Ο λόγος είναι προφανής: Η διάσωση του ευρώ γενικά και ειδικότερα της Ελλάδας εξελίσσεται σε μια αυξανόμενη επιβάρυνση για την οικονομία της Ευρώπης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Ευρω-διασώστες αναζητούν σήμερα μια λύση για την Ελλάδα. Αυτό είναι ένα δύσκολο έργο, δεδομένου ότι στη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες αποτελεί σημείο διαφωνίας μεταξύ των υπουργών Οικονομικών του Ευρώ και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), δηλαδή πώς το βουνό χρέους της Ελλάδας μπορεί να μειωθεί σε βάθος χρόνου σε βιώσιμα επίπεδα.
Προηγουμένως, η τρόικα δεν μπορεί να δώσει το πράσινο φως για την εκταμίευση των € 44 δισεκατομμυρίων που αναμένονται από το συνολικό ποσό των 130 δισεκατομμυρίων Ευρώ.
Επιπλέον, οι υπουργοί επιδιώκουν να βρουν τρόπο να καλύψουν το κενό των σχεδόν 14 δισεκατομμυρίων Ευρώ έως το 2014, τα οποία προκύπτουν από την παράταση των βραχυπρόθεσμων δημοσιονομικών στόχων για την Ελλάδα.
Αυτό μπορεί να προκύψει, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, χάρη σε ένα συνδυασμό μέτρων. Όπως σε όλες τις αποφάσεις, τα φορτία γίνονται μεγαλύτερα για τη Γερμανία όσο περισσότερο διαρκεί η διάσωση της Ελλάδας.
Ακριβώς ποιό είναι το πραγματικό κόστος της διάσωσης της Ελλάδας για τη Γερμανίακανείς δεν μπορεί να κάνει μια αξιόπιστη εκτίμηση. Ούτε οι πιθανές συνέπειες για επενδυτές και φορολογούμενους δεν αναφέρονται ονομαστικά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πάρα πολλά στοιχεία προέρχονται από διαφορετικές πηγές της αγοράς.
Άλλωστε, επί του παρόντος δεν αναμένονται οι άμεσες επιπτώσεις του σχεδίου διάσωσης. Το όλο θέμα θα κοστίσει ακριβά για το φορολογούμενο μόνο αν οι Έλληνες πτωχεύσουν και δεν μπορέσουν να αποπληρώσουν τα δάνειά τους.
Σε εκείνη την περίπτωση, οι χώρες που έδωσαν μεγάλα ποσά, όπως η Γερμανία, θα μπορούσαν να επηρεαστούν περισσότερο από όλες τις άλλες. Μέχρι στιγμής, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση κέρδισε μαζί με τα μέτρα στήριξης, ακόμη και χρήματα. Από τα δάνεια του πρώτου πακέτου βοηθείας, στα οποία συμμετέχει η Γερμανία με 15,17 δισεκατομμύρια Ευρώ, πληρώνει η Ελλάδα τόκους. Μέχρι στιγμής, η Γερμανία έχει πάρει από την Αθήνα 300 εκατομμύρια Ευρώ.
e-go
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου