Το «πράσινο φως» άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας για την μεταβίβαση με σκοπό την αξιοποίηση, χωρίς αντάλλαγμα, στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) των ιαματικών πηγών των Λουτρών Υπάτης και των ιαματικών πηγών Θερμοπυλών – Καλλιδρόμου.
Ειδικότερα, το 2013 με αποφάσεως της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων μεταβιβάστηκαν στον ΤΑΙΠΕΔ, κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή: 1) ακίνητο συνολικού εμβαδού 837.958 τ.μ., μαζί με τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις, στην ιαματική πηγή Λουτρών Υπάτης και 2) ακίνητο, στην περιοχή του τέως Δήμου Θερμοπυλών, μαζί με τα κτίσματα και τις άλλες εγκαταστάσεις του, εμβαδού 800.000 τ.μ. περίπου (σύμφωνα με «νεότερη ακριβή καταμέτρηση 785.398 τ.μ.), που είναι γνωστό ως «κτήμα των ιαματικών πηγών Θερμοπυλών – Καλλιδρόμου».
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει κάτοικοι και από τις δύο επίμαχες περιοχές και ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι σχετικές αποφάσεως της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων για την παραχώρηση των αιματικών πηγών στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.
Όμως, η αυξημένη 7μελής σύνθεσης του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Δημοσθένη Πετρούλια και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο, με τις υπ΄ αριθμ. 877 και 878/2016 αποφάσεις του, απέρριψε τις αιτήσεις των κατοίκων και των δύο εν λόγω περιοχών.
Συγκεκριμένα, οι σύμβουλοι Επικρατείας, έκριναν ότι η μεταβίβαση των ιαματικών πηγών στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. δεν προσκρούει στις συνταγματικές επιταγές, τη νομοθεσία για την προστασία και τη χρήση των ιαματικών πηγών και τον Αστικό Κώδικα.
Στις αποφάσεις επισημαίνεται, μεταξύ των άλλων, ότι η μεταβίβαση στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. της ιαματικής πηγής και της έκτασης που την περιβάλλει, ως στοιχείων της ιδιωτικής περιουσίας του Ε.Ο.Τ., ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στο άρθρο 2 παρ. 4 και 5 του ν. 3986/2011 ενώ, εξ άλλου, οι διατάξεις του ν. 3986/2011 δεν αντίκεινται στο άρθρο 18 παρ. 1 του Συντάγματος, κατά το μέρος που δεν εξαιρούνται από την μεταβίβαση προς το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. οι ιαματικές πηγές, εφ’ όσον κατά την αξιοποίησή των εξακολουθούν να ισχύουν, οι προστατευτικές των ιαματικών πηγών ειδικές διατάξεις της νομοθεσίας (νόμοι 2188/1920, 4844/1930 και 3498/2006).
protothema
Ειδικότερα, το 2013 με αποφάσεως της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων μεταβιβάστηκαν στον ΤΑΙΠΕΔ, κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή: 1) ακίνητο συνολικού εμβαδού 837.958 τ.μ., μαζί με τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις, στην ιαματική πηγή Λουτρών Υπάτης και 2) ακίνητο, στην περιοχή του τέως Δήμου Θερμοπυλών, μαζί με τα κτίσματα και τις άλλες εγκαταστάσεις του, εμβαδού 800.000 τ.μ. περίπου (σύμφωνα με «νεότερη ακριβή καταμέτρηση 785.398 τ.μ.), που είναι γνωστό ως «κτήμα των ιαματικών πηγών Θερμοπυλών – Καλλιδρόμου».
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει κάτοικοι και από τις δύο επίμαχες περιοχές και ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι σχετικές αποφάσεως της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων για την παραχώρηση των αιματικών πηγών στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.
Όμως, η αυξημένη 7μελής σύνθεσης του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Δημοσθένη Πετρούλια και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο, με τις υπ΄ αριθμ. 877 και 878/2016 αποφάσεις του, απέρριψε τις αιτήσεις των κατοίκων και των δύο εν λόγω περιοχών.
Συγκεκριμένα, οι σύμβουλοι Επικρατείας, έκριναν ότι η μεταβίβαση των ιαματικών πηγών στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. δεν προσκρούει στις συνταγματικές επιταγές, τη νομοθεσία για την προστασία και τη χρήση των ιαματικών πηγών και τον Αστικό Κώδικα.
Στις αποφάσεις επισημαίνεται, μεταξύ των άλλων, ότι η μεταβίβαση στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. της ιαματικής πηγής και της έκτασης που την περιβάλλει, ως στοιχείων της ιδιωτικής περιουσίας του Ε.Ο.Τ., ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στο άρθρο 2 παρ. 4 και 5 του ν. 3986/2011 ενώ, εξ άλλου, οι διατάξεις του ν. 3986/2011 δεν αντίκεινται στο άρθρο 18 παρ. 1 του Συντάγματος, κατά το μέρος που δεν εξαιρούνται από την μεταβίβαση προς το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. οι ιαματικές πηγές, εφ’ όσον κατά την αξιοποίησή των εξακολουθούν να ισχύουν, οι προστατευτικές των ιαματικών πηγών ειδικές διατάξεις της νομοθεσίας (νόμοι 2188/1920, 4844/1930 και 3498/2006).
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου