Tην άμεση επανέναρξη των έργων, μετά από 13 μήνες απραξίας, στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, μέσα στις πρώτες 10 ημέρες του Ιανουαρίου ανακοίνωσε ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κος Σπίρτζης, ο οποίος ενημέρωσε σε ανοιχτή σύσκεψη φορείς της πόλης για το σχέδιο επανεκκίνησης του έργου, ανέφερε ότι σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα προβλέπεται η ολοκλήρωση της Α φάσης του έργου, δηλαδή η κατασκευή 13 σταθμών από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία, μέχρι το Μάρτιο του 2017 και παράδοση του συνόλου του έργου, μαζί με τους 5 επιπλέον σταθμούς της επέκτασης προς την Καλαμαριά, το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι οι αρχαιολογικές ανασκαφές στους σταθμούς Βενιζέλος και Αγία Σοφία, οι οποίες και έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 88%. Για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών οι οποίες 9 έτη μετά την υπογραφή της σύμβασης δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, θα υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, με τα σχετικά κονδύλια να έχουν εγκριθεί εδώ και αρκετό καιρό. Σε ό,τι αφορά το σταθμό Βενιζέλου, η κατασκευή του μετατίθεται χρονικά, μέχρι να διευθετηθεί οριστικά η ανάδειξη και προστασία των αρχαιοτήτων. Μέχρι τότε, η κατασκευή του έργου θα προχωρήσει με όλες τις πρόνοιες για την ομαλή λειτουργία του συνόλου της βασικής γραμμής.
Σύμφωνα με το Χρήστο Σπίρτζη, έως τον Απρίλιο του 2016 θα πρέπει να έχουν επιλυθεί διαφορές που εκκρεμούν ενώπιον των διαιτητικών δικαστηρίων μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι επικεφαλής της κοινοπραξίας για την κατασκευή του μέτρο ήταν η εταιρεία "ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική", η οποία όμως έχει καταρρεύσει οικονομικά. Ως εκ τούτου η συνέχιση και ολοκλήρωση των εργασιών έχει ανατεθεί στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Αναφορικά με τα αιτήματα της κοινοπραξίας προς τα διαιτητικά δικαστήρια, ο κος Σπίρτζης τόνισε πως ανέρχονται σε 1,1 δισ. ευρώ, καθώς το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στα τέλη του 2012.
Από το σύνολο των διεκδικήσεων, έχουν δικαστεί και εκδοθεί αποφάσεις για περίπου λίγο πάνω από 600 εκ. € και έχουν επιδικαστεί στην κοινοπραξία περίπου 80 εκ. €. Υπολείπεται η εκδίκαση περίπου 500 εκ. €.
Το σύνολο του έργου έχει προϋπολογισμό 1,3 δισ. €. Έως τώρα έχει υλοποιηθεί μόλις το 36% των εργασιών και έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη σηράγγων σε ποσοστό 77%.
skai
Ο κος Σπίρτζης, ο οποίος ενημέρωσε σε ανοιχτή σύσκεψη φορείς της πόλης για το σχέδιο επανεκκίνησης του έργου, ανέφερε ότι σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα προβλέπεται η ολοκλήρωση της Α φάσης του έργου, δηλαδή η κατασκευή 13 σταθμών από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία, μέχρι το Μάρτιο του 2017 και παράδοση του συνόλου του έργου, μαζί με τους 5 επιπλέον σταθμούς της επέκτασης προς την Καλαμαριά, το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι οι αρχαιολογικές ανασκαφές στους σταθμούς Βενιζέλος και Αγία Σοφία, οι οποίες και έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 88%. Για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών οι οποίες 9 έτη μετά την υπογραφή της σύμβασης δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, θα υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, με τα σχετικά κονδύλια να έχουν εγκριθεί εδώ και αρκετό καιρό. Σε ό,τι αφορά το σταθμό Βενιζέλου, η κατασκευή του μετατίθεται χρονικά, μέχρι να διευθετηθεί οριστικά η ανάδειξη και προστασία των αρχαιοτήτων. Μέχρι τότε, η κατασκευή του έργου θα προχωρήσει με όλες τις πρόνοιες για την ομαλή λειτουργία του συνόλου της βασικής γραμμής.
Σύμφωνα με το Χρήστο Σπίρτζη, έως τον Απρίλιο του 2016 θα πρέπει να έχουν επιλυθεί διαφορές που εκκρεμούν ενώπιον των διαιτητικών δικαστηρίων μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι επικεφαλής της κοινοπραξίας για την κατασκευή του μέτρο ήταν η εταιρεία "ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική", η οποία όμως έχει καταρρεύσει οικονομικά. Ως εκ τούτου η συνέχιση και ολοκλήρωση των εργασιών έχει ανατεθεί στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Αναφορικά με τα αιτήματα της κοινοπραξίας προς τα διαιτητικά δικαστήρια, ο κος Σπίρτζης τόνισε πως ανέρχονται σε 1,1 δισ. ευρώ, καθώς το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στα τέλη του 2012.
Από το σύνολο των διεκδικήσεων, έχουν δικαστεί και εκδοθεί αποφάσεις για περίπου λίγο πάνω από 600 εκ. € και έχουν επιδικαστεί στην κοινοπραξία περίπου 80 εκ. €. Υπολείπεται η εκδίκαση περίπου 500 εκ. €.
Το σύνολο του έργου έχει προϋπολογισμό 1,3 δισ. €. Έως τώρα έχει υλοποιηθεί μόλις το 36% των εργασιών και έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη σηράγγων σε ποσοστό 77%.
skai
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου