Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Απασχόλησης στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον Πρωθυπουργό, κ. Αντώνη Σαμαρά και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, κ. Ευάγγελο Βενιζέλο.
Είναι η πρώτη που φορά που συνεδριάζει το εν λόγω Συμβούλιο.
Στη σημερινή συνεδρίαση, ο υπουργός Εργασίας, παρουσίασε εκτενώς την κατάσταση στην αγορά εργασίας, τα μέτρα που έχουν ληφθεί αλλά και εκείνα που θα ληφθούν το 2014 -16 για την ενίσχυση της απασχόλησης.
Στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Απασχόλησης συμμετείχε σε αυτή πλήθος υπουργών: Οικονομικών, Ανάπτυξης, Παιδείας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μεταφορών και Δικτύων, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τουρισμού, Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Από την πλευρά των κοινωνικών εταίρων, συμμετείχαν οι ηγεσίες της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕΕ, της ΕΣΕΕ και του ΣΕΤΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Βενιζέλος πρότεινε να υπάρχει ρήτρα απασχόλησης σε κάθε μέτρο που θα λαμβάνει από δω και στο εξής η κυβέρνηση, δηλαδή να εκτιμάται η συνέπεια πάνω στην αγορά εργασίας από την εφαρμογή κάθε κυβερνητικής πρωτοβουλίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Βενιζέλος παρέμεινε στο Μαξίμου, μετά το πέρας της συνεδρίασης, για να συναντηθεί με τον κ. Χαρδούβελη.
Βγαίνοντας από το Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε πως «έγινε μία εποικοδομητική και χρήσιμη συζήτηση με τους Κοινωνικούς Εταίρους και με τα συναρμόδια υπουργεία, τα οποία δημιουργούν δράσεις πάνω στον τομέα της απασχόλησης και εξήχθησαν πολύ σημαντικά συμπεράσματα. Οι συνεδριάσεις του Κυβερνητικού Συμβούλιου Απασχόλησης θα γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η επόμενη θα γίνει μέσα στον Οκτώβριο. Τα συμπεράσματα και τα πρακτικά του Συμβουλίου, θα αποτελέσουν για εμάς κατευθυντήριες γραμμές, μέσα από τις οποίες θα κινηθούμε το επόμενο διάστημα, μέχρι την επόμενη συνάντηση.
Ενδεικτικά αναφέρω, που είναι και στις εισηγήσεις που κάναμε ως υπουργείο Εργασίας, το λευκό μητρώο των επιχειρήσεων, μέσα από το οποίο θα επιδιώξουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καθότι διαθέτουμε και τα εργαλεία, όπως είναι η Εργάνη, να διαμορφώσουμε ένα μητρώο για τις επιχειρήσεις που θα κινητροδοτούμε εκείνους οι οποίοι είναι συνεπείς, συμμορφώνονται με τους νόμους του κράτους, τις επιχειρήσεις εννοώ, που δεν χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές, που διατηρούν τον αριθμό των εργαζομένων τους ή τον αυξάνουν, που δεν είναι εποχιακές, που δεν έχουν επιπέσει σε παραβάσεις εργασιακές, θα έχουν απέναντι από το υπουργείο Εργασίας, μία μειωμένη παρέμβαση όσον αφορά τους ελέγχους του ΣΕΠΕ και της ΕΥΠΕΑ και ό,τι άλλο μπορεί να προκύψει μέσα από ένα διάλογο που θα ξεκινήσουμε αμέσως σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε να το συνδέσουμε και με μία πιθανή μείωση των εισφορών. Επιπλέον, είναι το ζήτημα το οποίο αφορά τις συμπράξεις των Κοινωνικών Εταίρων, που θα γίνει, επίσης, για πρώτη φορά με το υπουργείο Εργασίας, με την Κυβέρνηση γενικότερα, αλλά και με τον ΟΑΕΔ. Να ισχυροποιήσουμε τους δεσμούς, τις δράσεις, τις συνέργιες που κάνουν οι Κοινωνικοί Εταίροι και η Κυβέρνηση, έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα όλων των ενεργειών.Και μαζί με αυτό, ανακοινώνω ότι την Παρασκευή υπέγραψα την υπουργική απόφαση από την οποία γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πρωτοποριακά στην Ευρώπη, η διάγνωση αναγκών εργασίας, καθώς υπάρχει ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις της χώρας, μέσα από το οποίο, προαιρετικά σε πρώτη φάση, μπορούμε να αναγνώσουμε τις ανάγκες για απασχόληση, για δεξιότητες, ηλικιακά κριτήρια, προσόντα και αυτό θα αποτελέσει την πρώτη βάση, την πιο αξιόπιστη που είχαμε ποτέ στη χώρα, για αν δούμε βραχυχρόνια και μακροχρόνια την πραγματική διάγνωση των αναγκών εργασίας που δεν την είχαμε ποτέ μέχρι τώρα.
Αναφερόμενο στο «Λευκό Μητρώο» των επιχειρήσεων ο Γ. Βρούτσης δήλωσε πως «σε πρώτη φάση, αφορά το υπουργείο Εργασίας. Αφορά, όπως είπα, τους ελέγχους. Και σε δεύτερη φάση, θα το δούμε, το εξετάζουμε τη σύνδεσή του, με μία πιθανή μείωση των ασφαλιστικών εισφορών». Εξάλλου ο υπουργός Εργασίας σημείωσε πως «υπάρχει μία μεγάλη κατηγορία συνεπών επιχειρήσεων διαχρονικά. Αυτόν τον κόσμο της επιχειρηματικότητας ποτέ δεν τον αναγνωρίσαμε και ποτέ ως Πολιτεία δεν τον τοποθετήσαμε στην θέση που του αρμόζει, δηλαδή να υπάρξουν κριτήρια αναγνώρισης. Αυτό κάνουμε για πρώτη φορά. Και πιστεύω ότι θα έχει αποτελέσματα και στην απασχόληση, γιατί είναι ισχυρό κίνητρο για κάποιον να μπει σε αυτό το Λευκό Μητρώο της επιχειρηματικότητας και να αυξήσει το προσωπικό του ή να διατηρήσει τις θέσεις απασχόλησης και το σημαντικότερο, να μην υποπέσει σε εργασιακή παράβαση».
Ο υφυπουργός Εργασίας, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου τόνισε πως «η πρόταση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης για ρήτρα απασχόλησης παντού, στο φορολογικό σύστημα, στην ανάπτυξη, σε κάθε πολιτική απόφαση, πρόγραμμα ή δράση, δίνει μια καινούρια διάσταση στη σύνδεση της οικονομικής ανάκαμψης και της απασχόλησης ,στη σύνδεση της ανάπτυξης με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας». Εξηγώντας ο κ. Κεγκέρογλου την παραπάνω πρόταση επισήμανε πως «στη νομοθεσία παραδείγματος χάριν, πριν από κάθε σημαντική κανονιστική απόφαση θα πρέπει να υπάρχει έκθεση για τις επιπτώσεις στην απασχόληση. Σύνδεση με την απασχόληση κάθε ενέργειας είτε αυτό είναι πολιτική, είτε είναι πρόγραμμα, είτε είναι δράση, είτε είναι νομοθεσία». Θα υπάρξουν «κίνητρα για φορολογική ελάφρυνση με κριτήριο τη συμβολή στην απασχόληση. Μοριοδότηση για την ένταξη σε αναπτυξιακά προγράμματα, είτε του αναπτυξιακού νόμου, είτε του ΕΣΠΑ με βάση τις δημιουργούμενες θέσεις απασχόλησης», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Συνοπτικά τα δέκα μέτρα τα οποία παρουσίασε ο υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Απασχόλησης είναι τα ακόλουθα:
1. Σύστημα Διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας σε διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη»
Ο νέος ολοκληρωμένος και μόνιμος «μηχανισμός διάγνωσης» θα αποτυπώνει τις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων σε ειδικότητες και δεξιότητες
Για το σχεδιασμό και την εφαρμογή του ανωτέρω Συστήματος Διάγνωσης έχει καταρτισθεί ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης (έχει ήδη αποσταλεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για έγκριση χρηματοδότησης), στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπεται και η πιλοτική εφαρμογή σε δύο Περιφέρειες για τη συντονισμένη παροχή υπηρεσιών προς όφελος της βέλτιστης δυνατής μετάβασης νέων της περιοχής από το σχολείο στην εργασία.
2. Επιπλέον μείωση των ασφαλιστικών εισφορών
Σχεδιάζεται η περαιτέρω μείωση των εργοδοτικών εισφορών – καταρχήν κατά μία (1) μονάδα μέχρι το τέλος του έτους.
3. Ηλεκτρονική ανανέωση της κάρτας ανεργίας του ΟΑΕΔ
Η ανανέωση της κάρτας ανεργίας θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, χωρίς να χρειάζεται καμία επίσκεψη στις υπηρεσίες του Οργανισμού. Ως επακόλουθο της δραστικής μείωσης των επισκέψεων των συναλλασσομένων στις Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ (μείωση μέχρι και 4.250.000 επισκέψεων κατ’ έτος), θα προκύψει η απελευθέρωση περίπου 800 εργασιακών συμβούλων και 1.200 διοικητικών υπαλλήλων από εργασίες ρουτίνας (επαναλαμβανόμενες και χωρίς προστιθέμενη αξία διαδικασίες), οι οποίοι στη συνέχεια θα απασχοληθούν σε παραγωγικότερες και αποτελεσματικότερες εργασίες, όπως η σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης.
4. «Λευκό Μητρώο Επιχειρήσεων»
Το «Λευκό Μητρώο» θα περιλαμβάνει επιχειρήσεις οι οποίες μέχρι σήμερα έχουν αποδεδειγμένα και διαχρονικά επιδείξει υποδειγματική συμπεριφορά ως προς τις υποχρεώσεις τους προς τους εργαζόμενους και την πολιτεία και, συνεπώς, δεν θα υπόκεινται πλέον σε εντατικούς ελέγχους, ο προσανατολισμός των ελεγκτικών υπηρεσιών θα στραφεί σε πιο στοχευμένες περιπτώσεις υψηλής ή υποτροπιάζουσας παραβατικότητας.
5.«Παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας για ‘χρυσά μυαλά’ της Ελλάδας»
Το υπουργείο Εργασίας αποφάσισε το σχεδιασμό και την άμεση υλοποίηση μιας ειδικής παρέμβασης μεγάλης κλίμακας για την ανάσχεση αυτού του φαινομένου.
Το Σχέδιο του υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνει ένα μίγμα γενναίων θεσμικών κινήτρων και χρηματοδοτικών διευκολύνσεων – με πόρους, ιδίως, του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου – τόσο προς επιχειρήσεις και φορείς όσο, κυρίως, προς τους ίδιους τους νέους, ώστε οι καλύτεροι και αριστεύσαντες απόφοιτοι των ελληνικών Πανεπιστημίων (από πτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα) να αξιοποιηθούν από την ελληνική αγορά εργασίας.
6. Σύστημα Σχεδιασμού και Αξιοποίησης ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δημιουργείται ένας μόνιμος μηχανισμό διαβούλευσης, σχεδιασμού και αξιολόγησης των πολιτικών και των προγραμμάτων απασχόλησης, που θα πλαισιώνεται από τους αρμόδιους φορείς της κεντρικής κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, τους κοινωνικούς εταίρους αλλά και επιστημονικούς φορείς.
7. Συμπράξεις ΟΑΕΔ με τους κοινωνικούς εταίρους
Εφαρμογή της δέσμευσης που έχουν αναλάβει οι Κοινωνικοί Εταίροι στο προοίμιο της Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) 2014 για πρόταση σύμπραξης με τον ΟΑΕΔ με στόχο τη συντονισμένη οργάνωση δράσεων σχετικά με την απασχόληση των νέων (π.χ. μαθητεία, πρακτική άσκηση, εγγύηση για τη νεολαία, νεανική επιχειρηματικότητα κλπ)
8. Διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ζητήματα απασχόλησης
Προτείνουμε τη διαπραγμάτευση με τη νέα σύνθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θέματα των Κανονισμών που αφορούν:
(α) τη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων.
(β) την κατανομή χρηματοδότησης στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, καθώς η υπάρχουσα κατανομή πόρων ανά κατηγορία Περιφέρειας (Περισσότερο ανεπτυγμένες, Περιφέρειες σε μετάβαση, λιγότερο ανεπτυγμένες) δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες.
9. Νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρακτική άσκηση
Η ενιαιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για την πρακτική άσκηση είναι, εξάλλου, απαραίτητος για την απρόσκοπτη υλοποίηση της παρέμβασης «Εγγύηση για τη Νεολαία» (Youth Guarantee) μέσω της οποίας θα προσφέρεται σε κάθε νέο έως 25 ετών μια πρόταση καλής ποιότητας για απασχόληση, επαγγελματική κατάρτιση, μαθητεία ή πρακτική άσκηση μέσα σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών από τότε που θα αποχωρήσουν από την επίσημη εκπαίδευση ή από τότε που θα μείνουν χωρίς εργασία.
10. Κωδικοποίηση της εργατικής νομοθεσίας
Όλες οι παραπάνω δράσεις αφορούν περισσότερους από 214.000 ωφελούμενους όλων των ηλικιών κυρίως των νέων που πλήττονται και από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας και ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 756 εκατομμύρια ευρώ.
11. Ειδικό Εθνικό Σχέδιο Δράσης με την ονομασία «Απασχόληση – Μπροστά»
Αφορούν περισσότερους από 214.000 ωφελούμενους όλων των ηλικιών κυρίως των νέων που πλήττονται και από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας και ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 756 εκατομμύρια ευρώ.
12. Εθνικό Σχέδιο Δράσης «Εγγύηση για τη Νεολαία»
Προβλέπει την υλοποίηση 27 δράσεων που αναμένεται να ωφελήσει 180.956 νέους, ενώ συνολικά αναμένεται να διατεθούν περίπου 390 εκ. € για το σκοπό αυτό.
13. Πρόσθετες Δράσεις μέσω ΟΑΕΔ
Ο Οργανισμός προχωρά άμεσα στην υλοποίηση 6 πρόσθετων προγραμμάτων τα οποία αφορούν 37.400 ανέργους και θα διατεθεί συνολικός προϋπολογισμός ύψους 175.000.000 € αξιοποιώντας κοινοτικούς και εθνικούς πόρους.
dikaiologitika
Είναι η πρώτη που φορά που συνεδριάζει το εν λόγω Συμβούλιο.
Στη σημερινή συνεδρίαση, ο υπουργός Εργασίας, παρουσίασε εκτενώς την κατάσταση στην αγορά εργασίας, τα μέτρα που έχουν ληφθεί αλλά και εκείνα που θα ληφθούν το 2014 -16 για την ενίσχυση της απασχόλησης.
Στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Απασχόλησης συμμετείχε σε αυτή πλήθος υπουργών: Οικονομικών, Ανάπτυξης, Παιδείας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μεταφορών και Δικτύων, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τουρισμού, Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Από την πλευρά των κοινωνικών εταίρων, συμμετείχαν οι ηγεσίες της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕΕ, της ΕΣΕΕ και του ΣΕΤΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Βενιζέλος πρότεινε να υπάρχει ρήτρα απασχόλησης σε κάθε μέτρο που θα λαμβάνει από δω και στο εξής η κυβέρνηση, δηλαδή να εκτιμάται η συνέπεια πάνω στην αγορά εργασίας από την εφαρμογή κάθε κυβερνητικής πρωτοβουλίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Βενιζέλος παρέμεινε στο Μαξίμου, μετά το πέρας της συνεδρίασης, για να συναντηθεί με τον κ. Χαρδούβελη.
Βγαίνοντας από το Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε πως «έγινε μία εποικοδομητική και χρήσιμη συζήτηση με τους Κοινωνικούς Εταίρους και με τα συναρμόδια υπουργεία, τα οποία δημιουργούν δράσεις πάνω στον τομέα της απασχόλησης και εξήχθησαν πολύ σημαντικά συμπεράσματα. Οι συνεδριάσεις του Κυβερνητικού Συμβούλιου Απασχόλησης θα γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η επόμενη θα γίνει μέσα στον Οκτώβριο. Τα συμπεράσματα και τα πρακτικά του Συμβουλίου, θα αποτελέσουν για εμάς κατευθυντήριες γραμμές, μέσα από τις οποίες θα κινηθούμε το επόμενο διάστημα, μέχρι την επόμενη συνάντηση.
Ενδεικτικά αναφέρω, που είναι και στις εισηγήσεις που κάναμε ως υπουργείο Εργασίας, το λευκό μητρώο των επιχειρήσεων, μέσα από το οποίο θα επιδιώξουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καθότι διαθέτουμε και τα εργαλεία, όπως είναι η Εργάνη, να διαμορφώσουμε ένα μητρώο για τις επιχειρήσεις που θα κινητροδοτούμε εκείνους οι οποίοι είναι συνεπείς, συμμορφώνονται με τους νόμους του κράτους, τις επιχειρήσεις εννοώ, που δεν χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές, που διατηρούν τον αριθμό των εργαζομένων τους ή τον αυξάνουν, που δεν είναι εποχιακές, που δεν έχουν επιπέσει σε παραβάσεις εργασιακές, θα έχουν απέναντι από το υπουργείο Εργασίας, μία μειωμένη παρέμβαση όσον αφορά τους ελέγχους του ΣΕΠΕ και της ΕΥΠΕΑ και ό,τι άλλο μπορεί να προκύψει μέσα από ένα διάλογο που θα ξεκινήσουμε αμέσως σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε να το συνδέσουμε και με μία πιθανή μείωση των εισφορών. Επιπλέον, είναι το ζήτημα το οποίο αφορά τις συμπράξεις των Κοινωνικών Εταίρων, που θα γίνει, επίσης, για πρώτη φορά με το υπουργείο Εργασίας, με την Κυβέρνηση γενικότερα, αλλά και με τον ΟΑΕΔ. Να ισχυροποιήσουμε τους δεσμούς, τις δράσεις, τις συνέργιες που κάνουν οι Κοινωνικοί Εταίροι και η Κυβέρνηση, έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα όλων των ενεργειών.Και μαζί με αυτό, ανακοινώνω ότι την Παρασκευή υπέγραψα την υπουργική απόφαση από την οποία γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πρωτοποριακά στην Ευρώπη, η διάγνωση αναγκών εργασίας, καθώς υπάρχει ένα ερωτηματολόγιο το οποίο απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις της χώρας, μέσα από το οποίο, προαιρετικά σε πρώτη φάση, μπορούμε να αναγνώσουμε τις ανάγκες για απασχόληση, για δεξιότητες, ηλικιακά κριτήρια, προσόντα και αυτό θα αποτελέσει την πρώτη βάση, την πιο αξιόπιστη που είχαμε ποτέ στη χώρα, για αν δούμε βραχυχρόνια και μακροχρόνια την πραγματική διάγνωση των αναγκών εργασίας που δεν την είχαμε ποτέ μέχρι τώρα.
Αναφερόμενο στο «Λευκό Μητρώο» των επιχειρήσεων ο Γ. Βρούτσης δήλωσε πως «σε πρώτη φάση, αφορά το υπουργείο Εργασίας. Αφορά, όπως είπα, τους ελέγχους. Και σε δεύτερη φάση, θα το δούμε, το εξετάζουμε τη σύνδεσή του, με μία πιθανή μείωση των ασφαλιστικών εισφορών». Εξάλλου ο υπουργός Εργασίας σημείωσε πως «υπάρχει μία μεγάλη κατηγορία συνεπών επιχειρήσεων διαχρονικά. Αυτόν τον κόσμο της επιχειρηματικότητας ποτέ δεν τον αναγνωρίσαμε και ποτέ ως Πολιτεία δεν τον τοποθετήσαμε στην θέση που του αρμόζει, δηλαδή να υπάρξουν κριτήρια αναγνώρισης. Αυτό κάνουμε για πρώτη φορά. Και πιστεύω ότι θα έχει αποτελέσματα και στην απασχόληση, γιατί είναι ισχυρό κίνητρο για κάποιον να μπει σε αυτό το Λευκό Μητρώο της επιχειρηματικότητας και να αυξήσει το προσωπικό του ή να διατηρήσει τις θέσεις απασχόλησης και το σημαντικότερο, να μην υποπέσει σε εργασιακή παράβαση».
Ο υφυπουργός Εργασίας, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου τόνισε πως «η πρόταση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης για ρήτρα απασχόλησης παντού, στο φορολογικό σύστημα, στην ανάπτυξη, σε κάθε πολιτική απόφαση, πρόγραμμα ή δράση, δίνει μια καινούρια διάσταση στη σύνδεση της οικονομικής ανάκαμψης και της απασχόλησης ,στη σύνδεση της ανάπτυξης με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας». Εξηγώντας ο κ. Κεγκέρογλου την παραπάνω πρόταση επισήμανε πως «στη νομοθεσία παραδείγματος χάριν, πριν από κάθε σημαντική κανονιστική απόφαση θα πρέπει να υπάρχει έκθεση για τις επιπτώσεις στην απασχόληση. Σύνδεση με την απασχόληση κάθε ενέργειας είτε αυτό είναι πολιτική, είτε είναι πρόγραμμα, είτε είναι δράση, είτε είναι νομοθεσία». Θα υπάρξουν «κίνητρα για φορολογική ελάφρυνση με κριτήριο τη συμβολή στην απασχόληση. Μοριοδότηση για την ένταξη σε αναπτυξιακά προγράμματα, είτε του αναπτυξιακού νόμου, είτε του ΕΣΠΑ με βάση τις δημιουργούμενες θέσεις απασχόλησης», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Συνοπτικά τα δέκα μέτρα τα οποία παρουσίασε ο υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Απασχόλησης είναι τα ακόλουθα:
1. Σύστημα Διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας σε διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη»
Ο νέος ολοκληρωμένος και μόνιμος «μηχανισμός διάγνωσης» θα αποτυπώνει τις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων σε ειδικότητες και δεξιότητες
Για το σχεδιασμό και την εφαρμογή του ανωτέρω Συστήματος Διάγνωσης έχει καταρτισθεί ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης (έχει ήδη αποσταλεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για έγκριση χρηματοδότησης), στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπεται και η πιλοτική εφαρμογή σε δύο Περιφέρειες για τη συντονισμένη παροχή υπηρεσιών προς όφελος της βέλτιστης δυνατής μετάβασης νέων της περιοχής από το σχολείο στην εργασία.
2. Επιπλέον μείωση των ασφαλιστικών εισφορών
Σχεδιάζεται η περαιτέρω μείωση των εργοδοτικών εισφορών – καταρχήν κατά μία (1) μονάδα μέχρι το τέλος του έτους.
3. Ηλεκτρονική ανανέωση της κάρτας ανεργίας του ΟΑΕΔ
Η ανανέωση της κάρτας ανεργίας θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, χωρίς να χρειάζεται καμία επίσκεψη στις υπηρεσίες του Οργανισμού. Ως επακόλουθο της δραστικής μείωσης των επισκέψεων των συναλλασσομένων στις Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ (μείωση μέχρι και 4.250.000 επισκέψεων κατ’ έτος), θα προκύψει η απελευθέρωση περίπου 800 εργασιακών συμβούλων και 1.200 διοικητικών υπαλλήλων από εργασίες ρουτίνας (επαναλαμβανόμενες και χωρίς προστιθέμενη αξία διαδικασίες), οι οποίοι στη συνέχεια θα απασχοληθούν σε παραγωγικότερες και αποτελεσματικότερες εργασίες, όπως η σύνταξη Ατομικού Σχεδίου Δράσης.
4. «Λευκό Μητρώο Επιχειρήσεων»
Το «Λευκό Μητρώο» θα περιλαμβάνει επιχειρήσεις οι οποίες μέχρι σήμερα έχουν αποδεδειγμένα και διαχρονικά επιδείξει υποδειγματική συμπεριφορά ως προς τις υποχρεώσεις τους προς τους εργαζόμενους και την πολιτεία και, συνεπώς, δεν θα υπόκεινται πλέον σε εντατικούς ελέγχους, ο προσανατολισμός των ελεγκτικών υπηρεσιών θα στραφεί σε πιο στοχευμένες περιπτώσεις υψηλής ή υποτροπιάζουσας παραβατικότητας.
5.«Παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας για ‘χρυσά μυαλά’ της Ελλάδας»
Το υπουργείο Εργασίας αποφάσισε το σχεδιασμό και την άμεση υλοποίηση μιας ειδικής παρέμβασης μεγάλης κλίμακας για την ανάσχεση αυτού του φαινομένου.
Το Σχέδιο του υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνει ένα μίγμα γενναίων θεσμικών κινήτρων και χρηματοδοτικών διευκολύνσεων – με πόρους, ιδίως, του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου – τόσο προς επιχειρήσεις και φορείς όσο, κυρίως, προς τους ίδιους τους νέους, ώστε οι καλύτεροι και αριστεύσαντες απόφοιτοι των ελληνικών Πανεπιστημίων (από πτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα) να αξιοποιηθούν από την ελληνική αγορά εργασίας.
6. Σύστημα Σχεδιασμού και Αξιοποίησης ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, δημιουργείται ένας μόνιμος μηχανισμό διαβούλευσης, σχεδιασμού και αξιολόγησης των πολιτικών και των προγραμμάτων απασχόλησης, που θα πλαισιώνεται από τους αρμόδιους φορείς της κεντρικής κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, τους κοινωνικούς εταίρους αλλά και επιστημονικούς φορείς.
7. Συμπράξεις ΟΑΕΔ με τους κοινωνικούς εταίρους
Εφαρμογή της δέσμευσης που έχουν αναλάβει οι Κοινωνικοί Εταίροι στο προοίμιο της Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) 2014 για πρόταση σύμπραξης με τον ΟΑΕΔ με στόχο τη συντονισμένη οργάνωση δράσεων σχετικά με την απασχόληση των νέων (π.χ. μαθητεία, πρακτική άσκηση, εγγύηση για τη νεολαία, νεανική επιχειρηματικότητα κλπ)
8. Διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ζητήματα απασχόλησης
Προτείνουμε τη διαπραγμάτευση με τη νέα σύνθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θέματα των Κανονισμών που αφορούν:
(α) τη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων.
(β) την κατανομή χρηματοδότησης στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, καθώς η υπάρχουσα κατανομή πόρων ανά κατηγορία Περιφέρειας (Περισσότερο ανεπτυγμένες, Περιφέρειες σε μετάβαση, λιγότερο ανεπτυγμένες) δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες.
9. Νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρακτική άσκηση
Η ενιαιοποίηση και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για την πρακτική άσκηση είναι, εξάλλου, απαραίτητος για την απρόσκοπτη υλοποίηση της παρέμβασης «Εγγύηση για τη Νεολαία» (Youth Guarantee) μέσω της οποίας θα προσφέρεται σε κάθε νέο έως 25 ετών μια πρόταση καλής ποιότητας για απασχόληση, επαγγελματική κατάρτιση, μαθητεία ή πρακτική άσκηση μέσα σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών από τότε που θα αποχωρήσουν από την επίσημη εκπαίδευση ή από τότε που θα μείνουν χωρίς εργασία.
10. Κωδικοποίηση της εργατικής νομοθεσίας
Όλες οι παραπάνω δράσεις αφορούν περισσότερους από 214.000 ωφελούμενους όλων των ηλικιών κυρίως των νέων που πλήττονται και από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας και ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 756 εκατομμύρια ευρώ.
11. Ειδικό Εθνικό Σχέδιο Δράσης με την ονομασία «Απασχόληση – Μπροστά»
Αφορούν περισσότερους από 214.000 ωφελούμενους όλων των ηλικιών κυρίως των νέων που πλήττονται και από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας και ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 756 εκατομμύρια ευρώ.
12. Εθνικό Σχέδιο Δράσης «Εγγύηση για τη Νεολαία»
Προβλέπει την υλοποίηση 27 δράσεων που αναμένεται να ωφελήσει 180.956 νέους, ενώ συνολικά αναμένεται να διατεθούν περίπου 390 εκ. € για το σκοπό αυτό.
13. Πρόσθετες Δράσεις μέσω ΟΑΕΔ
Ο Οργανισμός προχωρά άμεσα στην υλοποίηση 6 πρόσθετων προγραμμάτων τα οποία αφορούν 37.400 ανέργους και θα διατεθεί συνολικός προϋπολογισμός ύψους 175.000.000 € αξιοποιώντας κοινοτικούς και εθνικούς πόρους.
dikaiologitika
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου