Ευκολίες πληρωμής στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος που φτάνουν μέχρι και 40 άτοκες δόσεις, κάνει η ΔΕΗ στους ευάλωτους καταναλωτές και στα άτομα που χρήζουν... μηχανικής υποστήριξης.
Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών δείχνει τη συνεχή προσπάθεια της ΔΕΗ για την παροχή υψηλών ποιοτικών υπηρεσιών με υπευθυνότητα προς τον Καταναλωτή. Προσπάθεια η οποία βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
Εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια, η διοίκηση της εταιρείας επιχειρεί να βελτιώνει καθημερινά το φάσμα υπηρεσιών δίνοντας έμφαση στις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες συμπολιτών μας. Στο πλαίσιο αυτό αναβαθμίζει το δίκτυο των καταστημάτων της, προωθεί εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής λογαριασμών και διευκολύνει, στον βαθμό του εφικτού, αξιοποιώντας ακόμη και τις νέες τεχνολογίες.
Με το μέχρι σήμερα πρόγραμμα διακανονισμών, η ΔΕΗ διασφάλισε την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατ. συμπολιτών μας στην τελευταία διετία, μέσα σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης.
Βελτιώσεις
Σήμερα η μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας προωθεί νέες ποσοτικές και ποιοτικές βελτιώσεις, προκειμένου τα προγράμματα διακανονισμών να ανταποκρίνονται πλήρως στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της κοινωνίας.
Η διοίκηση της ΔΕΗ, κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας, αναπροσάρμοσε, σύμφωνα και με τον νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, το πλαίσιο που διέπει τους διακανονισμούς.
Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της ακόμα ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα διακανονισμών της Επιχείρησης. Ετσι, η εταιρεία για να υλοποιήσει το νέο πρόγραμμα διακανονισμών προχώρησε στον διαχωρισμό των καταναλωτών σε έξι κατηγορίες, με βάση τον βαθμό «συνέπειας»:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού.
Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
Παραβίαση μετρητή ύστερα από αποκοπή λόγω χρέους.
Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή ύστερα από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 1, 2 και 3 παρέχεται η δυνατότητα η κάθε δόση να μην ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού, χωρίς το έκτακτο τέλος ακινήτων ΕΕΤΑ (πρώην ΕΕΤΗΔΕ). Ετσι, για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ (χωρίς ΕΕΤΑ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 4 και 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Υπενθυμίζεται ότι με το προηγούμενο πρόγραμμα οι κατηγορίες 1, 2 και 3 είχαν δικαίωμα διακανονισμού σε 6, 4 και 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα, ενώ οι λιγότερο συνεπείς καταναλωτές των κατηγοριών 4 και 5 έπρεπε να καταβάλλουν 20% προκαταβολή συν 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις και 50% προκαταβολή συν 2 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία «συνέπειας» 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά την καταβολή εγγυήσεων.
Η εξυπηρέτηση θα γίνεται προς το παρόν αποκλειστικά από τα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ, ενώ πολύ σύντομα έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ
Δεν θα κόβει το ρεύμα
Η ΔΕΗ δεν θα κόβει το ηλεκτρικό ρεύμα σε καταναλωτές με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο κατά τους χειμερινούς (Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος - Αύγουστος). Η εξυπηρέτηση για το πρόγραμμα διακανονισμών θα γίνεται προς το παρόν αποκλειστικά από τα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ, ενώ πολύ σύντομα έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
Ποιοι δικαιούνται διακανονισμό
Δικαιούχοι του προγράμματος διακανονισμών της ΔΕΗ είναι:
1 Ατομα με Χαμηλό Εισόδημα, κάτω από 12.000 ευρώ, ετησίως (οικογενειακό). Προσαυξάνεται κατά 50% για όσους κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα.
2 Τρίτεκνοι με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500 ευρώ
3 Μακροχρόνια άνεργοι για συνεχές χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο των 12.000 ευρώ. Προσαυξάνεται κατά 50% για όσους κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα.
4 Ατομα με αναπηρία 67% και άνω ή άτομα που τα βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία 67% και άνω, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα κάτω από 23.500 ευρώ.
5 Ατομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης από ιατρικές συσκευές, η οποία παρέχεται κατ' οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή του ή άτομο που το βαρύνουν προστατευόμενα μέλη που έχουν ανάγκη ενεργοβόρας μηχανικής υποστήριξης, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 30.000 ευρώ.
e-go
Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών δείχνει τη συνεχή προσπάθεια της ΔΕΗ για την παροχή υψηλών ποιοτικών υπηρεσιών με υπευθυνότητα προς τον Καταναλωτή. Προσπάθεια η οποία βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
Εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια, η διοίκηση της εταιρείας επιχειρεί να βελτιώνει καθημερινά το φάσμα υπηρεσιών δίνοντας έμφαση στις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες συμπολιτών μας. Στο πλαίσιο αυτό αναβαθμίζει το δίκτυο των καταστημάτων της, προωθεί εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής λογαριασμών και διευκολύνει, στον βαθμό του εφικτού, αξιοποιώντας ακόμη και τις νέες τεχνολογίες.
Με το μέχρι σήμερα πρόγραμμα διακανονισμών, η ΔΕΗ διασφάλισε την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατ. συμπολιτών μας στην τελευταία διετία, μέσα σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης.
Βελτιώσεις
Σήμερα η μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας προωθεί νέες ποσοτικές και ποιοτικές βελτιώσεις, προκειμένου τα προγράμματα διακανονισμών να ανταποκρίνονται πλήρως στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της κοινωνίας.
Η διοίκηση της ΔΕΗ, κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας, αναπροσάρμοσε, σύμφωνα και με τον νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, το πλαίσιο που διέπει τους διακανονισμούς.
Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της ακόμα ευνοϊκότερους όρους σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα διακανονισμών της Επιχείρησης. Ετσι, η εταιρεία για να υλοποιήσει το νέο πρόγραμμα διακανονισμών προχώρησε στον διαχωρισμό των καταναλωτών σε έξι κατηγορίες, με βάση τον βαθμό «συνέπειας»:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού.
Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
Παραβίαση μετρητή ύστερα από αποκοπή λόγω χρέους.
Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή ύστερα από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 1, 2 και 3 παρέχεται η δυνατότητα η κάθε δόση να μην ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού, χωρίς το έκτακτο τέλος ακινήτων ΕΕΤΑ (πρώην ΕΕΤΗΔΕ). Ετσι, για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ (χωρίς ΕΕΤΑ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 4 και 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Υπενθυμίζεται ότι με το προηγούμενο πρόγραμμα οι κατηγορίες 1, 2 και 3 είχαν δικαίωμα διακανονισμού σε 6, 4 και 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα, ενώ οι λιγότερο συνεπείς καταναλωτές των κατηγοριών 4 και 5 έπρεπε να καταβάλλουν 20% προκαταβολή συν 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις και 50% προκαταβολή συν 2 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία «συνέπειας» 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά την καταβολή εγγυήσεων.
Η εξυπηρέτηση θα γίνεται προς το παρόν αποκλειστικά από τα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ, ενώ πολύ σύντομα έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ
Δεν θα κόβει το ρεύμα
Η ΔΕΗ δεν θα κόβει το ηλεκτρικό ρεύμα σε καταναλωτές με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο κατά τους χειμερινούς (Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος - Αύγουστος). Η εξυπηρέτηση για το πρόγραμμα διακανονισμών θα γίνεται προς το παρόν αποκλειστικά από τα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ, ενώ πολύ σύντομα έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
Ποιοι δικαιούνται διακανονισμό
Δικαιούχοι του προγράμματος διακανονισμών της ΔΕΗ είναι:
1 Ατομα με Χαμηλό Εισόδημα, κάτω από 12.000 ευρώ, ετησίως (οικογενειακό). Προσαυξάνεται κατά 50% για όσους κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα.
2 Τρίτεκνοι με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500 ευρώ
3 Μακροχρόνια άνεργοι για συνεχές χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο των 12.000 ευρώ. Προσαυξάνεται κατά 50% για όσους κατοικούν μόνιμα σε νησί με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα.
4 Ατομα με αναπηρία 67% και άνω ή άτομα που τα βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία 67% και άνω, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα κάτω από 23.500 ευρώ.
5 Ατομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης από ιατρικές συσκευές, η οποία παρέχεται κατ' οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή του ή άτομο που το βαρύνουν προστατευόμενα μέλη που έχουν ανάγκη ενεργοβόρας μηχανικής υποστήριξης, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 30.000 ευρώ.
e-go
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου