«Βήμα» σε φοιτητές καθηγητές γονείς και γενικά σε όποιον ενδιαφέρεται για το σχέδιο «Αθηνά» δίνει το υπουργείο Παιδείας, με τη δημιουργία ειδικού κόμβου στην ιστοσελίδα του ...
υπουργείου Παιδείας στο Ίντερνετ. Συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα με όνομα τηλέφωνο και e-mail μπορεί όποιος θέλει να στείλει απευθείας στο υπουργείο τη γνώμη του και τον λόγο για το οποίο αντιδρά στο σχέδιο «Αθηνά» ή να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο πιστεύει ότι πρέπει να γίνει ο εξορθολογισμός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η athina@minedu.gov.gr. έκανε την εμφάνισή της στο διαδίκτυο, προκειμένου να κατατεθούν οι απόψεις, οι ενστάσεις και εν γένει οι γνώμες όλων όσοι θέλουν για το πολυσυζητημένο σχέδιο «Αθηνά». Στόχος του υπουργείου είναι να επιτευχθεί η ευρύτερη δυνατή συναίνεση και να λάβουν τις σωστές απαντήσεις κυρίως όσοι αντιδρούν στο σχέδιο που περιλαμβάνει συνενώσεις και καταργήσεις τμημάτων. Ένας από τους βασικούς λόγους των αντιδράσεων είναι ο οικονομικός, για τους σπουδαστές που θα μετακινηθούν από πόλη σε πόλη και για το λόγο αυτό το υπουργείο σκοπεύει να δώσει κάποιο ποσό στους φοιτητές που θα μετακομίσουν. Βασικός λόγος πάντως για την εφαρμογή του σχεδίου, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλο είναι η ισχυροποίηση των τμημάτων, προκειμένου τα πτυχία να έχουν ισχυρό αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Δυναμικές κινητοποιήσεις έχουν κάνει και οι φορείς πόλεων που καταργούνται τμήματα, με αποτέλεσμα να χάνουν μέρος των εσόδων τους, όσοι είχαν ενασχόληση με τους φοιτητές.
Για κάθε ενδεχόμενο, πάντως, το υπουργείο Παιδείας έκανε αναβάθμιση στη σελίδα καθώς πολλοί αναμένεται να είναι αυτοί που θα χρησιμοποιήσουν τον νέο τρόπο έκφρασης για να καταθέσουν την ένστασή τους, την αντίδρασή τους και γενικότερα την άποψής τους για το σχέδιο «Αθηνά» που αλλάζει τον «χάρτη» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Από το υπουργείο Παιδείας υπογραμμίζουν με νόημα ότι δόθηκε διαβούλευση 45 ημερών, προκειμένου να κατατεθούν όλες οι γνώμες και να γίνουν οι όποιες διορθώσεις χρειάζονται στην περίπτωση που αυτό κριθεί απαραίτητο.
Εξάλλου η εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά» αποτελεί το στοίχημα του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης ώστε να δοθεί ένα τέλος σε μια σειρά παθογενειών που ταλανίζουν την ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις έρευνες του υπουργείου Παιδείας κυριότερη παθογένεια, ήταν πανσπερμία και ο κατακερματισμός γνωστικών αντικειμένων κατά βάση στα ΤΕΙ, όπου τα ανεξάρτητα - απομονωμένα Τμήματα Τεχνολογικών Ιδρυμάτων που βρίσκονται σε διαφορετικές πόλεις και κωμοπόλεις χωρίς να εντάσσονται σε Σχολές.
Η καταγραφή των προβλημάτων κατέδειξε τμήματα χωρίς επαρκές διδακτικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με ελάχιστους φοιτητές και ακόμη λιγότερους αποφοίτους. Τμήματα με αποφοίτους με πτυχία που έχουν τίτλο εξειδικευμένης κατεύθυνσης μεταπτυχιακού προγράμματος, συχνά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και με πολύ μικρές επαγγελματικές προοπτικές.
Ενας ακόμα τρόπος μείωσης των προβλημάτων που μπορούν να δημιουργηθούν κυρίως στους τελειόφοιτους, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας είναι δύο επιπλέον εξεταστικές επί πτυχίω, μία το Φεβρουάριο και μία τον Ιούνιο, ούτως ώστε όσοι είναι κοντά στο πτυχίο, να πάρουν το πτυχίο τους και να μην αναγκασθούν να μετακομίσουν για μικρό χρονικό διάστημα.
Ως καίριος τρόπος αντιμετώπισης αναδείχθηκε από το υπουργείο Παιδείας η ενοποίηση των ομοειδών και κατακερματισμένων γνωστικών αντικειμένων στα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα που λειτούργησε ως «μπούσουλας» είναι η δημιουργία του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, στα Γρεβενά με 12 μέλη ΔΕΠ, το οποίο απορροφά τα τμήματα
- Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών από τη Καστοριά έχοντας 7 μέλη ΔΕΠ
-Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία από τα Γρεβενά, έχοντας 5 μέλη ΔΕΠ
- Επιχειρησιακής Πληροφορικής από τα Γρεβενά χωρίς κανένα μέλος ΔΕΠ.
υπουργείου Παιδείας στο Ίντερνετ. Συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα με όνομα τηλέφωνο και e-mail μπορεί όποιος θέλει να στείλει απευθείας στο υπουργείο τη γνώμη του και τον λόγο για το οποίο αντιδρά στο σχέδιο «Αθηνά» ή να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο πιστεύει ότι πρέπει να γίνει ο εξορθολογισμός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η athina@minedu.gov.gr. έκανε την εμφάνισή της στο διαδίκτυο, προκειμένου να κατατεθούν οι απόψεις, οι ενστάσεις και εν γένει οι γνώμες όλων όσοι θέλουν για το πολυσυζητημένο σχέδιο «Αθηνά». Στόχος του υπουργείου είναι να επιτευχθεί η ευρύτερη δυνατή συναίνεση και να λάβουν τις σωστές απαντήσεις κυρίως όσοι αντιδρούν στο σχέδιο που περιλαμβάνει συνενώσεις και καταργήσεις τμημάτων. Ένας από τους βασικούς λόγους των αντιδράσεων είναι ο οικονομικός, για τους σπουδαστές που θα μετακινηθούν από πόλη σε πόλη και για το λόγο αυτό το υπουργείο σκοπεύει να δώσει κάποιο ποσό στους φοιτητές που θα μετακομίσουν. Βασικός λόγος πάντως για την εφαρμογή του σχεδίου, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλο είναι η ισχυροποίηση των τμημάτων, προκειμένου τα πτυχία να έχουν ισχυρό αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Δυναμικές κινητοποιήσεις έχουν κάνει και οι φορείς πόλεων που καταργούνται τμήματα, με αποτέλεσμα να χάνουν μέρος των εσόδων τους, όσοι είχαν ενασχόληση με τους φοιτητές.
Για κάθε ενδεχόμενο, πάντως, το υπουργείο Παιδείας έκανε αναβάθμιση στη σελίδα καθώς πολλοί αναμένεται να είναι αυτοί που θα χρησιμοποιήσουν τον νέο τρόπο έκφρασης για να καταθέσουν την ένστασή τους, την αντίδρασή τους και γενικότερα την άποψής τους για το σχέδιο «Αθηνά» που αλλάζει τον «χάρτη» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Από το υπουργείο Παιδείας υπογραμμίζουν με νόημα ότι δόθηκε διαβούλευση 45 ημερών, προκειμένου να κατατεθούν όλες οι γνώμες και να γίνουν οι όποιες διορθώσεις χρειάζονται στην περίπτωση που αυτό κριθεί απαραίτητο.
Εξάλλου η εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά» αποτελεί το στοίχημα του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης ώστε να δοθεί ένα τέλος σε μια σειρά παθογενειών που ταλανίζουν την ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις έρευνες του υπουργείου Παιδείας κυριότερη παθογένεια, ήταν πανσπερμία και ο κατακερματισμός γνωστικών αντικειμένων κατά βάση στα ΤΕΙ, όπου τα ανεξάρτητα - απομονωμένα Τμήματα Τεχνολογικών Ιδρυμάτων που βρίσκονται σε διαφορετικές πόλεις και κωμοπόλεις χωρίς να εντάσσονται σε Σχολές.
Η καταγραφή των προβλημάτων κατέδειξε τμήματα χωρίς επαρκές διδακτικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με ελάχιστους φοιτητές και ακόμη λιγότερους αποφοίτους. Τμήματα με αποφοίτους με πτυχία που έχουν τίτλο εξειδικευμένης κατεύθυνσης μεταπτυχιακού προγράμματος, συχνά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και με πολύ μικρές επαγγελματικές προοπτικές.
Ενας ακόμα τρόπος μείωσης των προβλημάτων που μπορούν να δημιουργηθούν κυρίως στους τελειόφοιτους, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας είναι δύο επιπλέον εξεταστικές επί πτυχίω, μία το Φεβρουάριο και μία τον Ιούνιο, ούτως ώστε όσοι είναι κοντά στο πτυχίο, να πάρουν το πτυχίο τους και να μην αναγκασθούν να μετακομίσουν για μικρό χρονικό διάστημα.
Ως καίριος τρόπος αντιμετώπισης αναδείχθηκε από το υπουργείο Παιδείας η ενοποίηση των ομοειδών και κατακερματισμένων γνωστικών αντικειμένων στα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα που λειτούργησε ως «μπούσουλας» είναι η δημιουργία του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, στα Γρεβενά με 12 μέλη ΔΕΠ, το οποίο απορροφά τα τμήματα
- Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών από τη Καστοριά έχοντας 7 μέλη ΔΕΠ
-Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία από τα Γρεβενά, έχοντας 5 μέλη ΔΕΠ
- Επιχειρησιακής Πληροφορικής από τα Γρεβενά χωρίς κανένα μέλος ΔΕΠ.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου