Μύθοι και αλήθειες σχετικά με τα φρέσκα και τα κατεψυγμένα αλιεύματα αναδείχτηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε... στη Θεσσαλονίκη για την παρουσίαση του «Ολοκληρωμένου Σχεδίου Προώθησης Κατεψυγμένων Αλιευμάτων».
Στόχοι του προγράμματος είναι η διάγνωση των σύγχρονων αναγκών του Έλληνα καταναλωτή, η ενημέρωση για τα κατεψυγμένα αλιεύματα, η αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, η προσέγγιση των αγορών της Γαλλίας, Γερμανίας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας και η αύξηση των εξαγωγών σε αυτές.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΑΣΕΚΤ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Κατεψυγμένων Τροφίμων), Π. Καλλιμάνης ο όγκος των κατεψυγμένων αλιευμάτων που διακινούνται στην ελληνική αγορά αγγίζει τους 53,200 χιλ. τόνους με συνολική αξία 274 εκατ. ευρώ και αποτελεί το 16% του συνολικού διακινούμενου όγκου αλιευμάτων ο οποίος ανέρχεται στους 172 χιλ. τόνους. Οι 10,4 χιλ. τόνοι διατίθενται στην ελληνική αγορά, ενώ ο όγκος των εξαγωγών για το ίδιο έτος άγγιξε τα 9.336,400 κιλά
. Οι υπόλοιπες ποσότητες διακινούνται μέσω του χονδρεμπορικού καναλιού σε χώρους εστίασης και στο κέτεριγκ, ένας τομέας που γνωρίζει σημαντική πτώση από το 2008 μέχρι σήμερα της τάξης του 30% ετησίως. Αντιθέτως, στο λιανεμπόριο οι πωλήσεις καταγράφουν αύξηση της τάξης του 4-5% ετησίως, καθώς η μείωση της αγοραστικής δύναμης έχει στρέψει τους καταναλωτές από το φρέσκο ψάρι στα κατεψυγμένα αλιεύματα που, σύμφωνα με τον κ. Καλλιμάνη αλλά και τη διατροφολόγο Κωνσταντίνα Καρασούλη είναι υψηλής ποιότητας και θρεπτικής αξίας. Επιπλέον, όπως τόνισε ο κ. καλλιμάνης, στην περίπτωση των κατεψυγμένων και τυποποιημένων αλιευμάτων οι καταναλωτές γνωρίζουν την προέλευση του προϊόντος και άλλα χρήσιμα στοιχεία όπως η ημερομηνία λήξης, κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση των νωπών. Αλλωστε όπως ο ίδιος σημείωσε το 30% των εισαγώμενων αλιευμάτων που διαπίθενται στην ελληνική αγορά ως φρέσκα είναι στην πραγματικότητα κατεψυγμένα.
Δίνοντας την κλάδου ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΚΤ ανέφερε πως η ελληνική βιομηχανία κατεψυγμένων αλιευμάτων υπολογίζεται ότι θα έχει ένα κύκλο εργασιών για το 2012 περίπου στα 265 εκατ. ευρώ, ενώ για την επόμενη διετία προβλέπεται μια αύξηση του 4% φθάνοντας στα 274 εκατ. ευρώ. Ο Σύνδεσμος έχει στη δύναμή του πάνω από 90 επιχειρήσεις- μέλη οι οποίες έχουν ετήσιο τζίρο πλέον των 300 εκατ. ευρώ και απασχολούν πλέον των 2.850 ατόμων προσωπικό.
Το Πρόγραμμα
Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ (Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου), Άλκης Καλαμπόκης παρουσίασε αναλυτικά το Πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007 – 2013. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει στοχευμένες ενημερωτικές ενέργειες στο εσωτερικό και εξωτερικ, όπως εκδηλώσεις- επιδείξεις για καταναλωτές στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σε μεγάλους χώρους συγκέντρωσης (πχ εμπορικά κέντρα και super markets). Μια τέτοια εκδήλωση θα γίνει στη Θεσσαλονίκη το Σάββατος 9 Μαρτίου, στο Mediterranean Cosmos, όπου η σεφ Ντίνα Νικολάου θα μαγειρέψει –από τις 12 το μεσημέρι έως τις 8 το βράδυ- λαχταριστές συνταγές με κύριο συστατικό τα κατεψυγμένα θαλασσινά.
Επίσης, για την προβολή και την ενίσχυση του κλάδου στο εξωτερικό, προβλέπεται η συμμετοχή του ΟΠΕ σε κλαδικές εκθέσεις στη Γαλλία (SIAL διεξήχθη τον Οκτώβριο), στη Γερμανία (ANUGA το 2013), στο Βέλγιο (ESE το 2013 και 2014), στη Βουλγαρία (INTERFOOD) και στη Ρουμανία (ALIMENTA το 2013 και 2014).
Ο κ, Καλαμπόκης τόνισε ακόμη ότι «τα κατεψυγμένα προϊόντα φαίνεται να έχουν εδραιώσει ως ένα βαθμό την εικόνα τους στην ελληνική αγορά ως μία διατροφική επιλογή χαμηλού κόστους, ωστόσο απαιτείται επιπλέον προσπάθεια, όσον αφορά στη απήχησή τους στην ελληνική αγορά, ως προϊόντα διατροφής υψηλής ποιότητας. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του «Ολοκληρωμένου Σχεδίου Προώθησης Κατεψυγμένων Αλιευμάτων» που υλοποιεί ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) δίνοντας βαρύτητα στην ενημέρωση και στη διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, όπως και στην προσέγγιση και επέκταση νέων αγορών στη Γαλλία, Γερμανία, Βουλγαρία και Ρουμανία και την αύξηση των εξαγωγών σε αυτές».
Την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος, για την στάση των καταναλωτών απέναντι στα κατεψυγμένα αλιεύματα, παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της VPRC, Βασίλης Μεϊδάνης. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το 40% των πολιτών εμπιστεύονται τα κατεψυγμένα αλιεύματα, ενώ το 53% είναι ικανοποιημένοι από την ποικιλία και το 51% δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποιότητα.
Στη διατροφική αξία των κατεψυγμένων αλιευμάτων αναφέρθηκε η διατροφολόγος Κ. Καρασούλη τονίζοντας ότι «αποτελούν μια επιλογή υγείας, διατηρούν όλη την θρεπτική τους αξία, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και ανόργανα άλατα, Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα και είναι απαραίτητα για τη διατροφή του ανθρώπου. Επιπλέον, πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση τους έχει προστατευτική δράση έναντι πολλών νοσημάτων».
agelioforos
Στόχοι του προγράμματος είναι η διάγνωση των σύγχρονων αναγκών του Έλληνα καταναλωτή, η ενημέρωση για τα κατεψυγμένα αλιεύματα, η αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, η προσέγγιση των αγορών της Γαλλίας, Γερμανίας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας και η αύξηση των εξαγωγών σε αυτές.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΑΣΕΚΤ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Κατεψυγμένων Τροφίμων), Π. Καλλιμάνης ο όγκος των κατεψυγμένων αλιευμάτων που διακινούνται στην ελληνική αγορά αγγίζει τους 53,200 χιλ. τόνους με συνολική αξία 274 εκατ. ευρώ και αποτελεί το 16% του συνολικού διακινούμενου όγκου αλιευμάτων ο οποίος ανέρχεται στους 172 χιλ. τόνους. Οι 10,4 χιλ. τόνοι διατίθενται στην ελληνική αγορά, ενώ ο όγκος των εξαγωγών για το ίδιο έτος άγγιξε τα 9.336,400 κιλά
. Οι υπόλοιπες ποσότητες διακινούνται μέσω του χονδρεμπορικού καναλιού σε χώρους εστίασης και στο κέτεριγκ, ένας τομέας που γνωρίζει σημαντική πτώση από το 2008 μέχρι σήμερα της τάξης του 30% ετησίως. Αντιθέτως, στο λιανεμπόριο οι πωλήσεις καταγράφουν αύξηση της τάξης του 4-5% ετησίως, καθώς η μείωση της αγοραστικής δύναμης έχει στρέψει τους καταναλωτές από το φρέσκο ψάρι στα κατεψυγμένα αλιεύματα που, σύμφωνα με τον κ. Καλλιμάνη αλλά και τη διατροφολόγο Κωνσταντίνα Καρασούλη είναι υψηλής ποιότητας και θρεπτικής αξίας. Επιπλέον, όπως τόνισε ο κ. καλλιμάνης, στην περίπτωση των κατεψυγμένων και τυποποιημένων αλιευμάτων οι καταναλωτές γνωρίζουν την προέλευση του προϊόντος και άλλα χρήσιμα στοιχεία όπως η ημερομηνία λήξης, κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση των νωπών. Αλλωστε όπως ο ίδιος σημείωσε το 30% των εισαγώμενων αλιευμάτων που διαπίθενται στην ελληνική αγορά ως φρέσκα είναι στην πραγματικότητα κατεψυγμένα.
Δίνοντας την κλάδου ο πρόεδρος της ΠΑΣΕΚΤ ανέφερε πως η ελληνική βιομηχανία κατεψυγμένων αλιευμάτων υπολογίζεται ότι θα έχει ένα κύκλο εργασιών για το 2012 περίπου στα 265 εκατ. ευρώ, ενώ για την επόμενη διετία προβλέπεται μια αύξηση του 4% φθάνοντας στα 274 εκατ. ευρώ. Ο Σύνδεσμος έχει στη δύναμή του πάνω από 90 επιχειρήσεις- μέλη οι οποίες έχουν ετήσιο τζίρο πλέον των 300 εκατ. ευρώ και απασχολούν πλέον των 2.850 ατόμων προσωπικό.
Το Πρόγραμμα
Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ (Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου), Άλκης Καλαμπόκης παρουσίασε αναλυτικά το Πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007 – 2013. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει στοχευμένες ενημερωτικές ενέργειες στο εσωτερικό και εξωτερικ, όπως εκδηλώσεις- επιδείξεις για καταναλωτές στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σε μεγάλους χώρους συγκέντρωσης (πχ εμπορικά κέντρα και super markets). Μια τέτοια εκδήλωση θα γίνει στη Θεσσαλονίκη το Σάββατος 9 Μαρτίου, στο Mediterranean Cosmos, όπου η σεφ Ντίνα Νικολάου θα μαγειρέψει –από τις 12 το μεσημέρι έως τις 8 το βράδυ- λαχταριστές συνταγές με κύριο συστατικό τα κατεψυγμένα θαλασσινά.
Επίσης, για την προβολή και την ενίσχυση του κλάδου στο εξωτερικό, προβλέπεται η συμμετοχή του ΟΠΕ σε κλαδικές εκθέσεις στη Γαλλία (SIAL διεξήχθη τον Οκτώβριο), στη Γερμανία (ANUGA το 2013), στο Βέλγιο (ESE το 2013 και 2014), στη Βουλγαρία (INTERFOOD) και στη Ρουμανία (ALIMENTA το 2013 και 2014).
Ο κ, Καλαμπόκης τόνισε ακόμη ότι «τα κατεψυγμένα προϊόντα φαίνεται να έχουν εδραιώσει ως ένα βαθμό την εικόνα τους στην ελληνική αγορά ως μία διατροφική επιλογή χαμηλού κόστους, ωστόσο απαιτείται επιπλέον προσπάθεια, όσον αφορά στη απήχησή τους στην ελληνική αγορά, ως προϊόντα διατροφής υψηλής ποιότητας. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του «Ολοκληρωμένου Σχεδίου Προώθησης Κατεψυγμένων Αλιευμάτων» που υλοποιεί ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) δίνοντας βαρύτητα στην ενημέρωση και στη διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, όπως και στην προσέγγιση και επέκταση νέων αγορών στη Γαλλία, Γερμανία, Βουλγαρία και Ρουμανία και την αύξηση των εξαγωγών σε αυτές».
Την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος, για την στάση των καταναλωτών απέναντι στα κατεψυγμένα αλιεύματα, παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της VPRC, Βασίλης Μεϊδάνης. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το 40% των πολιτών εμπιστεύονται τα κατεψυγμένα αλιεύματα, ενώ το 53% είναι ικανοποιημένοι από την ποικιλία και το 51% δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποιότητα.
Στη διατροφική αξία των κατεψυγμένων αλιευμάτων αναφέρθηκε η διατροφολόγος Κ. Καρασούλη τονίζοντας ότι «αποτελούν μια επιλογή υγείας, διατηρούν όλη την θρεπτική τους αξία, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και ανόργανα άλατα, Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα και είναι απαραίτητα για τη διατροφή του ανθρώπου. Επιπλέον, πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση τους έχει προστατευτική δράση έναντι πολλών νοσημάτων».
agelioforos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου