facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Το καψόνι του στρατού λέγεται bullying στα σχολεία!

Στον στρατό λέγεται “καψόνι”. Έχει οδηγήσει νέους στο θάνατο. Στην αυτοκτονία. Συνέβαινε και συμβαίνει. 
«Για να μας κάνει άνδρες», ο Στρατός! Το πρώτο που λένε φυσικά οι διοικητές για να “καθαρίσουν” γρήγορα κι εύκολα, καθώς ούτε η πολιτική αλλά και ούτε η στρατιωτική ηγεσία αναλαμβάνει τις τεράστιες ευθύνες τους είναι ότι οι στρατιώτες που επιλέγουν να δώσουν τέλος στη ζωή τους μη αντέχοντας τις υπερβολές των “παλιών” και των ανωτέρων τους, είναι …αδύναμοι. Δηλαδή ότι αυτή ίσως να είναι η μοίρα των “πιο αδύναμων” στον στρατό…
Άλλη μια διαδεδομένη και εξίσου αισχρή δικαιολογία του Στρατού «είναι οι γκόμενες», που χωρίζουν τους φαντάρους και τους ωθούν στην αυτοκτονία!!!
Με αυτά και μ’ αυτά το “καψόνι” πέρασε στα σχολεία κι όπως απέδειξε η τραγωδία με τον Βαγγέλη Γιακουμάκη η βία “συνοδεύει” τα παιδιά μας ακόμη και μετά από την εφηβεία τους που αποτελεί “άλλοθι” -κακώς- για την όποια βίαιη συμπεριφορά τους. Με νταήδες που με αυτό τον τρόπο επιχειρούν να καλύψουν αδυναμίες, κόμπλεξ και φοβίες.
Όπως επισημαίνει και ο αρθρογράφος του onalert.gr «μια κοινωνία που τις τελευταίες δεκαετίες στηρίχθηκε στον απόλυτο ατομικισμό. Πετυχημένος ήταν όποιος “τ΄ άρπαζε”, αδύναμος και βλαξ όποιος δεν το έκανε. Μεγάλωσε παιδιά με “αρχές κουτσαβακισμού” κι όχι ανθρωπιάς και αλληλεγγύης και τώρα παριστάνουμε τους έκπληκτους -ως συνήθως- για τον θάνατο του Βαγγέλη. Επιτρέψαμε να επικρατήσει η λογική του “νταή” ακόμη και στις πιο απλές ανθρώπινες συναναστροφές. Πόσο μάλλον στις περίπλοκες σχέσεις παιδιών, εφήβων και νέων ανθρώπων. Η “δεξαμενή” των “κακομαθημένων” παιδιών γέμιζε ραγδαία με βασικούς υπεύθυνους ανεύθυνους γονείς και αδιάφορους εκπαιδευτικούς. Τώρα θα το …συζητήσουμε για κάποιες ημέρες και μετά θα το ξεχάσουμε γρήγορα. Μέχρι να μας χτυπήσει το πρόβλημα την πόρτα. Ίσως και να έχει μπει στο σπίτι μας, αλλά να το αγνοούμε. Να μην το ξέρουμε καν.
Όμως αυτά τα πρότυπα επιβλήθηκαν στην κοινωνία μας από συγκεκριμένα καθεστωτικά κόμματα, διευκόλυναν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, τα προπαγάνδισαν μέσα από τα συγκεκριμένα καθεστωτικά ΜΜΕ, διαμόρφωσαν ολόκληρα δίκτυα πελατειακών σχέσεων ικανά να εξαγοράσουν, να υποτάξουν, να χειραγωγήσουν και να καλύψουν κάθε παρανομία. Ήταν η συνέχεια του κράτους της Δεξιάς, των ταγματασφαλιτών και των μαυραγοριτών, της Χούντας των Συνταγματαρχών και της αντιπαροχής, του Νιάρχου και του Ωνάση. Που το διαδέχτηκε η ΕΟΚ -που θα τρώγαμε με χρυσά κουτάλια-, οι Καραμανλής-Παπανδρέου-Μητσοτάκης-Σημίτης, ο Κοσκωτάς, ο Αλαφούζος, ο Λάτσης, ο Λαμπράκης, ο Μπόμπολας και ο Βαρδινογιάννης. Για να έρθει μετά η ακροδεξιά του Χριστόδουλου και του ΛΑΟΣ, οι φονιάδες ΝΑΖΙ μιζαδόροι των εφοπλιστών της Χρυσής Αυγής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην περίπτωση του Βαγγέλη ο αστός πολιτικός δεν παρενέβη για να στηρίξει τον αδύναμο, αλλά τον δυνατό, το βάναυσο, το θρασύδειλο, που είχε πίσω του ισχυρή και πολυπληθή οικογένεια με περίσσευμα ψήφων!
Όλοι αυτοί συγκάλυψαν το καθημερινό έγκλημα που συντελούνταν, είναι συνένοχοι της δολοφονίας, που ήταν αργή και βασανιστική:
 «Τον είχαν ακινητοποιήσει σε καρέκλα, τον τραμπούκιζαν, τον έφτυναν και τον χλεύαζαν με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς και σχόλια», αποκαλύπτει υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ., για περιστατικό που είχε συμβεί πριν από περίπου 10 μήνες, με θύμα τον αγνοούμενο 20χρονο φοιτητή της Σχολής Γαλακτοκομικής Ιωαννίνων, Βαγγέλη Γιακουμάκη.
Σε άλλη περίπτωση που περιγράφεται σε κάποια από τις καταθέσεις, οι δράστες είχαν κάνει τον Βαγγέλη... τζουκ μποξ! Τον είχαν κλείσει σε ντουλάπα και έριχναν... κέρματα προκειμένου εκείνος να τραγουδήσει! 
Σε άλλο σημείο περιγράφεται ένα ακόμη επεισόδιο που εξελίχθηκε ενώ ο 20χρονος αγνοούμενος φοιτητής έκανε μπάνιο. Οι «εκφοβιστές» έκλεισαν το νερό και τον άφησαν για ώρα με τις σαπουνάδες! 
 «Βασανιστήρια» διαπόμπευσηςΜία ομάδα συμφοιτητών του, επίσης από την Κρήτη, είχαν στοχοποιήσει την ιδιαιτερότητα της προσωπικότητάς του και εξαπέλυσαν μπαράζ πειραγμάτων εκτός ορίων, με αυξητικές τάσεις και διαρκή κλιμάκωση. Ο «εξευτελισμός» του κορυφώθηκε με την απομόνωση σε δωμάτιο της φοιτητικής εστίας και την ακραία διαπόμπευσή του, στο περιστατικό της προηγούμενης Άνοιξης. Άρχισαν τον ακραίο χλευαστικό τραμπουκισμό του. Οι νεαροί κορόιδευαν τον Βαγγέλη με τοπικιστικά σχόλια του τύπου: «Πρέπει να δείχνεις και να φέρεσαι σαν Κρητικός. Να είσαι σκληρός άνδρας, όπως όλοι οι συντοπίτες σου». Οι αρμόδιοι αξιωματικοί εξετάζουν την πιθανότητα εκτός από τον τραμπουκισμό και ξυλοδαρμό του, να υπέστη βασανιστήρια άλλου… τύπου για τα οποία δεν είχε μιλήσει ποτέ γιατί ντρεπόταν.
 Πόσο ξένα είναι όλα αυτά από την χακί καθημερινότητα των μονάδων;
Θα επιχειρήσουμε να περιγράψουμε τα βασανιστήρια-καψόνια που υφίστανται οι φαντάροι και όχι μόνο, καθώς είναι καθεστώς στις Στρατιωτικές Σχολές. Και φυσικά δε θα μπορούσαν να διατηρηθούν χωρίς της ανοχή των διοικητών, το έργο των οποίων διευκολύνουν, αλλά και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι μια πραγματικότητα που την συναντάς στα Κέντρα Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων, στα ΣΠΕΝ, στην ΕΛΔΥΚ, στις Ειδικές Δυνάμεις, στη Προεδρική Φρουρά,  αλλά επίσης  στην Σχολή Ευελπίδων και στις Σχολές Υπαξιωματικών όλων των Όπλων. Αποκαλύπτοντας τελικά ότι τα καψόνια είναι τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχουν στόχο την Αξιοπρέπεια και την Προσωπικότητα των εκπαιδευόμενων, με σκοπό την καθυπόταξη και χειραγώγηση τους.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΨΟΝΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ;
Απάντηση μας δίνει το  κείμενο με τίτλο «Η εκπαίδευση και το καψόνι» που συναντά κανείς στο blog «Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ» όπου αναφέρει τα εξής:
«Μπορούμε λοιπόν να προσδιορίσουμε ότι "καψόνι" θεωρείται οποιαδήποτε συμπεριφορά ενός μέλους των ενόπλων δυνάμεων μόνιμου ή έφεδρου ανεξάρτητα βαθμού και υπηρεσίας που αναγκάζει ένα άλλο μέλος των ενόπλων δυνάμεων μόνιμο ή έφεδρο, ανεξάρτητα βαθμού ή υπηρεσίας να υποφέρει ψυχικά ή/και σωματικά, χωρίς να υπάρχει εύλογη αιτία, εκθέτοντάς το ή πιέζοντάς το να συμμετέχει σε βάναυσες, καταχρηστικές και επιβλαβείς δραστηριότητες, που δεν προβλέπονται από εγκεκριμένα προγράμματα ή διαταγές εκπαίδευσης της αρμόδιας στρατιωτικής υπηρεσίας.
Δηλαδή το καψόνι δεν περιορίζεται μόνο μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένου, αλλά μπορεί να συμβεί μεταξύ ομοιοβάθμων, για παράδειγμα μεταξύ παλαιών και νέων στρατιωτών, ή ακόμη να γίνει από κατώτερο προς ανώτερο, ειδικά όταν ο κατώτερος σε βαθμό ασκεί τα καθήκοντα του εκπαιδευτή και ο ανώτερος είναι εκπαιδευόμενος σε κάποιο στρατιωτικό σχολείο εκπαίδευσης. 
Συνήθως το καψόνι περιλαμβάνει χωρίς να περιορίζεται μόνο σ' αυτό, "τελετές" μύησης ή δήθεν στρατιωκοποίησης, με επιβολή σαδιστικής σωματικής δοκιμασίας, ή ψυχολογικής πίεσης με ύβρεις ή με εξαναγκασμό απαγγελίας αισχρολογιών ή ακραίων φανατισμών ή άλλων ανόητων συνθημάτων ή εκφράσεων, που καταφέρονται κατά της αξιοπρέπειας του εξαναγκαζόμενου ατόμου.
Κτυπήματα στο πρόσωπο, στ' αυτιά ή στη μύτη, πάτημα δακτύλων χεριών ή ποδιών, τραβήγματα, σκίσιμο ρούχων,  βάναυσο και βίαιο κόψιμο κουμπιών, βρέξιμο άνευ λόγου με κρύο νερό, υπερβολική με βίαιο εξαναγκασμό κατανάλωση  τροφών ή νερού ή άλλων αηδιαστικών "μιγμάτων", περιλαμβάνονται στην κατηγορία του καψονιού.
Δεν είναι απαραίτητο για να χαρακτηρισθεί μια πράξη σαν καψόνι, να περιλαμβάνει φυσική επαφή μεταξύ θύτη και θύματος. Μπορεί να περιορίζεται σε επίπεδο φραστικό με ύβρεις και φωνές ή σε άσκηση ψυχολογικής βίας, αλλά δεν παύει να είναι και αυτό καψόνι».
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΕΖΟΝΑΥΤΩΝ
 Από το Κέντρο Εκπαίδευσης του Αυλώνα μέχρι τη μονάδα που θα υπηρετήσουν και την ημέρα που θα απολυθούν η ζωή των φαντάρων που κατατάσσονται στους πεζοναύτες είναι ένα διαρκές καψόνι. Καψόνια που όπως λένε και οι ανώτεροι ή οι «παλιοί» που δρουν εν γνώσει ή εν αγνεία τους προς όφελος της ιεραρχίας των στρατοπέδων, είναι για να «στρώσουν». Δηλαδή για να πάψουν να διεκδικούν και να σκέφτονται οτιδήποτε άλλο εκτός από τις διαταγές των ανωτέρων τους. Να πάψουν να αγωνίζονται και να νιώθουν σαν πραγματικοί «πολίτες με στολή» και να μεταλλαχτούν ή σε συντηρητές στρατοπέδων, ή σε υποστηρικτές των βουλών της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας εντός και εκτός συνόρων, ή ακόμη και σε εν δυνάμει κατασταλτικές δυνάμεις εναντίον του «εχθρού λαού».
Το μείγμα συμπληρώνεται βέβαια και με την ανάλογή δόση εθνικισμού και μίσους με τα γνωστά «τραγουδάκια» του τύπου «Ήταν ένα καράβι ένα αρματαγωγό από το Βόλο σάλπαρε να σπείρει πανικό» (γνωστό και ως το τραγούδι των πεζοναυτών) που πέρα από το ότι είναι παράνομα επιχειρούν να μπολιάσουν το μυαλό των νέων με σχέδια και ιδέες που καμία σχέση δεν έχουν με την «ασφάλεια της πατρίδας» στο όνομα της οποίας πίνει νερό όλο το πολιτικό και στρατιωτικό δυναμικό της αστικής τάξης.
Τα εθνικιστικά συνθήματα και τραγούδια πολλές φορές δε, δίνουν τη θέση τους σε «εμπνευσμένα αποφθέγματα» όπως το «οι γυναίκες όλες είναι πουτάνες»!
Όλα αυτά εξάλλου αποτελούν την «εκπαίδευση» που δημιούργησε τα εκτρώματα των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού σώματος στην Στρατιωτική Παρέλαση της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα, που φυσικά έπεσαν στα μαλακά στο Ναυτοδικείο!
Η καθημερινότητα αυτή λοιπόν κάνει το συνηθισμένο «πέσε και πάρε» και τις μεταβολές μέχρι τελικής πτώσεως να φαντάζουν σαν παιχνίδι, παρόλο που αποτελούν και αυτά από μόνα του ένα πρώτο καψόνι που αποσκοπεί σε όλα ή σε μέρος των παραπάνω. Το μυαλό όμως της ιεραρχίας των πεζοναυτών προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους δουλεύει. Και φτιάχνει καψόνια.
ΚΑΨΟΝΙ Νο 1: Ξεβίδωμα λάμπας. Κατά τη διάρκεια αυτού διατάζεσαι να ξεβιδώσεις μια λάμπα σε ένα μέρος που δεν υπάρχει.
ΚΑΨΟΝΙ Νο 2: Τραγούδισμα της «Μακεδονίας» πάνω σε μεγάλες πέτρες και έπειτα σε βάρκα με βήμα σημειωτόν (το καψόνι αυτό έγινε σε στρατιώτη στη σειρά Νοεμβρίου που ήταν «Ι».)
ΚΑΨΟΝΙ Νο 3: Το τζουκ μποξ: Κλειδώνεται ένας φαντάρος μέσα σε φωριαμό, του πετιούνται κέρματα από τον διατάζον το καψόνι και αυτός πρέπει να τραγουδήσει υποδυόμενος το τζουκ μποξ.
ΚΑΨΟΝΙ Νο 4: Το πινκ-πονκ: Οι δύο που διατάζουν το καψόνι στέκονται αντικριστά σε απόσταση 200 μέτρων και ο εκτελών τρέχει διαρκώς ανάμεσά τους και κάθε φορά που φτάνει μπροστά από τον κάθε ένα αναφέρεται.
ΚΑΨΟΝΙ Νο 5: Το ηλεκτρόνιο: Διαταγή να τρέχεις γύρω γύρω από μια περιοχή φωνάζοντας «είμαι ένα τρελό τρελό ηλεκτρόνιο»
ΚΑΨΟΝΙ Νο 6: Κατάβρεξη με λάστιχα στο κεφάλι
Η «εκπαίδευση» όμως συνεχίζεται και στις μονάδες υπηρεσίας. Συγκεκριμένα σε πενθήμερη άσκηση διαχείμασης που εκτέλεσε τάγμα της ταξιαρχίας πεζοναυτών Βόλου στην Πηλέα του Πηλίου οι πεζοναύτες διατάχτηκαν να παραμείνουν για ένα διάστημα γυμνοί στο χιόνι. Όταν δε γύρισαν στο στρατόπεδο Γεωργούλα και το ανέφεραν στους συναδέλφους τους, οι «παλιοί» και οι αξιωματικοί του στρατοπέδου τους διαβεβαίωσαν πως αυτό «προβλέπεται».
Τέλος, να θυμίσουμε τις αποκαλύψεις του ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ για την εκπαίδευση των Ειδικών Δυνάμεων στην ΕΛΔΥΚ  όπου σε σχετικό βίντεο αποδεικνύονταν ότι η χειροδικία, η βαναυσότητα, τα εμετικά εθνικιστικά συνθήματα αποτελούν μέρος της εκπαίδευσης, στοχεύοντας στην καλλιέργεια και ενίσχυση μισαλλόδοξων αντιλήψεων και μετατροπή των εκπαιδευόμενων σε δολοφονικά πολεμοκάπηλα ζόμπι. 
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΑΨΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΝ
Το πρότυπο Διακλαδικό Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων της Τρίπολης αποκαλύπτεται ως πεδίο δράσης ακραίων αξιωματικών που υποβάλλουν τους στρατιώτες σε καψόνια παραβιάζοντας βάναυσα τον Στρατιωτικό Κανονισμό. Ενώ οι συνάδελφοι επιχειρούσαν να χαλαρώσουν στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο τους, Υπολοχαγός επέλεξε να αποδείξει ότι στον Στρατό κυριαρχεί η αυθαιρεσία της ιεραρχίας. Αφού συγκέντρωσε τους φαντάρους στο θάλαμο, διέταξε επιθεώρηση, βάζοντας τους να φορούν εξαρτύσεις. Επειδή δεν έμεινε ικανοποιημένος από τα στρωμένα κρεβάτια και την ένταση της φωνής των νεοσυλλέκτων στα παραγγέλματα του, διέταξε "πέστε και πάρτε"!
Ουσιαστικά μετέτρεψε τη γυμναστική σε ομαδικό καψόνι εντός του θαλάμου, κάτι που βεβαίως απαγορεύεται ρητώς, αφού η ώρα γυμναστικής καθορίζεται από το επίσημο πρόγραμμα εργασιών και σε καμιά περίπτωση ο χώρος διεξαγωγής της δεν είναι ο θάλαμος. Επίσης, μετέτρεψε -το όποιο κατά τη γνώμη του- ατομικό παράπτωμα σε ΟΜΑΔΙΚΟ ΚΑΨΟΝΙ, στο πνεύμα της καταδικαστέας από όλους ναζιστικής αντίληψης και πρακτικής.
Κάτι που και πάλι παραβιάζει τον Στρατιωτικό Κανονισμό.
Πρόσφατα σε ορκωμοσία στο Κέντρο Εκπαίδευσης Τεθωρακισμένων (ΚΕΤΘ) στον Αυλώνα σημειώθηκαν ξανά ρατσιστικές και μισαλλόδοξες συμπεριφορές του διοικητή ταξίαρχου Παπαδόπουλου. Οι συμπεριφορές αυτές αφορούσαν περισσότερο τις πρόβες αφού η παρουσία κοινού στην επίσημη ορκωμοσία εκλογίκευσε κάπως τον διοικητή. Φρόντισε από την πρώτη στιγμή να εκφραστεί υποτιμητικά προς τους αλλόθρησκους λέγοντας με σχετικό ύφος «Μουσουλμάνοι-Εβραίοι όλοι το ίδιο είστε, ελάτε όλοι μαζί». Στη συνέχεια διασκέδασε με τα σπαστά ελληνικά ορισμένων και δήθεν χαμηλόφωνα, αλλά δίπλα στο μικρόφωνο, σχολίασε «ούτε ελληνικά δεν ξέρετε, τι έρχεστε εδώ».
Η διαδικασία της ορκωμοσίας για τους λιγοστούς μη ορθόδοξους είναι από μόνη της δύσκολη και αγχωτική. Ο διοικητής έκανε ό, τι μπορούσε για να τη δυσκολέψει ακόμη περισσότερο. Απαιτούσε από 10-15 φαντάρους να ακούγονται σαν ολόκληρη ύλη. Αφού τους στρέσαρε όσο μπορούσε, έβγαλε κάποιους στο μικρόφωνο, σίγουρος ότι τα σαρδάμ θα προκαλέσουν γέλιο σε όλο το παραταγμένο κέντρο και ακόμη μεγαλύτερη ντροπή στους αλλόθρησκους. Παράλληλα πολλοί αξιωματικοί διέταξαν τους φαντάρους να γυρίσουν δεξιά το κεφάλι τους κατά τη στρατιωτική συνήθεια στην περίπτωση που διαδραματίζονται καψώνια.
Επίσης, στο ΚΕΝ Αυλώνας προσβολές είχαν δεχτεί συνάδελφοι Ποντιακής καταγωγής,  ενώ σε φαντάρους που κατάγονται από την Αλβανία είχε απαγορευτεί να συνομιλούν στην αλβανική, προφασιζόμενος ο υπαξιωματικός που πρωταγωνίστησε στο ρατσιστικό επεισόδιο ανύπαρκτη διαταγή του ΓΕΣ.
Μεταξύ άλλων, στις πρόσφατες δημοσιευμένες καταγγελίες μας για τα όσα συνέβαιναν στο ΚΕΤΧ Πάτρας, συμπεριλαμβάνονται και τα εξής:
«Σε όλα τα παραπάνω προφανώς και συμβάλει και (κυρίως) υποκινεί και ο ΕΠΟΠ λοχίας, τοποθετημένος ως Αρχιλοχίας λόχου, του λόχου «διαλύσεως». Αυτός όμως ξεπερνά κάθε όριο, προσβάλλει συνεχώς τους στρατιώτες κάτι που απαγορεύεται ρητά, ακόμα και με ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς, όπως για παράδειγμα αποκαλώντας φαντάρο «ιρακινό» (προφανώς υποτιμητικά) εξαιτίας και μόνο άλλης καταγωγής του. Είναι δε κάποιος ομοφυλόφιλος; Θα προσβάλλεται σταθερά, με πόλεμο και προσβολές επί παντός επιστητού. Τολμάει ακόμα και να αμφισβητεί τυχόν ασθένειες παιδιών, θεωρώντας ότι θέλουν να γλιτώσουν υπηρεσίες, κι ας έχουν 40 πυρετό! Οι στρατιώτες αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί για υπηρεσίες, και όχι σαν άτομα».
ΣΤΗ ΠΡΟΕΔΡΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ! ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΨΟΝΙΑ
Άλλο ένα παλικάρι έχασε την ζωή του ενώ υπηρετούσε στις Ένοπλες Δυνάμεις. Πρόκειται για 24χρονο στρατιώτη που υπηρετούσε τη θητεία του στην Προεδρική Φρουρά, ο οποίος αυτοκτόνησε πέφτοντας στις γραμμές του Προαστιακού, στη στάση Νερατζιώτισσα. Σύμφωνα με πληροφορίες , ο νεαρός ζούσε επί χρόνια στην Αγγλία, όπου εργαζόταν ως DJ, και επέστρεψε για να καταταγεί στον στρατό.
Είναι γνωστές οι ακραίες και απάνθρωπες συνθήκες στράτευσης στην Προεδρική Φρουρά. Η διοίκηση της μονάδας ασκεί παράνομες και εξίσου ακραίες τακτικές εκπαίδευσης, ενώ κρύβεται πίσω από τους παλιούς φαντάρους που τους χρησιμοποιεί για να βασανίζει τους νέους, να τους κάμπτει και να τους «παραδειγματίζει». Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο το 20-30% των φαντάρων που αρχικά επιλέχθηκαν στην Προεδρική Φρουρά θα παραμείνουν στις τάξεις της και φυσικά θα μεταφέρουν με χαρακτηριστική ομοιομορφία όλα τα μιλιταριστικά κατάλοιπα που θα τους μεταλαμπαδεύσουν οι εκπαιδευτές τους.

Ποια είναι η εκπαίδευση; Τηρώντας πιστά την ιδέα ότι "όσο πιο άχρηστο για τη ζωή σου είναι αυτό που κάνεις τόσο πιο μεγάλο πρέπει να φαίνεται "και η προεδρική φρουρά με τη σειρά της έρχεται να τονίσει αναχρονιστικά και απάνθρωπα χαρακτηριστικά που παράγονται και αναπαράγονται μέσα στο στρατό. Σύμφωνα, με μαρτυρίες συναδέλφων φαντάρων:
Η 1η μέρα: Αν ισχύει η λαϊκή παροιμία ότι η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, τότε ο νέος φαντάρος που εισέρχεται από τις πύλες του στρατοπέδου της προεδρικής φρουράς μόνο απαισιόδοξος και τρομοκρατημένος μπορεί να είναι. Οι εκπαιδευτές (4 σειρές παλιότεροι) τον περιμένουν πίσω από την πύλη έτοιμοι να του μάθουν το αγαπημένο τρίπτυχο της φρουράς, "δε μιλάς, δε γελάς και το κεφάλι να κοιτάει κάτω". Τον οδηγούν στο «ενυδρείο» όπου και ξεκινάει η παράσταση.
Με το κεφάλι σκυμμένο κάτω και εν μέσω ουρλιαχτών και θορύβων που προκαλούν χτυπώντας τραπέζια και ντουλάπες τον διατάζουν να στηθεί στον τοίχο ώστε η μύτη του και οι μύτες των παπουτσιών του να ακουμπούν σε αυτόν, εικόνες που θυμίζουν τις χειρότερες φυλακές. Εκεί περιμένει φωνάζοντας το όνομά του μέχρι να τελειώσει η διαδικασία ελέγχου των αποσκευών και παει να συμπληρώσει τα κατάλληλα χαρτιά. Έπειτα μέσα στους θαλάμους και σε πιο ήπιο κλίμα, με τα κεφάλια των νέων να είναι σκυμμένα ή ψηλά γίνεται μια σύντομη ενημέρωση για την εκπαίδευση τους ως υποψήφιοι εύζωνες. Πρώτος και βασικός κανόνας δε κοιτάμε ποτέ τους εκπαιδευτές στα μάτια.
Από και προς για φαγητόΓενικά ακολουθείται ο κανόνας, δεν πας πουθενά χωρίς συνοδεία και φυσικά όχι μόνο δεν επιτρέπετε να πας αλλά ούτε να κοιτάξεις το μέρος που βρίσκονται οι θάλαμοι και το προαύλιο των ευζώνων, καθώς και το ΚΨΜ του στρατοπέδου. Όταν έρθει η ώρα του φαγητού και αφού παραταχθούν, ακολουθούν (πάλι με τα κεφάλια σκυμμένα και ανάμεσα από φωνές που απαγορεύουν έστω και το λοξοκοίταγμα) τους εκπαιδευτές τους.
Κατά τη διάρκεια του φαγητούΠάλι τα κεφάλια των υποψηφίων πρέπει να είναι σκυμμένα και απαγορεύεται να μιλάς με το διπλανό σου. Το φαγητό κατά κοινή ομολογία είναι αρκετό και προσεγμένο, το νερό όμως μόνο μετά από αίτημα φαντάρων μπήκε στο τραπέζι.
ΕκπαίδευσηΌπως αναμένονταν ίσως η εκπαίδευση είναι απαιτητική και οι εκπαιδευτές προσεκτικοί ως προς τη φυσική κατάσταση των υποψηφίων. Μελανό σημείο όμως η εγκαθιδρυμένη κι εδώ κλασική για των ελληνικό στρατό, λογική της συλλογικής τιμωρίας. Ένας κάνει κάτι παράτυπο όλοι πληρώνουν το τίμημα!
ΚΑΨΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ; ΒΕΒΑΙΩΣ!!!
Ούτε πέντε χρόνια δεν έχουν περάσει όταν συγκλονισμένη η κοινή γνώμη παρακολουθούσε τις αποκαλύψεις σχετικά με τη δράση ακροδεξιών στις τάξεις του Ελληνικού Στρατού και πιο συγκεκριμένα στη Σχολή Ευελπίδων. Σύμφωνα με την αρθρογραφία «τα χουντικά τραγούδια που ακούστηκαν στη Σχολή Ευελπίδων κατά τη διάρκεια του εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου φαίνεται πως δεν είναι η μοναδική δραστηριότητα των ακροδεξιών σταγονιδίων, όπως χαρακτηρίστηκαν οι πρωταγωνιστές.
Όπως κατάγγειλε ο πρωτοετής στη σχολή Διονύσης Παπαντώνης, τεταρτοετείς σπουδαστές βασανίζουν νεοεισαχθέντες συναδέλφους τους σε σημείο που τους εξανάγκασαν σε παραίτηση, αφού προηγουμένως τους προκάλεσαν σοβαρά τραύματα. Στις αναφορές του καταγγέλλει πως οι Ευέλπιδες Νικόλαος Ταλιαδούρος και οι αδελφοί Φαραντάτου (πρωταγωνιστές στα τραγούδια της χούντας λίγες ημέρες νωρίτερα) είχαν μετατρέψει σε κολαστήριο τους κοιτώνες και τον προαύλιο χώρο της Σχολής Ευελπίδων. Η ομάδα τεταρτοετών υποχρέωσε τους πρωτοετείς να κάνουν κάμψεις έχοντας στην πλάτη τους στρώματα και κουβέρτες, ενώ οι... θύτες βιντεοσκοπούσαν το καψόνι με κινητό τηλέφωνο.
Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο τεταρτοετής Ν. Ταλιαδούρος αιφνιδίασε τον Παπαντώνη ψεκάζοντάς τον με αφρό ξυρίσματος στο πρόσωπο, γεγονός που του προκάλεσε χημικό τραύμα στο μάτι. Στην ημερησία διάταξη ήταν και οι βρισιές και οι προσωπικές προσβολές με σεξιστικό περιεχόμενο: «Δεν ξέρεις ποιος σε γαμάει ρε...», του έλεγαν οι βασανιστές του. Η ομάδα των τεταρτοετών, συνέχισε να ικανοποιεί τις αρρωστημένες ορέξεις της εις βάρος των πρωτοετών, με διάφορους τρόπους, μέχρι ότου ο Διονύσης Παπαντώνης δεν άντεξε άλλο και υπέβαλε αναφορά στην διοίκηση της Σχολής Ευελπίδων, με την οποία κατήγγειλε τα όσα συνέβαιναν, κατονομάζοντας τους βασανιστές του.
Λίγες ημέρες αργότερα, ο Εύελπις εγκατέλειπε τα όνειρα για μία σταδιοδρομία στον Στρατό Ξηράς και υπέβαλλε, με υπεύθυνη δήλωση του, παραίτηση από την Σχολή.
Μήπως τελικά αυτά τα γεγονότα, που σήμερα έχουν πρωταγωνιστές Ακροδεξιούς, αποτελούν μέρος του προγράμματος εκπαίδευσης και συνήθη γεγονότα στο πλαίσιο μιας αντίληψης που θέλει την κτηνωδία, το τσαλαπάτημα της προσωπικότητας την εθνικιστική προπαγάνδα και την καλλιέργεια της εχθρότητας απέναντι στα κοινωνικά κινήματα, συστατικά στοιχεία της Σχολής;
Εντυπωσιάζει μεταξύ άλλων, η εξαφάνιση των αξιωματικών από όλα αυτά τα οδυνηρά γεγονότα.
Είναι τυχαίο; Όχι βεβαίως.
Επειδή πρέπει να καλλιεργηθεί η αντίληψη του διαχωρισμού «παλιός-νέος» και η απόλυτη υποταγή του κατώτερου όχι μόνο γενικά στην ιεραρχία, αλλά κυρίως και πρωτίστως στον αμέσως ιεραρχικά ανώτερο, σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης του κάθε έτους των σπουδαστών στις Στρατιωτικές Σχολές διεξάγεται από το αμέσως επόμενο. Έτσι λοιπόν, το ένα έτος τρέχει, βασανίζει, εξυβρίζει, δηλαδή εκπαιδεύει το αμέσως προηγούμενο!
Τα ερωτήματα προκύπτουν αμείλικτα:
1.Γιατί οι διοικητές της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων Υποστράτηγος Μπασιακούλης Γεώργιος (7/3/2010-6/11/2011) και ο Ταξίαρχος Αρβανίτης Γεώργιος (διοικητής από τις 7/11/2011) αποδέχονταν και συγκάλυπταν αυτή την ακραία συμπεριφορά;
2. Γιατί ο τότε αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Φραγκούλης Φράγκος δεν έκανε τίποτε;
3. Γιατί οι ΥΕΘΑ Π.Μπεγλίτης και Δ.Αβραμόπουλος δεν αντιμετώπισαν αποφασιστικά όλα αυτά τα ακραία περιστατικά;
4.Μήπως τελικά αυτή είναι η επιδιωκόμενη εκπαίδευση των υποψηφίων αξιωματικών και υπαξιωματικών;
Τελικά μετά την έρευνα και την ΕΔΕ που πραγματοποιήθηκε στην Σχολή Ευελπίδων για "τη Γιορτή της Χούντας" οι πρωταγωνιστές έπεσαν στα μαλακά, ενώ ένας από τους απολογητές τους, ο καθηγητής της Σχολής Λιόλιος, μήνυσε το ΔΙΚΤΥΟ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ για διασπορά ψευδών ειδήσεων και ορίστηκε δικάσιμος!!!  
Σχετικά πρόσφατα είχαμε αναδείξει τις συνθήκες που κυριαρχούν στις εν λόγω σχολές όπου αποκαλύπταμε ότι «οι σχολές υπαξιωματικών έχουν ένα πλούσιο παρελθόν αυθαιρεσίας, συστηματικής παραβίασης των νόμων και του Στρατιωτικού Κανονισμού. Τα βασανιστήρια πάντα αποτελούσαν μέρος της πραγματικότητας των Σχολών αυτών είτε ως καψόνια, είτε ως ακραίας μορφής εκπαίδευση. Ζητούμενο ήταν πάντα το τσάκισμα της προσωπικότητας των υφιστάμενων, η βίαιη στρατιωτικοποίηση τους».
Διαβάστε τους και βγάλτε τα συμπεράσματα σας: «ΣΧΟΛΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ (ΣΜΥ)-ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΑΨΟΝΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΤΕ ΑΙΜΑ»!
«Άμεσα συνυφασμένη με την αποστολή τους είναι και η εκπαίδευσης τους. Ιεραρχία, Πειθαρχία, Υποταγή στον αμέσως ανώτερο, ασχολίαστη και αδιαπραγμάτευτη εκτέλεση των διαταγών είναι το άλφα και ωμέγα της εκπαίδευσης. Για αυτό ακριβώς τον λόγο είναι τόσο συχνές οι καταγγελίες, ιδιαίτερα από τις Σχολές Υπαξιωματικών, για τα καψόνια-βασανιστήρια που υποβάλλονται τα νεώτερα έτη από τους παλιούς , πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα και την καθοδήγηση των αξιωματικών. Αν το πράγμα ξεφύγει και υπάρξουν καταγγελίες, τότε ο παλιός θα πληρώσει τη νύφη . Σχεδόν πάντα υπάρχει η φήμη ότι κάποιοι κακοί παλιοί ή κατώτεροι αξιωματικοί αυθαιρετούν εξαιτίας της προβληματικής προσωπικότητας τους, ενώ ο διοικητής είναι καλός και δεν ξέρει!
Οι καταστάσεις που βιώνουν είναι τραγικές και την αποκλειστική ευθύνη όλων αυτών φέρει ο Διοικητής Ταξίαρχος Δημήτριος Μπίκος και ο Υποδιοικητής, Συνταγματάρχης, Τραγαζίκης Ευάγγελος. Ο διοικητής που σχετικά πρόσφατα ανέλαβε καθήκοντα στη ΣΜΥ, υπό την πίεση που άσκησε το ΓΕΣ μετά τις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες για τα άγρια καψόνια που σημειώνονταν στη ΣΜΥ, άλλαξε το τροπάριο και ουσιαστικά ενσωμάτωσε τη βιαιότητα της καθυπόταξης των υποψηφίων υπαξιωματικών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Σύνθημα του: Αφού δε μπορούμε να κάνουμε καψόνια, εκπαίδευση μέχρι να βγάλετε αίμα ! Για την ποιότητα της παρεχόμενης στρατιωτικής εκπαίδευσης είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες. Κατά τη διάρκεια της νυχτερινής διαβίωσης στο Λιτόχωρο, οι επικεφαλής αξιωματικοί δε μπορούσαν να συντονιστούν μεταξύ τους και χάθηκαν μέσα σε δάσος του Ολύμπου! Οι κίνδυνοι ήταν πολλοί και η εξάντληση των σπουδαστών ξεπέρασε κάθε ανθρώπινο όριο. Οι σπουδαστές πριν συμμετέχουν στην άσκηση, μπορεί να είχαν νυχτερινά νούμερα σκοπιάς και να ήταν άυπνοι, να έτρεχαν όλη μέρα από τις 6.00 π.μ. σε εκπαίδευση και αγγαρείες, για να διαταχθούν το βράδυ να φορτωθούν πλήρη φόρτου (20 κιλά τουλάχιστον), για να διεξάγουν πορεία. Είναι ενδεικτικό ότι τους σπουδαστές συνόδευαν αξιωματικοί χωρίς πλήρη φόρτου, λες και πήγαιναν εκδρομή. Μάλιστα, οι ξεκούραστοι βαθμοφόροι επέλεξαν κάποια στιγμή να τρέξουν τους κατάφορτους και κουρασμένους σπουδαστές, κοροϊδεύοντας τους γιατί δεν άντεχαν. Πολλοί σπουδαστές χαρακτήρισαν το Λιτόχωρο ως νεά Γυάρο και Μακρόνησο εξαιτίας των βογγητών που ακούγονταν και των πόνων που υφίσταντο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η νέα διοίκηση της ΣΜΥ έχει απαγορεύσει τη συνοδεία ασθενοφόρου στις εκπαιδευτικές πορείες, με αποτέλεσμα όταν κάποιος καταρρεύσει να τον μεταφέρουν δύο συνάδελφοι του σε φορείο.
Το αποκορύφωμα αυτής της αντίληψης ήταν όσα σημειώθηκαν μετά την τελευταία άσκηση στις 3 Σεπτεμβρίου, που περιελάμβανε πορεία 20 χλμ. και εξαντλητικές ασκήσεις. Οι υποψήφιοι υπαξιωματικοί βίωσαν καταστάσεις πανικού αφού πολλοί κατέρρευσαν ψυχολογικά, οι τραυματισμοί που σημειώθηκαν ήταν πολλοί και εξαιρετικά σοβαροί: ρήξη χιαστών, υγρό στο γόνατα, τραύματα στις φτέρνες κλπ. έκαναν πολλούς να πιστεύσουν ότι απειλείται σοβαρά η υγεία τους και ότι η εκπαίδευση θα τους προκαλέσει σοβαρές και μόνιμες σωματικές βλάβες.
Η διοίκηση της ΣΜΥ αντί να συναισθανθεί το τι οξύτατο πρόβλημα δημιουργεί και σε τι κινδύνους εμπλέκει τους σπουδαστές, επέλεξε να ρίξει την ευθύνη στους τραυματίες! Με πνεύμα εκδίκησης, αποφάσισε να τιμωρήσει τους ασθενούντες. Μετά από διαταγή του Υποδιοικητή Ευ.Τραγαζίνη, Λοχαγοί ανέλαβαν να τριγυρνούν στα ιατρεία και να σημειώνουν τα ονόματα των τραυματιών, απειλώντας τους θα τα πούμε και υπόσχονταν αυστηρή τιμωρία!
Με την λίστα των τραυματιών ανά χείρας ο διοικητής Δ.Μπίκας διέταξε τους αξιωματικούς να κυνηγούν αυτούς, να τους τιμωρούν με αστείες αφορμές, ώστε να παραμείνουν για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα εσώκλειστοι στη ΣΜΥ, που μετατράπηκε σε φυλακή για αυτούς».
Όπως είχαμε γράψει και σε προηγούμενη παρέμβαση μας «Στον σύγχρονο Κοινοβουλευτικό Ολοκληρωτισμό η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να γαλουχήσουν την νέα γενιά αξιωματικών ώστε να είναι προετοιμασμένη για θερμά πολεμικά επεισόδια που θα προκαλέσει ο ιμπεριαλιστικός ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών Ελλάδας-Τουρκίας, για την συμμετοχή τους στις δολοφονικές αποστολές των ΝΑΤΟ-ΕΥΡΩΣΤΡΑΤΟ, αλλά και για να κατέβουν στο δρόμο σε ρόλο Απεργοσπάστη, αναλαμβάνοντας επίσης αποστολές Καταστολής των κοινωνικών κινημάτων.
Ολοκληρώνοντας την προσπάθεια μας θα δώσουμε κάποιες πρακτικές συμβουλές στους συναδέλφους για την αντιμετώπιση καψονιού:
Ø  Μάθετε καλά τους κανονισμούς που ισχύουν και αντιληφθείτε από την πρώτη στιγμή το πρόγραμμα ωρών υπηρεσίας και εκπαίδευσης. Ρωτήστε ευθέως για το τι δεν πρέπει να εκτελείτε, που σύμφωνα με τις διαταγές, λογίζεται σαν καψόνι.
Ø  Εκτός προγράμματος εκπαίδευσης και καθηκόντων υπηρεσίας, μη δεχθείτε να υποστείτε οποιαδήποτε σωματική δοκιμασία με το πρόσχημα της "ατομικής εκπαίδευσης" από παλιό στρατιώτη ή βαθμοφόρο, μέσα ή έξω από το θάλαμο σε ώρες που είναι αφιερωμένες σε ανάπαυση. Κάντε το θέμα και ζητήστε να δείτε τον υπεύθυνο αξιωματικό υπηρεσίας.
Ø  Αν κάποιος προσπαθήσει να χειροδικήσει επάνω σας, αντισταθείτε και αναφέρετε το θέμα πιο ψηλά. 
Ø  Αρνηθείτε να απαγγείλετε "ποιηματάκια" ή να φωνάζετε φράσεις ή συνθήματα με γελοίο περιεχόμενο, που θίγουν την προσωπικότητά σας και την αξιοπρέπειά σας και δεν έχουν σχέση με την στρατιωτική σας θητεία.
Ø  Να μη φοβάστε απειλές ούτε νταηλίκια από επίδοξους "αναμορφωτές" του στρατεύματος, αλλά αντιμετωπίστε τους με ηρεμία και σταθερότητα, όταν ξέρετε ότι έχετε το δίκιο με το μέρος σας.
ΜΗΝ ΕΚΤΕΛΕΙΤΕ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΙΑΤΑΓΗ
Οι στρατιώτες πρέπει να γυρίσουν την πλάτη στον πόλεμο, εθνικισμό, τον ρατσισμό και φασισμό. 
Υπερασπιζόμενοι τα Δικαιώματα του Φαντάρου Πολίτη με Στολή. Εμπιστευόμενοι μόνο το συλλογικό αγώνα και τα κοινά συμφέροντα και ελπίδες που έχουν τόσο μεταξύ τους, όσο και με εμάς και με όλο τον κόσμο της εργασίας.
Συνάδελφοι, πρέπει ο καθένας μας να συμβάλλει στην ανάπτυξη καθημερινής συνδικαλιστικής δράσης, σε Κίνημα Μέσα και Έξω από τον Στρατό.
Ότι άλλαξε, βελτιώθηκε, κερδήθηκε ήταν αποτέλεσμα αγώνων του εργαζόμενου λαού. Δε το χάρισε κανείς!
diktiospartakos

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news