«Λίαν ικανοποιητική» χαρακτηρίζουν κύκλοι της Cosco την προσφορά για το 67% της ΟΛΠ ΑΕ η οποία αποσφραγίστηκε σήμερα το μεσημέρι από το ΤΑΙΠΕΔ στα πλαίσια του σχετικού διαγωνισμού.
«Με δεδομένο το τρέχων εγχώριο και διεθνές οικονομικό περιβάλλον αλλά και την λεόντεια υπέρ του δημοσίου σύμβαση παραχώρησης με την οποία συνοδεύεται η συναλλαγή η προσφορά είναι λίαν ικανοποιητική» σημειώνουν κορυφαίες πηγές του κινεζικού ομίλου.
Οι ίδιες πηγές πως ο χαρακτηρισμός «λεόντεια» συνδέεται προφανώς με προβλέψεις και αλλαγές που έγιναν εσχάτως στους όρους του διαγωνισμού όπως αυτές της εξαίρεσης της παραθαλάσσιας ζώνης της Δραπετσώνας και της μεταβολής όρων της τρέχουσας σύμβασης όπως η αύξηση του ετήσιου τιμήματος που αποδίδει η ΟΛΠ ΑΕ στο ελληνικό δημόσιο από 2% σε 3,5% επί του κύκλου εργασιών.
Οπως αναμενόταν από την κινεζική εταιρεία το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου θα ζητήσει αργά το βράδυ βελτιωμένη προσφορά με προθεσμία λίγων ημερών, κατά την πάγια τακτική που έχει διαμορφωθεί στο πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων που έχουν ήδη γίνει.
Τόσο στον Αστέρα όσο και στο Ελληνικό αλλά και τον ΟΠΑΠ ζητήθηκαν βελτιωμένες προσφορές με την προθεσμία που είχε δοθεί για αυτές να ποικίλει κατά περίπτωση από λίγες μέρες έως και ένα σχεδόν μήνα.
Η Cosco όπως και το σύνολο της αγοράς εκτιμά πως είναι η μόνη που έχει καταθέσει δεσμευτική προφορά παρά το γεγονός πως το ΤΑΙΠΕΔ δεν επιβεβαιώνει, ούτε αρνείται, αυτή την πληροφορία. Τονίζουν όμως πηγές της διοίκησης του Ταμείου, πως στόχος τους είναι η μεγιστοποίηση του προσφερόμενου τιμήματος για το 67% της εισηγμένης ΟΛΠ ΑΕ όπως και των επενδύσεων που θα δεσμευτεί να κάνει ο επενδύτης που θα ανακηρυχτεί προτιμητέος. Αν και το ύψος της προσφοράς δεν αναμένεται να γίνει γνωστό ούτε σήμερα, αξιόπιστες πληροφορίες για το ύψος των επενδύσεων υπάρχουν.
Σύμφωνα με πηγές, η Cosco στην προσφορά της προβλέπει επενδύσεις ύψους 296 εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας και άλλων 50 εκατομμυρίων ευρώ κατά την αμέσως επόμενη τριετία. Αυτές αφορούν την ναυπηγοεπισκευή, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης νέων πλωτών δεξαμενών, την κρουαζιέρα, την επισκευή και ανάπτυξη του προβλήτα Ι και του εξοπλισμού του, την συντήρηση και αναβάθμιση των προβλητών του επιβατηγού τμήματος του λιμανιού που χρησιμοποιείται από την ακτοπλοΐα αλλά και το car terminal.
Ο επενδυτής που θα κριθεί προτιμητέος θα αποκτήσει αρχικά το 51% των μετοχών του ΟΛΠ και το υπόλοιπο 16% εφόσον οι επενδύσεις αυτές υλοποιηθούν με βάση το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα. Το τίμημα όμως θα καταβληθεί ολόκληρο. Το μέρος του τιμήματος που αντιστοιχεί στο 16% θα παραμείνει δεσμευμένο σε εδικό λογαριασμό (escrow) υπέρ του ελληνικού δημοσίου εωσότου τηρηθούν τα παραπάνω. Εφόσον όλα κυλίσουν ομαλά θα λάβει το δημόσιο το επιπλέον ποσό και ο επενδυτής το πρόσθετο 16%.
Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ εχει γίνει γνωστό πως το τίμημα που προσφέρεται θα κριθεί σε σχέση με την καλύτερη εκ των δυο αποτιμήσεων της αξίας της επιχείρησης που έχουν ήδη παραδοθεί στο Ταμείο από τους δύο ανεξάρτητους απομιμητές, την κοινοπραξία της Kantor με την Deloitte και την American Appraisal Hellas. Την αξιολόγηση θα κάνει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τους συμβούλους της συγκεκριμένης διαγωνιστικής διαδικασίας.
Υπενθυμίζεται πως Xρηματοοικονομικοί σύμβουλοι είναι η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς, το έργο του τεχνικού συμβούλου έχουν η γερμανική HPC Hamburg Port Consulting GmbH» και η Marnet Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία ενώ νομικοί σύμβουλοι είναι η Freshfields Bruckhaus Deringer LLP για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου και η δικηγορική εταιρεία Αλεξίου-Κοσμόπουλος για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
To ΤΑΙΠΕΔ εχει επίσης γνωστοποιήσει επισήμως πως με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών θα γίνουν και οι σχετικές με τα επόμενα βήματα ανακοινώσεις.
Επιτυχής ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης και ικανοποιητικό τίμημα αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το επενδυτικό κλίμα που επικρατεί για την Ελλάδα στο εξωτερικό.
skai
«Με δεδομένο το τρέχων εγχώριο και διεθνές οικονομικό περιβάλλον αλλά και την λεόντεια υπέρ του δημοσίου σύμβαση παραχώρησης με την οποία συνοδεύεται η συναλλαγή η προσφορά είναι λίαν ικανοποιητική» σημειώνουν κορυφαίες πηγές του κινεζικού ομίλου.
Οι ίδιες πηγές πως ο χαρακτηρισμός «λεόντεια» συνδέεται προφανώς με προβλέψεις και αλλαγές που έγιναν εσχάτως στους όρους του διαγωνισμού όπως αυτές της εξαίρεσης της παραθαλάσσιας ζώνης της Δραπετσώνας και της μεταβολής όρων της τρέχουσας σύμβασης όπως η αύξηση του ετήσιου τιμήματος που αποδίδει η ΟΛΠ ΑΕ στο ελληνικό δημόσιο από 2% σε 3,5% επί του κύκλου εργασιών.
Οπως αναμενόταν από την κινεζική εταιρεία το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου θα ζητήσει αργά το βράδυ βελτιωμένη προσφορά με προθεσμία λίγων ημερών, κατά την πάγια τακτική που έχει διαμορφωθεί στο πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων που έχουν ήδη γίνει.
Τόσο στον Αστέρα όσο και στο Ελληνικό αλλά και τον ΟΠΑΠ ζητήθηκαν βελτιωμένες προσφορές με την προθεσμία που είχε δοθεί για αυτές να ποικίλει κατά περίπτωση από λίγες μέρες έως και ένα σχεδόν μήνα.
Η Cosco όπως και το σύνολο της αγοράς εκτιμά πως είναι η μόνη που έχει καταθέσει δεσμευτική προφορά παρά το γεγονός πως το ΤΑΙΠΕΔ δεν επιβεβαιώνει, ούτε αρνείται, αυτή την πληροφορία. Τονίζουν όμως πηγές της διοίκησης του Ταμείου, πως στόχος τους είναι η μεγιστοποίηση του προσφερόμενου τιμήματος για το 67% της εισηγμένης ΟΛΠ ΑΕ όπως και των επενδύσεων που θα δεσμευτεί να κάνει ο επενδύτης που θα ανακηρυχτεί προτιμητέος. Αν και το ύψος της προσφοράς δεν αναμένεται να γίνει γνωστό ούτε σήμερα, αξιόπιστες πληροφορίες για το ύψος των επενδύσεων υπάρχουν.
Σύμφωνα με πηγές, η Cosco στην προσφορά της προβλέπει επενδύσεις ύψους 296 εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας και άλλων 50 εκατομμυρίων ευρώ κατά την αμέσως επόμενη τριετία. Αυτές αφορούν την ναυπηγοεπισκευή, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης νέων πλωτών δεξαμενών, την κρουαζιέρα, την επισκευή και ανάπτυξη του προβλήτα Ι και του εξοπλισμού του, την συντήρηση και αναβάθμιση των προβλητών του επιβατηγού τμήματος του λιμανιού που χρησιμοποιείται από την ακτοπλοΐα αλλά και το car terminal.
Ο επενδυτής που θα κριθεί προτιμητέος θα αποκτήσει αρχικά το 51% των μετοχών του ΟΛΠ και το υπόλοιπο 16% εφόσον οι επενδύσεις αυτές υλοποιηθούν με βάση το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα. Το τίμημα όμως θα καταβληθεί ολόκληρο. Το μέρος του τιμήματος που αντιστοιχεί στο 16% θα παραμείνει δεσμευμένο σε εδικό λογαριασμό (escrow) υπέρ του ελληνικού δημοσίου εωσότου τηρηθούν τα παραπάνω. Εφόσον όλα κυλίσουν ομαλά θα λάβει το δημόσιο το επιπλέον ποσό και ο επενδυτής το πρόσθετο 16%.
Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ εχει γίνει γνωστό πως το τίμημα που προσφέρεται θα κριθεί σε σχέση με την καλύτερη εκ των δυο αποτιμήσεων της αξίας της επιχείρησης που έχουν ήδη παραδοθεί στο Ταμείο από τους δύο ανεξάρτητους απομιμητές, την κοινοπραξία της Kantor με την Deloitte και την American Appraisal Hellas. Την αξιολόγηση θα κάνει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τους συμβούλους της συγκεκριμένης διαγωνιστικής διαδικασίας.
Υπενθυμίζεται πως Xρηματοοικονομικοί σύμβουλοι είναι η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς, το έργο του τεχνικού συμβούλου έχουν η γερμανική HPC Hamburg Port Consulting GmbH» και η Marnet Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία ενώ νομικοί σύμβουλοι είναι η Freshfields Bruckhaus Deringer LLP για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου και η δικηγορική εταιρεία Αλεξίου-Κοσμόπουλος για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
To ΤΑΙΠΕΔ εχει επίσης γνωστοποιήσει επισήμως πως με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών θα γίνουν και οι σχετικές με τα επόμενα βήματα ανακοινώσεις.
Επιτυχής ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης και ικανοποιητικό τίμημα αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το επενδυτικό κλίμα που επικρατεί για την Ελλάδα στο εξωτερικό.
skai
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου