Σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζεται υπουργική απόφαση από τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, η οποία επαναφέρει καθεστώς στα σχολεία που υπήρχε παλαιότερα και με βάση το οποίο: Στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου, τα θέματα σε κάθε μάθημα θα τα βάζουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου οι οποίοι θα βαθμολογούν και τα γραπτά των μαθητών.
Οι καθηγητές του δημοσίου θα έχουν και την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου θα κάνει μόνο το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών (έλεγχος απουσιών και διαγωγής).
Η όλη διαδικασία αναμένεται να βασισθεί στο σκεπτικό ότι το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και άρα να ελέγχονται από το δημόσιο.
Το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κανένα σχόλιο ακόμα ενώ στόχος φαίνεται ότι είναι να μπει φραγμός στους μεγάλους βαθμούς που έβαζαν κάποια ιδιωτικά σχολεία
Από το 2014 που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει τη διασφάλιση της ποιότητας τίτλων το Ελληνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν έχει ακόμα αντιστοιχηθεί με το Ευρωπαϊκό για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από την ιδιωτική εκπαίδευση.
Τι λέει η ΟΙΕΛΕ
Σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ μεταξύ άλλων τονίζει: «Με αφορμή δημοσιεύματα που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας και δεκάδες τηλέφωνα που έχουμε δεχτεί τις τελευταίες ώρες στην Ομοσπονδία, είμαστε για μία ακόμη φορά υποχρεωμένοι να ξεκαθαρίσουμε τη θέση της ΟΙΕΛΕ.Εδώ και δεκαετίες η Ομοσπονδία παλεύει για την ισότιμη παρουσία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και της αναγνώρισης του ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως ισότιμο προς τους δημόσιους λειτουργού της εκπαίδευσης.
Δυστυχώς οι νομοθετικές παρεμβάσεις της τελευταίας πενταετίας έχουν υποβαθμίσει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αναλώσιμο και απειλούμενο υπάλληλο. Ο δε Σύλλογος Διδασκόντων λειτουργεί συχνά υπό τις αφόρητες πιέσεις αρκετών ιδιοκτητών για παραποίηση ενδοσχολικών διαδικασιών, παραχάραξη βαθμολογιών, ωρολογίων προγραμμάτων κ.λπ.
Το 2014 η Κομισιόν επέβαλε στην ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει, προκειμένου να αποκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό ακόμη δεν έχει συμβεί. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο μας, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία με δημόσιο έλεγχο.
Οποιαδήποτε μέθοδος διασφάλισης και αν επιλεγεί από την πολιτεία, θα πρέπει να ισχύσει ενιαία για όλους τους τύπους ιδιωτικών σχολείων, ισότιμων ή μη.»
protothema
Οι καθηγητές του δημοσίου θα έχουν και την ευθύνη της έκδοσης των απολυτηρίων, ενώ ο Σύλλογος Διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου θα κάνει μόνο το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών (έλεγχος απουσιών και διαγωγής).
Η όλη διαδικασία αναμένεται να βασισθεί στο σκεπτικό ότι το απολυτήριο Γυμνασίου και το απολυτήριο Λυκείου θα πρέπει να έχουν αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και άρα να ελέγχονται από το δημόσιο.
Το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κανένα σχόλιο ακόμα ενώ στόχος φαίνεται ότι είναι να μπει φραγμός στους μεγάλους βαθμούς που έβαζαν κάποια ιδιωτικά σχολεία
Από το 2014 που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει τη διασφάλιση της ποιότητας τίτλων το Ελληνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν έχει ακόμα αντιστοιχηθεί με το Ευρωπαϊκό για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από την ιδιωτική εκπαίδευση.
Τι λέει η ΟΙΕΛΕ
Σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ μεταξύ άλλων τονίζει: «Με αφορμή δημοσιεύματα που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας και δεκάδες τηλέφωνα που έχουμε δεχτεί τις τελευταίες ώρες στην Ομοσπονδία, είμαστε για μία ακόμη φορά υποχρεωμένοι να ξεκαθαρίσουμε τη θέση της ΟΙΕΛΕ.Εδώ και δεκαετίες η Ομοσπονδία παλεύει για την ισότιμη παρουσία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και της αναγνώρισης του ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως ισότιμο προς τους δημόσιους λειτουργού της εκπαίδευσης.
Δυστυχώς οι νομοθετικές παρεμβάσεις της τελευταίας πενταετίας έχουν υποβαθμίσει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αναλώσιμο και απειλούμενο υπάλληλο. Ο δε Σύλλογος Διδασκόντων λειτουργεί συχνά υπό τις αφόρητες πιέσεις αρκετών ιδιοκτητών για παραποίηση ενδοσχολικών διαδικασιών, παραχάραξη βαθμολογιών, ωρολογίων προγραμμάτων κ.λπ.
Το 2014 η Κομισιόν επέβαλε στην ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει, προκειμένου να αποκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό ακόμη δεν έχει συμβεί. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο μας, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία με δημόσιο έλεγχο.
Οποιαδήποτε μέθοδος διασφάλισης και αν επιλεγεί από την πολιτεία, θα πρέπει να ισχύσει ενιαία για όλους τους τύπους ιδιωτικών σχολείων, ισότιμων ή μη.»
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου