Η Σουηδία απαιτεί από σήμερα από τους πρόσφυγες και τους μετανάστες να διαθέτουν ένα έγγραφο ταυτοποίησης για να τους επιτραπεί να διασχίσουν με τρένο ή λεωφορείο τη γέφυρα του Όρεσουντ, την κύρια πύλη εισόδου των προσφύγων στη χώρα.
Εκτός από την ευθύνη που φέρουν οι μεταφορείς στους οποίους μπορούν να επιβληθούν μεγάλα πρόστιμα στην περίπτωση που παραβούν τον κανονισμό αυτόν, συστηματικοί έλεγχοι γίνονται κατόπιν σχετικού μέτρου που τέθηκε σε ισχύ από τα μεσάνυχτα στον δανέζικο σταθμό του Κάστρουπ, στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, από όπου αναχωρούν τα τρένα που διασχίζουν τη γέφυρα του Όρεσουντ προς τη Σουηδία. Επίσης έχουν στηθεί περίπου 30 σημεία ελέγχου.
Εκτός από την ευθύνη που φέρουν οι μεταφορείς στους οποίους μπορούν να επιβληθούν μεγάλα πρόστιμα στην περίπτωση που παραβούν τον κανονισμό αυτόν, συστηματικοί έλεγχοι γίνονται κατόπιν σχετικού μέτρου που τέθηκε σε ισχύ από τα μεσάνυχτα στον δανέζικο σταθμό του Κάστρουπ, στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, από όπου αναχωρούν τα τρένα που διασχίζουν τη γέφυρα του Όρεσουντ προς τη Σουηδία. Επίσης έχουν στηθεί περίπου 30 σημεία ελέγχου.
Όλοι οι επιβάτες που θέλουν να μεταβούν στη Σουηδία με το τρένο ή το λεωφορείο θα πρέπει να παρουσιάζουν ένα αναγνωριστικό έγγραφο (διαβατήριο, ταυτότητα, άδεια οδήγησης κλπ). Το μέτρο αυτό αφορά και τα πορθμεία που διασχίζουν τα στενά του Όρεσουντ.
"Πιστεύω ότι οι έλεγχοι αυτοί ταυτότητας θα είναι αποτελεσματικοί. Ένας μεγαλύτερος αριθμός μεταναστών θα ζητήσει άσυλο σε άλλες χώρες", διαβεβαίωνε ο υπουργός Μετανάστευσης Μόργκαν Γιόχανσον κατά την ανακοίνωση των ελέγχων αυτών στις 17 Δεκεμβρίου.
Η Σουηδία έχει εξάλλου επαναφέρει ήδη από τις 12 Νοεμβρίου τους ελέγχους στα σύνορά της, με ιδιαίτερο βάρος στη γέφυρα του Όρεσουντ και στα φέριμποτ που προέρχονται από τα λιμάνια της Δανίας και της Γερμανίας στη Βαλτική. Ωστόσο αυτοί γίνονταν μόνον σε τυχαίο δείγμα και σε ορισμένα σημεία της διαδρομής.
Οι μετανάστες που θα προσπαθούν τώρα να επιβιβαστούν χωρίς αναγνωριστικά έγγραφα θα απελαύνονται αυτομάτως, ακόμη και αυτοί που διέρχονται από τη Σουηδία με προορισμό τη Νορβηγία ή τη Φινλανδία και οι οποίοι αρνούνται να καταθέσουν αίτηση για τη χορήγηση ασύλου εκεί.
Οι κανονισμοί αυτοί, σε συνδυασμό με την προσεχή σκλήρυνση των όρων περί διαμονής, είχαν ένα άμεσο αποτέλεσμα, καθώς ο αριθμός των νέων αφίξεων μειώθηκε σημαντικά από τα μέσα Νοεμβρίου.
Η Σουηδία, το 20% των κατοίκων της οποίας κατάγονται από το εξωτερικό, είχε μέχρι σήμερα διάπλατα ανοιχτές τις πόρτες της στους πρόσφυγες. Το 2015 δέχθηκε περισσότερους από 160.000 πρόσφυγες, ενώ φέτος αναμένεται να δεχθεί περίπου 170.000.
Ωστόσο, το Γραφείο για θέματα Μετανάστευσης, που προσφέρει πλέον κατάλυμα σε έναν κάτοικο ανά 100 στη χώρα, ανακοίνωσε ότι υπερέβη τις δυνάμεις του και ζήτησε από την κυβέρνηση να επέμβει.
Οι συστηματικοί έλεγχοι αναγνωριστικών εγγράφων αναμένεται να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις συγκοινωνίες μεταξύ Σουηδίας και Δανίας, ιδιαίτερα στους 8.600 ανθρώπους που κάνουν καθημερινά το δρομολόγιο μεταξύ Κοπεγχάγης και Μάλμε, της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Σουηδίας.
Τα τρένα που θα εκτελούν το δρομολόγιο θα είναι λιγότερα, ενώ προβλέπονται και καθυστερήσεις 10 ως 50 λεπτών σε σχέση με τα συνηθισμένα ωράρια.
Εξάλλου ένας φράχτης ύψους δύο μέτρων και μήκους πολλών εκατοντάδων μέτρων κατασκευάστηκε στον σταθμό του Κάστρουπ για να εμποδίζει τους μετανάστες που απελαύνονται να εφορμούν στα τρένα που αναχωρούν για τη Σουηδία.
"Είναι σα να χτίσαμε ένα τείχος του Βερολίνου", σημείωσε ο Μίχαελ Ράντροπ, εκπρόσωπος μιας ένωσης χρηστών της γέφυρας του Όρεσουντ, τη δήλωση του οποίου επικαλείτο χθες η σουηδική εφημερίδα Dagens Nyheter.
Το μέτρο αυτό προκάλεσε μεγάλη δυσαρέσκεια και στη Δανία, η οποία δέχθηκε πέρυσι μόνο 18.000 αιτήσεις για τη χορήγηση ασύλου και φοβάται ότι οι μετανάστες που απελαύνονται από την Σουηδία θα παραμένουν στο έδαφός της.
ethnos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου