Στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος για την προώθηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, η ΔΕΗ προχωρά στην πιλοτική κατασκευή 15 σταθμών φόρτισης οχημάτων στην Αθήνα και την Κοζάνη.
Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα Green eMotion, στο πλαίσιο του οποίου η ΔΕΗ θα αποκτήσει με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία θα διατεθούν σε φορείς του Δημοσίου (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, υπουργείο Περιβάλλοντος) ή θα χρησιμοποιηθούν για ανάγκες της επιχείρησης.
Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης παρουσιάστηκαν την Τετάρτη στο Διεθνές Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση και το πρόγραμμα Green eMotion που διοργανώνει η ΔΕΗ στην Αθήνα.
Με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ, η κατανάλωση στα ηλεκτροκίνητα κυμαίνεται γύρω στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, έως και δέκα φορές λιγότερο σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Η αυτονομία μετά από πλήρη φόρτιση κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για να φορτιστεί η μπαταρία ποικίλλει από μισή ώρα (με ειδικούς αλλά ακριβούς φορτιστές) μέχρι τις 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού.
Ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ακόμα δεν υπάρχει, συνεπώς η χρέωση γίνεται με το κανονικό οικιακό τιμολόγιο, ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες.
Το κυριότερο μειονέκτημα της νέας τεχνολογίας είναι το υψηλό κόστος των μπαταριών.
Στην Ελλάδα υπάρχουν ήδη σταθμοί φόρτισης σε χώρους στάθμευσης, και εκθεσιακά ή εμπορικά κέντρα.
Οι νέοι σταθμοί θα εγκατασταθούν μεταξύ άλλων στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της ΡΑΕ, του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και στα υπουργεία Ενέργειας και Μεταφορών.
Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Μανιάτης ο οποίος τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργήσει 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ και 7.000 στη χώρα μας, ενώ ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θ. Πετράκος επεσήμανε την ανάγκη ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση.
Ο επικεφαλής του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) Κ. Ζωντανός εκτίμησε ότι ως το 2050 το 60% των νέων πωλήσεων και το 25% του στόλου θα αντιστοιχεί σε ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion αφενός διασφαλίζεται η ενοποίηση των προδιαγραφών των υποδομών φόρτισης, αφετέρου παρέχεται στους καταναλωτές η δυνατότητα να φορτίζουν τα οχήματά τους στο εξωτερικό με συμβάσεις τύπου roaming.
Σε επόμενη φάση, και εφόσον αναπτυχθούν τεχνολογίες «έξυπνων δικτύων», τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως αποθήκες ενέργειας, οι οποίες θα πωλούν ρεύμα στο δίκτυο όταν δεν χρησιμοποιούνται από τους ιδιοκτήτες τους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Green eMotion έχουν δημιουργηθεί πανευρωπαϊκά 2.500 σημεία φόρτισης που χρησιμοποιούνται από 2000 οχήματα.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα Green eMotion, στο πλαίσιο του οποίου η ΔΕΗ θα αποκτήσει με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία θα διατεθούν σε φορείς του Δημοσίου (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, υπουργείο Περιβάλλοντος) ή θα χρησιμοποιηθούν για ανάγκες της επιχείρησης.
Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης παρουσιάστηκαν την Τετάρτη στο Διεθνές Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση και το πρόγραμμα Green eMotion που διοργανώνει η ΔΕΗ στην Αθήνα.
Με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ, η κατανάλωση στα ηλεκτροκίνητα κυμαίνεται γύρω στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, έως και δέκα φορές λιγότερο σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Η αυτονομία μετά από πλήρη φόρτιση κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για να φορτιστεί η μπαταρία ποικίλλει από μισή ώρα (με ειδικούς αλλά ακριβούς φορτιστές) μέχρι τις 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού.
Ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ακόμα δεν υπάρχει, συνεπώς η χρέωση γίνεται με το κανονικό οικιακό τιμολόγιο, ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες.
Το κυριότερο μειονέκτημα της νέας τεχνολογίας είναι το υψηλό κόστος των μπαταριών.
Στην Ελλάδα υπάρχουν ήδη σταθμοί φόρτισης σε χώρους στάθμευσης, και εκθεσιακά ή εμπορικά κέντρα.
Οι νέοι σταθμοί θα εγκατασταθούν μεταξύ άλλων στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της ΡΑΕ, του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και στα υπουργεία Ενέργειας και Μεταφορών.
Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Μανιάτης ο οποίος τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργήσει 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ και 7.000 στη χώρα μας, ενώ ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θ. Πετράκος επεσήμανε την ανάγκη ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για την ηλεκτροκίνηση.
Ο επικεφαλής του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) Κ. Ζωντανός εκτίμησε ότι ως το 2050 το 60% των νέων πωλήσεων και το 25% του στόλου θα αντιστοιχεί σε ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion αφενός διασφαλίζεται η ενοποίηση των προδιαγραφών των υποδομών φόρτισης, αφετέρου παρέχεται στους καταναλωτές η δυνατότητα να φορτίζουν τα οχήματά τους στο εξωτερικό με συμβάσεις τύπου roaming.
Σε επόμενη φάση, και εφόσον αναπτυχθούν τεχνολογίες «έξυπνων δικτύων», τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως αποθήκες ενέργειας, οι οποίες θα πωλούν ρεύμα στο δίκτυο όταν δεν χρησιμοποιούνται από τους ιδιοκτήτες τους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Green eMotion έχουν δημιουργηθεί πανευρωπαϊκά 2.500 σημεία φόρτισης που χρησιμοποιούνται από 2000 οχήματα.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου