Αναστέλλεται ο νόμος 4278/14 από το υπουργείο Οικονομικών που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις και ανέτρεπε το θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια έργα αλλά και την οργάνωση του εργοληπτικού επαγγέλματος, ενάμιση μήνα μετά την εκλογή της κυβέρνησης.\
Το αρμόδιο υπουργείο δια του υπουργού κ. Γιώργου Σταθάκη αποφάσισε την αναστολή του νόμου τις προηγούμενες μέρες και αφού μεσολάβησαν οξύτατες αντιδράσεις από τον τεχνικό κόσμο την τελευταία διετία. Ο επίμαχος νόμος είχε ψηφιστεί το περασμένο καλοκαίρι αλλά εκκρεμούσαν τα προεδρικά διατάγματα με τα οποία θα εξειδικευόταν το θεσμικό πλαίσιο σε ότι αφορά το σύστημα παραγωγής και λειτουργίας των δημοσίων συμβάσεων και έργων.
Πριν από ένα μήνα με επείγον έγγραφο προς τον υπουργό κ. Γιώργο Σταθάκη και τον αναπληρωτή του κ. Χρίστο Σπίρτζη, ο ΣΑΤΕ ζητούσε την ανάκληση του νόμου έως τα τέλη του 2015, επικαλούμενος την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και τους κινδύνους που παραμόνευαν από την εφαρμογή του. Μεταξύ των θεμάτων που οι εργολάβοι θεωρούν ότι παρέμεναν αρρύθμιστα με τον νόμο ήταν το μητρώο των εργοληπτών (ΜΕΕΠ), τα συστήματα δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων, οι αναλύσεις τιμών, οι επιμετρήσεις κ.α. Με αυτή την ασάφεια οι εταιρείες του κλάδου υποστήριζαν ότι από 1η Μαρτίου που έμπαινε σε εφαρμογή ο νόμος υπήρχε μεγάλος κίνδυνος για πλήρη ασυδοσία στην αγορά εξαιτίας της απουσίας των ΠΔ. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους για όσα έργα θα δημοπρατούνταν από εδώ και πέρα θα υπήρχε νομικό κενό για τις καλούμενες τάξεις, το περιεχόμενο της διακήρυξης δημοπρασίας, τα ζητούμενα δικαιολογητικά καθώς και τον τρόπο τροποποίησης της σύμβασης, με αποτέλεσμα σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάθεση των έργων, λόγω δικαστικών προσφυγών και την καθυστέρηση υλοποίησης του Συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά και πιθανότητα απώλειας κονδυλίων του ΕΣΠΑ.
Ο εργοληπτικός σύνδεσμος έχει υποστηρίξει ότι με το νόμο δεν έχουν επιλυθεί σειρά προβλημάτων που θα ανακύψουν από την άμεση κατάργηση -χωρίς περίοδο προσαρμογής- από την 1/3/2015 π.χ. των άρθρων 15 (κατάργηση Πρότυπων Τευχών Διακηρύξεων), 20 (Κατάργηση Ενημερότητας Πτυχίου) 57 (Κατάργηση ΑΠΕ) και 102 (Αδυναμία αντιστοίχισης των καλούμενων τάξεων σε σχέση με τον προϋπολογισμό μελέτης του δημοπρατούμενου έργου) του Ν.3669/2008.
Οι εργολήπτες έχουν ταχθεί υπέρ της αναγκαιότητας μεταρρυθμίσεων στο θεσμικό πλαίσιο παραγωγής δημοσίων έργων απο μηδενική βάςη με στόχο την εναρμόνισή του και με τις τελευταίες Οδηγίες της Ε.Ε.
toxrima
Το αρμόδιο υπουργείο δια του υπουργού κ. Γιώργου Σταθάκη αποφάσισε την αναστολή του νόμου τις προηγούμενες μέρες και αφού μεσολάβησαν οξύτατες αντιδράσεις από τον τεχνικό κόσμο την τελευταία διετία. Ο επίμαχος νόμος είχε ψηφιστεί το περασμένο καλοκαίρι αλλά εκκρεμούσαν τα προεδρικά διατάγματα με τα οποία θα εξειδικευόταν το θεσμικό πλαίσιο σε ότι αφορά το σύστημα παραγωγής και λειτουργίας των δημοσίων συμβάσεων και έργων.
Πριν από ένα μήνα με επείγον έγγραφο προς τον υπουργό κ. Γιώργο Σταθάκη και τον αναπληρωτή του κ. Χρίστο Σπίρτζη, ο ΣΑΤΕ ζητούσε την ανάκληση του νόμου έως τα τέλη του 2015, επικαλούμενος την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και τους κινδύνους που παραμόνευαν από την εφαρμογή του. Μεταξύ των θεμάτων που οι εργολάβοι θεωρούν ότι παρέμεναν αρρύθμιστα με τον νόμο ήταν το μητρώο των εργοληπτών (ΜΕΕΠ), τα συστήματα δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων, οι αναλύσεις τιμών, οι επιμετρήσεις κ.α. Με αυτή την ασάφεια οι εταιρείες του κλάδου υποστήριζαν ότι από 1η Μαρτίου που έμπαινε σε εφαρμογή ο νόμος υπήρχε μεγάλος κίνδυνος για πλήρη ασυδοσία στην αγορά εξαιτίας της απουσίας των ΠΔ. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους για όσα έργα θα δημοπρατούνταν από εδώ και πέρα θα υπήρχε νομικό κενό για τις καλούμενες τάξεις, το περιεχόμενο της διακήρυξης δημοπρασίας, τα ζητούμενα δικαιολογητικά καθώς και τον τρόπο τροποποίησης της σύμβασης, με αποτέλεσμα σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάθεση των έργων, λόγω δικαστικών προσφυγών και την καθυστέρηση υλοποίησης του Συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά και πιθανότητα απώλειας κονδυλίων του ΕΣΠΑ.
Ο εργοληπτικός σύνδεσμος έχει υποστηρίξει ότι με το νόμο δεν έχουν επιλυθεί σειρά προβλημάτων που θα ανακύψουν από την άμεση κατάργηση -χωρίς περίοδο προσαρμογής- από την 1/3/2015 π.χ. των άρθρων 15 (κατάργηση Πρότυπων Τευχών Διακηρύξεων), 20 (Κατάργηση Ενημερότητας Πτυχίου) 57 (Κατάργηση ΑΠΕ) και 102 (Αδυναμία αντιστοίχισης των καλούμενων τάξεων σε σχέση με τον προϋπολογισμό μελέτης του δημοπρατούμενου έργου) του Ν.3669/2008.
Οι εργολήπτες έχουν ταχθεί υπέρ της αναγκαιότητας μεταρρυθμίσεων στο θεσμικό πλαίσιο παραγωγής δημοσίων έργων απο μηδενική βάςη με στόχο την εναρμόνισή του και με τις τελευταίες Οδηγίες της Ε.Ε.
toxrima
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου