Αύξηση των προστίμων που αφορούν στις παραβάσεις φοροδιαφυγής μελετά το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τους δανειστές, με τις αλλαγές να οριστικοποιούνται μετά τις εκλογές.
Οι βελτιώσεις θα εστιαστούν στα πρόστιμα που επιβάλλονται για φορολογικές παραβάσεις. Πρόθεση είναι να βελτιωθούν και να εναρμονιστούν μια σειρά ποινών που επιβάλλονται για ορισμένες παραβάσεις, με όσα προβλέπει το νέο μνημόνιο για το θέμα των ποινών της εφορίας για τις φορολογικές παραβάσεις.
Η πρώτη από τις αλλαγές που έρχονται αφορά το πρόστιμο για την απλή καθυστέρηση στην υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
Μέχρι σήμερα για αυτή την λεγόμενη «διαδικαστική» παράβαση το άρθρο 54 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας προέβλεπε πρόστιμα που ξεκινούν από τα 100 ευρώ και αφορούν στην απλή καθυστέρηση της υποβολής μιας φορολογικής δήλωσης ή ακόμη και της υποβολής μιας δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση. Πλέον μελετάται το σενάριο να μειωθεί το σχετικό ποσό του προστίμου, ακόμα και στα 20 ευρώ.
Μια ακόμα πρόβλεψη είναι η επαναφορά της δυνατότητας «συμβιβασμού» με την πληρωμή μέρους του προστίμου όταν ο παραβάτης δεν προσφεύγει στη δικαιοσύνη και δεν αμφισβητεί τα αποτελέσματα του ελέγχου.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πρόσθετων φόρων και προστίμων που επιβάλλονται μετά από τακτικό φορολογικό έλεγχο και τη διαπίστωση λογιστικών διαφορών.
Σύμφωνα με το σημερινό σύστημα θα πρέπει να πληρωθούν προσαυξήσεις και πρόστιμα που ανέρχονται ακόμη και στο 120% του πρόσθετου φόρου.
Με βάση όσα πέφτουν στο τραπέζι, θα επιστρέψει η δυνατότητα συμβιβασμού με τη μείωση του προστίμου ακόμη και στο ένα τρίτο εφόσον ο φορολογούμενος δεχτεί να συμβιβαστεί.
Επιπλέον μελετάται το ενδεχόμενο να καταργηθούν τα «σκληρά» πρόστιμα που φθάνουν ακόμα και το 100% για την καθυστέρηση ακόμη και μιας ημέρας της υποβολής δήλωσης για την απόδοση παρακρατούμενων φόρων, όπως είναι ο Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις.
Η πρόταση που κερδίζει έδαφος είναι αυτή της θέσπισης μιας κλιμακωτής αύξησης του προστίμου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης στην απόδοση του φόρου.
Για παράδειγμα, το πρόστιμο να είναι 20% εφόσον η επιχείρηση καθυστερήσει έναν μήνα να αποδώσει το φόρο, 50% για καθυστέρηση δυο μηνών και 100% για καθυστέρηση έξι μηνών και πάνω.
Βέβαια δεν μελετούνται μόνο αλλαγές που ευνοούν τους παραβάτες και τους οφειλέτες, καθώς το υπουργείο Οικονομικών, οι φοροτεχνικοί και οι δανειστές προετοιμάζουν αύξηση των προστίμων που προβλέπονται στο άρθρο 55 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και αφορούν στις παραβάσεις φοροδιαφυγής.
Πρόκειται για τις περιπτώσεις που από πράξεις ή παραλείψεις των φορολογούμενων προέκυψε σημαντική απώλεια εσόδων του δημοσίου.
Στο συγκεκριμένο θέμα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα τεχνικά κλιμάκια είναι ιδιαίτερα πιεστικά καθώς θεωρούν ότι πρέπει το ποινολόγιο να επικεντρωθεί στην πραγματική φοροδιαφυγή και όχι στην τιμωρία τυπικών φορολογικών παραβάσεων.
real
Οι βελτιώσεις θα εστιαστούν στα πρόστιμα που επιβάλλονται για φορολογικές παραβάσεις. Πρόθεση είναι να βελτιωθούν και να εναρμονιστούν μια σειρά ποινών που επιβάλλονται για ορισμένες παραβάσεις, με όσα προβλέπει το νέο μνημόνιο για το θέμα των ποινών της εφορίας για τις φορολογικές παραβάσεις.
Η πρώτη από τις αλλαγές που έρχονται αφορά το πρόστιμο για την απλή καθυστέρηση στην υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
Μέχρι σήμερα για αυτή την λεγόμενη «διαδικαστική» παράβαση το άρθρο 54 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας προέβλεπε πρόστιμα που ξεκινούν από τα 100 ευρώ και αφορούν στην απλή καθυστέρηση της υποβολής μιας φορολογικής δήλωσης ή ακόμη και της υποβολής μιας δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση. Πλέον μελετάται το σενάριο να μειωθεί το σχετικό ποσό του προστίμου, ακόμα και στα 20 ευρώ.
Μια ακόμα πρόβλεψη είναι η επαναφορά της δυνατότητας «συμβιβασμού» με την πληρωμή μέρους του προστίμου όταν ο παραβάτης δεν προσφεύγει στη δικαιοσύνη και δεν αμφισβητεί τα αποτελέσματα του ελέγχου.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πρόσθετων φόρων και προστίμων που επιβάλλονται μετά από τακτικό φορολογικό έλεγχο και τη διαπίστωση λογιστικών διαφορών.
Σύμφωνα με το σημερινό σύστημα θα πρέπει να πληρωθούν προσαυξήσεις και πρόστιμα που ανέρχονται ακόμη και στο 120% του πρόσθετου φόρου.
Με βάση όσα πέφτουν στο τραπέζι, θα επιστρέψει η δυνατότητα συμβιβασμού με τη μείωση του προστίμου ακόμη και στο ένα τρίτο εφόσον ο φορολογούμενος δεχτεί να συμβιβαστεί.
Επιπλέον μελετάται το ενδεχόμενο να καταργηθούν τα «σκληρά» πρόστιμα που φθάνουν ακόμα και το 100% για την καθυστέρηση ακόμη και μιας ημέρας της υποβολής δήλωσης για την απόδοση παρακρατούμενων φόρων, όπως είναι ο Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις.
Η πρόταση που κερδίζει έδαφος είναι αυτή της θέσπισης μιας κλιμακωτής αύξησης του προστίμου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης στην απόδοση του φόρου.
Για παράδειγμα, το πρόστιμο να είναι 20% εφόσον η επιχείρηση καθυστερήσει έναν μήνα να αποδώσει το φόρο, 50% για καθυστέρηση δυο μηνών και 100% για καθυστέρηση έξι μηνών και πάνω.
Βέβαια δεν μελετούνται μόνο αλλαγές που ευνοούν τους παραβάτες και τους οφειλέτες, καθώς το υπουργείο Οικονομικών, οι φοροτεχνικοί και οι δανειστές προετοιμάζουν αύξηση των προστίμων που προβλέπονται στο άρθρο 55 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και αφορούν στις παραβάσεις φοροδιαφυγής.
Πρόκειται για τις περιπτώσεις που από πράξεις ή παραλείψεις των φορολογούμενων προέκυψε σημαντική απώλεια εσόδων του δημοσίου.
Στο συγκεκριμένο θέμα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα τεχνικά κλιμάκια είναι ιδιαίτερα πιεστικά καθώς θεωρούν ότι πρέπει το ποινολόγιο να επικεντρωθεί στην πραγματική φοροδιαφυγή και όχι στην τιμωρία τυπικών φορολογικών παραβάσεων.
real
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου