Αντί για πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών, όπως είχε δεσμευτεί αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, η κυβέρνηση δημιουργεί συνθήκες πρωτοφανούς πολυκοσμίας στα νηπιαγωγεία διπλασιάζοντας τον αριθμό των νηπίων ανά τάξη!
Οι νηπιαγωγοί αντιδρούν ήδη υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση -δια της τεθλασμένης- θέτει σε εφαρμογή σχέδιο κλεισίματος των μισών νηπιαγωγείων! Όπως επιχειρηματολογούν το άρθρο 35 της σχετικής ρύθμισης του υπουργείου Παιδείας που επανακαθορίζει από το σχολικό έτος 2016-2017 τα κριτήρια προσδιορισμού της οργανικότητας των νηπιαγωγείων, ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων και περαιτέρω μείωση των θέσεων εργασίας παρά τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας για προσλήψεις. Με την προωθούμενη ρύθμιση ο ελάχιστος αριθμός απαιτούμενων νηπίων ανά νηπιαγωγό ορίζεται σε 14 από 7 που ισχύει σήμερα και σε 5 για τα νηπιαγωγεία απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών.
Απόσυρση προβληματικών διατάξεων
Πάντως από μια πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου όπως επανακατατέθηκε, παρατηρείται ότι έχουν αποσυρθεί τουλάχιστον δύο ρυθμίσεις. Η πρώτη αφορά την υπόθεση Σταθάκη. Συγκεκριμένα η «φωτογραφική» παράγραφος 7 του άρθρου 30 του αρχικού νομοσχεδίου επιχειρούσε να διαγράψει ποινικές και αστικές ευθύνες από την υπόθεση κακοδιαχείρισης κονδυλίων του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Σύμφωνα με την διάταξη: «Δαπάνες του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Πανεπιστημίου Κρήτης, διενεργηθείσες μεταξύ των ετών από 1996 έως και 2004 δυνάμει της κοινής υπουργικής απόφασης ΚΑ/679/1996 (Β’ 826) και λοιπές (εκπαιδευτικές, επιμορφωτικές, αναπτυξιακές κλπ) δραστηριότητες του Πανεπιστημίου, πλην αμιγώς ερευνητικών, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ως «ανοίκειες πληρωμές» με την υπ. αριθμ. πρωτ. 4938/30.6.2005 έκθεση διαχειριστικού ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης όπως συμπληρώθηκε με την υπ. αριθμ. πρωτ. 938/10.2.2005 έκθεση θεωρούνται εφεξής νόμιμες. Καταλογιστικές πράξεις καθώς και κάθε ποσό τόκων, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων, που συνδέονται με δαπάνες του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον δεν έχουν εκτελεστεί έως τη δημοσίευση του παρόντος, δεν εκτελούνται και τυχόν βεβαιωθέντα ποσά διαγράφονται». Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο εβδομάδες η συμπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) ψήφιζε κατά της άρσης της ασυλίας του κ. Σταθάκη στέλνοντας στο «αρχείο» του διαβιβαστικό της δικαιοσύνης που ζητούσε την άδεια της Βουλής προκειμένου να συνεχίσει την ποινική διαδικασία εις βάρους του υπουργού για τις αξιόποινες πράξεις:
Α) κατ' εξακολούθηση κοινή απιστία του άρθρου 390 ΠΚ από την οποία η περιουσιακή ζημιά υπερβαίνει το συνολικό ποσό των 30.000 ευρώ
Β) για κατ' εξακολούθηση απιστία στην υπηρεσία με αντικείμενο της πράξης να έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των 150.000 ευρώ σε βάρος ΝΠΔΔ
Γ) υπεξαίρεση στην υπηρεσία κατ εξακολούθηση με ζημία άνω των 150.000 ευρώ σε βάρος ΝΠΔΔ
Επίσης, από το αρχικό νομοσχέδιο αποσύρθηκε η 4η παράγραφος του άρθρου 16 που έδινε την δυνατότητα στις Συγκλήτους των πανεπιστημίων να αναμορφώνουν τους τακτικούς προϋπολογισμούς τους και τα Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων χωρίς την έγκριση άλλων κρατικών αρχών.
protothema
Οι νηπιαγωγοί αντιδρούν ήδη υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση -δια της τεθλασμένης- θέτει σε εφαρμογή σχέδιο κλεισίματος των μισών νηπιαγωγείων! Όπως επιχειρηματολογούν το άρθρο 35 της σχετικής ρύθμισης του υπουργείου Παιδείας που επανακαθορίζει από το σχολικό έτος 2016-2017 τα κριτήρια προσδιορισμού της οργανικότητας των νηπιαγωγείων, ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων και περαιτέρω μείωση των θέσεων εργασίας παρά τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας για προσλήψεις. Με την προωθούμενη ρύθμιση ο ελάχιστος αριθμός απαιτούμενων νηπίων ανά νηπιαγωγό ορίζεται σε 14 από 7 που ισχύει σήμερα και σε 5 για τα νηπιαγωγεία απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών.
Απόσυρση προβληματικών διατάξεων
Πάντως από μια πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου όπως επανακατατέθηκε, παρατηρείται ότι έχουν αποσυρθεί τουλάχιστον δύο ρυθμίσεις. Η πρώτη αφορά την υπόθεση Σταθάκη. Συγκεκριμένα η «φωτογραφική» παράγραφος 7 του άρθρου 30 του αρχικού νομοσχεδίου επιχειρούσε να διαγράψει ποινικές και αστικές ευθύνες από την υπόθεση κακοδιαχείρισης κονδυλίων του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Σύμφωνα με την διάταξη: «Δαπάνες του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Πανεπιστημίου Κρήτης, διενεργηθείσες μεταξύ των ετών από 1996 έως και 2004 δυνάμει της κοινής υπουργικής απόφασης ΚΑ/679/1996 (Β’ 826) και λοιπές (εκπαιδευτικές, επιμορφωτικές, αναπτυξιακές κλπ) δραστηριότητες του Πανεπιστημίου, πλην αμιγώς ερευνητικών, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ως «ανοίκειες πληρωμές» με την υπ. αριθμ. πρωτ. 4938/30.6.2005 έκθεση διαχειριστικού ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης όπως συμπληρώθηκε με την υπ. αριθμ. πρωτ. 938/10.2.2005 έκθεση θεωρούνται εφεξής νόμιμες. Καταλογιστικές πράξεις καθώς και κάθε ποσό τόκων, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων, που συνδέονται με δαπάνες του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον δεν έχουν εκτελεστεί έως τη δημοσίευση του παρόντος, δεν εκτελούνται και τυχόν βεβαιωθέντα ποσά διαγράφονται». Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο εβδομάδες η συμπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) ψήφιζε κατά της άρσης της ασυλίας του κ. Σταθάκη στέλνοντας στο «αρχείο» του διαβιβαστικό της δικαιοσύνης που ζητούσε την άδεια της Βουλής προκειμένου να συνεχίσει την ποινική διαδικασία εις βάρους του υπουργού για τις αξιόποινες πράξεις:
Α) κατ' εξακολούθηση κοινή απιστία του άρθρου 390 ΠΚ από την οποία η περιουσιακή ζημιά υπερβαίνει το συνολικό ποσό των 30.000 ευρώ
Β) για κατ' εξακολούθηση απιστία στην υπηρεσία με αντικείμενο της πράξης να έχει συνολική αξία μεγαλύτερη των 150.000 ευρώ σε βάρος ΝΠΔΔ
Γ) υπεξαίρεση στην υπηρεσία κατ εξακολούθηση με ζημία άνω των 150.000 ευρώ σε βάρος ΝΠΔΔ
Επίσης, από το αρχικό νομοσχέδιο αποσύρθηκε η 4η παράγραφος του άρθρου 16 που έδινε την δυνατότητα στις Συγκλήτους των πανεπιστημίων να αναμορφώνουν τους τακτικούς προϋπολογισμούς τους και τα Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων χωρίς την έγκριση άλλων κρατικών αρχών.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου