Aνάλογα με τις εξελίξεις σχετικά με τις κυρώσεις της ΕΕ, υπάρχει ενδεχόμενο να τροποποιηθούν το επόμενο διάστημα οι κατάλογοι των προιόντων για τα οποία η ρωσική κυβέρνηση έχει επιβάλλει εμπάργκο και συνεπώς να ανοίξει ο δρόμος τουλάχιστον για κάποια ελληνικά προϊόντα.
Αυτό ανέφερε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ρωσικής Ομοσπονδίας Αρκάντι Ντβορκόβιτς κατά τη συνάντηση που είχε σήμερα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Σε κάθε περίπτωση, επισήμανε, ότι κάποια στιγμή το εμπάργκο θα τελειώσει, και είναι σκόπιμο να έχει προηγηθεί κάθε δυνατή διαδικασία ελέγχου των ελληνικών επιχειρήσεων εκ μέρους των Ρωσικών υπηρεσιών, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι εξαγωγές προϊόντων. Δεσμεύθηκε, επίσης, ότι σύντομα η Ρωσική πλευρά θα κάνει πιο συγκεκριμένη την πρόταση για ένα μηχανισμό μεταποίησης ελληνικών προϊόντων επί Ρωσικού εδάφους, είτε από κοινές ελληνορωσικές εταιρείες, είτε από αμιγώς Ρωσικές, μηχανισμό που θα μπορούσε να επιτρέψει την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων στη Ρωσία παρά το εμπάργκο.
Στο πλαίσιο της συνάντησης οι δύο αντιπροσωπείες συμφώνησαν στην εκπόνηση ενός οδικού χάρτη που θα ορίζει τις επόμενες κινήσεις και πρωτοβουλίες για τη διεύρυνση των σχέσεων των δύο χωρών στον αγροτικό τομέα και τη δημιουργία, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016, κοινής Ομάδας Εργασίας. Μάλιστα, οι πρώτες επαφές θα πραγματοποιηθούν από την επόμενη εβδομάδα στη σύνοδο της Διυπουργικής Επιτροπής που θα πραγματοποιηθεί στο Σότσι της Ρωσίας.
Επίσης, συμφωνήθηκε η αξιοποίηση του «έτους Ελλάδας στη Ρωσία» και του «έτους Ρωσίας στην Ελλάδα», που έχει κηρυχθεί το 2016, για την περαιτέρω προώθηση των σχέσεων των δύο χωρών στον αγροτικό τομέα.
Στην καταληκτική τοποθέτησή του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου επισήμανε ότι η ελληνική πλευρά, έχοντας κάνει τις απαραίτητες προετοιμασίες, είναι ήδη απολύτως έτοιμη να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα που θα δημιουργηθεί σε μια πιθανή τροποποίηση του καταλόγου των υπό περιορισμό προϊόντων, αλλά και για την άμεση αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας στη Ρωσία στα προϊόντα που δεν υπόκεινται σήμερα σε περιορισμούς.
Συνάντηση και με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ
Θέματα που αφορούν σε διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους οποίους έχει εκδηλωθεί ρωσικό ενδιαφέρον, αποτέλεσαν το βασικό αντικείμενο της συνάντησης του προέδρου του Ταμείου, Στέργιου Πιτσιόρλα, με τον αναπληρωτή πρόεδρο της κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Αρκάντι Ντβορκόβιτς, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής του στην Ελλάδα.
Επίσης, συζητήθηκε η επέκταση της συνεργασίας των δύο πλευρών και σε άλλους τομείς που θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, με έμφαση σε τομείς υποδομών, τουρισμού και ενέργειας.
Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό από το ΤΑΙΠΕΔ, το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, αποβλέποντας στην περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας των διαδικασιών και στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, αποφάσισε τη λήψη και δεύτερης ανεξάρτητης αποτίμησης καταρχήν για όλες τις εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες αξιοποίησης συμμετοχών του (ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ).
Κοινοτική συνδρομή για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου
Εξάλλου, τέσσερις συμφωνίες επιχορήγησης (Grant Agreements), με συνολικό ποσό 500,2 εκατ. ευρώ, για έργα αναβάθμισης υποδομών μεταφορών, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), υπέγραψαν το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας της «Innovation and Networks Executive Agency» (ΙΝΕΑ).Τα τέσσερα έργα για τα οποία υπεγράφησαν οι συμφωνίες επιχορήγησης, έχουν συνολικό προϋπολογισμό 725,7 εκατ. ευρώ και αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Πρόκειται για τα ακόλουθα έργα:
-Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, 106 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 430,3 εκατ. ευρώ.
-Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Πατρών, προϋπολογισμού 290,6 εκατ. ευρώ.
-Μελέτες αναβάθμισης της υποδομής στα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ.
-Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αμφίπολη - Νέα Καρβάλη (φάση μελετών), προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η κοινοτική συνδρομή για τα τέσσερα έργα μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» είναι πέραν των προβλεπόμενων πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Τα έργα έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας, σε συνέχεια της πρώτης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων μεταφορών για χρηματοδότηση από το μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», γνωστού ως CEF (Connecting EuropeFacility), η οποία δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο του 2014. Οι σχετικές προτάσεις υποβλήθηκαν από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάρτιο του 2015.
Τις συμφωνίες επιχορήγησης υπέγραψαν πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης με τον Διευθυντή της INEA, Ντιρκ Μπέκερς, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και όπως σημειώνει το υπουργείο σε ανακοίνωσή του: οι αρμόδιες Ελληνικές υπηρεσίες, συνεχίζουν την προσπάθεια για τη διασφάλιση πρόσθετων πόρων για τη χώρα από το μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», στο πλαίσιο νέων προσκλήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του συγκεκριμένου μηχανισμού η Επιτροπή προάγει την στοχευμένη επένδυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις υποδομές μεταφορών με κύριο στόχο την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς, την άρση της απομόνωσης, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση των θέσεων εργασίας.
Ο διευθυντής της INEA, δήλωσε τα εξής: «Η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τη φάση υλοποίησης αυτών των ελληνικών έργων, τα οποία έχουν υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Η INEA θα διασφαλίσει ότι για τα επόμενα έτη, θα υπάρξει έγκαιρη και εντός του προϋπολογισμού πρόοδος, με στενή παρακολούθηση κάθε έργου, έτσι ώστε να υλοποιούμε τις βελτιώσεις αυτών των υποδομών ζωτικής σημασίας για τους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις».
ΑΠΕ-ΜΠΕ/real
Αυτό ανέφερε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ρωσικής Ομοσπονδίας Αρκάντι Ντβορκόβιτς κατά τη συνάντηση που είχε σήμερα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Σε κάθε περίπτωση, επισήμανε, ότι κάποια στιγμή το εμπάργκο θα τελειώσει, και είναι σκόπιμο να έχει προηγηθεί κάθε δυνατή διαδικασία ελέγχου των ελληνικών επιχειρήσεων εκ μέρους των Ρωσικών υπηρεσιών, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι εξαγωγές προϊόντων. Δεσμεύθηκε, επίσης, ότι σύντομα η Ρωσική πλευρά θα κάνει πιο συγκεκριμένη την πρόταση για ένα μηχανισμό μεταποίησης ελληνικών προϊόντων επί Ρωσικού εδάφους, είτε από κοινές ελληνορωσικές εταιρείες, είτε από αμιγώς Ρωσικές, μηχανισμό που θα μπορούσε να επιτρέψει την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων στη Ρωσία παρά το εμπάργκο.
Στο πλαίσιο της συνάντησης οι δύο αντιπροσωπείες συμφώνησαν στην εκπόνηση ενός οδικού χάρτη που θα ορίζει τις επόμενες κινήσεις και πρωτοβουλίες για τη διεύρυνση των σχέσεων των δύο χωρών στον αγροτικό τομέα και τη δημιουργία, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016, κοινής Ομάδας Εργασίας. Μάλιστα, οι πρώτες επαφές θα πραγματοποιηθούν από την επόμενη εβδομάδα στη σύνοδο της Διυπουργικής Επιτροπής που θα πραγματοποιηθεί στο Σότσι της Ρωσίας.
Επίσης, συμφωνήθηκε η αξιοποίηση του «έτους Ελλάδας στη Ρωσία» και του «έτους Ρωσίας στην Ελλάδα», που έχει κηρυχθεί το 2016, για την περαιτέρω προώθηση των σχέσεων των δύο χωρών στον αγροτικό τομέα.
Στην καταληκτική τοποθέτησή του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου επισήμανε ότι η ελληνική πλευρά, έχοντας κάνει τις απαραίτητες προετοιμασίες, είναι ήδη απολύτως έτοιμη να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα που θα δημιουργηθεί σε μια πιθανή τροποποίηση του καταλόγου των υπό περιορισμό προϊόντων, αλλά και για την άμεση αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας στη Ρωσία στα προϊόντα που δεν υπόκεινται σήμερα σε περιορισμούς.
Συνάντηση και με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ
Θέματα που αφορούν σε διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους οποίους έχει εκδηλωθεί ρωσικό ενδιαφέρον, αποτέλεσαν το βασικό αντικείμενο της συνάντησης του προέδρου του Ταμείου, Στέργιου Πιτσιόρλα, με τον αναπληρωτή πρόεδρο της κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Αρκάντι Ντβορκόβιτς, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής του στην Ελλάδα.
Επίσης, συζητήθηκε η επέκταση της συνεργασίας των δύο πλευρών και σε άλλους τομείς που θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, με έμφαση σε τομείς υποδομών, τουρισμού και ενέργειας.
Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό από το ΤΑΙΠΕΔ, το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, αποβλέποντας στην περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας των διαδικασιών και στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, αποφάσισε τη λήψη και δεύτερης ανεξάρτητης αποτίμησης καταρχήν για όλες τις εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες αξιοποίησης συμμετοχών του (ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ).
Κοινοτική συνδρομή για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου
Εξάλλου, τέσσερις συμφωνίες επιχορήγησης (Grant Agreements), με συνολικό ποσό 500,2 εκατ. ευρώ, για έργα αναβάθμισης υποδομών μεταφορών, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), υπέγραψαν το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας της «Innovation and Networks Executive Agency» (ΙΝΕΑ).Τα τέσσερα έργα για τα οποία υπεγράφησαν οι συμφωνίες επιχορήγησης, έχουν συνολικό προϋπολογισμό 725,7 εκατ. ευρώ και αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Πρόκειται για τα ακόλουθα έργα:
-Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, 106 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 430,3 εκατ. ευρώ.
-Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Πατρών, προϋπολογισμού 290,6 εκατ. ευρώ.
-Μελέτες αναβάθμισης της υποδομής στα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ.
-Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αμφίπολη - Νέα Καρβάλη (φάση μελετών), προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η κοινοτική συνδρομή για τα τέσσερα έργα μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» είναι πέραν των προβλεπόμενων πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Τα έργα έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας, σε συνέχεια της πρώτης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων μεταφορών για χρηματοδότηση από το μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», γνωστού ως CEF (Connecting EuropeFacility), η οποία δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο του 2014. Οι σχετικές προτάσεις υποβλήθηκαν από τις ελληνικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάρτιο του 2015.
Τις συμφωνίες επιχορήγησης υπέγραψαν πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης με τον Διευθυντή της INEA, Ντιρκ Μπέκερς, εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και όπως σημειώνει το υπουργείο σε ανακοίνωσή του: οι αρμόδιες Ελληνικές υπηρεσίες, συνεχίζουν την προσπάθεια για τη διασφάλιση πρόσθετων πόρων για τη χώρα από το μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», στο πλαίσιο νέων προσκλήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του συγκεκριμένου μηχανισμού η Επιτροπή προάγει την στοχευμένη επένδυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις υποδομές μεταφορών με κύριο στόχο την ανάπτυξη, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς, την άρση της απομόνωσης, τη μείωση των ρύπων και την αύξηση των θέσεων εργασίας.
Ο διευθυντής της INEA, δήλωσε τα εξής: «Η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τη φάση υλοποίησης αυτών των ελληνικών έργων, τα οποία έχουν υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Η INEA θα διασφαλίσει ότι για τα επόμενα έτη, θα υπάρξει έγκαιρη και εντός του προϋπολογισμού πρόοδος, με στενή παρακολούθηση κάθε έργου, έτσι ώστε να υλοποιούμε τις βελτιώσεις αυτών των υποδομών ζωτικής σημασίας για τους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις».
ΑΠΕ-ΜΠΕ/real
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου