κατάθεση του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου που κατηγορείται για την τραγωδία στην Αίγινα. Στην συνέχεια ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος οδηγήθηκε στο Εισαγγελέα. Αναμένεται η απόφασή του.
Τι επικαλείται στο υπόμνημά του ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου
«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου.
Ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα
Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», επικαλείται στην απολογία του στην ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος. «Το Βήμα» δημοσιεύει ολόκληρο το απολογητικό του υπόμνημα στο οποίο μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μίας βάρκας, αναμένεται να επικαλεστεί η πλευρά του 77χρονου καπετάνιου του σκάφους που θεωρείται υπαίτιος της τραγωδίας, πριν από πέντε ημέρες, στην Αίγινα.
Επιπλέον ο 77χρονος - εκπροσωπείται νομικά από τον δικηγόρο Πειραιά κ. Γιάννη Ηρειώτη - αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.
Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».
Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».
Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.
Οσον αφορά την μη παραμονή του στο σημείο του ναυαγίου και στην υποβοήθηση των επιβατών του πλοιαρίου επικαλείται το γεγονός ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ηθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο». Γι αυτό τον λόγο θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια.
«Προσπαθούν να συγκαλύψουν την υπόθεση» - Κραυγή αγωνίας από τους συγγενείς των θυμάτων
H δικηγορική εταιρεία «Βλάσσης και Συνεργάτες», η οποία έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της οικογένειας του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης κόρης, που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα, σε ανακοίνωσή τους, αμφισβητούν όλα όσα ανέφερε στην απολογία του ο 77χρονος και ζητούν από οποιονδήποτε υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας του δυστυχήματος, να εμφανιστεί και να καταθέσει, κάνοντας λόγο για απόπειρα συγκάλυψης των τεχνικών γεγονότων.
Συγκεκριμένα αναφέρουν:
Την 16-08-2016 και περί ώρα 12:30, στην περιοχή της Μονής στην Αίγινα, το τουριστικό σκάφος «ΝΤΟΥΕΝΤΕ» σκόρπισε τον θάνατο, αφαιρώντας τέσσερις ανθρώπινες ζωές, μεταξύ των οποίων και του Θεοδοσίου Κατιφέ και της πεντάχρονης κόρη του Σεβαστής.
Το συγκεκριμένο σκάφος, με κυβερνήτη τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο κατά μεταγενέστερη δήλωση του ιδίου, αφού εγκατέλειψε αβοήθητους τους ναυαγούς που εκείνο δημιούργησε, επιδόθηκε σε μία προσπάθεια κάλυψης, συγκάλυψης και αποφυγής ευθυνών, την ίδια χρονική στιγμή που πλήθος προσώπων είχε ανάγκη για άμεση παροχή βοήθειας, που πιθανώς θα έσωζε ζωές.
Μετά από συνεννόηση με δικούς του ανθρώπους, όπως ο ίδιος ο φερόμενος χειριστής αναφέρει, προσήλθε σκάφος που ρυμούλκησε το δικό του αλλά και έσπευσαν στον τόπο του δυστυχήματος δύο φουσκωτά, ένα μεγάλο το οποίο παρέλαβε και αποβίβασε τους τρεις συνεπιβαίνοντές του στις ακτές της Αίγινας και ένα άλλο φουσκωτό το οποίο παρέλαβε τον ίδιο τον φερόμενο κατά δήλωση του ως κυβερνήτη και τον οδήγησε στην περιοχή Φάρος, όπου αυτοκίνητο άλλου προσώπου τον παρέλαβε και τον οδήγησε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, 2,5 ώρες μετά το συμβάν. Εκεί εμφανίσθηκε με τον δικηγόρο του, με τον οποίο προφανώς είχαν επικοινωνία κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ συμβάντος και εμφανίσεως του στο Λιμεναρχείο.
Την ίδια ώρα άνθρωποι πέθαιναν αβοήθητοι, αλλά ο συγκεκριμένος κατά δήλωση του κυβερνήτης, αφού αποποιήθηκε κάθε ευθύνης, δήλωσε και τα ονόματα των συνεπιβαινόντων του, όλοι κατά δήλωσή του αρκετά μεγάλοι ηλικιακά αλλά με διάθεση για κρουαζιέρα, με ταυτόχρονη ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων από ισχυρές σε ιπποδύναμη μηχανές.
Επειδή ουδείς από τους ισχυρισμούς αυτούς αντέχει σε σοβαρή κριτική, παρακαλούμε οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν ή τις προσπάθειες συγκάλυψής του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει για να φωτιστεί η αλήθεια. Το έχει ανάγκη η οικογένεια των θυμάτων, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία».
tovima
Τι επικαλείται στο υπόμνημά του ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου
«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου.
Ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα
Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», επικαλείται στην απολογία του στην ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος. «Το Βήμα» δημοσιεύει ολόκληρο το απολογητικό του υπόμνημα στο οποίο μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μίας βάρκας, αναμένεται να επικαλεστεί η πλευρά του 77χρονου καπετάνιου του σκάφους που θεωρείται υπαίτιος της τραγωδίας, πριν από πέντε ημέρες, στην Αίγινα.
Επιπλέον ο 77χρονος - εκπροσωπείται νομικά από τον δικηγόρο Πειραιά κ. Γιάννη Ηρειώτη - αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.
Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».
Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».
Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.
Οσον αφορά την μη παραμονή του στο σημείο του ναυαγίου και στην υποβοήθηση των επιβατών του πλοιαρίου επικαλείται το γεγονός ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ηθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο». Γι αυτό τον λόγο θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια.
«Προσπαθούν να συγκαλύψουν την υπόθεση» - Κραυγή αγωνίας από τους συγγενείς των θυμάτων
H δικηγορική εταιρεία «Βλάσσης και Συνεργάτες», η οποία έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της οικογένειας του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης κόρης, που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα, σε ανακοίνωσή τους, αμφισβητούν όλα όσα ανέφερε στην απολογία του ο 77χρονος και ζητούν από οποιονδήποτε υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας του δυστυχήματος, να εμφανιστεί και να καταθέσει, κάνοντας λόγο για απόπειρα συγκάλυψης των τεχνικών γεγονότων.
Συγκεκριμένα αναφέρουν:
Την 16-08-2016 και περί ώρα 12:30, στην περιοχή της Μονής στην Αίγινα, το τουριστικό σκάφος «ΝΤΟΥΕΝΤΕ» σκόρπισε τον θάνατο, αφαιρώντας τέσσερις ανθρώπινες ζωές, μεταξύ των οποίων και του Θεοδοσίου Κατιφέ και της πεντάχρονης κόρη του Σεβαστής.
Το συγκεκριμένο σκάφος, με κυβερνήτη τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο κατά μεταγενέστερη δήλωση του ιδίου, αφού εγκατέλειψε αβοήθητους τους ναυαγούς που εκείνο δημιούργησε, επιδόθηκε σε μία προσπάθεια κάλυψης, συγκάλυψης και αποφυγής ευθυνών, την ίδια χρονική στιγμή που πλήθος προσώπων είχε ανάγκη για άμεση παροχή βοήθειας, που πιθανώς θα έσωζε ζωές.
Μετά από συνεννόηση με δικούς του ανθρώπους, όπως ο ίδιος ο φερόμενος χειριστής αναφέρει, προσήλθε σκάφος που ρυμούλκησε το δικό του αλλά και έσπευσαν στον τόπο του δυστυχήματος δύο φουσκωτά, ένα μεγάλο το οποίο παρέλαβε και αποβίβασε τους τρεις συνεπιβαίνοντές του στις ακτές της Αίγινας και ένα άλλο φουσκωτό το οποίο παρέλαβε τον ίδιο τον φερόμενο κατά δήλωση του ως κυβερνήτη και τον οδήγησε στην περιοχή Φάρος, όπου αυτοκίνητο άλλου προσώπου τον παρέλαβε και τον οδήγησε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, 2,5 ώρες μετά το συμβάν. Εκεί εμφανίσθηκε με τον δικηγόρο του, με τον οποίο προφανώς είχαν επικοινωνία κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ συμβάντος και εμφανίσεως του στο Λιμεναρχείο.
Την ίδια ώρα άνθρωποι πέθαιναν αβοήθητοι, αλλά ο συγκεκριμένος κατά δήλωση του κυβερνήτης, αφού αποποιήθηκε κάθε ευθύνης, δήλωσε και τα ονόματα των συνεπιβαινόντων του, όλοι κατά δήλωσή του αρκετά μεγάλοι ηλικιακά αλλά με διάθεση για κρουαζιέρα, με ταυτόχρονη ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων από ισχυρές σε ιπποδύναμη μηχανές.
Επειδή ουδείς από τους ισχυρισμούς αυτούς αντέχει σε σοβαρή κριτική, παρακαλούμε οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν ή τις προσπάθειες συγκάλυψής του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει για να φωτιστεί η αλήθεια. Το έχει ανάγκη η οικογένεια των θυμάτων, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία».
tovima
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου