Ριζικά αναμένεται να αλλάξουν τα Τέλη Κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από το 2017 καθώς το υπουργείο Οικονομικών σε σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή κάνει ειδική μνεία για αυτά.
Ειδικότερα στο άρθρο αναγράφεται χαρακτηριστικά ότι: «Από το 2017, θα υπολογίζονται με βάση το έτος πρώτης ταξινόμησης όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
Με αυτόν τον τρόπο αυτοκίνητα που πριν την πρώτη ταξινόμησή τους (πήραν πινακίδες) στην Ελλάδα είχαν ταξινομηθεί σε χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ θα αποτελούν πλέον παλαιότερα αυτοκίνητα για την επιβολή των Τελών Κυκλοφορίας».
Σήμερα όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν εισέλθει στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους στην χώρα μας και όχι την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους στο άλλο κράτος-μέλος.
Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010 υπολογίζονται με τους ρύπους και όχι με τον κυβισμό.
Με το άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τα Τέλη Κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί από την 1/11/2010 και μετά θα υπολογίζονται με βάση την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους στο άλλο κράτος-μέλος.
Ειδικότερα αν κάποιος είχε εισάγει ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το Νοέμβριο του 2011 και είχε πρωτοκυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το 2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας που κατέβαλε ο ιδιοκτήτης του ήταν ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του οχήματος.
Από το 2017 τα Τέλη Κυκλοφορίας που θα καταβάλει ο ιδιοκτήτης του θα είναι ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα και όχι με τους ρύπους!
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δρουν δραματικές αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους που σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι «ασύμφορη» η κυκλοφορία τους ενώ σε κάποιες άλλες οι μειώσεις θα είναι πολύ υψηλές.
Ωστόσο στα παρακάτω παραδείγματα έχουμε συμπεριλάβει μοντέλα του 2006 καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα Τέλη Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 θα επεκταθούν σε όλα τα μοντέλα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2017.
Για παράδειγμα αν κάποιος έχει στην κατοχή του ένα όχημα 1.300 κ.εκ. diesel και έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 2006 στη Γερμανία αλλά η πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας στην Ελλάδα έχει εκδοθεί τον Ιανουάριο του 2011 τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε 148,8 ευρώ.
Με το νέο καθεστώς τα Τέλη Κυκλοφορίας τους συγκεκριμένου εισαγόμενου οχήματος θα ανέρχονται σε 135 ευρώ. Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μειωθούν σε ποσοστό 9,2%.
Αντίθετα σε ένα δίλιτρο αυτοκίνητο μοντέλο του 2006 το οποίο όμως έχει εισαχθεί στην Ελλάδα το 2011 τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε 421,5 ευρώ.
Με το νέο καθεστώς τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα ανέρχονται σε 690 ευρώ. Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας θα σημειώσουν αύξηση κατά 63,7%.
Αντίστοιχα σε ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο μεσαίας κατηγορίας με κινητήρα 1,9 λίτρου που έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 2006 σε κάποιο άλλο κράτος μέλος αλλά έχει εισαχθεί στην Ελλάδα το 2011 ο ιδιοκτήτης του πλήρωσε 149 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016.
Με το νέο καθεστώς θα καταβάλει 300 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 101,3%.
Να υπενθυμίσουμε πως από το Νοέμβριο του 2010 και μετά έχουν εισαχθεί πάνω από 150.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εκ των οποίων ποσοστό άνω του 50% αφορά σε μοντέλα πριν το 2007 για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλαν Τέλη Κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων και όχι με τον κυβισμό όπως ισχύει στα εγχώρια αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφόρησαν ως καινούρια για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2007.
enikonomia
Ειδικότερα στο άρθρο αναγράφεται χαρακτηριστικά ότι: «Από το 2017, θα υπολογίζονται με βάση το έτος πρώτης ταξινόμησης όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε χώρες της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
Με αυτόν τον τρόπο αυτοκίνητα που πριν την πρώτη ταξινόμησή τους (πήραν πινακίδες) στην Ελλάδα είχαν ταξινομηθεί σε χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ θα αποτελούν πλέον παλαιότερα αυτοκίνητα για την επιβολή των Τελών Κυκλοφορίας».
Σήμερα όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν εισέλθει στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους στην χώρα μας και όχι την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους στο άλλο κράτος-μέλος.
Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010 υπολογίζονται με τους ρύπους και όχι με τον κυβισμό.
Με το άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τα Τέλη Κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί από την 1/11/2010 και μετά θα υπολογίζονται με βάση την 1η Άδεια Κυκλοφορίας τους στο άλλο κράτος-μέλος.
Ειδικότερα αν κάποιος είχε εισάγει ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το Νοέμβριο του 2011 και είχε πρωτοκυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το 2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας που κατέβαλε ο ιδιοκτήτης του ήταν ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του οχήματος.
Από το 2017 τα Τέλη Κυκλοφορίας που θα καταβάλει ο ιδιοκτήτης του θα είναι ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα και όχι με τους ρύπους!
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δρουν δραματικές αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους που σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι «ασύμφορη» η κυκλοφορία τους ενώ σε κάποιες άλλες οι μειώσεις θα είναι πολύ υψηλές.
Ωστόσο στα παρακάτω παραδείγματα έχουμε συμπεριλάβει μοντέλα του 2006 καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα Τέλη Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 θα επεκταθούν σε όλα τα μοντέλα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2017.
Για παράδειγμα αν κάποιος έχει στην κατοχή του ένα όχημα 1.300 κ.εκ. diesel και έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 2006 στη Γερμανία αλλά η πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας στην Ελλάδα έχει εκδοθεί τον Ιανουάριο του 2011 τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε 148,8 ευρώ.
Με το νέο καθεστώς τα Τέλη Κυκλοφορίας τους συγκεκριμένου εισαγόμενου οχήματος θα ανέρχονται σε 135 ευρώ. Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μειωθούν σε ποσοστό 9,2%.
Αντίθετα σε ένα δίλιτρο αυτοκίνητο μοντέλο του 2006 το οποίο όμως έχει εισαχθεί στην Ελλάδα το 2011 τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε 421,5 ευρώ.
Με το νέο καθεστώς τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα ανέρχονται σε 690 ευρώ. Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας θα σημειώσουν αύξηση κατά 63,7%.
Αντίστοιχα σε ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο μεσαίας κατηγορίας με κινητήρα 1,9 λίτρου που έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 2006 σε κάποιο άλλο κράτος μέλος αλλά έχει εισαχθεί στην Ελλάδα το 2011 ο ιδιοκτήτης του πλήρωσε 149 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016.
Με το νέο καθεστώς θα καταβάλει 300 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 101,3%.
Να υπενθυμίσουμε πως από το Νοέμβριο του 2010 και μετά έχουν εισαχθεί πάνω από 150.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εκ των οποίων ποσοστό άνω του 50% αφορά σε μοντέλα πριν το 2007 για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλαν Τέλη Κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων και όχι με τον κυβισμό όπως ισχύει στα εγχώρια αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφόρησαν ως καινούρια για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2007.
enikonomia
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου