Η μπίζνα με τα εκατ. ευρώ που θα παντελονιάζουν τα λαμόγια από τους φάρους και τον μηχανισμό είσπραξης τελών..
Πάνε να πουλήσουν το φαρικό δίκτυο…
Κανείς δεν λέει πόσα βγάζει το κράτος από την πιο επικερδή επιχείρηση του…
Μια επιχείρηση με μηδαμινό κόστος …
αφού η συντήρηση γίνεται από το Πολεμικό Ναυτικό ενώ τα έσοδα είναι πολύ περισσότερα από τα έξοδα αφού κάθε πλοίο πληρώνει φαρικά τέλη….
Η αντιπολίτευση ας συνεχίσει τα Μπάνια της…
Δείτε πως μεθοδεύουν το ξεπούλημα των φάρων…βρίσκοντας τις φτηνές και εύκολες δικαιολογίες του κόστους συντήρησης…
Ξεχνάνε να μας πουν για τα έσοδα που αποφέρουν οι φάροι… και για το πόσο αποτιμάται η αξία του δικτύου συμπεριλαμβανομένης της γης αλλά και των εγκαταστάσεων..
Διαβάστε το σχετικό άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ..
«Ιδιώτες «ανάδοχοι» θα φωτίζουν… φάρους»
Οι φάροι είναι σύμβολα σταθερότητας και ασφάλειας, προέκταση των τοπίων μας, μέρος της ναυτικής μας ιστορίας. Με την έννοια αυτή, μια μεγάλη εταιρεία ή ένας σημαντικός οργανισμός θα μπορούσε κάλλιστα να συνδέσει την παρουσία του με ένα από τα εξαιρετικά αυτά κτίρια, προσφέροντας σε ανταπόδοση πολύτιμη οικονομική στήριξη για τη διατήρησή του. Κάπως έτσι ξεκινά η ιδέα της «αναδοχής» φάρων, η οποία προβλέφθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας με πρόσφατο νομοσχέδιο.
Το δίκτυο των φάρων στη χώρα μας εκτείνεται σε μήκος 18.400 χλμ. και, παρά τον εκσυγχρονισμό των μέσων ναυσιπλοΐας (gps, dgps κ.λπ.), εξακολουθεί να παραμένει ένα απαραίτητο ναυτιλιακό βοήθημα. Οι 1.297 φάροι που συντηρούνται από την Υπηρεσία Φάρων (ανεξάρτητη υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, που υπάγεται απευθείας στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού) εκτιμάται ότι καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες φωτοσήμανσης 9.835 νήσων, νησίδων και βραχονησίδων, καθώς και 1.345 κόλπων και όρμων, 161 στενών και διαύλων και 520 λιμένων.
Υπάρχουν όμως αρκετά ζητήματα σε σχέση με τη διαχείριση του δικτύου των φάρων. Οπως ανέφερε στη Βουλή η αναπληρώτρια υπουργός Αμυνας Φώφη Γεννηματά, το συνολικό κόστος της συντήρησης του δικτύου εκτιμάται σε 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Επιπλέον, μεγάλος αριθμός παλαιών πέτρινων φάρων έχει πάψει να λειτουργεί, καθώς βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση.
Η πολιτεία, λοιπόν, αποφάσισε να αναζητήσει βοήθεια στον ιδιωτικό τομέα. Ο νόμος 4278/12 (φάροι, στρατολογία και άλλες διατάξεις) θεσμοθέτησε για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα να ανακηρυχθούν «ανάδοχοι φάρου». Ο «νονός» αναλαμβάνει «υποχρέωση εκτέλεσης εργασιών ή κάλυψης δαπανών εγκατάστασης, συντήρησης, επισκευής ή ανάδειξης ενός ή περισσότερων φάρων για ορισμένο χρονικό διάστημα». Ως αντάλλαγμα, η πολιτεία δίνει στον ανάδοχο «δικαιώματα σχετικά με την επικοινωνιακή τους προβολή και τη χρήση του φάρου, υπό την προϋπόθεση σεβασμού της ιστορικής, αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής τους αξίας». Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα παραμονής στον φάρο των αναδόχων.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η διαμονή σε φάρους για λόγους αναψυχής επιτρέπεται και σήμερα: από τις αρχές Μαΐου εκάστου έτους έως και περί τα τέλη Σεπτεμβρίου 22 φάροι (από τη Σαντορίνη και την Κρήτη έως τη Χαλκιδική) χρησιμοποιούνται ως οικήματα για παραθεριστές του προσωπικού του Πολεμικού Ναυτικού. Η διαδικασία της αναδοχής φάρου θα οριστεί με κοινή απόφαση των υπουργείων Εθνικής Αμυνας και Πολιτισμού, έπειτα από πρόταση της Υπηρεσίας Φάρων και εισήγηση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου του Πολεμικού Ναυτικού…..
Μια επιχείρηση με μηδαμινό κόστος …αφού η συντήρηση γίνεται από το Πολεμικό Ναυτικό ενώ τα έσοδα είναι πολύ περισσότερα από τα έξοδα αφού κάθε πλοίο πληρώνει φαρικά τέλη….
Η αντιπολίτευση ας συνεχίσει τα Μπάνια της…
Δείτε πως μεθοδεύουν το ξεπούλημα των φάρων…βρίσκοντας τις φτηνές και εύκολες δικαιολογίες του κόστους συντήρησης…
Ξεχνάνε να μας πουν για τα έσοδα που αποφέρουν οι φάροι… και για το πόσο αποτιμάται η αξία του δικτύου συμπεριλαμβανομένης της γης αλλά και των εγκαταστάσεων..
Ας τα πάρουμε με την σειρά να δούμε τι προβλέπει η σχετική μομοθεσία για τα φαρικά τέλη…που πληρώνουν τόσο ελληνικά όσο και πλοία της αλλοδαπής..
Τι προβλέπεται να πληρώνει κάθε πλοίο που ποικίλει απο 200 ευρώ ως και 5000 ευρώ ανάλογα με τις υπηρεσίες που του παρέχονται..
τα χρήματα ή μάλλον μέρος των τελών που πηγαίνει στο Μετοχικό Ταμείο του Πολεμικού Ναυτικού (2%)…
και ένα ενδεικτικό καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό άνω των 200 χιλ. ευρώ που δόθηκε στο Π.Ν για τό πρώτο 4μηνο του 2013..
Πήρατε τώρα μια καλή εικόνα…για την μπίζνα που πάνε να στήσουν και τα εκατ. ευρώ που θα παντελονιάζουν τα λαμόγια οι κολητοί στους οποίους θα παραδοθούν οι φάροι και όλος αυτός ο μηχανισμός είσπραξης τελών..
Τα συμπεράσματα δικά σας..
hellasforce
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου