facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Τα 4 περίεργα «παράθυρα» στο νέο φορολογικό

Το 2013, οι δανειστές ήταν αυτοί οι οποίοι επέβαλαν εξοντωτικά πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις. Έγινε ένα πρώτο λίφτινγκ την άνοιξη του 2014, τώρα με το φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή, φαίνεται σε ορισμένες περιπτώσεις να πηγαίνουμε στο άλλο άκρο.
Διατάξεις χαρακτηρίζονται από έγκριτους νομικούς από υπερβολικά επιεικείς έως «ύποπτες». Φαίνεται πως ανοίγουν τον δρόμο για μαζική παραγραφήφορολογικών υποθέσεων για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί εισαγγελική παραγγελία και έχουν ήδη στην πλάτη τους μια πενταετία, ή «σβήνουν» πρόστιμα σε υποθέσεις πλαστών και εικονικών τιμολογίων για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί πράξεις επιβολής προστίμων.
Ο καλόπιστος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι γίνεται μια νέα αρχή, περνάμε σε μια νέα φάση σχέσεων φορολογουμένου - εφορίας, σταματάνε τα εξοντωτικά πρόστιμα και αντικαθίστανται από το κυνήγι στον φόρο (με ποιους ελεγκτικούς μηχανισμούς άραγε και πόσες ελλείψεις σε προσωπικό), κλείνουν ανέλεγκτες υποθέσεις που χρονίζουν και δεν υπάρχει περίπτωση να αποδώσουν τίποτα διότι απλώς σέρνονται. Υπάρχει όμως και η πιο «ψαγμένη» εκδοχή, για την οποία μιλούν επιφανείς νομικοί που έχουν μάθει να διαβάζουν πίσω από τις γραμμές των φορολογικών νομοσχεδίων εδώ και χρόνια.
Νομικοί κύκλοι λοιπόν επισημαίνουν τέσσερις «πληγές» του νομοσχεδίου σε θέματα που αφορούν παραγραφή υποθέσεων, πλαστά και εικονικά στοιχεία, καθώς και το ευαίσθητο ζήτημα των offshore εταιρειών.
Συγκεκριμένα:
1. Οffshore. Με τις νέες διατάξεις χαρακτηρίζεται ως φοροδιαφυγή η μη υποβολή δήλωσης και η μη απόδοση του ειδικού φόρου ακινήτων (Ν. 3091/2002) που αφορά τις offshore εταιρείες, μόνο εάν υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ κατ' έτος. Με τον ισχύοντα νόμο (άρθρο 55 παρ. 1 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας), το αδίκημα θεωρείται φοροδιαφυγή από το πρώτο ευρώ και παραγράφεται στα είκοσι χρόνια.
2. Παραγραφές. Συχνά πυκνά τις τελευταίες ημέρες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης διαμηνύει ότι καμία μεγάλη υπόθεση και δη η λίστα Λαγκάρντ δεν πρόκειται να παραγραφούν στο τέλος του έτους, προαναγγέλλοντας παράταση μέσω νομοθετικής ρύθμισης. Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δεν παραγράφεται η λίστα Λαγκάρντ αλλά ανοίγει ο δρόμος για μαζική παραγραφή υποθέσεων για τις οποίες δεν υπάρχει εισαγγελική παραγγελία και «καλύπτονται» από πενταετία. Σήμερα, στις περιπτώσεις φοροδιαφυγής, όπως ορίζονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 55 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, η παραγραφή προβλέπεται μετά από 20 χρόνια. Η διάταξη αυτή όμως καταργείται και παραμένει η παραγραφή στην πενταετία, με την εξαίρεση των υποθέσεων για τις οποίες συντρέχει εισαγγελική παραγγελία.
3. Πρόστιμα. Με την παράγραφο 6 του άρθρου 3 καταργείται με την έναρξη ισχύος του νέου νόμου το άρθρο 55 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, που αφορά στην επιβολή προστίμων για έκδοση και λήξη πλαστών και εικονικών στοιχείων και για τις παλαιές χρήσεις. Αν δεν έχει κοινοποιηθεί πράξη επιβολής προστίμου, η υπόθεση τελειώνει.
4. Τριγωνικές συναλλαγές. Για τα εικονικά τιμολόγια, η διάταξη στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία «δεν είναι εικονικό για τον λήπτη το φορολογικό στοιχείο το οποίο αφορά πραγματική συναλλαγή, αν το πρόσωπο του εκδότη είναι διαφορετικό από αυτό που αναγράφεται στο στοιχείο», σύμφωνα με νομικές πηγές έρχεται να διευκολύνει τριγωνικές συναλλαγές με στόχο την κλοπή ΦΠΑ. Αν υπήρχε η προσθήκη «καλόπιστου λήπτη», τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Με τη μορφή της διάταξης όμως ανοίγουν παράθυρα για άλλου τύπου ερμηνείες.
Το κόλπο που στήνεται είναι γνωστό. Ένα προϊόν ή μια υπηρεσία αγοράζεται από κάποιον, χωρίς να τιμολογηθεί. Ο λήπτης του προϊόντος αναζητά από την αγορά ένα πρόσωπο χωρίς συναλλακτική υπόσταση, προκειμένου να του καλύψει την αγορά. Με τον τρόπο αυτό, ο πραγματικός πωλητής του προϊόντος δεν φορολογείται, ο λήπτης εμφανίζει και δικαιολογεί τη συγκεκριμένη δαπάνη (εισόδημα, ΦΠΑ) και αυτός ο οποίος εμφανίζεται ως εκδότης του φορολογικού στοιχείου (συνήθως υπέργηροι ή ακόμα και τρόφιμοι ψυχιατρείων), προφανώς δεν καταβάλλει κανένα φόρο.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, σύμφωνα με νομικούς, «το πρόσωπο του εκδότη είναι διαφορετικό από αυτό που αναγράφεται στο στοιχείο και δίνεται συγχωροχάρτι...».
euro2day

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news