Εκθετη βρίσκεται για άλλη μια φορά η κυβέρνηση σε ότι αφορά το εξοπλιστικό πρόγραμμα των 500 εκατ. δολαρίων που υπέγραψε πρόσφατα δίνοντας μάλιστα και προκαταβολή 45 εκατ. Η συμφωνία που υπεγράφη από τους Αλ. Τσίπρα και Π. Καμμένο προκάλεσε σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση αλλά κι έντονες επικρίσεις ακόμη και από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Η νέα αποκάλυψη που έρχεται στο φως περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση καθώς, δημοσιεύεται επιστολή σύμφωνα με την οποία ο εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin χαρακτηρίζει οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των υπέργηρων αεροσκαφών P-3B.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, η επιστολή της Lockheed Martin είναι προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, από τις 7 Μαΐου του 2013 και η ίδια η αμερικανική εταιρεία προειδοποιεί ότι «Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα»!
Μάλιστα, στην επιστολή του επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας στην Αθήνα, Ντένη Πλέσσα, προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, γίνεται σαφές ότι η Lockheed θεωρεί τον εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β ως «μη οικονομικά αποδεκτό» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση».
Παρότι λοιπόν με ξεκάθαρο τρόπο η Lockheed προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των P-3B θα κοστίσει στο ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή τη συμφωνία. Και αυτό, παρά τις επισημάνσεις ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, αλλά και τις επισημάνσεις ότι πρόκειται για κίνηση με ρίσκο καθώς τα εν λόγω υπέργηρα αεροσκάφη είναι σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία.
Εξίσου σοβαρά ερωτήματα όμως προκαλεί και η αποκάλυψη ότι οι σειριακοί αριθμοί των αεροσκαφών αποκαλύπτουν ότι αυτά που η ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε στην αμερικανική Lockheed να εκσυγχρονίσει είναι κατασκευής 1966 (τα δύο εξ αυτών) και 1967 (τα άλλα τέσσερα). Δηλαδή σήμερα, που είναι παροπλισμένα, η ηλικία τους είναι 49 και 48 ετών.
Και με δεδομένο ότι η αναβάθμιση θα ολοκληρωθεί σε 7,5 χρόνια και γίνεται για να επιμηκυνθεί το όριο ζωής τους για μία 25ετία ακόμη, ουσιαστικά η κυβέρνηση αποφάσισε να πληρώσει 500 εκατομμύρια δολάρια για να επαναφέρει αεροσκάφη που σχεδιάζεται να εκτελούν πτήσεις 80 χρόνια μετά από το έτος κατασκευής τους.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία είχε κοπεί δυο φορές από την προηγούμενη κυβέρνηση επειδή ήταν άδεια τα κρατικά ταμεία και κρίθηκε σκόπιμο να μην προχωρήσει το εξοπλιστικό εν μέσω οικονομικής κρίσης. Όμως, πριν μερικές εβδομάδες, με συνοπτικές διαδικασίες υπεγράφη η συμφωνία προκαλώντας πολιτική θύελλα.
imerisia
Η νέα αποκάλυψη που έρχεται στο φως περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση καθώς, δημοσιεύεται επιστολή σύμφωνα με την οποία ο εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin χαρακτηρίζει οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των υπέργηρων αεροσκαφών P-3B.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, η επιστολή της Lockheed Martin είναι προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, από τις 7 Μαΐου του 2013 και η ίδια η αμερικανική εταιρεία προειδοποιεί ότι «Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα»!
Μάλιστα, στην επιστολή του επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας στην Αθήνα, Ντένη Πλέσσα, προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, γίνεται σαφές ότι η Lockheed θεωρεί τον εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β ως «μη οικονομικά αποδεκτό» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση».
Παρότι λοιπόν με ξεκάθαρο τρόπο η Lockheed προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των P-3B θα κοστίσει στο ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή τη συμφωνία. Και αυτό, παρά τις επισημάνσεις ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, αλλά και τις επισημάνσεις ότι πρόκειται για κίνηση με ρίσκο καθώς τα εν λόγω υπέργηρα αεροσκάφη είναι σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία.
Εξίσου σοβαρά ερωτήματα όμως προκαλεί και η αποκάλυψη ότι οι σειριακοί αριθμοί των αεροσκαφών αποκαλύπτουν ότι αυτά που η ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε στην αμερικανική Lockheed να εκσυγχρονίσει είναι κατασκευής 1966 (τα δύο εξ αυτών) και 1967 (τα άλλα τέσσερα). Δηλαδή σήμερα, που είναι παροπλισμένα, η ηλικία τους είναι 49 και 48 ετών.
Και με δεδομένο ότι η αναβάθμιση θα ολοκληρωθεί σε 7,5 χρόνια και γίνεται για να επιμηκυνθεί το όριο ζωής τους για μία 25ετία ακόμη, ουσιαστικά η κυβέρνηση αποφάσισε να πληρώσει 500 εκατομμύρια δολάρια για να επαναφέρει αεροσκάφη που σχεδιάζεται να εκτελούν πτήσεις 80 χρόνια μετά από το έτος κατασκευής τους.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία είχε κοπεί δυο φορές από την προηγούμενη κυβέρνηση επειδή ήταν άδεια τα κρατικά ταμεία και κρίθηκε σκόπιμο να μην προχωρήσει το εξοπλιστικό εν μέσω οικονομικής κρίσης. Όμως, πριν μερικές εβδομάδες, με συνοπτικές διαδικασίες υπεγράφη η συμφωνία προκαλώντας πολιτική θύελλα.
imerisia
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου