facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

«Έξυπνες» στάσεις στα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ της Αττικής

Σε λειτουργία τέθηκε σταδιακά από τη Δευτέρα η εφαρμογή της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων στα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ της Αττικής, ενώ αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή εντός του Απριλίου.

Το νέο σύστημα διασφαλίζει την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των επιβατών σχετικά με την εκτέλεση των δρομολογίων και την καλύτερη διαχείριση του στόλου και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ και παράλληλα βάζει τέρμα στην αναμονή του επιβατικού κοινού στις στάσεις και διευκολύνει τον προγραμματισμό των μετακινήσεών του.

Συγκεκριμένα, οι επιβάτες θα πληροφορούνται από τις οθόνες που είναι τοποθετημένες στις στάσεις τον ακριβή χρόνο διέλευσης των λεωφορείων και τρόλεϊ που διέρχονται από αυτές, τη γενικότερη λειτουργία του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών με έκτακτα μηνύματα, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα ηχητικής ενημέρωσης μέσω κουμπιού στον στύλο της στάσης, ώστε να διευκολύνονται άτομα με αναπηρία, όπως οι τυφλοί.

Από τα κέντρα ελέγχου του ΟΑΣΑ θα γίνεται η επίβλεψη των δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα τον καλύτερο συντονισμό, τη διαχείριση και εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου. Η ενημέρωση των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών θα γίνεται επίσης με εφαρμογή που μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές) θα πληροφορεί για τις θέσεις των οχημάτων πάνω σε χάρτη, για την άφιξη του επόμενου οχήματος, για την πλησιέστερη στάση στον χρήστη, καθώς και για τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος, ώστε να προγραμματίζει έγκαιρα τις μετακινήσεις του. Η εφαρμογή αυτή θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιούνται ευρέως (Android, iOS, Windows). Η ίδια δυνατότητα θα υπάρχει μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και από το website του ΟΑΣΑ (http://www.oasa.gr/).

Όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, πρόκειται για ένα αναγκαίο και χρήσιμο έργο που χρειάστηκε πάνω από δέκα χρόνια έως ότου ωριμάσει και αρχίσουν οι διαδικασίες υλοποίησής του. «Χρειάστηκε να ξεπεραστούν και να αντιμετωπιστούν από τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ και τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ εμπλοκές, καθυστερήσεις και διαχειριστικές αστοχίες των κυβερνήσεων και διοικήσεων του ΟΑΣΑ του παρελθόντος» σημειώνει το υπουργείο και περιγράφει ότι:

-Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τελικά τον Ιούλιο του 2014 και αφού είχε μεσολαβήσει χρονικό διάστημα περίπου τριών ετών από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, ως την οριστικοποίηση και υπογραφή της σύμβασης.
-Στην αρχική σύμβαση του έργου δεν είχαν προβλεφθεί σημαντικοί όροι, όπως π.χ. αυτός για τη δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας του έργου. Οι όροι αυτοί διασφαλίστηκαν με παρεμβάσεις της νέας διοίκησης ΟΑΣΑ.
-Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση, η εφαρμογή της τηλεματικής περιλαμβάνει μόνο 1.000 «έξυπνες» στάσεις από ένα πολλαπλάσιο σύνολο στάσεων που υπάρχουν στο δίκτυο του ΟΑΣΑ. Είναι θέμα που εξετάζεται να αντιμετωπιστεί με ολοκληρωμένη λύση.
-Η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ εξετάζει επίσης τη διασύνδεση του συστήματος τηλεματικής με το αντίστοιχο του τραμ, καθώς δεν υπήρχε ανάλογη πρόβλεψη.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ άσκησε ιδιαίτερη πίεση προς τον ανάδοχο ώστε να τηρήσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις και να παραδώσει το έργο μέχρι τις 21 Μαρτίου 2016, σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό.

Newsroom ΔΟΛ

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news