Την απόφαση του προέδρου της Εγνατίας Οδού ΑΕ σύμφωνα με την οποία όλοι όσοι βρίσκονται αντιμέτωποι με βεβαιωμένα, από την Εφορία πρόστιμα για διόδια που δεν πλήρωσαν στην Εγνατία Οδό, δεν θα κληθούν να τα πληρώσουν καταγγέλλει ο βουλευτής του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών.
Όπως αναφέρει ο κ. Δανέλλης «η εξόφθαλμα ρουσφετολογική αυτή απόφαση είναι βέβαιο ότι θα επιβαρύνει το σύνολο των ήδη βαριά φορολογούμενων πολιτών, δεν βοηθά σε καμία περίπτωση στην ιδιωτικοποίηση της εν λόγω δημόσιας εταιρίας και κλείνει το μάτι σε όλους εκείνους που επέλεξαν να παρανομήσουν μην καταβάλλοντας το αντίτιμο των διοδίων, καλυπτόμενοι πίσω από υποτιθέμενα «λαϊκά κινήματα», όπως αυτό του "Δεν Πληρώνω"».
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς (1) Οικονομικών και (2) Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων.
Θέμα: «Επιτέλους τα ρουσφέτια να επιβαρύνουν όσους τα αποφασίζουν και όχι τους φορολογούμενους πολίτες».
Με απόφαση που ομόφωνα έλαβε, πριν από λίγες ημέρες, το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού Α.Ε. - με την σύμφωνη γνώμη του Προέδρου της εταιρίας και στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Απόστολου Αντωνούδη - όλοι όσοι βρίσκονται αντιμέτωποι με βεβαιωμένα, από την Εφορία πρόστιμα, για διόδια που δεν πλήρωσαν στην Εγνατία Οδό δεν θα κληθούν να τα πληρώσουν (!).
Η απόφαση αυτή, μάλλον, βρίσκει σύμφωνο και τον Υπουργό που τοποθέτησε τον κ. Αντωνούδη στην θέση του Προέδρου, ο οποίος σε πλήρη σύμπλευση με την απόφαση του προστατευομένου του και σύμφωνα με δημοσιεύματα, ετοιμάζει σχετική νομοθετική ρύθμιση, που θα απαλλάσσει αυτούς που δεν κατέβαλαν τα εν λόγω πρόστιμα.
Ως εκ τούτου, και βάσει της απόφασης του Δ.Σ. ο κ. Αντωνούδης τις προσεχείς ημέρες θα απευθύνει ο ίδιος προς τις οικείες Δ.Ο.Υ. σχετικό αίτημα μη βεβαίωσης - είσπραξης των προστίμων.
Δεδομένου ότι η μήκους 670 χιλιομέτρων Εγνατία Οδός κόστισε έξι δισεκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), από τα οποία τα μισά προήλθαν από το ελληνικό δημόσιο, ενώ τα υπόλοιπα ήταν κονδύλια της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ως εκ τούτου απαιτείται να επιστραφούν σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Δεδομένου ότι ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου έχει δυσθεώρητα ετήσια κόστη λειτουργίας τα οποία καλύπτονται από τα διόδια και που αν δεν καταβάλλονται, συμβάλλουν στην αύξηση του κρατικού ελλείμματος, επιβαρύνοντας όλους εκείνους τους φορολογούμενους που δεν χρησιμοποιούν ποτέ τον συγκεκριμένο δρόμο.
Δεδομένου ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να πάψει να δίνει «συγχωροχάρτια» και να κλείνει το μάτι στην απαράδεκτη και αντι-κοινωνική λογική του κινήματος «Δεν Πληρώνω», όσο και αν οι συμμετέχοντες σε αυτό την στήριξαν προεκλογικά.
Δεδομένου ότι η, προς το παρόν Δημόσια, Εγνατία Οδός βρίσκεται στα πρώτα στάδια προώθησης της ιδιωτικοποίησής της από το ΤΑΙΠΕΔ και τέτοιου τύπου αμφιλεγόμενες και εξόφθαλμα ρουσφετολογικές αποφάσεις την καθιστούν λιγότερο θελκτική στους πιθανούς διεθνείς ή εγχώριους επενδυτές.
Δεδομένου ότι και εχθές (10/3/2016) κατέθεσα σχετική ερώτηση (Αρ. Πρωτ. 3906/10.3.2016) για παρόμοιο «ρουσφετολογικό» άνοιγμα των διοδίων της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, ο οποίος τείνει να μετεξελιχθεί σε έναν ιδιότυπο «Ρομπέν των Διοδίων», παρότι η κυβερνητική του θέση ουδόλως συνάδει με τον ρόλο αυτό.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Αληθεύει ότι θα συναινέσουν στο σκανδαλωδώς παράνομο αυτό «ρουσφέτι»; Αν ναι, πώς το δικαιολογούν;
2. Ποια θα είναι η στάση τους, ενόψει της δρομολογούμενης από το ΤΑΙΠΕΔ ιδιωτικοποίηση της εταιρίας που διαχειρίζεται τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο;
3. Διερευνούν το ενδεχόμενο, διοικήσεις εταιριών και κυβερνητικά στελέχη που προτίθενται να εφαρμόζουν αντίστοιχες ρυθμίσεις, να καλούνται να καταβάλουν το ισόποσο στα κρατικά ταμεία από την τσέπη τους, ώστε να μην επιβαρύνεται το σύνολο των ήδη βαριά φορολογουμένων πολιτών;
Ο ερωτών βουλευτής
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
Όπως αναφέρει ο κ. Δανέλλης «η εξόφθαλμα ρουσφετολογική αυτή απόφαση είναι βέβαιο ότι θα επιβαρύνει το σύνολο των ήδη βαριά φορολογούμενων πολιτών, δεν βοηθά σε καμία περίπτωση στην ιδιωτικοποίηση της εν λόγω δημόσιας εταιρίας και κλείνει το μάτι σε όλους εκείνους που επέλεξαν να παρανομήσουν μην καταβάλλοντας το αντίτιμο των διοδίων, καλυπτόμενοι πίσω από υποτιθέμενα «λαϊκά κινήματα», όπως αυτό του "Δεν Πληρώνω"».
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς (1) Οικονομικών και (2) Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων.
Θέμα: «Επιτέλους τα ρουσφέτια να επιβαρύνουν όσους τα αποφασίζουν και όχι τους φορολογούμενους πολίτες».
Με απόφαση που ομόφωνα έλαβε, πριν από λίγες ημέρες, το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού Α.Ε. - με την σύμφωνη γνώμη του Προέδρου της εταιρίας και στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Απόστολου Αντωνούδη - όλοι όσοι βρίσκονται αντιμέτωποι με βεβαιωμένα, από την Εφορία πρόστιμα, για διόδια που δεν πλήρωσαν στην Εγνατία Οδό δεν θα κληθούν να τα πληρώσουν (!).
Η απόφαση αυτή, μάλλον, βρίσκει σύμφωνο και τον Υπουργό που τοποθέτησε τον κ. Αντωνούδη στην θέση του Προέδρου, ο οποίος σε πλήρη σύμπλευση με την απόφαση του προστατευομένου του και σύμφωνα με δημοσιεύματα, ετοιμάζει σχετική νομοθετική ρύθμιση, που θα απαλλάσσει αυτούς που δεν κατέβαλαν τα εν λόγω πρόστιμα.
Ως εκ τούτου, και βάσει της απόφασης του Δ.Σ. ο κ. Αντωνούδης τις προσεχείς ημέρες θα απευθύνει ο ίδιος προς τις οικείες Δ.Ο.Υ. σχετικό αίτημα μη βεβαίωσης - είσπραξης των προστίμων.
Δεδομένου ότι η μήκους 670 χιλιομέτρων Εγνατία Οδός κόστισε έξι δισεκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), από τα οποία τα μισά προήλθαν από το ελληνικό δημόσιο, ενώ τα υπόλοιπα ήταν κονδύλια της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ως εκ τούτου απαιτείται να επιστραφούν σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Δεδομένου ότι ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου έχει δυσθεώρητα ετήσια κόστη λειτουργίας τα οποία καλύπτονται από τα διόδια και που αν δεν καταβάλλονται, συμβάλλουν στην αύξηση του κρατικού ελλείμματος, επιβαρύνοντας όλους εκείνους τους φορολογούμενους που δεν χρησιμοποιούν ποτέ τον συγκεκριμένο δρόμο.
Δεδομένου ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να πάψει να δίνει «συγχωροχάρτια» και να κλείνει το μάτι στην απαράδεκτη και αντι-κοινωνική λογική του κινήματος «Δεν Πληρώνω», όσο και αν οι συμμετέχοντες σε αυτό την στήριξαν προεκλογικά.
Δεδομένου ότι η, προς το παρόν Δημόσια, Εγνατία Οδός βρίσκεται στα πρώτα στάδια προώθησης της ιδιωτικοποίησής της από το ΤΑΙΠΕΔ και τέτοιου τύπου αμφιλεγόμενες και εξόφθαλμα ρουσφετολογικές αποφάσεις την καθιστούν λιγότερο θελκτική στους πιθανούς διεθνείς ή εγχώριους επενδυτές.
Δεδομένου ότι και εχθές (10/3/2016) κατέθεσα σχετική ερώτηση (Αρ. Πρωτ. 3906/10.3.2016) για παρόμοιο «ρουσφετολογικό» άνοιγμα των διοδίων της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, ο οποίος τείνει να μετεξελιχθεί σε έναν ιδιότυπο «Ρομπέν των Διοδίων», παρότι η κυβερνητική του θέση ουδόλως συνάδει με τον ρόλο αυτό.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Αληθεύει ότι θα συναινέσουν στο σκανδαλωδώς παράνομο αυτό «ρουσφέτι»; Αν ναι, πώς το δικαιολογούν;
2. Ποια θα είναι η στάση τους, ενόψει της δρομολογούμενης από το ΤΑΙΠΕΔ ιδιωτικοποίηση της εταιρίας που διαχειρίζεται τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο;
3. Διερευνούν το ενδεχόμενο, διοικήσεις εταιριών και κυβερνητικά στελέχη που προτίθενται να εφαρμόζουν αντίστοιχες ρυθμίσεις, να καλούνται να καταβάλουν το ισόποσο στα κρατικά ταμεία από την τσέπη τους, ώστε να μην επιβαρύνεται το σύνολο των ήδη βαριά φορολογουμένων πολιτών;
Ο ερωτών βουλευτής
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου