Μετά τη δημοσιοποίηση του δράματος ενός Ηρακλειώτη, όπως αυτό περιγράφηκε μέσα από επιστολή που δημοσιοποιήθηκε μέσω των ΜΜΕ, ο Υφυπουργός Εργασίας Βασίλης Κεγκέρογλου, έδωσε λύση και τις απαραίτητες διευκρινίσεις.
Ο κ. Κεγκέρογλου, με αφορμή την επιστολή του κ. Μανιαδή από το Ηράκλειο, ο οποίος μέσα από αυτήν έκανε γνωστά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με αποκορύφωμα την έκδοση βιβλιαρίου ανασφάλιστου (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ), έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, προχωρώντας στις απαραίτητες διευκρινίσεις, δίνοντας λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
Μέσα από έγγραφο του προς την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου, επισημαίνει πως για την έκδοση βιβλιαρίου ανασφάλιστου, αυτό που ενδιαφέρει είναι η αποτύπωση της πραγματικής οικονομικής κατάσταση του αιτούντος, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση του κ. Μανιαδή.
Μάλιστα στην απάντηση που είχε δώσει ο κ. Κεγκέρογλου από τις 13 Φεβρουαρίου 2014 για τον «ενδεδειγμένο τρόπο εφαρμογής του άρθρου 34 παρ.11 του Ν. 4141/2013 που προβλέπει τη χορήγηση στοιχείων στους Δήμους από τις ΔΟΥ η την ΓΓΠΣ για τον προσδιορισμό του εισοδήματος κατά τη διαδικασία έκδοσης βιβλιαρίων ανασφάλιστων» η αρμόδια Υπηρεσία αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:
1) Τόσο το πραγματικό εισόδημα, όσο και το τεκμαρτό της οικογένειας του αιτούντος (μέλη οικογένειας κατά την ΚΥΑ 139491/2006 νοούνται ο/η σύζυγος και τα ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 6.000€ με τις εκάστοτε προσαυξήσεις. Από τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος θα εξαιρείται αποκλειστικά η κύρια ιδιοκατοικούμενη (συμπεριλαμβανομένης της μισθωμένης ή δωρεάν παραχωρημένης) κατοικία.
2) Η προσαύξηση 50% επί του εισοδηματικού ορίου ισχύει αποκλειστικά για το μέλος της οικογένειας με αναπηρία 67% και άνω και υπολογίζεται επί του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, όπως αυτό καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειας. Επομένως για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δεν ισχύει η προσαύξηση 50%.
3) Η ελάχιστη αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης (3.000€ για άγαμο και 5.000€ για έγγαμο) δεν θα υπολογίζεται, δεδομένου ότι δεν συνιστά περιουσιακό στοιχείο από την εκμετάλλευση του οποίου μπορεί να προσποριστεί εισόδημα, αλλά δείκτη που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εφαρμογή των φορολογικών διατάξεων. Αντίθετα, για την έκδοση βιβλιαρίου ανασφαλίστου μας ενδιαφέρει η αποτύπωση της πραγματικής οικονομικής κατάστασης του αιτούντος.
Τέλος, σε συνέχεια των όσων αναλυτικά σας έχουμε εκθέσει στα υπ΄ αρ. 34562/3249/13-11-2013 και 15123/1531/16-05-2013 έγγραφά μας, επισημαίνεται εκ νέου ότι, μετά την παύση της συμμετοχής των υπαλλήλων των Δ.Ο.Υ. στις Επιτροπές Κοινωνικής Αρωγής, καθίσταται εξαιρετικά κρίσιμο τα στοιχεία που θα παρέχονται στις αρμόδιες Υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων να δίνουν σαφή εικόνα για τα εισοδήματα των αιτούντων σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα, ώστε να διευκολύνεται το έργο των Επιτροπών Κοινωνικής Αρωγής που δεν διαθέτουν πλέον σχετική τεχνογνωσία. Ιδιαίτερη μέριμνα, επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί για την κατά το δυνατόν άμεση αποστολή των ανωτέρω στοιχείων, ώστε να μην καθυστερεί η διαδικασία έκδοσης βιβλιαρίου υγείας ανασφαλίστου σε άτομα που χρήζουν άμεσης ιατρικής περίθαλψης».
creteplus
Ο κ. Κεγκέρογλου, με αφορμή την επιστολή του κ. Μανιαδή από το Ηράκλειο, ο οποίος μέσα από αυτήν έκανε γνωστά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με αποκορύφωμα την έκδοση βιβλιαρίου ανασφάλιστου (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ), έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, προχωρώντας στις απαραίτητες διευκρινίσεις, δίνοντας λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
Μέσα από έγγραφο του προς την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου, επισημαίνει πως για την έκδοση βιβλιαρίου ανασφάλιστου, αυτό που ενδιαφέρει είναι η αποτύπωση της πραγματικής οικονομικής κατάσταση του αιτούντος, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση του κ. Μανιαδή.
Μάλιστα στην απάντηση που είχε δώσει ο κ. Κεγκέρογλου από τις 13 Φεβρουαρίου 2014 για τον «ενδεδειγμένο τρόπο εφαρμογής του άρθρου 34 παρ.11 του Ν. 4141/2013 που προβλέπει τη χορήγηση στοιχείων στους Δήμους από τις ΔΟΥ η την ΓΓΠΣ για τον προσδιορισμό του εισοδήματος κατά τη διαδικασία έκδοσης βιβλιαρίων ανασφάλιστων» η αρμόδια Υπηρεσία αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:
1) Τόσο το πραγματικό εισόδημα, όσο και το τεκμαρτό της οικογένειας του αιτούντος (μέλη οικογένειας κατά την ΚΥΑ 139491/2006 νοούνται ο/η σύζυγος και τα ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 6.000€ με τις εκάστοτε προσαυξήσεις. Από τον υπολογισμό του τεκμαρτού εισοδήματος θα εξαιρείται αποκλειστικά η κύρια ιδιοκατοικούμενη (συμπεριλαμβανομένης της μισθωμένης ή δωρεάν παραχωρημένης) κατοικία.
2) Η προσαύξηση 50% επί του εισοδηματικού ορίου ισχύει αποκλειστικά για το μέλος της οικογένειας με αναπηρία 67% και άνω και υπολογίζεται επί του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, όπως αυτό καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειας. Επομένως για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δεν ισχύει η προσαύξηση 50%.
3) Η ελάχιστη αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης (3.000€ για άγαμο και 5.000€ για έγγαμο) δεν θα υπολογίζεται, δεδομένου ότι δεν συνιστά περιουσιακό στοιχείο από την εκμετάλλευση του οποίου μπορεί να προσποριστεί εισόδημα, αλλά δείκτη που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εφαρμογή των φορολογικών διατάξεων. Αντίθετα, για την έκδοση βιβλιαρίου ανασφαλίστου μας ενδιαφέρει η αποτύπωση της πραγματικής οικονομικής κατάστασης του αιτούντος.
Τέλος, σε συνέχεια των όσων αναλυτικά σας έχουμε εκθέσει στα υπ΄ αρ. 34562/3249/13-11-2013 και 15123/1531/16-05-2013 έγγραφά μας, επισημαίνεται εκ νέου ότι, μετά την παύση της συμμετοχής των υπαλλήλων των Δ.Ο.Υ. στις Επιτροπές Κοινωνικής Αρωγής, καθίσταται εξαιρετικά κρίσιμο τα στοιχεία που θα παρέχονται στις αρμόδιες Υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων να δίνουν σαφή εικόνα για τα εισοδήματα των αιτούντων σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα, ώστε να διευκολύνεται το έργο των Επιτροπών Κοινωνικής Αρωγής που δεν διαθέτουν πλέον σχετική τεχνογνωσία. Ιδιαίτερη μέριμνα, επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί για την κατά το δυνατόν άμεση αποστολή των ανωτέρω στοιχείων, ώστε να μην καθυστερεί η διαδικασία έκδοσης βιβλιαρίου υγείας ανασφαλίστου σε άτομα που χρήζουν άμεσης ιατρικής περίθαλψης».
creteplus
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου