Η παράνομη χρήση των κρατικών αυτοκινήτων έρχεται ξανά στο προσκήνιο μετά τη χθεσινή καταγγελία του υπουργού Εσωτερικών Π. Κουρουμπλή σε συνέντευξη την οποία παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1.
Ο κ. Κουρουμπλής έκανε λόγο για στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, σύμφωνα με τα οποία 190 οδηγοί χρέωναν σε υπηρεσιακά αυτοκίνητα παραπάνω σχεδόν 500 χιλιόμετρα την ημέρα για διαδρομές που δεν είχαν σχέση με την εργασία τους.
Τα στοιχεία περιλαμβάνονται σε προκαταρκτικό πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με το οποίο δεκάδες οδηγοί κρατικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούσαν τα οχήματα για προσωπική χρήση και εκτός ωραρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», στο προκαταρκτικό πόρισμα αναφέρεται ότι τα πολυτελή κρατικά αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού έχουν χρησιμοποιηθεί για ταξίδια εκτός έδρας, που όμως δεν έχουν δηλωθεί όπως προβλέπει η διαδικασία του Δημοσίου, για νυχτερινές εξόδους, αλλά παράλληλα έχουν αξιοποιηθεί από τους οδηγούς τους προς... τέρψη και εντυπωσιασμό του ωραίου φύλου.
Ο αρμόδιος υπουργός ανέφερε στον ANT1 ότι οι οδηγοί έχουν χρεώσει το ελληνικό κράτος με χρήση των υπηρεσιακών αυτοκινήτων έως και 500 χιλιόμετρα την ημέρα για εργασίες άσχετες με την υπηρεσία. Η έρευνα συνεχίζεται και διενεργείται Ενορκη Διοικητική Εξέταση για τη νομιμότητα της χρήσης των κρατικών αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια για την πλήρη καταγραφή του στόλου των οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δικαίωμα να χρησιμοποιούν κρατικά αυτοκίνητα έχουν οι γενικοί γραμματείς περιφερειών, ειδικοί γραμματείς υπουργείων, προϊστάμενοι ειδικών γραμματειών, των οποίων οι υπηρεσίες εξυπηρετούνται με ίδιες Διευθύνσεις Διοικητικού και Οικονομικού, περιφερειάρχες, πρόεδροι των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών, δήμαρχοι, μητροπολίτες, πρυτάνεις ΑΕΙ, πρόεδροι ή διοικητές ασφαλιστικών ταμείων, ανώτατοι αξιωματικοί των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος και του Πυροσβεστικού Σώματος.
Οι πρώτες προσπάθειες για τον περιορισμό της χρήσης των κρατικών αυτοκινήτων έγιναν το 2009 από τον τότε υπουργό Εσωτερικών Γ. Ραγκούση, που μείωσε τον αριθμό των δικαιούχων και τα κυβικά των κρατικών αυτοκινήτων. Τον Φεβρουάριο του 2012 μπήκε πλαφόν κυβικών στα κρατικά αυτοκίνητα, ώστε να περιοριστεί το κόστος τους κατά 35%, καθώς οι φορολογούμενοι πλήρωναν για τη λειτουργία τους 320 εκατομμύρια τον χρόνο. Η τελευταία απόπειρα για μείωση των κρατικών αυτοκινήτων ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2015 από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, που ζήτησε τον δραστικό περιορισμό τους.
ethnos
Ο κ. Κουρουμπλής έκανε λόγο για στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, σύμφωνα με τα οποία 190 οδηγοί χρέωναν σε υπηρεσιακά αυτοκίνητα παραπάνω σχεδόν 500 χιλιόμετρα την ημέρα για διαδρομές που δεν είχαν σχέση με την εργασία τους.
Τα στοιχεία περιλαμβάνονται σε προκαταρκτικό πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με το οποίο δεκάδες οδηγοί κρατικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούσαν τα οχήματα για προσωπική χρήση και εκτός ωραρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», στο προκαταρκτικό πόρισμα αναφέρεται ότι τα πολυτελή κρατικά αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού έχουν χρησιμοποιηθεί για ταξίδια εκτός έδρας, που όμως δεν έχουν δηλωθεί όπως προβλέπει η διαδικασία του Δημοσίου, για νυχτερινές εξόδους, αλλά παράλληλα έχουν αξιοποιηθεί από τους οδηγούς τους προς... τέρψη και εντυπωσιασμό του ωραίου φύλου.
Ο αρμόδιος υπουργός ανέφερε στον ANT1 ότι οι οδηγοί έχουν χρεώσει το ελληνικό κράτος με χρήση των υπηρεσιακών αυτοκινήτων έως και 500 χιλιόμετρα την ημέρα για εργασίες άσχετες με την υπηρεσία. Η έρευνα συνεχίζεται και διενεργείται Ενορκη Διοικητική Εξέταση για τη νομιμότητα της χρήσης των κρατικών αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια για την πλήρη καταγραφή του στόλου των οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δικαίωμα να χρησιμοποιούν κρατικά αυτοκίνητα έχουν οι γενικοί γραμματείς περιφερειών, ειδικοί γραμματείς υπουργείων, προϊστάμενοι ειδικών γραμματειών, των οποίων οι υπηρεσίες εξυπηρετούνται με ίδιες Διευθύνσεις Διοικητικού και Οικονομικού, περιφερειάρχες, πρόεδροι των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών, δήμαρχοι, μητροπολίτες, πρυτάνεις ΑΕΙ, πρόεδροι ή διοικητές ασφαλιστικών ταμείων, ανώτατοι αξιωματικοί των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, της Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος και του Πυροσβεστικού Σώματος.
Οι πρώτες προσπάθειες για τον περιορισμό της χρήσης των κρατικών αυτοκινήτων έγιναν το 2009 από τον τότε υπουργό Εσωτερικών Γ. Ραγκούση, που μείωσε τον αριθμό των δικαιούχων και τα κυβικά των κρατικών αυτοκινήτων. Τον Φεβρουάριο του 2012 μπήκε πλαφόν κυβικών στα κρατικά αυτοκίνητα, ώστε να περιοριστεί το κόστος τους κατά 35%, καθώς οι φορολογούμενοι πλήρωναν για τη λειτουργία τους 320 εκατομμύρια τον χρόνο. Η τελευταία απόπειρα για μείωση των κρατικών αυτοκινήτων ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2015 από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, που ζήτησε τον δραστικό περιορισμό τους.
ethnos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου