Οι συναλλαγές με μετρητά παραμένουν δημοφιλείς, καθώς οι χρήστες εμφανίζονται επιφυλακτικοί έναντι της εισαγωγής προσωπικών δεδομένων ή της χρήσης πιστωτικών καρτών στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας της paysafecard, εταιρίας με ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά των προπληρωμένων συναλλαγών στο διαδίκτυο, που διενεργήθηκε στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελλάδα, τη Μ. Βρετανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ισπανία.
Στην ερώτηση όπου κλήθηκαν να επιλέξουν συναλλαγές με ή χωρίς μετρητά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίστηκαν να προτιμούν, γενικά, την πληρωμή χωρίς τη χρήση μετρητών. Το 48,2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμά να μην χρησιμοποιεί μετρητά, ενώ το 37,2% ανέφερε τα μετρητά ως πρώτη του επιλογή.
Οι υπόλοιποι εκ των συμμετεχόντων παρέμειναν αναποφάσιστοι. Από πλευράς ηλικιακής ομάδας, εντύπωση κάνει το γεγονός ότι η μικρότερη από αυτές (18-25 ετών) είναι αυτή που προτιμά περισσότερο τα μετρητά (48,4%), ενώ στις αμέσως επόμενες ηλικίες (26-35 ετών) η προτίμηση για συναλλαγές χωρίς μετρητά είναι ιδιαίτερα ισχυρή (53,4%).
Οι Αυστριακοί είναι αυτοί που προτιμούν περισσότερο τις συναλλαγές με μετρητά (56,4%), ενώ ακολουθούν οι Έλληνες (52%) και οι Γερμανοί (50%). Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη προτίμηση σε συναλλαγές χωρίς μετρητά δείχνουν οι Πολωνοί (74,8%), οι Γάλλοι (59%) και οι Ιταλοί (53.2%).
Είναι η κατάργηση των μετρητών ένα βήμα προς το μέλλον;
Σε χώρες, όπως η Αυστρία, η Γερμανία και η Μ. Βρετανία, όπου οι πληρωμές με μετρητά είναι, μέχρι στιγμής, απεριόριστες, η πλειονότητα δείχνει την ισχυρή της αντίθεση στην επιβολή ανάλογων μέτρων. Το υψηλότερο ποσοστό αποδοχής τέτοιων μέτρων εμφανίζεται στη Μ. Βρετανία (24,1%), τη στιγμή που στην Αυστρία μόλις το 13,8% δείχνει να συμφωνεί.
Σε χώρες, όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Ελλάδα, όπου σήμερα υπάρχουν κάποια όρια, οι ερωτήσεις προχώρησαν ένα βήμα παραπάνω, με τους συμμετέχοντες να καλούνται να αναφέρουν τη γνώμη τους για το ενδεχόμενο ολικής κατάργησης των συναλλαγών με μετρητά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, μεγάλος σκεπτικισμός για μία τέτοια κίνηση καταγράφεται στη Γαλλία και την Ισπανία, με το 70,8% και το 69%, αντίστοιχα, των ερωτηθέντων να είναι αντίθετοι, ενώ πιο ανοικτοί σε ένα τέτοιο σενάριο εμφανίζονται οι πολίτες της Ελλάδας και της Ιταλίας, όπου σχεδόν οι μισοί (49,3%), και στις δύο χώρες δηλώνουν ότι θα υποστήριζαν ένα τέτοιο μέτρο.
Η επιλογή πληρωμής των διαδικτυακών συναλλαγών, μέσω ενός τρόπου που θα έμοιαζε με τα μετρητά ("cash-like"), φαντάζει μάλλον ελκυστική στην πλειονότητα των Ευρωπαίων, καθώς μόλις το 18,1% από το σύνολο του δείγματος δηλώνει ότι "δεν θα χρησιμοποιούσε ποτέ κάτι τέτοιο".
Ειδικότερα, στην Ελλάδα, μόλις το 14,5 των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου δηλώνει ότι θα ήταν αδιάφορο για μία τέτοια μέθοδο πληρωμών.
Το θέμα αυτό δείχνει να σχετίζεται με την απροθυμία ή την αβεβαιότητα πολλών χρηστών του διαδικτύου να εισάγουν προσωπικά δεδομένα σε online περιβάλλον.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών (56,3%) δηλώνει ιδιαιτέρως συνετό με τη χρήση τέτοιων στοιχείων. Οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις εμφανίζονται μεταξύ των Ιταλών, το 68,9% των οποίων ισχυρίζεται ότι αντιμετωπίζει με μεγάλη σύνεση την εισαγωγή προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο και των Γάλλων, οι οποίοι απαντούν το ίδιο σε ποσοστό μόλις 35%. Ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων δείχνει να ανησυχεί με την ασφάλεια των δεδομένων στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, το 57,9% δηλώνει ότι εξετάζει πολύ προσεκτικά το πού κοινοποιεί τέτοιες ευαίσθητες πληροφορίες, ενώ το 18,1% απαντά ότι μοιράζεται πληροφορίες σχετικά με κάρτες/τραπεζικούς λογαριασμούς και άλλα προσωπικά δεδομένα, αλλά αισθάνεται μία σχετική ανησυχία, όταν κάνει κάτι τέτοιο.
Στην ερώτηση για το λόγο για τον οποίο δεν θα προχωρούσε σε μία αγορά, μέσω διαδικτύου, το 47,9% όλων των συμμετεχόντων ανέφερε ως τον κυριότερο λόγο μία "γενική ανησυχία για θέματα ασφαλείας", ενώ το 32,9% σημείωσε την αδυναμία επιλογής του τρόπου πληρωμής που θα επιθυμούσε.
Οι Έλληνες, οι Πολωνοί, οι Αυστριακοί και οι Γερμανοί, εμφανίζονται πιο επιρρεπείς στο να αποφύγουν μία online πληρωμή σε περίπτωση που δεν ικανοποιούνται όλα τα προσωπικά τους κριτήρια σε σχέση με την ασφάλεια, την αξιοπιστία και τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής.
tanea
Στην ερώτηση όπου κλήθηκαν να επιλέξουν συναλλαγές με ή χωρίς μετρητά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίστηκαν να προτιμούν, γενικά, την πληρωμή χωρίς τη χρήση μετρητών. Το 48,2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προτιμά να μην χρησιμοποιεί μετρητά, ενώ το 37,2% ανέφερε τα μετρητά ως πρώτη του επιλογή.
Οι υπόλοιποι εκ των συμμετεχόντων παρέμειναν αναποφάσιστοι. Από πλευράς ηλικιακής ομάδας, εντύπωση κάνει το γεγονός ότι η μικρότερη από αυτές (18-25 ετών) είναι αυτή που προτιμά περισσότερο τα μετρητά (48,4%), ενώ στις αμέσως επόμενες ηλικίες (26-35 ετών) η προτίμηση για συναλλαγές χωρίς μετρητά είναι ιδιαίτερα ισχυρή (53,4%).
Οι Αυστριακοί είναι αυτοί που προτιμούν περισσότερο τις συναλλαγές με μετρητά (56,4%), ενώ ακολουθούν οι Έλληνες (52%) και οι Γερμανοί (50%). Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη προτίμηση σε συναλλαγές χωρίς μετρητά δείχνουν οι Πολωνοί (74,8%), οι Γάλλοι (59%) και οι Ιταλοί (53.2%).
Είναι η κατάργηση των μετρητών ένα βήμα προς το μέλλον;
Σε χώρες, όπως η Αυστρία, η Γερμανία και η Μ. Βρετανία, όπου οι πληρωμές με μετρητά είναι, μέχρι στιγμής, απεριόριστες, η πλειονότητα δείχνει την ισχυρή της αντίθεση στην επιβολή ανάλογων μέτρων. Το υψηλότερο ποσοστό αποδοχής τέτοιων μέτρων εμφανίζεται στη Μ. Βρετανία (24,1%), τη στιγμή που στην Αυστρία μόλις το 13,8% δείχνει να συμφωνεί.
Σε χώρες, όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Ελλάδα, όπου σήμερα υπάρχουν κάποια όρια, οι ερωτήσεις προχώρησαν ένα βήμα παραπάνω, με τους συμμετέχοντες να καλούνται να αναφέρουν τη γνώμη τους για το ενδεχόμενο ολικής κατάργησης των συναλλαγών με μετρητά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, μεγάλος σκεπτικισμός για μία τέτοια κίνηση καταγράφεται στη Γαλλία και την Ισπανία, με το 70,8% και το 69%, αντίστοιχα, των ερωτηθέντων να είναι αντίθετοι, ενώ πιο ανοικτοί σε ένα τέτοιο σενάριο εμφανίζονται οι πολίτες της Ελλάδας και της Ιταλίας, όπου σχεδόν οι μισοί (49,3%), και στις δύο χώρες δηλώνουν ότι θα υποστήριζαν ένα τέτοιο μέτρο.
Η επιλογή πληρωμής των διαδικτυακών συναλλαγών, μέσω ενός τρόπου που θα έμοιαζε με τα μετρητά ("cash-like"), φαντάζει μάλλον ελκυστική στην πλειονότητα των Ευρωπαίων, καθώς μόλις το 18,1% από το σύνολο του δείγματος δηλώνει ότι "δεν θα χρησιμοποιούσε ποτέ κάτι τέτοιο".
Ειδικότερα, στην Ελλάδα, μόλις το 14,5 των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου δηλώνει ότι θα ήταν αδιάφορο για μία τέτοια μέθοδο πληρωμών.
Το θέμα αυτό δείχνει να σχετίζεται με την απροθυμία ή την αβεβαιότητα πολλών χρηστών του διαδικτύου να εισάγουν προσωπικά δεδομένα σε online περιβάλλον.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών (56,3%) δηλώνει ιδιαιτέρως συνετό με τη χρήση τέτοιων στοιχείων. Οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις εμφανίζονται μεταξύ των Ιταλών, το 68,9% των οποίων ισχυρίζεται ότι αντιμετωπίζει με μεγάλη σύνεση την εισαγωγή προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο και των Γάλλων, οι οποίοι απαντούν το ίδιο σε ποσοστό μόλις 35%. Ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων δείχνει να ανησυχεί με την ασφάλεια των δεδομένων στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, το 57,9% δηλώνει ότι εξετάζει πολύ προσεκτικά το πού κοινοποιεί τέτοιες ευαίσθητες πληροφορίες, ενώ το 18,1% απαντά ότι μοιράζεται πληροφορίες σχετικά με κάρτες/τραπεζικούς λογαριασμούς και άλλα προσωπικά δεδομένα, αλλά αισθάνεται μία σχετική ανησυχία, όταν κάνει κάτι τέτοιο.
Στην ερώτηση για το λόγο για τον οποίο δεν θα προχωρούσε σε μία αγορά, μέσω διαδικτύου, το 47,9% όλων των συμμετεχόντων ανέφερε ως τον κυριότερο λόγο μία "γενική ανησυχία για θέματα ασφαλείας", ενώ το 32,9% σημείωσε την αδυναμία επιλογής του τρόπου πληρωμής που θα επιθυμούσε.
Οι Έλληνες, οι Πολωνοί, οι Αυστριακοί και οι Γερμανοί, εμφανίζονται πιο επιρρεπείς στο να αποφύγουν μία online πληρωμή σε περίπτωση που δεν ικανοποιούνται όλα τα προσωπικά τους κριτήρια σε σχέση με την ασφάλεια, την αξιοπιστία και τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής.
tanea
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου