Συνεχίζεται η «βεντέτα» που έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη και των ιδιωτικών σχολείων.
Ο υπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζει υπουργική απόφαση, η οποία επαναφέρει καθεστώς στα σχολεία, με βάση το οποίο, στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ' Γυμνασίου και της Γ' Λυκείου, τα θέματα σε κάθε μάθημα θα τα βάζουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου, οι οποίοι θα βαθμολογούν και τα γραπτά των μαθητών.
Οι καθηγητές του δημοσίου θα έχουν και την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου θα κάνει μόνο το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών, όπως οι απουσίες και η διαγωγή των μαθητών.
Η όλη διαδικασία αναμένεται να βασιστεί στο σκεπτικό ότι το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και άρα να ελέγχονται από το Δημόσιο.
Το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κανένα σχόλιο ακόμα, ενώ στόχος του φαίνεται ότι είναι να μπει φραγμός στους μεγάλους βαθμούς που έβαζαν κάποια ιδιωτικά σχολεία, όπως υποστηρίζεται.
Από το 2014, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει τη διασφάλιση της ποιότητας τίτλων, το Ελληνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν έχει ακόμα αντιστοιχηθεί με το Ευρωπαϊκό για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από την ιδιωτική εκπαίδευση.
Σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ μεταξύ άλλων τονίζει: «Εδώ και δεκαετίες η Ομοσπονδία παλεύει για την ισότιμη παρουσία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και της αναγνώρισης του ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως ισότιμο προς τους δημόσιους λειτουργού της εκπαίδευσης. Δυστυχώς οι νομοθετικές παρεμβάσεις της τελευταίας πενταετίας έχουν υποβαθμίσει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αναλώσιμο και απειλούμενο υπάλληλο. Ο δε Σύλλογος Διδασκόντων λειτουργεί συχνά υπό τις αφόρητες πιέσεις αρκετών ιδιοκτητών για παραποίηση ενδοσχολικών διαδικασιών, παραχάραξη βαθμολογιών, ωρολογίων προγραμμάτων κ.λπ. Το 2014 η Κομισιόν επέβαλε στην ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει, προκειμένου να αποκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό ακόμη δεν έχει συμβεί. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο μας, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία με δημόσιο έλεγχο. Οποιαδήποτε μέθοδος διασφάλισης και αν επιλεγεί από την πολιτεία, θα πρέπει να ισχύσει ενιαία για όλους τους τύπους ιδιωτικών σχολείων, ισότιμων ή μη».
Ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων φιλοξένησε το ετήσιο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου των Εθνικών Συνδέσμων Ιδιωτικών και Ανεξάρτητων Σχολείων – ECNAIS. με θέμα «Η ενδυνάμωση της κοινωνίας μέσα από την ελευθερία στην εκπαίδευση», στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από σχολεία και φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης από χώρες της Ε.Ε. Παράλληλα η ΟΙΕΛΕ έδωσε στη δημοσιότητα έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με την οποία τα ανεξάρτητα ιδιωτικά σχολεία εκπροσωπούν λιγότερο από το 3% της τυπικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη.
Στην ελληνική εκπαίδευση εργάζονται συνολικά 158.081 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι 22.000 είναι αναπληρωτές, ενώ στην ιδιωτική εκπαίδευση υπηρετούν 7.098 εκπαιδευτικοί.
Σάλος για την κατάργηση των μισών νηπιαγωγείων
Την ίδια ώρα, σάλος προκλήθηκε στη δημόσια εκπαίδευση με αφορμή σχέδιο κατάργησης των μισών νηπιαγωγείων της χώρας, που καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί ότι ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.
Οι αντιδράσεις για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας προκαλούνται από το ενδεχόμενο να διπλασιάσει (από 7 σε 14) τον ελάχιστο αριθμό νηπίων που απαιτούνται για τη λειτουργία νηπιαγωγείου.
Αφορμή αποτέλεσε η ρύθμιση που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για την έρευνα σύμφωνα με την οποία για πρώτη φορά εισάγεται διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγείο απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.
Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας, από την επόμενη χρονιά απαιτείται α) ένας νηπιαγωγός για τουλάχιστον 14 νήπια για τα αστικά κέντρα και β) πέντε νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης. Μέχρι σήμερα η ρύθμιση προέβλεπε γενικά το λιγότερο επτά (και όχι πάνω από 25) νήπια ανά νηπιαγωγό.
«Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις-καταργήσεις νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε νηπιαγωγείο με ότι κινδύνους εγκυμονεί αυτό» τονίζει το Συντονιστικό των νηπιαγωγών.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι η ρύθμιση αυτή συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών ενώ ο κ. Φίλης στην τελευταία συνάντηση με τους αναπληρωτές τόνισε ότι το σχέδιο θα προχωρήσει.
protothema
Ο υπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζει υπουργική απόφαση, η οποία επαναφέρει καθεστώς στα σχολεία, με βάση το οποίο, στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ' Γυμνασίου και της Γ' Λυκείου, τα θέματα σε κάθε μάθημα θα τα βάζουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου, οι οποίοι θα βαθμολογούν και τα γραπτά των μαθητών.
Οι καθηγητές του δημοσίου θα έχουν και την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου θα κάνει μόνο το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών, όπως οι απουσίες και η διαγωγή των μαθητών.
Η όλη διαδικασία αναμένεται να βασιστεί στο σκεπτικό ότι το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και άρα να ελέγχονται από το Δημόσιο.
Το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κανένα σχόλιο ακόμα, ενώ στόχος του φαίνεται ότι είναι να μπει φραγμός στους μεγάλους βαθμούς που έβαζαν κάποια ιδιωτικά σχολεία, όπως υποστηρίζεται.
Από το 2014, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει τη διασφάλιση της ποιότητας τίτλων, το Ελληνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν έχει ακόμα αντιστοιχηθεί με το Ευρωπαϊκό για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από την ιδιωτική εκπαίδευση.
Σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ μεταξύ άλλων τονίζει: «Εδώ και δεκαετίες η Ομοσπονδία παλεύει για την ισότιμη παρουσία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και της αναγνώρισης του ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως ισότιμο προς τους δημόσιους λειτουργού της εκπαίδευσης. Δυστυχώς οι νομοθετικές παρεμβάσεις της τελευταίας πενταετίας έχουν υποβαθμίσει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αναλώσιμο και απειλούμενο υπάλληλο. Ο δε Σύλλογος Διδασκόντων λειτουργεί συχνά υπό τις αφόρητες πιέσεις αρκετών ιδιοκτητών για παραποίηση ενδοσχολικών διαδικασιών, παραχάραξη βαθμολογιών, ωρολογίων προγραμμάτων κ.λπ. Το 2014 η Κομισιόν επέβαλε στην ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει, προκειμένου να αποκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό ακόμη δεν έχει συμβεί. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο μας, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία με δημόσιο έλεγχο. Οποιαδήποτε μέθοδος διασφάλισης και αν επιλεγεί από την πολιτεία, θα πρέπει να ισχύσει ενιαία για όλους τους τύπους ιδιωτικών σχολείων, ισότιμων ή μη».
Ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων φιλοξένησε το ετήσιο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου των Εθνικών Συνδέσμων Ιδιωτικών και Ανεξάρτητων Σχολείων – ECNAIS. με θέμα «Η ενδυνάμωση της κοινωνίας μέσα από την ελευθερία στην εκπαίδευση», στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από σχολεία και φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης από χώρες της Ε.Ε. Παράλληλα η ΟΙΕΛΕ έδωσε στη δημοσιότητα έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, σύμφωνα με την οποία τα ανεξάρτητα ιδιωτικά σχολεία εκπροσωπούν λιγότερο από το 3% της τυπικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη.
Στην ελληνική εκπαίδευση εργάζονται συνολικά 158.081 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι 22.000 είναι αναπληρωτές, ενώ στην ιδιωτική εκπαίδευση υπηρετούν 7.098 εκπαιδευτικοί.
Σάλος για την κατάργηση των μισών νηπιαγωγείων
Την ίδια ώρα, σάλος προκλήθηκε στη δημόσια εκπαίδευση με αφορμή σχέδιο κατάργησης των μισών νηπιαγωγείων της χώρας, που καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί ότι ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.
Οι αντιδράσεις για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας προκαλούνται από το ενδεχόμενο να διπλασιάσει (από 7 σε 14) τον ελάχιστο αριθμό νηπίων που απαιτούνται για τη λειτουργία νηπιαγωγείου.
Αφορμή αποτέλεσε η ρύθμιση που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για την έρευνα σύμφωνα με την οποία για πρώτη φορά εισάγεται διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγείο απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.
Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας, από την επόμενη χρονιά απαιτείται α) ένας νηπιαγωγός για τουλάχιστον 14 νήπια για τα αστικά κέντρα και β) πέντε νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης. Μέχρι σήμερα η ρύθμιση προέβλεπε γενικά το λιγότερο επτά (και όχι πάνω από 25) νήπια ανά νηπιαγωγό.
«Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις-καταργήσεις νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε νηπιαγωγείο με ότι κινδύνους εγκυμονεί αυτό» τονίζει το Συντονιστικό των νηπιαγωγών.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι η ρύθμιση αυτή συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών ενώ ο κ. Φίλης στην τελευταία συνάντηση με τους αναπληρωτές τόνισε ότι το σχέδιο θα προχωρήσει.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου